Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä abortti on saatu lailliseksi?

Vierailija
23.07.2016 |

Ja vielä niin ettei terveydenhuollon henkilökunnalla ole oikeutta kieltäytyä sen tekemisestä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kenties taivas ihminen? Eli uskot mielikuvitusolentoihin pilven reunalla? Aborttiin on monia eettisesti päteviä syitä. Esimerkiksi havaitaan tutkimusten kautta, ettei uudella tulijalla ole kaikki kunnossa tai sitten on vain sellasia elämäntilanteita, joihin lapsi ei sovi. Esimerkiksi mielenterveydelliset ongelmat. Kevyesti tuohon ei varmasti kukaan päädy. Ja se on varmasti yksi ihmiselämän rankimpia päätöksiä. Haistan kysymyksestäsi uskonnon. Uskonto ei ole taas ketään missään auttanut vaan päinvastoin. Ennemmin kieltäisin sen.

Vierailija
2/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortteja tehdään joka tapauksessa, olivat ne laillisia tai eivät. Laittomilla on ikävämmät seuraukset. Se.

Se on ammatinvalintakysymys  sitten, jos ei niitä halua tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää asiasta. Jos et kirjastoon osaa mennä, niin netistä löytyy tietoa.

Varaudu kuitenkin siihen, että asioista selvän ottaminen vie aikaa ja saattaa avata silmiä.

Tuo aika on sitten muuten pois siitä ajasta, minkä käytät tällä hetkellä yksinkertaiseen taivasteluusi.

Vierailija
4/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta sano. Maailmassa on "vain" 8 miljardia ihmistä, hukutaan paskaan ja nälkää ja vesipulaa on. Jokaisen, joka tekee enemmän kuin yhden lapsen, pitäisi kantaa kova vero siitä. 

Vierailija
5/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta sano. Maailmassa on "vain" 8 miljardia ihmistä, hukutaan paskaan ja nälkää ja vesipulaa on. Jokaisen, joka tekee enemmän kuin yhden lapsen, pitäisi kantaa kova vero siitä. 

Vierailija
6/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajuu.

Sieltähän se uskonto korttikin tuli heti ensimmäisessä vastauksessa.

7/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei hukuta paskaan eikä meillä ole vesipulaa. Jokainen joka tekee alle 2 lasta pitäisi Suomessa maksaa vero. Eikä maailmassa muutenkaan olisi mitään ongelmaa, jos ihmiset lakkaisivat syömästä lihaa ja maitotuotteita. Kaikille riittäisi ruokaa ja vettä. 

Abortti on laillinen useasta syystä. Isoimpana se, että raskaus saattaa alkaa huolellisesta ehkäisystä huolimatta, kuten itselleni kävi. Ja raskaus muuttaa lopullisesti naisen elimistöä ja ruumista. Se tekee sellaista tuhoa, ettei ole tosikaan. Kenenkään ei pitäisi olla pakko olla raskaana tai synnyttää vasten tahtoaan. Suomessa se on järjestetty mielestäni hyvin. 

Ei voi olla terveydenhoitoalalla ja valikoida mitä ei ainakaan tee. Jos ei huvita hoitaa sen haisevan sedän mätiä varpaankynsiä, niin on väärällä alalla. Samoin, jos ei halua hoitaa abortteja. Kuuluu työhön. Ennen työhön kuului kursia niitä naisparkoja kasaan, joiden paikat oli tuhottu laittomalla abortilla. Moni kuoli verenhukkaan tai sepsikseen. Ja aivan turhaan.

Vierailija
8/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei hukuta paskaan eikä meillä ole vesipulaa. Jokainen joka tekee alle 2 lasta pitäisi Suomessa maksaa vero. Eikä maailmassa muutenkaan olisi mitään ongelmaa, jos ihmiset lakkaisivat syömästä lihaa ja maitotuotteita. Kaikille riittäisi ruokaa ja vettä. 

Ilmastonmuutoksen, liikakansoittumisen ja maapallon saastumisen syitä on muitakin kuin pelkkä liha ja maito.

Vierailija
9/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkeä käyttämällä, kun tavoitteena on ihmisten hyvinvoinnin edistäminen. Abortinvastustajien kannattaa muuttaa sellaiseen maahan, jossa abortti on laiton. Suomessa abortti tulee aina olemaan laillinen.

Vierailija
10/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä että abortin raja sosiaalisista syistä pitäisi olla 6+0. Sen jälkeen ainoastaan painavemmista syistä kuten äidin tai sikiön terveyden tila, siltikään ei saisi ylittää 20vkoa.

Abortti kuvottaa mua. Ei sen valinneet naiset. Heitä jopa ymmärrän riippuen syistä miksi aborttiin on päädytty.

En ole uskovainen.

- Ei aloittaja

11/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sitä mieltä että abortin raja sosiaalisista syistä pitäisi olla 6+0. Sen jälkeen ainoastaan painavemmista syistä kuten äidin tai sikiön terveyden tila, siltikään ei saisi ylittää 20vkoa.

Abortti kuvottaa mua. Ei sen valinneet naiset. Heitä jopa ymmärrän riippuen syistä miksi aborttiin on päädytty.

En ole uskovainen.

- Ei aloittaja

Minä en tiennyt olevani raskaana ennen vk. 9. Enkä varmasti ole ainoa. Vatsani kyllä pömpähti ulos, mutta ajattelin lihoneeni...

Vierailija
12/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on laillinen siksi, ettei Suomessa löytyisi roskiksista hylättyjä vastasyntyneitä.

Vierailija
13/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha täällä on järkeä haastella - mammat tekevät abortteja oikealta ja vasemmalta :/

Vierailija
14/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että kaikki ne jotka eivät ole eläneet maassa, jossa abortti on laiton tai vaikea saada, eivät todella tajua minkälaista se on naisille ollut joka paikassa ennen kuin abortit on sallittu ja tekniikka kehittynyt.

Suomessa tilanne on nyt hyvin, mutta muualla maailmassa joka vuosi lähes 50 000 naista kuolee puoskarien tekemään aborttiin. Tästä ei puhuta tarpeeksi.

Vierailija
15/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on naisen oikeudesta omaan kehoon. Kenenkään ei ole pakko olla raskaana ja synnyttää vasten tahtoaan! Eikä lapsiperhe-elämä ole pakollista piste!

Vierailija
16/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko kuvittelet ettei naiset tekisi aborttia ns "oman käden kautta" jos olisi laiton? Luojan kiitos on laillinen ja tehdään hyvässä valvonnassa!

Vierailija
17/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oksettaa nää "oikeus omaan kehoon" väitteet.. Jos ei halua pienintäkään riskiä raskaudesta, ei harrasta seksiä. Piste. Kuvottaa kuinka joku voi tappaa oman lapsensa. :'(

Tuttuni sai tietää että on raskaana. Oli jättänyt ehkäisyn periaatteella 'en halunnut syödä pillereitä enkä ennenkään oo tullu raskaaksi'.. Kävi varhaisultran 6+3, sydän löi. Mietti minulle ääneen, voi kunpa tietäisi kumpi se on. Helpottaisi kuulemma päätöstä. Jäi miettimään, liikuttui ultrasta kyyneliin kun näki pienokaisensa sydämen sykkeen. Kuulemma. Teki lopulta abortin vko 10+.. Mulla tekee edelleen pahaa. En pysty olla tän tutun kanssa enään tekemisissä. Eikä mikään teini enään. 26v aikuinen nainen... Hänen tapaus muutti suhtautumiseni abortteihin.

Vierailija
18/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on laillinen koska on parempi kaikille että ei-toivottu lapsi jää syntymättä. Myös sille lapselle. Sillä ei ole vielä riittävää hermotoimintaa että se mistään mitään tajuaisi. Esimerkiksi eläimet joita tapetaan ruoaksi ovat paljon enemmän tietoisia itsestään.

Parempi kun abortoidaan turvallisesti kun että "oman käden kautta" tai hylätään se vauva.

Vierailija
19/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon abortinvastustaja JA ateisti. En tiedä miksi uskonto vedetään aina keskusteluun. Mua ei kiinnosta jumalat ja jeesukset, en vaan halua, että pieniä lapsenalkuja tapetaan. Jos ei halua raskaaksi, tulisi pidättäytyä seksistä. Toki ehkäisyä voi käyttää, mutta se ei ole 100% luotettava. Siksi parempi olla harrastamatta seksiä ollenkaan.

Vierailija
20/25 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole uskovainen.

- Ei aloittaja

Et ole tainnut koskaan olla raskaana.

On joitakin harvoja naisia, joille raskaustesti näyttää positiivista vasta n. 20 viikon paikkeilla, ja kuukautiset tulleet säännöllisesti.

Et ole myöskään koskaan tainnut odottaa +20 rv sikiötä, jolta rakenneultrassa paljastuu, ettei sikiöllä ole lainkaan aivoja, ja on elinkelvoton. Antaisitko sinä raskauden jatkua vielä toiset 20 viikkoa?

Onko sinun mielestäsi painava syy, että äidillä todetaan juuri raskauden puolivälissä leukemia, johon vaaditaan sytostaattihoitoja? Sinäkö olet sitä vastaan, että raskaus saatetaan sikiötä ehdottomasti vaurioittavista sytostaattihoidoista huolimatta loppuun asti (kun sitä leukemiaa epäilty vielä viikolla 6).

Entä kun nuori teiniäiti tekee positiivisen raskaustestin, mutta ei uskalla kertoa siitä kenellekään. Ei uskalla mennä aborttiin, koska vanhemmat saisivat tietää. Silloinkaan ei 6. raskausviikon jälkeen olisi oikeus aborttiin??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän