Mikä on pahinta rahastusta mihin olette törmänneet?
Itse mainitsen, ei ehkä summallisesti niin paha mutta VR:n asemien maksulliset vessat tuntuu oikein julmuudelta vessahätäisiä matkustajia joilla ei satu olemaan euron kolikkoa mukana, kohtaan.
Kommentit (350)
Kebab pizzerian hinnat ovat liian korkeita. Niiden hinnat pitäisi olla 2.5€-6€ jos haluaa mega annoksen niin 6-10€.
2.5€ taskukebab. Ja hinnat pitäisi olla voimassa seuraavat 15vuotta.
Jakoremmin vaihto merkkiliikkeessä.
Pitsan puolituksesta...
Molemmat asiakkaat syövät salaatin ja astioita tulee tiskattavaksi ylimääräisiä. 1€ ei ole paha mielestäni
kirjaston kopiot ja printit 0.40e, yliopiston viereisessä kirjastossa kortilla 0,10e. Kirjaston sakkomaksut jotka ihan oikeasti on vain keino paikata kunnan taloutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki NenäPäivä, ym. rahankerjuu jutut. Törkeää, suoranaista rahan kerjäämistä, tunteiden kautta vetoamalla mennään ihmisen kukkarolle määrittämällä minimisumma, jolla SAAT osallistua tukemaan köyhän maan köyhiä lapsia.
Onhan meillä omassakin maassamme leipäjonot, ja paljon lapsiperheitä ahdingossa. Jos heitä varten järjestettäisiin voittoa tavoittelematon rahankerjuuorganisaatio, ja joka vuosi kerättäisiin samat summat kansalaisilta kuin nyt NenäPäivässä, niin eiköhän leipäjonot lyhenisi ainakin puolella?
Itse halveksin näitä ulkomaan avustus keräyksiä suuresti, enkä koe millään muotoa syyllisyyttä etten ole ikinä osallistunut. Kotimaan kansalaiset ensiksi, ja katsotaan sitten sen jälkeen niitä muiden maiden huono-osaisia!
No huhu! Etkö ymmärrä, että Suomi on hyvinvointivaltio, jossa on sosiaaliturva?
Tästä syystä ei ihan yhtä näkyvästi kerätä rahaa suomalaisille, koska meillä kerätään veroja. Niillä maksetaan lapsilisä, toimeentulotuki, asumistuki.
Ja kyllähän Punainen Risti, Pelastakaa Lapset Ry ja vaikka RAY tukevat vähävaraisia, toki muutkin järjestöt. Ota se pää sieltä pehvasta ja herää. Suomalaiset saavat ihan rauhassa katsoa omaa napaansa pidemmälle ja auttaa lapsia, joilla ei ole edes juomavettä tai mahdollisuutta päästä kouluun.
Sä ja sun kaltaiset tekopyhät paviaanit saa puolestani syytää vaikka kaikki euronsa muiden maiden köyhille, mutta se ei sua ja sun kaltaisia oikekuta tulemaan mun kukkarolle ja kerjäämään minuakin laittamaan rahaa epämäärisiin pyramidihuijauksiin- niin niitähän nämä kaikki Plan kummius ym. epämääräiset kerjäykset on olleet. Onhan niistä ollut julkisuudessakin juttua, että minne ne rahat ovat menneet, ei ainakaan puhtaana näppiin niille kummilapsille.
Ja mitä tulee Suomen sosiaaliturvaan, niin sehän on VITSI, se romutettiin 90 luvun lamassa silloisen hallituksen toimesta. Sosiaaliturva ei ole kilpailukykyinen tämän elettävän ajan kanssa, siksi leipäjonot, siksi ahdingossa olevat lapsiperheet. Jatka sinä vain kilpesi kiillottamista, mutta kirkaampaa kruunua sinäkään et tule saamaan, vaikka yrität olla hyvä ihminen syytämällä rahasi ulkomaille ties kenelle huijarille. Sinulla on tietenkin siihen varaa.
Rauhoitu hyvä ihminen. Minun ja miehen yhteiset tulot ovat 1700 euroa ja asumme hyvin pienessä yksiössä. En ikinä ole lahjoittanut rahaa yhtään mihinkään.
Mutta kyllä caan moni sillä te-tuella elää. On rahaa kaljaan ja röökiin mitä nyt erään läheiseni naapureista näkee. Leipäjonossa käydään, mutta pitää ostaa kaljaa ja muuta turhaa.
Jos sossu maksaa vuokran ja siihen päälle saa vielä 450 e, niin aika jees. Ei valittamista.
Jotkut järjestöt ovat ihan rehellisiä, toistan:
anna muiden käyttää rahansa hyväntekeväisyyteen jos niin haluavat.
Vierailija kirjoitti:
kirjaston kopiot ja printit 0.40e, yliopiston viereisessä kirjastossa kortilla 0,10e. Kirjaston sakkomaksut jotka ihan oikeasti on vain keino paikata kunnan taloutta
Soukan kirjastossa on nykyään ilmaiset kopiokoneet.
Pääsenpähän avautumaan DHL-expressin vääryydestä. Paketti tulee maahan, DHL sanoo että voimme tullata ja maksaa 26.50€ + 5% + alv tms, ja jos haluat itse tullata, maksaa se 40€ + alv. Kiva. Paketti on panttivankina ja en taatusti enää käytä DHL:n palveluita.
Vaikka olenkin periaatteen mies, olen sen verran innolla odotellut kyseistä pakettia että pakko on vaan alistua. Jos kyse olisi jostain vähemmän tärkeästä, sanoisin että pistäkää eteenpäin tai taaksepäin, mutta senttiäkään ei heru.
Vierailija kirjoitti:
mutta pitää ostaa kaljaa ja muuta turhaa.
Ei kalja/rööki ole addiktille turhaa, vaan ensin ostetaan sellaiset jutut joihin ollaan riippuvaisia ja sitten vasta ruoat, vaatteet yms. Kyllähän hiiretkin testeissä veti mieluummin koksua kun kävivät syömässä, ja kuolivat siten nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joukkoliikenne pk-seudulla. Vrt. Helsinki-Vantaa 5,50 €, kun Helsinki-Turku Onnibussilla 4 €.
Tiesitkö, että siinä pääkaupukiseudun lipun hinnassa on n. 50% tukea. Joka toisen matkan teet muitten rahoilla.
Eikä Onnibussinkaan kaikki Helsinki-Turku matkan liput ole samanhintaisia. Hinta riippuu lipun hankinnan ajankohdasta.
Muitten rahoilla? Maksaahan normaalilipun ostaja itsekin kunnallisveroja, ja lisäksi vielä lipun hinnan. Erityisryhmien, kuten opiskelijat, eläkeläiset, lapset jne saamien alennuslippujen kohdalla tietenkin tukea varmaan on suhteellisesti enemmän verrattuna verokertymään.
Onko sinulla muuten tarkempia lukuja tuosta tuesta/nuppi, kiinnostaisi? Kauan sitten näin laskelman, jossa oli joukkoliikenteen hinta/vuosi/asukas pääkaupunkiseudulla, ja se oli pienempi, kuin maksamani vuosilipun hinta Helsingissä. Mutta tästä on vuosia aikaa, joten tilanne on voinut paljonkin muuttua.
Itse en pidä joukkoliikennettä suhteettoman kalliina, vaikka enemmän liikunkin fillarilla ja autolla. En halpanakaan kyllä.
No, pikaisella googlettamisella löytyi seuraavaa:
"Esimerkiksi Helsingin sisäisessä aikuisten kausilipussa on vuonna 2015 kuntien tukea 63 prosenttia. Lipun todellinen kustannus on 133 euroa asiakashinnan ollessa 49,50 euroa. Eniten tuettuja lippuja joukkoliikenteessä ovat lasten ja opiskelijoiden liput, joissa on yli 80 prosenttia kuntien tukea."
https://www.hsl.fi/uutiset/2014/joukkoliikennehankkeet-nostavat-lippuje…
Tilastoja en löytänyt. Jos joku niistä tietää, niin linkittäköön tänne.
Niin, ja siitä tuesta sen verran, että oikea määrä olisi 0%.
Se maksaa, joka tarvitsee.
Kymykseni oli, josko joku tietäisi, mikä lienee joukkoliikenteen kustannus / asukas / vuosi. Itse kyllä varmasti nykyään maksan alle sen lipun hintoina, kun en niin paljon käytä julkisia
Olin naisen kanssa aikoinaan treffeillä, kummatkin opiskelijoita, mutta nainen olisi halunnut, että minä tarjoan jotta tapailu olisi voinut jatkua.
Isompien tulojen verotus. 30% saisi olla ehdoton maksimi mitä voidaan ottaa.
Vesipullon hinta VR:n junassa. Kerran olin 6 tunnin junamatkalla ja olin unohtanut ettei Visa Electron -kortti toimi junassa. Oli kauhea jano joten ravintolavaunun myyjä suostui myymään 1 eurolla lasillisen vettä. Yhtään enempää käteistä minulla ei ollut mukana joten tämä vesilasi sai sitten riittää koko matkan ajan...
Talonkirjaote 20 e. Siis A4 jonka ne tulostavat koneelta. Hinta sama valitsi sitten postituksen tai noudon toimistolta.
Kalliit puhelinpalvelut tuntuvat itsestäni rahastukselta, esim. numeropalvelu, taksikeskus jne, joista voi tulla eurojen lasku lyhyestä puhelusta. Ja muutenkin maksulliseen numeroon soittaminen sellaisessa tapauksessa, jossa palveluntarjoaja on jostain syystä luokitellut jonkin tuotteen vain puhelimitse hoidettavaksi (laivayhtiö, lentoyhtiöt tms).
Jos haluan maksaa lippuni Ticket Duo -kortilla, niin teatteri- tai konserttilippua ei voi Lippupisteessä tai -palvelussa (en muista kumpi vai onko molemmat) varata netissä, vaikka nettipalvelu onkin olemassa. Puhelimessa tentataan nimiä ja osoitteita rauhalliseen tahtiin ja laskua kertyy...Lunastettaessa menee vielä lisää maksua, jonka ymmärrän, koska siinä on kuitenkin erillistä henkilökuntaa, asiakaspalvelutilat ja liput pitää tulostaa yms., mutta varauksen voisi itse naputella nettiin samalla, kun käy tarkistamassa paikkatilanteen.
Ovenavausmaksut jos jää lukkojen taakse.
Vierailija kirjoitti:
Isompien tulojen verotus. 30% saisi olla ehdoton maksimi mitä voidaan ottaa.
Todellakin! Tämä kuitenkin epätodennäköistä,joten riittäisi että edes siirryttäisiin perheverotukseen. Miehellä menee 47,6% veroihin ja se pienenisi huomattavasti perheverotuksessa, koska itse olen kotona lasten kanssa.
Vesi, monessakin paikassa. Hyvin tyypillistä on esimerkiksi vesipuistoon mennessä kerätä kaikki ruuat ja juomat pois portilla -> sitten oletkin niiden järkyttävien hintojen armoilla. Olisi reilumpaa nostaa suoraan pääsylipun hintaa ja luopua tuosta jälkilypstystä, josta jää lähinnä peen maku suuhun.
Toinen on tosiaan lentokentät. Itse olen ihan periaatteesta Suomen päässä vienyt perheen kanssa kaksi isoa ja TYHJÄÄ pulloa mukana, jotka täytän inva-WC:ssä. HAH. Käytän matkoilla aika löyhäkätisesti rahaa, mutta tuo lentokentto/lentokone -juttu risoo sen verran, että ihan periaatteesta rakastan juoda lentokentällä ja -koneessa sitä omaa vesipulloa, josta en maksanut penniäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palvelumaksut netissä.
Olikohan hotellibuukkaus viimeisin palvelu.
Selvität itse onko vapaata, valitset sopivat huoneet ja henkilömäärät, täytät henkilötiedot ja lomakkeet, lisäpalvelut ja lähetät hakemuksen.
Ööh, mistä palvelusta pitää maksaa se palvelumaksu kun teen kaiken itse?
No ei se nyt aivan niin ole.
Kyllä niiden varauspalveluiden pyörittäminen maksaa, laitteet, ohjelmistot, kehitys, ylläpito ja sen lisäksi vielä varausohjelmiston, joka on vain oikeastaan bisneslogiikka ja käyttöliittymä jonka kautta asioit taustalla olevien hotelliketjujen järjestelmiin samoin kuin maksujenvälittäjän palveluun. Jokainen näistä taustalla toimivista erillisistä palveluntuottajista veloittaa jokaisesta transaktioista niiden käyttäjältä ts. palvelulta jota käytät. Tilausta tehdessä sitten veloitetaan palvelumaksu, joka kattaa nämä kulut kyselyistä, varauksista, muutoksista, peruutuksista ja lippujen kirjoittamisesta & toimittamisesta.
Eli palvelumaksu tarkoittaa sitä, että maksat koko sen järjestelmän käytöstä jolla varaat ja osallistut myös palvelun kehitys- ja ylläpitokuluihin.
Samalla tavallahan pitkän aikaa oli ilmaista tehdä visakortin saldokyselyitä verkkopankeissa, mutta sekin muutettiin maksulliseksi tai sitten yhden kyselyn sai tehdä per kk ilmaiseksi, lisäkyselyt 1eur luokkaa kuten Nordeassa. Samalla tavalla myös luottokortin avulla tunnistautuminen maksaa pankille koska sen tuottaa Nets (aiemmin Luottokunta), mutta TUPAS tunnistus on pankkien oma juttu, sen kustannukset peritään maksunvälittäjältä/tunnistusten välittäjältä, mutta miten sitten kulut siirretään asiakkaalle ts. palvelun käyttäjälle.
Sitä vain harvoin tulee ajatelleeksi mitä kaikea monien palveluiden takana on, kun suurin osa palveluista on näennäisesti ilmaisia kun ne joko kokonaan tai osin rahoitetaan näyttämällä mainoksia niitä käyttäville.
Eli normaaleja yritystoimintaan liittyviä kuluja, joita ei haluta laittaa suoraan palvelun hintaan, jolloin asiakas pystyisi vertailemaan puhtaasti hintoja?
Juu, ei se kuulosta yhtään paremmalta sun selityksen jälkeen.
Jos palvelumaksu on kiinteä, ei tapaussidonnainen, niin miksi ei sitä laitettaisi siihen hotellihuoneen hintaan?
Välittäjä ei ole hotelli ts. rahat menevät eri taholle. Halutaan ilmeisesti näyttää mikä on hotellin osuus. Palvelumaksujahan ei palauteta, mutta hotellin varauksen osuus voidaan palauttaa jos perutaan ajoissa, eikä ole no-show kyseessä.
Tuo on vain valistunut arvaus, en tunne ko. toimialaa, mutta ymmärrän aika paljon siitä miten erilaiset verkkopalvelut teknisesti toimivat ja minkälaisia kustannuksia niiden pyörittämisestä aiheutuu, samoin kuin mitä turvallisuusvaatimuksia nykyisin niiltä edellytetään ja mitä seuraa jos niitä ei noudateta PCI:tä esim.
No kauppahan esim. käyttää jatkuvasti tuonkaltaisia ulkopuolisen tahon maksullisia järjestelmiä, esim. Nets ja muut luottopalveluihin liittyvät yhteistyökumppanit, mutta puhtaasti ilman palvelumaksuja, siis palvelumaksuina erikseen asiakkaalta veloitettavia maksuja.
Yhtä törkeää olisi jos kaupan kassalla Visalla maksaville lisättäisiin 5e palvelumaksu.
Et nyt sitten ymmärtänyt. Kyse ei ole siitä että kauppa lisää palvelumaksun, vaan varauspalveluita käyttäessäsi käytät eri firman palveluja joka veloittaa siitä työstä ja riskistä. Mahdollisesti saa sitten vielä komission kun kauppa toteutuu eli todella yövyt hotellissa, mutta jos perut niin he saavat vain palvelumaksun.
Kyse on hieman samasta kuin että maksat pitzan kotiinkuljetuksesta erikseen. Tai pyydät taksia hakemaan sulle lääkkeitä apteekista niin kyllä ne vaan siitä palvelumaksun haluavat.
Joo ja joskus siitä visan käytöstäkin täytyy maksaa erikseen, kauppias nimittäin maksaa kuukausimaksut ja komissiot luottokorttiyhtiölle, mutta harvemmin näitä maksuja laitetaan näkyviin. Mutta kokeilepas joskus tingata jostain isommasta ostoksesta ja kerro, että maksat pankkiin tilille suoraan tai käteisellä niin havaitset, että neuvotteluvara alennukselle onkin yllätten hieman isompi. Kauppiaan kun ei tarvitse maksaa komissiota ja saa rahan välittömästi käyttöönsä. Varmistu kuintekin ettei käy Anttiloita, ts. älä maksa ennen kuin olet nähnyt tavaran ja saat sen varmasti, maksua ei niin vain saa takaisin kun sen on maksanut. Luottokortti on hyvä kun haluaa siirtää eräpäivää, suojautua toimituksen riskeiltä sekä konsolidoida maksuja. Kannattaa valita sopiva maksutapa tilanteen huomioiden. Kaikissa niissä on omat hyvät ja huonot puolensa, eri osapuolten kannalta.
MUUMIMAAILMA
siis huh huh. Sisäänpääsy jo tosi kallis aikuisilta ja lapsilta ja koko puisto täynnä myynti- ja ruokakojuja. Kaikki ihan törkeen kallista, nähtävää hintaansa nähden vähän ja liikaa ihmisiä.
Yksinäisille ihmisille voi myydä vaikka kiven kadulta. Surullista mutta totta.