Mikä on pahinta rahastusta mihin olette törmänneet?
Itse mainitsen, ei ehkä summallisesti niin paha mutta VR:n asemien maksulliset vessat tuntuu oikein julmuudelta vessahätäisiä matkustajia joilla ei satu olemaan euron kolikkoa mukana, kohtaan.
Kommentit (350)
Hotelliyöt Suomessa. Kapinen ketjuhotellin huone vähintään 100e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narikkamaksu tai kirkollisvero
Kirkollisveroa ei yksityisen ihmisen tarvitse maksaa, jos ei ole kirkon jäsen. Jos on jäsen, yleensä joutuu jäsenmaksun maksamaan kuten ammattiyhdistys, urheiluseura, muu harrastusyhdistys jne.
Ja yyrittäjän on pakko maksaa kirkollisvero, vaikka olisi eronnut kirkosta, olisi pakana ateisti ja täysin kirkkokielteinen. Järjetöntä rahastusta vieläpä epätasa-arvoisesti!
Ostin lentoliput itselle ja kaverille ja minun täytyi maksaa noin 20 € palvelumaksu siitä, että maksoin liput heti suoraan nettipankista. Minulla ei ole luottokorttia, joten oli pakko maksaa tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistoissa vanhemmat joutuvat maksamaan pääsymaksun, vaikka vahtivat omia lapsiaan, eivätkä käytä ensimäistäkään laitetta itse.
Samoin uimahallissa. Maksat täyden hinnan lastenaltaassa istumisesta....
No joo, huvipuistossa systeemi on selkeä, jos siellä on sisäänpääsymaksu käytössä, niin myös aikuinen maksaa, koska laiteliput ja -rannekkeet ostetaan erikseen. Tosin rannekkeen hintaan pitäisi kuulua aina myös sisäänpääsy. Mutta uimahallissa voi olla, että olet ystäväsi kanssa liikkeellä ja pääsetkin välillä aikuisten altaaseen uimaan tai poreammeeseen lillumaan, vaikka olisitkin vauvasi/ taaperosi kanssa lähtenyt. Sellaisesta äiti-vauvakäynnistä, jossa äiti istuu 20 cm syvässä ja 38-asteisessa vedessä ja katselee, kun vauva kaataa ämpärillä vettä altaaseen, ei ehkä huvittaisi maksaa täyttä uimahallikäynnin hintaa, mutta hankala sitä on muutenkaan hinnoitella.
Oikeat luksusmerkit ja -tuotteet, sveitsiläiset kellot ym.
Toisaalta on ne "luksus"tuotteetkin kyllä melkoista rahastusta. Jokainen joka osaa käyttää aistejaan kyllä huomaa niissä selkeän kusetuksen sillä laatu ja materiaalit on paljon hintaa heikkolaatuisempia.
Vierailija kirjoitti:
Vesimaksusta kertoo kaiken sen, että laskin viime vuonna meidän vesilaskut tasattuna yhteensä ja lisäsin siihen veden lämmityksen (jonka näen suoraan lämpölaskusta, koska kesä-elo patterit on pois päältä ja näin ollen ainoa käyttö on käytetyn veden lämmitykseen). Hintaa tuli noin 45 Euroa/kk/4hlöä. Eli 11,5 per nokka. Ja emme tosiaan ole mitään pihistelijöitä, jos ei tuhlareitakaan. Aikuiset käy suihkussa joka päivä, lapset suunnilleen joka toinen. Pienemmälle täytetään usein pesusoikko ja kesällä joskus lastenallas ulkona täytetty. Ja kukkia/kasveja kastellaan kuivana kautena ulkona ihan letkusta pitkään ja hartaasti.
Huh tuntuu paljolta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin seudun julkinen liikenne. Ymmärrän kyllä, että rahoja pitää kerätä, mutta jotain kohtuutta voisi kuitenkin noudattaa.
Esimerkiksi yksittäinen seutulippu maksaa jotain 5 euroa, voi olla enemmänkin, en ole vähään aikaan ostanut. Sillä voi matkustaa vain 1 tunti 20 minuuttia, tosin niin, että riittää kunhan matka on alkanut tuossa ajassa. Tietysti kun on ladannut kortille arvoa ja maksaa kortilla, niin hinta ei ole noin paljon, vaan jotain yli 4 euroa, mutta sekin on paljon noin lyhyestä voimassaoloajasta.
Matkat ovat pääkaupunkiseudulla kuitenkin joskus niin pitkiä, että tuossa ajassa hädin tuskin ehtii tekemään kaikki vaihdot. Mielestäni myös pienen piipahduksen Helsingin keskustassa pitäisi hoitua yhdellä lipulla, mutta nyt se on oikeastaan mahdotonta.
Taitaa olla olemassa myös 2 tunnin lippu, mutta se ei mielestäni muuta asiaa tarpeeksi. Sen hintaa en tiedä.
Lippusysteemi on tehty edulliseksi niitä varten, jotka ostavat kausilipun esimerkiksi kuukauden ajaksi. Satunnaiset kulkijat saavat sitten pulittaa kohtuuttoman suuren hinnan.
Edullista se on. Lipputuloilla rahoitetaan vain puolet pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen kustannuksista, toinen puolikas on suoraa tukea verovaroista.
Päättäjät epäonnistuneet kun systeemistä saatu niin kallis ettei asiakkaalla ole varaa maksaa puoliakaan kokonaiskustannuksista.
Päättäjien pitäisi pikku hiljaa saada jalat maahan.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Tuohan on halpa. Jos huristelee autolla Espoonlahdesta Rautatieasemalle niin taitaa mennä pelkkään löpöön tuo 4€
Jos ajelet polttoöljyllä tuon matkan, jää hinta kyllä alle 4€ - kunhan et jää verottomasta polttoaineesta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Yksityiset lääkäripalvelut. Tuntitaksa jopa satoja euroja ja apua saman verran kuin sammakkoukon sääennustuksista. Kokemusta on ja monesta. Ei ne julkisella ole sen parempia, mutta eipä ole hintakaan sama. Puoskarointia enimmäkseen, sitä mieltä olen. Joskushan se hoitelu sattuu oikeaankin, kun on riittävästi hyväuskoisia asiakkaita. Ensin lekuri vetää hyvät liksat julkiselta ja sitten nettoaa vielä yksityispuolelta kivan palkan ja sen jälkeen valittaa, että ne päivystysvuorot on niin kamalan raskaita. Yhteiskunnan veronimijäjoukko oikein. No, arvaatte, että mulla on näistä puoskareista yksinomaan negatiivisia kokemuksia.
Kannattaisiko vaihtaa yksityistä palveluntarjojaa jos on noin huonoja kokemuksia? Minä taas olen monta kertaa saanut avun ja lähetteen yksityiseltä kun julkisella puolella on keksittu erilaisia tekosyitä miksei hoitoa voida tehdä (no siksi kun halutaan säästää rahaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistoissa vanhemmat joutuvat maksamaan pääsymaksun, vaikka vahtivat omia lapsiaan, eivätkä käytä ensimäistäkään laitetta itse.
Missä huvipuistoissa? Linnanmäki ja Särkänniemi on ainakin ihan ilmaisia sisäänpääsyn osalta.
Särkänniemi on törkeää rahastusta. Ennen 38€ rannekkeella pääsi katsoon niitä delfiineja. Nyt ranneke 42€ ja eikä delfiineja. Eikö hinnan olisi pitänyt laskea kun on vähemmän tekemistä?
Ai oikein pääsi katsomaan delfiinejä? Tykkäätkö muutenkin tukea eläinrääkkäystä rahallisesti?
Vierailija kirjoitti:
Ja näillä lapsiperheilläkin on yleensä netit ja älyluurit.
kateellisuuspisteet tästä. ne ottaa vastaan lahjoituksia "ja sitten niillä on kuitenkin netit ja älyluurit". oletko ensinnäki yrittänyt olla tavallinen ihminen ja ostaa jostain kaupasta jonkun muun kuin älyluuriksi laskettavan? ei ole hirveästi vaihtoehtoja- tai maksaa yhtä paljon kuin "älyluuri". toisekseen, tässä maassa tämän maan viranomaisten asettamissa vaatimuksissa on hyvin vaikea olla työtön, avustuksenhakija tai ihan mikä tahansa jossei ole nettiä. ja se netti maksaa pari euroa kuussa. vastakustannus - esimerkiksi bussiliput työkkäriin - paljon enemmän.
joten annoit kyllä itsestäsi hyvin typerän (mutta oikeanlaisen?) kuvan tuolla kommentillasi.
jos ottaa vastaan lahjoituksia, tukia tai tapua - on oltava syvästi nöyrä ja näyttää kärsimyksensä avoimesti ja kaikille. muuten ei apua heru.
Mieheltäni oli kadonnut eräs tavara. Tuntematon löytäjä soitti ja alkoi vängätä löytöpalkkiota tavaraa vastaan. Mies kimmastui ja ilmoitti että löytäjä pitäköön tunkkinsa.
Se mitä ajokortin hinnalle tapahtui.
Gluteeniton jauhoseos 4,75€ / kilo.. - Valitettavasti vaihtoehdot on aika vähissä. - En tiedä oliko sanottu jo; pahoittelen, että jaksa lukea koko ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Mieheltäni oli kadonnut eräs tavara. Tuntematon löytäjä soitti ja alkoi vängätä löytöpalkkiota tavaraa vastaan. Mies kimmastui ja ilmoitti että löytäjä pitäköön tunkkinsa.
Löytäjän oikeus löytöpalkkioon on lakiin kirjattu.
Löytötavaralaki 4. luku ja 10. pykälä.
Sähkön siirtohinta Kainuussa Loiste Oy:llä. Ja taas syksyllä nostavat hintoja. Joka vuosi nousee. Sikamaista.
http://global.remax.com/default.aspx?action=list&start=1&page=1&count=2…
Tuolla ympäri maailmaa taloja myynnissä.
Juuri tilasin uuden passin. Kuvista, jotka toimitettiin liikkeestä suoraan poliisin järjestelmiin ja joiden ottamiseen meni valokuvausliikkeessä noin 20 sekuntia, maksoin 26 euroa (sain kyllä paperikopiot mukaan, joskaan en mitään niillä tee). Täyttelin hakemuksen netissä itse ja maksoin siitä hyvästä 44 euroa. Okei, kai sen passin tekeminen jotain maksaa, ja virkailija siellä poliisin päässä tietysti vielä syynää kuvan läpi ja okei, olihan se itse täytetty hakemus hieman edullisempi kuin jos olisin joutunut käymään poliisilaitoksella, mutta silti - aika kallista, kun ottaa huomioon, että hakemuksen käsittelijällä menee tietojen ja kuvan tarkistamiseen varmaan noin minuutti tai jotain. Vähän enemmän voisivat antaa alennusta niille, jotka tekevät kaiken itse.
Niinpä ja hautajaiset maksaa, pieniinkin menee helposti tuhansia euroja. Perunkirjoitus maksaa myös ja hautapaikka. Jos haluaa havuja haudalle, nekin maksaa. Jos seurakunta peittää haudan, sekin maksaa! Siis vaikka vainaja on maksanut eläissään ehkä kymmeniä tuhansia euroja kirkollisveroa, niin kaikesta peritään maksu. Reilu meininki.