Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on pahinta rahastusta mihin olette törmänneet?

Vierailija
24.07.2016 |

Itse mainitsen, ei ehkä summallisesti niin paha mutta VR:n asemien maksulliset vessat tuntuu oikein julmuudelta vessahätäisiä matkustajia joilla ei satu olemaan euron kolikkoa mukana, kohtaan.

Kommentit (350)

Vierailija
81/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin palvelut! Postitin pienen paketin, pakettiautomaatilla 7,10€ ja postin luukulta 8,10€... Ihan törkeää rahastusta!

Vierailija
82/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joukkoliikenne pk-seudulla. Vrt. Helsinki-Vantaa 5,50 €, kun Helsinki-Turku Onnibussilla 4 €.

Tiesitkö, että siinä pääkaupukiseudun  lipun hinnassa on n. 50% tukea. Joka toisen matkan teet muitten rahoilla.

Eikä Onnibussinkaan kaikki Helsinki-Turku matkan liput ole samanhintaisia. Hinta riippuu lipun hankinnan ajankohdasta.

Muitten rahoilla? Maksaahan normaalilipun ostaja itsekin kunnallisveroja, ja lisäksi vielä lipun hinnan. Erityisryhmien, kuten opiskelijat, eläkeläiset, lapset jne saamien alennuslippujen kohdalla tietenkin tukea varmaan on suhteellisesti enemmän verrattuna verokertymään.

Onko sinulla muuten tarkempia lukuja tuosta tuesta/nuppi, kiinnostaisi? Kauan sitten näin laskelman, jossa oli joukkoliikenteen hinta/vuosi/asukas pääkaupunkiseudulla, ja se oli pienempi, kuin maksamani vuosilipun hinta Helsingissä. Mutta tästä on vuosia aikaa, joten tilanne on voinut paljonkin muuttua.

Itse en pidä joukkoliikennettä suhteettoman kalliina, vaikka enemmän liikunkin fillarilla ja autolla. En halpanakaan kyllä.

No, pikaisella googlettamisella löytyi seuraavaa:

"Esimerkiksi Helsingin sisäisessä aikuisten kausilipussa on vuonna 2015 kuntien tukea 63 prosenttia. Lipun todellinen kustannus on 133 euroa asiakashinnan ollessa 49,50 euroa. Eniten tuettuja lippuja joukkoliikenteessä ovat lasten ja opiskelijoiden liput, joissa on yli 80 prosenttia kuntien tukea."

https://www.hsl.fi/uutiset/2014/joukkoliikennehankkeet-nostavat-lippuje…

Tilastoja en löytänyt. Jos joku niistä tietää, niin linkittäköön tänne.

Niin, ja siitä tuesta sen verran, että oikea määrä olisi 0%.

Se maksaa, joka tarvitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanavedestä maksaminen. Itse töissä en kehtaa siitä ottaa hintaa, jos joku näyttää tosi janoiselta. Sen verran koen veden olevan jokamiehen oikeus tässä maassa.

Mitä?? Maksaako hanavesi Suomen kahviloissa jotain?

Asun kuumassa maassa ja täällä on kiellettyä periä maksua hanavedestä. Juuri juttelin kahvilanpitäjän kanssa asiasta.

Vierailija
84/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narikka maksu vaikka ei olisi mitään narikkaan jätettävää. Pari kertaa törmännyt stadissa pakolliseen narikkamaksuun...

Iphone. Halvin puhelimista taitaa ollenn. 800€. Puhelimen kokoonpanokustannukset noin 160€... Ja laatu ei todellakaan vastaa hintaa.

Vierailija
85/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asuntojen korkeat vesimaksut. Pyydetään 20 tai 25 euroa kuussa yhden ihmisen käyttämästä vedestä! Jos siitä vedestäkin pitää joku tienesti saada, niin laittakaa sitten kymppi enemmän vuokraan. Vituttaa tuollainen, kun tiedän olevani vesipihi. Reiluinta olisi asuntokohtainen vesimittari.

Mulla on vesimaksuennakko 25 euroa kuussa,saan vuosittain palautuksia mittarilukeman mukaan. En lotraa vaan pyrin säästämään vettä. Silti tuosta ei juurikaan tule palautuksia. Suurin vuokran päällepyydetty vesimaksu per henkilö, minkä olen nähnyt, oli 40 e/kk. Ja tuo ei ollut edes kulutuksen mukaan vaan kiinteä maksu.

Vierailija
86/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijäntodistus. 

100 euroa tai enemmän muutamasta paperista, joiden tulostus / pdf:n lähettäminen vie työaikaa noin minuutin. 

Vierailija
87/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asuntojen korkeat vesimaksut. Pyydetään 20 tai 25 euroa kuussa yhden ihmisen käyttämästä vedestä! Jos siitä vedestäkin pitää joku tienesti saada, niin laittakaa sitten kymppi enemmän vuokraan. Vituttaa tuollainen, kun tiedän olevani vesipihi. Reiluinta olisi asuntokohtainen vesimittari.

Meillä on omistusasunto ja kaikista menee vesimaksua sen 20€. 

Vierailija
88/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi terve, itse asun 10min Helsingin keskustasta, mutta Espoon puolella - seutulippu 5,50€. Onhan se nyt kohtuuntonta! Jos lähdemme kolmistaan keskustaan perheen/ystävien kanssa, tulee halvemmaksi ottaa taksi.

Pahinhan olisi, jos olisi töissä Keilaniemessä ja asuisi Lauttasaaressa, matka bussilla 2min ja hinta se sama 5,50€. Olisi nyt jumantsuikka edes etäisyyksien, eikä kaupunkien mukaan jaoteltuja.

Vierailija
89/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähkön siirtomaksu. Mukavaa kun sähkölaskussa noin puolet on siirtomaksua...

Vierailija
90/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narikka maksu vaikka ei olisi mitään narikkaan jätettävää. Pari kertaa törmännyt stadissa pakolliseen narikkamaksuun...

Iphone. Halvin puhelimista taitaa ollenn. 800€. Puhelimen kokoonpanokustannukset noin 160€... Ja laatu ei todellakaan vastaa hintaa.

No höpö höpö, Iphone 5 maksaa n. 300 € ja 4s:n saa (jos jostain vielä onnistuu saamaan) reilusti alle 200 €

On ne kalliita, mutta ei nyt sentään noin kalliita. Viitonenkin on tosi hyvä ja lapsilla ja itselläni on 4s jolla pärjää aivan mainiosti. Maksoin siitä 199 € ja taitavat olla halventuneet siitä jo roimasti, tämä on kolme vuotta vanha.

Uusin malli maksaa toki aina älyttömyyksiä, mutta kuka nyt muutenkaan ostaa testikappaleen tonnilla? Ja muillakin merkeillä uutuus maksaa aina paljon. Enkä nyt kiistä ettei noissa olisi ilmaa ja rajusti, muttei kuitenkaan ihan noin paljoa.

Vierailija
91/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentamiseen liittyvät luvat ja liittymät

Just tarkistettiin, Jyväskylässä omakotitalon sähköliittymä n. 2500, vesi, jätevesi ja hulevesi yhteensä n. 10.000 €. Rakennuslupa yli tonnin.

Oli vielä omat raksakustannukset säilössä excelissä ja nämä luvat kymmenen vuotta sitten n. 30 % nykyisistä hinnoista. Sähkö maksoi alle 1000 € ja vesiliittymä kaikkineen alle 4000 € ja muistan että tässä oli jotain kommervenkkejä, että liittymät oli vähän kalliimpia ja kaukolämpöä esim. ei silloin ollut mahdollista saada.

Vierailija
92/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki NenäPäivä, ym. rahankerjuu jutut. Törkeää, suoranaista rahan kerjäämistä, tunteiden kautta vetoamalla mennään ihmisen kukkarolle määrittämällä minimisumma, jolla SAAT osallistua tukemaan köyhän maan köyhiä lapsia. 

Onhan meillä omassakin maassamme leipäjonot, ja paljon lapsiperheitä ahdingossa. Jos heitä varten järjestettäisiin voittoa tavoittelematon rahankerjuuorganisaatio, ja joka vuosi kerättäisiin samat summat kansalaisilta kuin nyt NenäPäivässä, niin eiköhän leipäjonot lyhenisi ainakin puolella?

Itse halveksin näitä ulkomaan avustus keräyksiä suuresti, enkä koe millään muotoa syyllisyyttä etten ole ikinä osallistunut. Kotimaan kansalaiset ensiksi, ja katsotaan sitten sen jälkeen niitä muiden maiden huono-osaisia!

No huhu! Etkö ymmärrä, että Suomi on hyvinvointivaltio, jossa on sosiaaliturva?

Tästä syystä ei ihan yhtä näkyvästi kerätä rahaa suomalaisille, koska meillä kerätään veroja. Niillä maksetaan lapsilisä, toimeentulotuki, asumistuki.

Ja kyllähän Punainen Risti, Pelastakaa Lapset Ry ja vaikka RAY tukevat vähävaraisia, toki muutkin järjestöt. Ota se pää sieltä pehvasta ja herää. Suomalaiset saavat ihan rauhassa katsoa omaa napaansa pidemmälle ja auttaa lapsia, joilla ei ole edes juomavettä tai mahdollisuutta päästä kouluun.

Sä ja sun kaltaiset tekopyhät paviaanit saa puolestani syytää vaikka kaikki euronsa muiden maiden köyhille, mutta se ei sua ja sun kaltaisia oikekuta tulemaan mun kukkarolle ja kerjäämään minuakin laittamaan rahaa epämäärisiin pyramidihuijauksiin- niin niitähän nämä kaikki Plan kummius ym. epämääräiset kerjäykset on olleet. Onhan niistä ollut julkisuudessakin juttua, että minne ne rahat ovat menneet, ei ainakaan puhtaana näppiin niille kummilapsille.

Ja mitä tulee Suomen sosiaaliturvaan, niin sehän on VITSI, se romutettiin 90 luvun lamassa silloisen hallituksen toimesta. Sosiaaliturva ei ole kilpailukykyinen tämän elettävän ajan kanssa, siksi leipäjonot, siksi ahdingossa olevat lapsiperheet. Jatka sinä vain kilpesi kiillottamista, mutta kirkaampaa kruunua sinäkään et tule saamaan, vaikka yrität olla hyvä ihminen syytämällä rahasi ulkomaille ties kenelle huijarille. Sinulla on tietenkin siihen varaa.

Vierailija
93/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun puhelinmyyjät saa tilaamaan kaiken maailman vitamiineja ja alusvaatteita. Näin oon tyhmyyksissäni mennyt tekemään tänä- ja viime vuonna. Onneksi nyt se on loppu!

Tee päätös, että ostat ts. teet kaupat puhelimessa vain ja ainoastaan jos olet itse soittanut puhelun.

Totean tämän mulle soittaville myyjille hetikohta puhelun alkuun.  Jos myyntipuhe vielä jatkuu niin kysyn kohteliaasti, että onko teillä ongelmia kuulossa vai ymmärryksessä. Tarvittaessa toistan h-i-t-a-a-s-ti  "en osta mitään puhelimessa, muuten kuin vain jos olen itse soittanut puhelun."

Sen jälkeen seuraa yleensä lyhyt hiljaisuus ja kuuluu "Hyvää päivänjatkoa, klick".

Hyvin harvoin soittavat enää siitä paikasta minulle, mutta varmuuden vuoksi lisään numeron "Puhelinmyyjä" kontaktiin puhelimeeni, jossa on soittoäänenä hiljaisuus.mp3 tiedosto. Hyvin toiminut menetelmä jo vuosia.

Itse laitan estettyjen luetteloon. Luettelo on jo aika pitkä ;D

teen myös sitä, että kun puh.myyjä soittaa, laitan kännykän pöydälle, ja jossain vaiheessa kysäisen joko lopetit? Ja sitten sanon ei kiitos en tilaa mitään ;D

Vierailija
94/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaanavun keräykset telkussa, 20 euroa tekstiviesti.

Pitäähän ne TV-mainokset jollain rahalla kustantaa ja tietenkin kampaviinerit niiden mainosten laatijoille ja esimiehille ja muille kokouksissa istujille.. ehkä muutama sentti päätyy kohteeseen

Taas joku velivenäläinen kommentoimassa. Juu me tiedämme että teidän maassanne ei harjoiteta minkäänlaista hyväntekeväisyyttä juuri sen takia että rahat menevät esim. huumerikollisille. Aidsiin tarvitsisitte apua mutta kun ei.

Vierailija
95/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun puhelinmyyjät saa tilaamaan kaiken maailman vitamiineja ja alusvaatteita. Näin oon tyhmyyksissäni mennyt tekemään tänä- ja viime vuonna. Onneksi nyt se on loppu!

Tee päätös, että ostat ts. teet kaupat puhelimessa vain ja ainoastaan jos olet itse soittanut puhelun.

Totean tämän mulle soittaville myyjille hetikohta puhelun alkuun.  Jos myyntipuhe vielä jatkuu niin kysyn kohteliaasti, että onko teillä ongelmia kuulossa vai ymmärryksessä. Tarvittaessa toistan h-i-t-a-a-s-ti  "en osta mitään puhelimessa, muuten kuin vain jos olen itse soittanut puhelun."

Sen jälkeen seuraa yleensä lyhyt hiljaisuus ja kuuluu "Hyvää päivänjatkoa, klick".

Hyvin harvoin soittavat enää siitä paikasta minulle, mutta varmuuden vuoksi lisään numeron "Puhelinmyyjä" kontaktiin puhelimeeni, jossa on soittoäänenä hiljaisuus.mp3 tiedosto. Hyvin toiminut menetelmä jo vuosia.

Tai laitat vaan Robinson-eston päälle. (On muuten ilmainen.)

Ei ole vuosiin soiteltu enää yhtään mistään, ja aikoinaan kun soittivat puhelu katkesi alta aikayksikön puhelinmyyjän pahoitteluun, kun sanoin ettei minulle kuuluisi tulla tällaisia puheluita. :)

Vierailija
96/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VR:n Pieksämäki-Joensuu-väli. Maksaa enemmän kuin saman puljun Helsinki-Joensuu matka. "Pysyvästi alennetut hinnat." P*skanmarjat. Viimeinen juna onkin sitten aina täynnä köyhiä inttipoikia, niin siihen kyytiin noustessa ei pääse edes istumaan.

Olen niin paljon lukenut negatiivisia uutisia, ja kommentteja VR:n lippuhinnoista, palvelun puutteesta, täysistä junista, ja seisomapaikoista että varmasti en ikinä tule enää matkustamaan junalla, oli mikä oli. Viimeeksi matkustanut 2010, ja tais jäädä viimeiseksi.

Vierailija
97/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mainitsen, ei ehkä summallisesti niin paha mutta VR:n asemien maksulliset vessat tuntuu oikein julmuudelta vessahätäisiä matkustajia joilla ei satu olemaan euron kolikkoa mukana, kohtaan.

Junissa on vessat.

Vierailija
98/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin seudun liikenteen mobiiliappi. Matkakortilla esim. helsingin sisäinen yksittäinen matka on noin 2,10€, tekstiviestillä 2,60€ , automaatista 2,70€ mobiiliappsilla 3,20€

Kannustaa ihan vitusti käyttämään kätevää mobiiliappsia. Ilmeisesti periaatteena on että hölmöiltä ja turisteilta rahat pois.

Kuka pakottaa käyttämään mobiiliappsia??!!

Vierailija
99/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harju & Pönttinen televisiokanava! Sinne kun lähettää tekstiviestin ja toivoo kuultavaksi jonkun kappaleen niin se maksaa 5.09 euroa kun saman kappaleen voi kuunnella vaikka Youtubesta tai jos haluaa käyttää rahaa niin tuolla summalla voi ostaa helposti sen kappaleen sisältävän cd-levyn jolta sitä voi kuunnella vaikka koko ajan, jos haluaa.

Vierailija
100/350 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanavedestä maksaminen. Itse töissä en kehtaa siitä ottaa hintaa, jos joku näyttää tosi janoiselta. Sen verran koen veden olevan jokamiehen oikeus tässä maassa.

Ihan mielenkiinnosta, missä joutuu maksamaan vedestä?