Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2643)
Luulin, että kasvain on ruusu.
Veteen hukkumista luulin katoamista olemattomiin.
Vierailija kirjoitti:
Paavi Johannes Paavali II oli Suomen visiitillä joskus 80-luvulla. En ollut vielä kouluikäinen silloin. Olin mummon kanssa 8.kerroksen parvekkeella kauniina kesäpäivänä. Näimme helikopterin.
"Onkohan toi nyt sen paavin takia", sanoi mummo. Samassa näin aivan selvästi, kuinka paavi työnsi päänsä helikopterin ikkunasta, hänellä oli valtava hiippa päässä, ja hän vilkutti minulle ja mummolleni leveästi hymyillen!
Uskoin pitkään, että näkemäni oli totta. Vieläkin muistan hyvin sen iloisen paavin!
Tämä oli loistava! 😆
Minä taas näin radiossa pieniä ihmisiä, jotka uskoakseni lauloivat. Siis radion kyljessä oli jotain millin parin korkuisia valoja, jotka näin ikään kuin pienenpieninä ikkunoina tai kuvaruutuina, joissa oli pieniä hahmoja. Hahmot svengasivat musiikin tahtiin. Minulla oli kyllä aika huono näkö, mikä saattaa selittää yhtä ja toista.
Keltasen lumen syönti tekee matkoja mahaan.
Omenaa syödessä jos nielet siemenen niin omenapuu alkaa kasvaa maassa.
Luulin että seksiä harrastetaan vaan kun halutaan vauva. Vauvan voi saada vain naimisissa ollessaan.
Kekkonen on synonyymi sanalle presidentti.
Valkovuotoa alkaa tulemaan rinnoista murrosiässä.
Luulin lapsena että tv:seen mennään sisälle tv:n takaa. Kurkistinkin tv:n taakse et miten ihmeessä sinne mennään. :D
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että kun ihminen kuolee elokuvassa, se tapahtuu ihan oikeasti. Minulle kyllä sanottiin, ettei se niin mene vaan se kuoleminen vaan näytellään. Pienessä alle kouluikäisessä päässäni kuitenkin järkeilin, että kyseinen tyyppi saa ensin paljon rahaa ja kun on ne tuhlannut, hän tulee elokuvaan tapettavaksi oikeasti.
Mä luulin että (oisko ollu Ruusun aika) mummo sarjassa kuoli oikeasti ja haamuna sitten esiintyi.
Luulin pienenä poikana 80-luvun alussa, että Gene Simmonsin kieli ylettyy napaan asti. Tää oli ihan useamman kaverin olettamus.
Luulin että nainen ja mies saavat vauvan kun vain menevät naimisiin ja haluavat vauvan. Seksistä en tiennyt tällöin mitään. Kun sain tietää totuuden, luulin että henkilö oli harrastanut seksiä niin monta kertaa kun hänellä oli lapsia. Luulin esim. ettei naimaton ja lapseton tätini ole ollut sillä tavalla koskaan.
Luulin että meteorologi saa päättää millainen sää on ja sitten vaan kertoo säätiedotuksessa ihmisille millaisen sään on valinnut :)
Kun näin pienenä serkkupojan ekaa kertaa alasti, ihmettelin hänen pippeliään että mikä se oikein on. Vierailun jälkeen kysyin asiaa äidiltä ja hän vain kiusaantuneena vastasi jotain epämääräistä. En siis tosiaan tiennyt että kaikilla pojilla on sellainen. Meillä ei siis saunottu perheen kesken eikä minulla ole veljiä.
Kun ulkolaisissa elokuvissa tai sarjoissa oli lopputeksteissä nimi As Himself eli omana itsenään. Luulin, että tämä As Himself on ihmisen nimi. Tuohon kun törmäsi monissa elokuvissa ja sarjoissa. Ajattelin, että onpa kuuluisa näyttelijä kun vaikka missä ollut.
Aikanaan tuli Game over-ohjelma jota kuminukke-Vito juonsi ja lopputeksteissä oli mainittu Vito - As Himself. Tuosta intoutuneena sanoin kaverille, että se on tosi kuuluisa amerikkalaisnäyttelijä joka sitä Vitoa näyttelee. Sitten paljastautui totuus ja hetken oltiin ihan nolona.
Äitini ei ole koskaan juonut alkoholia, ja isänikin juo vain saunaoluen tai pari silloin tällöin.
Joten luulin lapsena että naiset ei voi juoda olutta, ja vain ”oudot känniläiset” ovat humalassa, ei niin sanotut tavalliset ihmiset.
Kuvitelmani särkyivät kun n. 6-vuotiaana näin naapurin rouvan päissään kuin sorsa kittaavan kaljaa taloyhtiön pihassa. :D
Kun kaupungilla oli kampaamoita , joiden nimi oli tyyliin "Salon Marianne", niin luulin, että Salon on genetiivi sukunimestä Salo. Eli että kyseessä ovat Marianne Salo-nimisen henkilön yritys. Ihmettelin, miksi Salo-sukunimisillä on niin paljon yrityksiä.
Eipä tää oikeastaan hassua oo vaan lähinnä masentavaa. Luulin ja uskoin pitkään että mulla fiksut ja hyvät vanhemmat, kunnes omat lapset saatuani aloin oikeesti miettimään lapsuutta ja millaista meillä oli, niin en ole kyllä enää ollenkaan tota mieltä😕
Luulin, että elokuvat kuvataan yhteen pötköön (ts. ettei niitä kuvata kohtaus ja otto kerrallaan). Ihmettelin, että miten ne näyttelijät muistavat kaikki vuorosanansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että kirjaston tädit ovat todella köyhiä, koska saavat palkaksi vain kirjojen myöhästymismaksuja. Toivoin ihmisten unohtavan palauttaa kirjoja, jotta tädit saisivat enemmän palkkaa.
Äidillä oli kädessä isohko luomi, luulin hänen läikyttäneen siihen kahvia, ja siitä jäi jälki loppuiäksi.
Luulin että Ruutuysin Jorma Pulkkinen näkee meidät, kun katsomme telkkaria.
Tuo on kyllä jotenkin aivan hellyyttävää, että ajattelit lapsena kirjastotätien saavan palkkansa kirjojen myöhästymismaksuista<3.
Itselläni vähän sama tuo, että luulin tv:ssä esiintyvien näkevän meidät katsojat.
Mää taas luulin, että kirjaston kirjat ostetaan niillä myöhästymismaksuilla. En tullut ajatelleeksi kirjastotätien palkkoja. Mutta muistan sen kun joskus teini-iässä aloin miettimään, että kun ne myöhästymismaksut on aika pieniä, niin jostain muualtakin sitä rahaa on kyllä pakko tulla. Isä sitten valisti mua verotuksen käsitteestä :)
Vielä pienempänä olisin ratkaissut maailman köyhyyden sillä, että jonkun pitää kertoa niille afrikkalaisille, että rahaa saa pankkiautomaatista. Olen suht hyvätuloisesta perheestä, jossa maksettiin ysärillä kaikki käteisellä, joten olin varmaan vanhempien keskusteluissa kuullut lauseen "raha alkaa olla vähissä, voitko käydä automaatilla" ja yhdistänyt siitä että sieltähän se raha tulee. Meillä kun ei ikinä ollut rahasta oikeasti pulaa, käteisestä vain.
Tämä on hassu juttu, sillä kyse ei ole pelkästään lapsuuden uskomuksesta. :D
Kun olin lapsi, lämmin sää, palmut ja hienohiekkaiset rannat yhdistyvät mielessäni aina kesään ja/tai lomaan. En sisäistänyt, että lämpimissä maissa on lämmintä vuoden ympäri, ja että ihmiset elävät arkeaan siinä ympäristössä. Luulin heidän olevan jonkinlaisessa ikuisessa lomamoodissa.
Mieheni on kotoisin Israelista, ja siellä on suomalaisen näkökulmasta aina kesä (ts. lämpötila ei koskaan laske alle +15). Mies on joskus muistellut kouluaikojaan, ja maininnut esim. että joskus koulun ilmastointilaitteet olivat epäkunnossa, ja luokkahuoneissa oli tuskallisen kuuma, tai että hänellä oli tapana mennä koulupäivän jälkeen rannalle. Minä huomasin miettiväni mielessäni miten tämä on mahdollista, sillä eihän kouluvuoden aikana voi olla niin lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Luulin pienenä tarhaiässä että ne tosi kaukana näkyvät mäennyppylät ovat niitä "etelän saaria" esim. Kanarian saaret joihin kaverit aina lähtivät lomamatkoille. Meidän perhe ei käynyt etelässä koskaan.
Etelän saaret olivat mulle vieraita, mutta tiesin että etelässä on Afrikka. Joskus kun oltiin autolla liikenteessä ja ajettiin ohi siitä missä olisi pitänyt kääntyä, niin pelkäsin että tie vaan jatkuu ja tullaan Afrikkaan savannin ja leijonien keskelle. (Mahdettiinko edes olla menossa etelään päin?) En tästä kuitenkaan sanonut mitään. Löydettiin sitten kuitenkin lopulta perille. Reissun jälkeen vasta tajusin, että turhaan pelkäsin sitä Afrikkaan joutumista, kun siinähän olisi ollut Saksa välissä. (Äidillä oli saksalainen kirjekaveri, niin siitä oli tullut siksi puhetta.) Eli jonkin verran maantiedon alkeita oli hallussa kuitenkin...
- Luulin, että jos ihmiseltä amputoidaan raaja tai poistetaan leikkauksessa esimerkiksi kasvain, "jäänteet" syötetään sairaalan vahtikoirille. Kaksi outoa uskomusta samassa! :'D En tiedä, mistä sain päähäni, että sairaaloilla olisi vahtikoiria, saati että niille syötettäisiin ihmisen lihaa.
- Uskoin, että jos keskittyisin tarpeeksi, silmäni hohtaisivat pimeässä kuin kissalla.
- Olin varma, että jos saisin käsiini tarpeeksi isot pahvikappaleet, voisin lentää äitiä vastaan, kun hän on matkalla töistä kotiin. Testasinkin tätä useampaan kertaan, yllättäen ei toiminut...
- Luulin, että radion sisällä on pieniä ihmisiä. Yritin työntää kaiuttimien rei'istä heille leivänmuruja, ettei heidän tarvitsisi olla nälissään :D
"jumala" helvetin tulineen ahistaa vieläkin ;-(