Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vammaisen Hillan tapaus. Minkälainen ihminen menee lässyttämään vammaisille?

Vierailija
23.07.2016 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016072321948793_uu.shtml

Eli tuntematon nainen mennyt lässyttämään vaikeavammaiselle Hillalle tai lähinnä hänen avustajalleen ja lopuksi myös pussannut väkisin poskelle tuota Hillaa.

Vammaisista ei ole itsellänikään mitään omakohtaista kokemusta, mutta silti kävi ihmtettyämään että minkälainen ihminen menee lässyttämään tuntematommille vammaisille? Niinkuin tuo jutun tuntematon nainenkin, niin luulikohan hän tosissaan tuovansa Hillalle jotakin iloa ja olevansa hyvä ihminen vai oliko pelkkää kusipäisyyttä?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mietin. on varmaan ollut kännissä, vaikea uskoa jonkun olevan noin tökerö selvinpäin! 

Vierailija
2/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit Hilla haluaa julkisuutta ja pönkitystä pinup uralleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen ylemmyydentunne taustalla kuin suvakeilla.

Vierailija
4/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäpä taas, mitä oikeasti on tapahtunut. Nyt tyttö on kuvineen jo toisessakin iltapäivälehdessä. Huvittavaa on se, että kommenttiketjun lainauksista jälleen näkee, että kaikki vähänkin asiaa epäilevät kommentit on poistettu.

En itse epäilisi tapahtumien kulkua ollenkaan, jos ip-lehdet eivät olisi jatkuvasti pullollaan näitä tarinoita, joista tulee ensin mieleen julkisuudenkipeys ja vasta sitten se, mitä sanotaan tapahtuneen.

Vierailija
5/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma tapaus vammaiseksi. Panisin! <3

Panomies22

Vierailija
6/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oikein osaa suhtautua oikein ihmisiin jolla on vamma. Joskus vahingossa olen puhunut kuin pikkulapselle. Korjaan toki kun huomaan, että keskustelu sujuu ihan hyvin. Joskus luulin vaikeasti kehitysvammaista hipsteriksi ja juttelin vaikka kuinka kauan ja ihmettelin kun äijä oli ihan "jäässä" :D 

Vierailija
7/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista käytöstä aikuiselta ihmiseltä, ei voi ymmärtää. Toisaalta Hilla pääsi haluamakseen pinup-malliksi iltapäivälehtiin, joten jotain hyvääkin tapahtui.

Vierailija
8/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin aikoinaan kaverilla kylässä toisessa kaupungissa ja menin mukaan, kun kaveri kävi Kelalla. kaverilla oli polvi tohjona ja kyynersauvat, joten  tämä kelan nainenpa alkoi sitten puhua minulle ! :O

menin siis huoneeseen mukaan, koska odotustilassa oli  päihtyneen  oloinen pelottava äijä enkä halunnut jäädä kaksin tämän kanssa, en yhtään osannut kuvitella että minua luultaisiin avustajaksi..

Vierailija
9/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en oikein osaa suhtautua oikein ihmisiin jolla on vamma. Joskus vahingossa olen puhunut kuin pikkulapselle. Korjaan toki kun huomaan, että keskustelu sujuu ihan hyvin. Joskus luulin vaikeasti kehitysvammaista hipsteriksi ja juttelin vaikka kuinka kauan ja ihmettelin kun äijä oli ihan "jäässä" :D 

Ei me maallikot osatakaan lukea jostain pikkumerkeistä, että onko vastassamme oleva vammainen päästään täysin terve, mutta eikö lähtökohtaisesti ole aina vähiten noloa toimia niinkuin olettaisi henkilön ymmärtävän täysin? Jos kyseinen vammainen ei satukaan ymmärtämään, niin varmaan hänen mukana oleva henkilö auttaa sitten siinä tilanteessa. Paljon loukkaavampaa on varmasti puhua täysjärkiselle kuin vähä-älyiselle.

Vierailija
10/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olin aikoinaan kaverilla kylässä toisessa kaupungissa ja menin mukaan, kun kaveri kävi Kelalla. kaverilla oli polvi tohjona ja kyynersauvat, joten  tämä kelan nainenpa alkoi sitten puhua minulle ! :O

menin siis huoneeseen mukaan, koska odotustilassa oli  päihtyneen  oloinen pelottava äijä enkä halunnut jäädä kaksin tämän kanssa, en yhtään osannut kuvitella että minua luultaisiin avustajaksi..

Miksi ei luultaisi? Eihän sinne asiakkaan kanssa tule juuri muita kuin tulkkeja ja avustajia. Vaikka kyllä silti olisi kohteliasta puhutella asiakasta itseään.

Vierailija
11/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mies jolla on puhevamma taas kirjoitti lehteen että asioi kirjakaupassa ja myyjä jotenkin pelkäsi häntä eikä puhunut hänelle mitään joskus sattuu näinkin.

Vierailija
12/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilla voisi yrittää ymmärtää että kaikki ns. ihmiset joilla ei ole vammaa eivät käy aivan täysillä myöskään. Nainen oli tökerö mutta kaikki eivät osaa suhtautua vammaisiin jos eivär heitä ole kohdanneet.

Vierailija
13/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen hipsterin erottaa vammaisesta, vammainen on fiksumman näköinen, pukeutuu paremmin eikä yritä esittää mitään.

Vierailija
14/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiohutsu ja luonteeltaan negatiivinen tämä vammainen. "Voi kun minä niin mieleni pahoitin, ettei oikein reilusti lyöty high five ja sanottu, että hyvännäköinen ja hyvä tyyppi". Ei ole, kumpaakaan.

Vierailija
15/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiohutsu? Luonteeltaan negatiivinen tämä vammainen Hilla. "Voi kun minä niin mieleni pahoitin, ettei oikein reilusti lyöty high five ja sanottu, että hyvännäköinen ja hyvä tyyppi". Ei Hilla, et ole, kumpaakaan.

Vierailija
16/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen henkilö...

"Siitäkin vedit ihan absurdin johtopäätöksen, etten pitäisi sinusta sinun etnisen taustasi takia. Nyt kun ei puhuttu sinusta, vaan musiikkimaustani."

Vierailija
17/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuma tapaus vammaiseksi. Panisin! <3

Panomies22

Vammaisissa on paljon ns. kuumia kissoja, mutta aihe on tabu.

Vierailija
18/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja vammainen käyttää silmälaseja vain silloin kun niitä oikeasti tarvitsee, eikä varsinkaan pelkkiä mustia pokia ilman linssejä/vahvuuksia ollakseen riittävän "cool"

-13

Vierailija
19/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei luultaisi? Eihän sinne asiakkaan kanssa tule juuri muita kuin tulkkeja ja avustajia. Vaikka kyllä silti olisi kohteliasta puhutella asiakasta itseään.

Todellakin puhutaan asiakkaalle, eikä avustajalle, ellei asiakas oikeasti ole kyvytön kommunikoimaan ja ymmärtämään. Ihan sama juttu kuin kuurojen kanssa puhutaan kuurolle itselleen, eikä häntä avustavalle tulkille.

Vierailija
20/54 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä epäilisin asiaa siten, että ihminen ei ole oikeasti osannut / ymmärtänyt toimia toisin. On siis vilpittömästi tarkoittanut hyvää. Tuskin kukaan menee pusuttelemaan ketään oikeasti etovaa tai kiusattavaa.

Ja nyt häntä lähes KAIKKI haukkuu, hekin ymmärtämättömyytään, eikö tuo mene jo KIUSAAMISEN puolelle!

MOLEMMAT tahot ovat yhtä ymmärtämöttömiä!!