Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vela, miksi paasaat muille valinnastasi?

Vierailija
26.07.2016 |

Miksi julistat vapaaehtoista lapsettomuuttasi ja usein vielä täysin sopimattomissa tilanteissa? Olen törmännyt jo useaan tahdittomaan velaan esim. ristiäisissä, vauvakutsuilla, synnytyksen jälkeen osastolla vierailleena, läheisen kertoessa raskaudestaan.
Miksi tälläisissä tilanteissa koet tarvetta alkaa julistaa?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan törmännyt. Netissä tietysti hehkutan omaa vapaaehtoista lapsettomuuttani sellaisissa yhteyksissä, kun siitä keskustellaan. Tehkää vähemmän näitä vela-aloituksia, jos velat eivät teistä av:lle sovi. Muissa ketjuissa ette edes tiedä sitä, että se toinen osapuoli onkin lapseton.

Vierailija
22/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmetys kirjoitti:

Enempi mua mietityttää, mitä ihmettä velat tekevät vauvapalstalla. Vähän vastaava kuin viherhippi pörräisi motocross-sivustolla.

Enempi minua mietityttää, miksi jotkut lulevat Aihe vapaan olevan vauvapalsta, vaikka tänne kirjoittelee enemmän veloja kuin vanhempia.

Taidankin siirtyä jonnekin koirapalstalle meuhkaamaan, miten koirat on tyhmiä ja ällöttäviä elukoita ja hehkuttamaan kuinka vapaa ja onnellinen olen, kun minulla ei ole koiraa.

Sulla on varmaan luetun sisäistämisessä pahoja ongelmia, jos et ymmärrä, että Aihe vapaa sisältää nimensä mukaisesti aiheita maan ja taivaan välillä, eikä pelkästään lapsiaiheisia keskusteluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti lapsettomat ja homoseksuaalit on outoa porukkaa molemmat siinä mielessä, että molemmat tekee omasta olemisestaan helvetinmoisen numeron. Miksi?

Olen täysin samaa mieltä! Ja ihmettelen myöskin miksi nostavat itsestään sellaisen metelin.

Vierailija
24/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

dsdqed kirjoitti:

Muuten saa kuka tahansa julistaa oman elämäntapansa paremmuutta, vaikka se omahyväiseltä kuulostaakin, mutta onhan se aika epäkohteliasta, jos ristiäisissä sanoo tuoreelle äidille, että onneksi mulla ei ole lapsia. Eikö teistä todellakaan ole. Joko hän mitätöi täysin vastasyntyneen lapsen tai sitten yrittää vakuuttaa ääneen itselleen, että on onnellinen valintaansa, vaikka ei ole.

Olin kerran eksäni sukulaisen lapsen ristiäisissä, ja siellä tämä sukulainen, lapsen äiti, bingosi minua kysymällä, koska meille on tulossa lapsia. Vastasin tähän hymyillen ja ystävällisesti, että ei ikinä, sillä olen erittäin tyytyväinen omaan lapsettomuuteeni. Minun on vaikea nähdä, miksi joku olisi tulkinnut tämän epävarmuudeksi omasta valinnastani tai hyökkäyksenä vastasyntynyyttä lasta kohtaan (!), mutta jos tämä palsta on minulle jotakin opettanut, se on se, että ihmisen ymmärtävät muiden puheet täsmälleen niin kuin haluavat.

Vierailija
25/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on Aihe vapaa, ei vauvoja käsittelevä. Vauvoille ja taaperoille on käsittääkseni oma palstakin.

Itse en juuri veluuttani (taipuuko se sana noin?) julistele. Varsinkin aikaisemmin tunsin monissa yhteyksissä tarvetta olla kertomatta edes koko asiaa. Joissakin tilanteissa vain haluaa päästä helpommalla, ja huomattavasti helpommalla pääsee, jos antaa ihmisten luulla, että lapsettomuutesi on tahdonvastaista lajia.

Jos vela alkaa sopimattomassa tilanteessa julistamaan, kuten vaikka ristiäisissä, lastenkutsuilla tai juuri synnyttäneelle, kyllä siitä voi huomauttaa ihan niinkuin epäkohteliaasta käytöksestä muutenkin. Kaikilla ei ole tilannetajua taikka käytöstapoja, eikä se ole riippuvaista lasten lukumäärästä.

Vierailija
26/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti lapsettomat ja homoseksuaalit on outoa porukkaa molemmat siinä mielessä, että molemmat tekee omasta olemisestaan helvetinmoisen numeron. Miksi?

Olen täysin samaa mieltä! Ja ihmettelen myöskin miksi nostavat itsestään sellaisen metelin.

Oletko jo unohtanut, minkälaisen metelin lisääntyjät nostattivat, kun lapsilisää uhattiin leikata? :D

Vierailija
27/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmetys kirjoitti:

Enempi mua mietityttää, mitä ihmettä velat tekevät vauvapalstalla. Vähän vastaava kuin viherhippi pörräisi motocross-sivustolla.

Enempi minua mietityttää, miksi jotkut lulevat Aihe vapaan olevan vauvapalsta, vaikka tänne kirjoittelee enemmän veloja kuin vanhempia.

Taidankin siirtyä jonnekin koirapalstalle meuhkaamaan, miten koirat on tyhmiä ja ällöttäviä elukoita ja hehkuttamaan kuinka vapaa ja onnellinen olen, kun minulla ei ole koiraa.

Juuri näin! Ja sitten vielä lisäisin että nämä koirapalstalla kirjoittelevat ihmiset selvästi katuvat kun ovat koiransa tulleet hankkineeksi :D Sen takia siellä kirjoittelevat ja hankkivat lisääkin koiria kun niin katuvat paskaa elämäänsä :D

Vierailija
28/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmetys kirjoitti:

woosh

Vierailija
29/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin pitkään, että nuo aggressiiviset velat ovat vain jotain AV-palstan legendaa, mutta sitten tulin tähän nykyiseen työpaikkaani. Meillä on töissä eräs nainen, joka ihan avoimesti pyörittelee silmiään kun muut puhuvat lapsista tai lapsenlapsista, ja saattaa sanoa väliin jotain harkittua "hyitä" tai "yäkkiä". Auta armias kuitenkin, jos joku menee sanomaan koirista jotain poikkipuolista sanaa. Tyyppi on avoimesti sitä mieltä, että meidän ei tarvitse palvella lapsiperheitä yhtä hyvin kuin muita asiakkaita, koska "mitäs läksit lälläspöö" ja kuvittelee, että lapsiperheet olisivat jotenkin erityisen etuoikeutettu ryhmä.

Vierailija
30/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmetys kirjoitti:

Sulla on varmaan luetun sisäistämisessä pahoja ongelmia, jos et ymmärrä, että Aihe vapaa sisältää nimensä mukaisesti aiheita maan ja taivaan välillä, eikä pelkästään lapsiaiheisia keskusteluja.

Tällaisia "aihe vapaa"-palstoja on muuallakin. Mikro-PC:n foorumista moottoriaiheisiin foorumeihin. Se, että ihmiset hakeutuvat nimenomaan vauva-lehden ko. foorumille, kertonee meille täysijärkisille jotain ihmisten perimmäisistä tarpeista ja vieteistä.

Vierailija
31/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

näinon kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmetys kirjoitti:

Tällaisia "aihe vapaa"-palstoja on muuallakin. Mikro-PC:n foorumista moottoriaiheisiin foorumeihin. Se, että ihmiset hakeutuvat nimenomaan vauva-lehden ko. foorumille, kertonee meille täysijärkisille jotain ihmisten perimmäisistä tarpeista ja vieteistä.

Tai siitä, että tämä on Suomen vilkkain palsta eikä vaadi rekisteröitymistä. Mutta tämä on varmaan sinusta vain yhteensattuma?

Vierailija
32/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut elämässä kohdalle lapsellista tai lapsetonta aikuista, joka jotenkin ivaavassa tai negatiivisessa mielessä puhuisi ratkaisuistaan. Sitä näkee vain täällä palstalla. Jatkakaa.

Vierailija
33/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienee sama ilmiö kuin vegaanien kanssa. Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta ihmisten valinnat, olivat ne sitten veganismia, vapaaehtoista lapsettomuutta, nudismia jne. Siitä huolimatta jotkut tällaisen valinnan tehneet kertovat siitä heti, ikään kuin se jotenkin määrittäisi heitä tai vaikuttaisi minun suhtautumiseeni heitä kohtaan. Ehkä se on jonkinlaista oman valinnan vahvistamista tai vakuuttelemista sitten... Tiedä häntä.

Mahdat olla tylsää seuraa kun mikään ei kiinnosta.

Vierailija
34/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näinon kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmetys kirjoitti:

Tai siitä, että tämä on Suomen vilkkain palsta eikä vaadi rekisteröitymistä. Mutta tämä on varmaan sinusta vain yhteensattuma?

Meille täysijärkisille tämä on seuraus, ei syy.

Vierailija
35/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulin pitkään, että nuo aggressiiviset velat ovat vain jotain AV-palstan legendaa, mutta sitten tulin tähän nykyiseen työpaikkaani. Meillä on töissä eräs nainen, joka ihan avoimesti pyörittelee silmiään kun muut puhuvat lapsista tai lapsenlapsista, ja saattaa sanoa väliin jotain harkittua "hyitä" tai "yäkkiä". Auta armias kuitenkin, jos joku menee sanomaan koirista jotain poikkipuolista sanaa. Tyyppi on avoimesti sitä mieltä, että meidän ei tarvitse palvella lapsiperheitä yhtä hyvin kuin muita asiakkaita, koska "mitäs läksit lälläspöö" ja kuvittelee, että lapsiperheet olisivat jotenkin erityisen etuoikeutettu ryhmä.

Joo, kyllä näitä oikeasti on! Ja nuo "hyyyiiit" ja "yöööök" on kuultu moneen kertaan niin sopimattomissa tilanteissa... Häpeän näiden puolesta ja niin taitaa hävetä kaikki muutkin. Heillä on joku tälläinen oma kerhonsa jossa luulevat käytöksen olevan jotenkin hienoa ja kadehdittavaa.

Vierailija
36/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

näinon kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmetys kirjoitti:

tämä !

Vierailija
37/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näinon kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmetys kirjoitti:

Ja siitä huolimatta on luettava ketjuja joissa selvästi keskustellaan jostakin lapsiin liittyvästä ja kommentoitava että " Onneksi mä olen vela, ei oo tollasia ongelmia"

Mikä pointti tässä on? :D

Vierailija
38/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuttava, joka on jaksanut vuosia kertoa minulle, miten tyytyväinen hän on, ettei ole tehnyt lapsia tähän maailmaan. Koska lapsettomuus, myös oman valinnan kautta, saattaa olla arka aihe (eihän läheskään kaikki ole sataprosenttisesti veloja, vaan ovat painineet plus- ja miinuspuolien kanssa ja ehkä vanhemmiten joskus ainakin hetkellisesti katuneet ratkaisuaan jne.) joillekin ja siksi en koskaan ole korostanut omaa äitiyden ihanuutta, en ainakaan nyt, kun hän ei voi ikänsä puolesta enää saada lapsia. Mutta hänellä on kyllä oikeus minulle huomautella, miten hirveää olisi olla nyt huolissaan lapsistaan tässä turvattomassa maailmassa.

En ikimaailmassa sanoisi kenellekään tuollaista.

Vierailija
39/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä näitä oikeasti on! Ja nuo "hyyyiiit" ja "yöööök" on kuultu moneen kertaan niin sopimattomissa tilanteissa... Häpeän näiden puolesta ja niin taitaa hävetä kaikki muutkin. Heillä on joku tälläinen oma kerhonsa jossa luulevat käytöksen olevan jotenkin hienoa ja kadehdittavaa.

Mieheni parikymppinen sisko on tällainen. Suureen ääneen hyihyttelee tilanteissa, joissa se ei ole kertakaikkisesti hyvien tapojen mukaista. Aiheuttaa lähinnä myötähäpeää.

Vierailija
40/41 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuttava, joka on jaksanut vuosia kertoa minulle, miten tyytyväinen hän on, ettei ole tehnyt lapsia tähän maailmaan. Koska lapsettomuus, myös oman valinnan kautta, saattaa olla arka aihe (eihän läheskään kaikki ole sataprosenttisesti veloja, vaan ovat painineet plus- ja miinuspuolien kanssa ja ehkä vanhemmiten joskus ainakin hetkellisesti katuneet ratkaisuaan jne.) joillekin ja siksi en koskaan ole korostanut omaa äitiyden ihanuutta, en ainakaan nyt, kun hän ei voi ikänsä puolesta enää saada lapsia. Mutta hänellä on kyllä oikeus minulle huomautella, miten hirveää olisi olla nyt huolissaan lapsistaan tässä turvattomassa maailmassa.

En ikimaailmassa sanoisi kenellekään tuollaista.

Tämä! Miksi se että on jättänyt lapset hankkimatta oikeuttaa olemaan tahditon ja jopa loukkaava niitä kohtaan joilla on lapsia?