Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko joitakin närästää se, että joku toinen kanssaihminen on vapaaehtoisesti lapseton?

Vierailija
25.07.2016 |

Miksi ihmeessä?

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua närästää se, että joku OIKEASTI haluaa lapsia? Hyi vittu. Onneksi mun ei tarvitse olla missään tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa.

Vierailija
22/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä näitä vastakkainasetteluja ylipäätään.😳 Ihme kiihkoilijoita löytyy molemmista leireistä.

"Lälläslää, mullapa onkin aikaa tehdä mitä mua huvittaa!"

"No mut lapset tuo elämään sisältöä, sun elämäs on oikeasti tyhjää"

"Eipä oo, itteäs vaan kaduttaa kun teit lapsia ja nyt oot jumissa lasten kanssa omakotitalossa ja kuljet farmariautolla."

"Eipäs kaduta, sua kaduttaa vanhana kun kukaan ei sua käy vanhainkodissa kattomassa"

Jne

Jne

Jne

Siis oikeesti AIKUISET IHMISET!?!

Oma näkemykseni: jokaisessa elämänvaiheessa on hyvät ja huonot puolet. Ennen lapsia oli mukavaa, sai vapaasti harrastaa (tai olla harrastamatta), tulla ja mennä ja syödä ja tehdä mitä sattuu huvittamaan. Nyt on pari ihanaa lasta, joita saan hoitaa kotona, ja viihdyn täällä paaaljon paremmin ku töissä. Mutta tosiaan vapaa-ajanviettotavat on osaltaan muuttunut. En missään asioissa haikaile menneitä, elän tässä hetkessä. Elämä oli kivaa ennen lapsia, elämä on kivaa nyt. Ei se ole sen ihmeellisempää. Tulevaisuudessa se on taas erilaista. Ystäväpiiristä löytyy niin perheitä, lapsettomia pariskuntia ja pari sinkkuakin. Jännästi homma toimii ja juttu luistaa, kun ei vaan kadota omaa itseään tässä matkan aikana.

Ymmärrän, jos jotkut eivät halua lapsia. Ymmärrän, miksi jotkut haluavat lapsia. Ehkä siinä on laskettu plusmiinus-tilastot ja ratkaisuun päädytty. Vertaan tätä aina siihen, että itse en ottaisi koiraa. Ymmärrän, jos jotkut haluavat, itselläni vaan plusmiinus-tilasto jäisi niin reippaasti miinukselle että nou tänks! Ei mun silti tarvi muita yrittää käännyttää ja jauhaa, että miksi sä nyt koiran menit ottamaan!😄 Kaikki kukat kukkikoon, peace!

Juu mutta kun lapsia ei pitäisi tehdä minkään plusmiinus-tilastojen mukaan tai siksi kun haluaa sisältöä elämäänsä. LAPSET OVAT ELÄVIÄ JA TUNTEVIA IHMISIÄ. Älkää tehkö niitä itsekkäästi vain että saatte itsellenne paremman elämän. 

Muistakaa että jokainen lapsi jonka synnytätte, tuomitsette samalla kuolemaan. Se lapsi jonain päivänä kuolee vanhuuteen tai sairauteen tai onnettomuuteen.  Jos et tee lasta et tapa häntä. Jos teet lapsen tapat hänet.

Tämä on paradoksi jossa luodaan jotain rakasta joka samalla tuomitaan kuolemaan.

Ymmärrän toki että ihmiset ovat liian tyhmiä tajuamaan tällaista.

Vittu mitä mukadiippiä paskaa. Ja loppuun kaneetti, jolla nostetaan itsensä toisten yläpuolelle. Lukiofilosofi.

Näin on. On parempi elää edes hetken, kuin olla elämättä lainkaan. Kyllä oli nyt aika pilipalifilosofiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse ainakin huomaan ilmiön menevän toisin päin. Veloja tuntuu närästävän, että muilla on lapsia. Jatkuvalla syötöllä tehdään näitä aloituksia ja koitetaan vakuutella muita oman ratkaisun upeudesta.

Vierailija
24/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain jos tämä alkaa paasaamaan omasta valinnastaan yms.

Minusta tämä vapaaehtoisesti lapseton -trendi on kummallinen ja friikki muotioikku mutta en mä sitä ääneen sano. Minusta on paljon kunnioitettavampaa olla lapseton sen takia, ettei saa lapsia ( löydä puolisoa) kuin sen takia, että kun ei vaan viitsi.

Minusta vapaaehtoisessa lapsettomuudessa ei ole kyse mistään muotioikusta vaan siitä, että nykyään erilaisia ihmisiä ja elämänvalintoja ymmärretään paremmin kuin ennen. Ihmiset siis uskaltavat olla avoimemmin sitä, mitä ovat ja seistä valintojensa takana. Muistan kyllä, että vielä viisitoista vuotta sitten homouttakin pidettiin "muoti-ilmiönä" ja erikoisuudentavoitteluna mutta nyt suurin osa on jo oppinut ymmärtämään sen, että kyseessä on seksuaalisen suuntautumisen muoto eikä teinimäinen halu erottua joukosta.

Minusta on kyllä hyvinkin kunnioitettavaa jättää ne lapset tekemättä, jos niitä ei oikeasti halua. Jos olet pyörinyt tällä palstalla yhtään pidempään, niin olet varmasti törmännyt useisiin aloituksiin otsikoilla "Vihaan lastani", "Kadun äitiyttäni" ja niin edelleen. Osassa näistä aloittaja on vieläpä itse vuosikausia toivonut ja halunnut lasta. Voinet siis kuvitella, millainen lopputulos voi pahimmillaan olla, jos täysin vanhemmaksi haluamaton rupeaa väkisin lisääntymään.

Tämä tosin lienee niitä asioita, joista on mahdotonta keskustella asiallisesti ja rakentavasti, jos vastapuoli on jo päättänyt, että velat ovat trendipellejä, jotka eivät "viitsi" lisääntyä. Iän myötä moni mainostaa tulleensa avarakatseisemmaksi ja vähemmän ehdottomaksi mutta jostain syystä tämä ei ikinä päde vapaaehtoisesti lapsettomiin suhtautumisessa.

En ole, jolle vastasit, mutta ohiksena, että nimen omaan nykyään homous on suurempi muotioikku kuin ikinä ennen. Yhtäkkiä homoja putkahtelee kuin sieniä sateella (oikeastaan lesboja), joten kyllähän se kertoo semmoisesta erikoisuudentavoittelusta.

Toiseksi, kuvitteletko todella, että joku av:n provo-oksennuspalsta kertoo jotain äideistä tai äitiydestä? Todella suuri osa noistakin mainitsemistasi viesteistä on todennäköisesti pelkkää provoilua.

Vierailija
25/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman kannalta on aivan sama, tekeekö joku lapsia vai ei. Sen kun tajuaa, niin lastenteosta tulee hyvin henkilökohtainen asia, johon ei voi ottaa kantaa puoleen eikä toiseen. Toiset tekee, toiset ei. Aivan sama. Ei siitä kannata kiistellä. 

Mutta se, että naisia saatetaan vieläkin painostaa lastentekoon, johtuu varmaan siitäkin, että ei ole kaukana se aikana, jolloin naiset olivat yleisesti kotiäiteinä hoitamassa lapsia kotona kymmeniä vuosia. Ja Saksassa ollaan vasta nyt jättämässä taakse kotiäitikulttuuri, samoin ainakin jossain määrin USA:ssa jne. 

Naisen uudet roolit horjuttavat joidenkin ihmisten maailmankuvaa, tuntuvat jopa uhkaavilta. 

Jokin aika sitten aika usein kuuli toteaman, että jokaisella lapsella on hänelle paras äiti. Aivan kuin jokainen nainen olisi sopiva äidiksi, onnistuisi siinä hyvin. Niinhän ei ollenkaan aina ole. Äidiksi tulee myös sellaisia naisia, jotka eivät siihen rooliin ollenkaan sovi, eivätkä siihen kasva. Siksikin on hyvä, että mielipideilmasto menee siihen suuntaan, ettei lapsia tarvitse tehdä. Näin lastenteosta tulee enemmän sellaisten naisten asia, jotka ovat luonnostaan kiinnostuneita äitiydestä. 

OT. Suomessa on vähän ihmisiä. Olisi varmaan hyvä, että suomalaiset entistä enemmässä määrin ottaisivat puolisoikseen ulkomaalaisia. Näin geenipooli saisi virkistystä. 

Vierailija
26/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä vapaaehtoisesti lapseton -trendi on kummallinen ja friikki muotioikku mutta en mä sitä ääneen sano. Minusta on paljon kunnioitettavampaa olla lapseton sen takia, ettei saa lapsia ( löydä puolisoa) kuin sen takia, että kun ei vaan viitsi.

Miten lapsettomuus/lapsellisuus liittyy kunniaan?

Vierailija
27/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä näitä vastakkainasetteluja ylipäätään.😳 Ihme kiihkoilijoita löytyy molemmista leireistä.

"Lälläslää, mullapa onkin aikaa tehdä mitä mua huvittaa!"

"No mut lapset tuo elämään sisältöä, sun elämäs on oikeasti tyhjää"

"Eipä oo, itteäs vaan kaduttaa kun teit lapsia ja nyt oot jumissa lasten kanssa omakotitalossa ja kuljet farmariautolla."

"Eipäs kaduta, sua kaduttaa vanhana kun kukaan ei sua käy vanhainkodissa kattomassa"

Jne

Jne

Jne

Siis oikeesti AIKUISET IHMISET!?!

Oma näkemykseni: jokaisessa elämänvaiheessa on hyvät ja huonot puolet. Ennen lapsia oli mukavaa, sai vapaasti harrastaa (tai olla harrastamatta), tulla ja mennä ja syödä ja tehdä mitä sattuu huvittamaan. Nyt on pari ihanaa lasta, joita saan hoitaa kotona, ja viihdyn täällä paaaljon paremmin ku töissä. Mutta tosiaan vapaa-ajanviettotavat on osaltaan muuttunut. En missään asioissa haikaile menneitä, elän tässä hetkessä. Elämä oli kivaa ennen lapsia, elämä on kivaa nyt. Ei se ole sen ihmeellisempää. Tulevaisuudessa se on taas erilaista. Ystäväpiiristä löytyy niin perheitä, lapsettomia pariskuntia ja pari sinkkuakin. Jännästi homma toimii ja juttu luistaa, kun ei vaan kadota omaa itseään tässä matkan aikana.

Ymmärrän, jos jotkut eivät halua lapsia. Ymmärrän, miksi jotkut haluavat lapsia. Ehkä siinä on laskettu plusmiinus-tilastot ja ratkaisuun päädytty. Vertaan tätä aina siihen, että itse en ottaisi koiraa. Ymmärrän, jos jotkut haluavat, itselläni vaan plusmiinus-tilasto jäisi niin reippaasti miinukselle että nou tänks! Ei mun silti tarvi muita yrittää käännyttää ja jauhaa, että miksi sä nyt koiran menit ottamaan!😄 Kaikki kukat kukkikoon, peace!

Juu mutta kun lapsia ei pitäisi tehdä minkään plusmiinus-tilastojen mukaan tai siksi kun haluaa sisältöä elämäänsä. LAPSET OVAT ELÄVIÄ JA TUNTEVIA IHMISIÄ. Älkää tehkö niitä itsekkäästi vain että saatte itsellenne paremman elämän. 

Muistakaa että jokainen lapsi jonka synnytätte, tuomitsette samalla kuolemaan. Se lapsi jonain päivänä kuolee vanhuuteen tai sairauteen tai onnettomuuteen.  Jos et tee lasta et tapa häntä. Jos teet lapsen tapat hänet.

Tämä on paradoksi jossa luodaan jotain rakasta joka samalla tuomitaan kuolemaan.

Ymmärrän toki että ihmiset ovat liian tyhmiä tajuamaan tällaista.

Vittu mitä mukadiippiä paskaa. Ja loppuun kaneetti, jolla nostetaan itsensä toisten yläpuolelle. Lukiofilosofi.

Antinatalismi on erittäin hyvin perusteltu ja vankka filosofinen kanta. Se on vain niin totutun vastainen, että ihmsiltä tulee kirjoittamasi kaltaisia aivopieruja defenssiksi. Kannattaa lukea esimerkiksi filosofian professori David Benatarin Better Never to Have Been ja tulla sitten puhumaan lukiofilosofiasta.

Jos hankit lapset, tulet altistaneeksi hänet kaikelle kärsimykselle, jota hän tulee kokemaa elämässään, sekä lopulta kuolemalle. Siitä, ettei synny, ei ole kuitenkaan ihmiselle mitään haittaa, koska ei ole ketään, joka voisi haitasta kärsiä. Lapsen hankkiminen ei kuulosta kovinkaan rakastavalta teolta.

Vierailija
28/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta vapaaehtoisessa lapsettomuudessa ei ole kyse mistään muotioikusta vaan siitä, että nykyään erilaisia ihmisiä ja elämänvalintoja ymmärretään paremmin kuin ennen. Ihmiset siis uskaltavat olla avoimemmin sitä, mitä ovat ja seistä valintojensa takana. Muistan kyllä, että vielä viisitoista vuotta sitten homouttakin pidettiin "muoti-ilmiönä" ja erikoisuudentavoitteluna mutta nyt suurin osa on jo oppinut ymmärtämään sen, että kyseessä on seksuaalisen suuntautumisen muoto eikä teinimäinen halu erottua joukosta.

Minusta on kyllä hyvinkin kunnioitettavaa jättää ne lapset tekemättä, jos niitä ei oikeasti halua. Jos olet pyörinyt tällä palstalla yhtään pidempään, niin olet varmasti törmännyt useisiin aloituksiin otsikoilla "Vihaan lastani", "Kadun äitiyttäni" ja niin edelleen. Osassa näistä aloittaja on vieläpä itse vuosikausia toivonut ja halunnut lasta. Voinet siis kuvitella, millainen lopputulos voi pahimmillaan olla, jos täysin vanhemmaksi haluamaton rupeaa väkisin lisääntymään.

Tämä tosin lienee niitä asioita, joista on mahdotonta keskustella asiallisesti ja rakentavasti, jos vastapuoli on jo päättänyt, että velat ovat trendipellejä, jotka eivät "viitsi" lisääntyä. Iän myötä moni mainostaa tulleensa avarakatseisemmaksi ja vähemmän ehdottomaksi mutta jostain syystä tämä ei ikinä päde vapaaehtoisesti lapsettomiin suhtautumisessa.

En ole, jolle vastasit, mutta ohiksena, että nimen omaan nykyään homous on suurempi muotioikku kuin ikinä ennen. Yhtäkkiä homoja putkahtelee kuin sieniä sateella (oikeastaan lesboja), joten kyllähän se kertoo semmoisesta erikoisuudentavoittelusta.

Pystyisitkö sinä harrastamaan seksiä sellaisen ihmisen kanssa, jota et yhtään koe viehättäväksi ja joka on sinulle väärää sukupuolta? Varmaankaan et?

Miksi sitten kuvittelet että joku toinen voi "muodin vuoksi" tehdä niin? Ihanko tosissasi väität, että esim. heteronainen, joka ei koe toista naista ollenkaan seksuaalisesti puoleensavetäväksi, pystyy seurustelemaan, suutelemaan ja harrastamaan seksiä naisen kanssa ollakseen muodikas? 

Minä uskon, että jokainen joka väittää noin kuin sinä, on oikeasti bi-seksuaali - vain bi-seksuaali voi pitää seksikumppanin sukupuolen valintaa sellaisena asiana, jonka voi tehdä muodin mukaisesti. Yhdellekään aidosti heterolle kun ei todellakaan tule mieleen, että joku voisi alkaa lesboilemaan/homostelemaan vain muodin vuoksi!

Vierailija
29/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei närästä muu kuin se, että tullaan johonkin lapsia koskeviin keskusteluihin kommentoimaan, että "onneks mulla ei oo lapsia".

Mitä hittoa? Kertoo vaan siitä, ettei ole sinut sittenkään valintansa kanssa.

Joskus saatan hiukan sääliä tuntea, jos joku kertoo olevansa lapseton, mutta ei närästä.

Vierailija
30/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua närästää se, että joku OIKEASTI haluaa lapsia? Hyi vittu. Onneksi mun ei tarvitse olla missään tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa.

Toivottavasti ymmärrät olevasi sairas ja hakeudut hoitoon?

Vierailija
31/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eräs vela romahti mielenterveydeltään kun koira kuoli, tervettä?

Surin enemmän kissani kuolemaa kuin läheisen sukulaiseni. Olenko siis sairas?

T. Kahden lapsen äiti

Vierailija
32/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat ovat niin v-mäisiä ja itsekkäitä ihmisiä että on oikeastaan hyvä juttu ettei ne lisäänny.

Vierailija
33/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei närästä, mutta säälittää joskus hiukan (ne jotka vaahtoaa). Eivät tiedä mistä jäävät paitsi (toisten lapset ei ole sama asia). Lapselliset taas tietävät myös, mitä se lapseton elämä on (jos nyt eivät ole ihan teineinä tulleet vanhemmiksi).

eli närästää, jos säälittää. Samalla tavalla minä voisin sääliä kaikkia heteronaisia, kun eivät ole koskaan tajunneet olla naisen kanssa ja tajunneet miten ihanaa se on. Säälin teitä heteronaiset, kun jäätte tästä paitsi. Säälin myös teitä jotka ette ole koskaan matkustaneet Aasiaan tai Australiaan, sydäntäni särkee kun ette ymmärrä mistä jäätte paitsi. Säälin myös teitä joilla ei ole koskaan ollut koiraa.. säälittää kun jäätte niin paljosta paitsi. Miltä tuntuu olla säälin kohteena? Kivalta?

Vierailija
34/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli on helppo tapa ylentää itsensä ja tuntea hetken ajan olevansa Parempi Ihminen. Paradoksaalista kyllä, nämä muiden säälimät ihmiset ovat usein heitä, jotka ovat oikein tyytyväisiä elämäänsä. Tosin sehän on tiedetty jo kauan, että itseensä ja elämäänsä tyytyväinen ihminen on epävarmalle ja rajoittuneelle yksilölle punainen vaate.

Vierailija
35/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ainakin niin hirveä ihminen että mun ei kannata hankkia lapsia. Varmaan tappaisin sen kun en kestäisi sitä rääkymistä

Vierailija
36/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääli on helppo tapa ylentää itsensä ja tuntea hetken ajan olevansa Parempi Ihminen. Paradoksaalista kyllä, nämä muiden säälimät ihmiset ovat usein heitä, jotka ovat oikein tyytyväisiä elämäänsä. Tosin sehän on tiedetty jo kauan, että itseensä ja elämäänsä tyytyväinen ihminen on epävarmalle ja rajoittuneelle yksilölle punainen vaate.

Mut sehän se, kun usein eivät tunnu olevan valintaansa tyytyväisiä.

Vierailija
37/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velat ovat niin v-mäisiä ja itsekkäitä ihmisiä että on oikeastaan hyvä juttu ettei ne lisäänny.

Sinä sen sijaan vaikutat todella positiiviselta, mukavalta ja epäitsekkäältä henkilöltä (ja myös sen verran yksinkertaiselta, että on pakko lisätä edellisen olleen ironiaa).

Vierailija
38/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei närästä muu kuin se, että tullaan johonkin lapsia koskeviin keskusteluihin kommentoimaan, että "onneks mulla ei oo lapsia".

Omituinen tulkinta. Kyllä minä ainakin olen ihan oikeasti iloinen siitä, ettei minulla ole lapsia, eikä se ole merkki mistään epävarmuudesta tämän päätösen suhteen. Vai katuuko sinusta äiti, joka on iloinen lapsestaan, todellisuudessa sitä, että tuli lisääntyneeksi?

Vierailija
39/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi miettiä, miten järjetön väestönkasvu maailmassa on. Vapaaehtoisesti lapsettomat tekevät eettisen valinnan, joka ei millään muotoa estä ihmisiä välittämästä ja huolehtimasta toisistaan. http://www.motherjones.com/files/images/total-world-population-chart-in…

Vierailija
40/112 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen tulkinta. Kyllä minä ainakin olen ihan oikeasti iloinen siitä, ettei minulla ole lapsia, eikä se ole merkki mistään epävarmuudesta tämän päätösen suhteen. Vai katuuko sinusta äiti, joka on iloinen lapsestaan, todellisuudessa sitä, että tuli lisääntyneeksi?

Mut mäpä en käykään missään lapsettomuusketjussa ilkkumassa, että ähäkutti, mullapa onkin lapsia.