Olenkohan mä masentunut..?
Elämä tuntuu niin tyhjältä..
On surullinen olo ilman erityistä syytä.
Teen asioita joista ennen sain iloa irti (ulkoilu, salilla käynti, musiikin kuuntelu, lukeminen), mutta nykyään kaikki tuo tuntuu.. ei miltään. Ihan kuin pää olisi synkässä savupilvessä.
Olen sairastellut todella paljon viime aikoina, flunssaa, hengenahdistusta, päänsärkyä.. Mulla on ollut tässä nyt sairastelua reilun kuukauden ajan.. en enää tiedä olisiko mukavampaa olla kuollut vai kärsiä aina jostain..
Mulla on mies ja pieni vauva.. Ainoa asia joka mulle tuo iloa on tuon pienokaisen hymyt ja ihanuus, mutta sekin on niin hetkellistä.. Kun vauva menee nukkumaan, multa katoaa kaikki. =/
Jos tää nyt on jotain masennusta, niin en tiedä mitä teen.. puhuminen ei auta..
:(
Kommentit (3)
Olisin itse voinut kirjottaa tuon. Ainoa, että mulla ei ole miestä eikä vauvaa. Tsemppiä.
Heippa ap,
kuulostaa kuvauksesi perusteella, että olet masentunut, mitään psykoottiseen masennukseen viittaavaa tuosta nyt ei kyllä millään musta irti saa. Monet naiset masentuvat synnytyksen jälkeen, hormonaaliset tekijät altistavat ja toki elämässä on tapahtunut niin paljon muutoksia (vaikka olisivatkin kuinka odotettuja ja positiivisia) että sekin vaikuttaa. Ehdotan että puhut neuvolassa mielialastasi ja tarvittaessa käyt lääkärillä ja/tai aloitat keskustelukäynnit tk-psykologilla tms. Tsemppiä ap!
Epäilen jopa psykoottista masennusta tuon perusteella.