Englannin sanavarastotesti, paljonko saatte?
Kommentit (243)
Sanoin ,että kaikenlaiset kielitestit ovat kyllä hauskoja ja hyödyllisiä,mutta tuo että 'olet ilmaisutasoltasi 14-vuotiaan teini-ikäisen tasolla' on kyllä mielestäni oikeasti ihan täyttä huuhaata.
Millähän ilmaisukyvyn ikä-tasolla sitten olisi jotain testin avulla testattua kieltä kokonaan osaamaton ja taitamaton henkilö?
Sain jotain 29 000, mutta tällaisessa testissä se ei kauheasti merkitse. Sain useamman kerran kehotuksen hidastaa vauhtia; minkä ihmeen takia. Yleensä tällaisissa testeissä on päinvastoin aikarajoite, mutta nyt sai kaikessa rauhassa tutkia sanojen merkityksiä toisilta verkkosivuilta. Näin toki normaalielämässäkin tehdään.
10 050, 14-vuotiaan amerikkalaislapsen tasolla olen.
Vähän pettymys kun kuitenkin olen jo vuosia asunut Englannissa :D
Your English Vocabulary Size is: 9950. Kuin kymmenvuotias amerikkalaislapsi.
Hämmästyin koska olen ajatellut että minulla on laaja englanninkielen sanavarasto :-)
★★★ Top 7.33%
Your vocabulary is at the level of professional white-collars in the US!
-20v poika, ollut englantilainen kumppani ennen, nykyään tanskalainen (kommunikoidaan englannilla.) :)
Sehän tässä naurattaa, kun testin tekijöistä suomalaiset av-mammat vie kärkisijat kieltä äidinkielenään puhuvilta. Uskokoon ken tahtoo.
Sain 21 300 pistettä ja kuulun top 7,83 %:iin. Täytyy kyllä myöntää, että loppupuolella arvailin noita ihan intuitiolla. Englannin sivistyssanojen kanssa on myös paljon hyötyä siitä, jos osaa ranskaa; itse olen lukenut pitkän ranskan ja sitä kautta aika monet arvaukset menivät kai kohdilleen.
6600 ja kymppivuotias. N. 20 ensimmäistä tiedolla, loput arvaamalla. Suorittajana reilu (!) viisikymppinen peruskoulun käynyt mies joka työssään käyttää omatoimisesti opettelemaansa englantia kone- ja laitetekniikassa sekä logistiikassa.
9800 eli 10 vuotiaan tasolla.
Vähä yllättynyt koska viimeiset 15 vuotta käyttänyt pelkästään englantia ja kirjoitan myös englanniksi tieteellisiin lehtiin.
Toisaalta aika humanistiselta alueelta nuo sanat vaikuttavat. Ei niitä luonnontieteissä ainakaan tule vastaan
Ohoh! Olen 10-vuotiaan amerikkalaislapsen tasolla? Luen kaikki uutiset, artikkelit yms päivittäin lähes pelkästään englanninkielisiltä sivuilta, olen opiskellut Lontoossa osan tutkinnostani ja kirjoitin graduni enkuksi... ja hirveän moni täällä pärjää paljon paremmin? Ei mulla ole vaikeuksia missään tilanteissa englantini kanssa. Uskomatonta. Toisaalta tossa oli paljon adjektiiveja ja ne ovat heikkouteni, en keksi muuta selitystä. Miten te ootte noin hyviä??
29450 top 0.23%.. Olen Shakespeare lol :D
29450.
★★★ Top 0.23%
You are Shakespeare! You can even create new words that will expand the English dictionary.
10-vuotiaan natiivipuhujan tasolla ollaan :D Testi alkoi ihan hyvin, mut vaikeustaso ainakin tuntui kasvavan loppua kohden ja meni ihan arvailuksi. Välillä pystyi järkeilemään että "No toi se ei ainakaan ole" jne, mutta välillä taas kaikki vastausvaihtoehdot oli ihan hepreaa. Yleensä lauseyhteydestä pystyy edes suurinpiirtein päättelemään sanan merkityksen, mutta tossa kun ei ollut mitään apuja niin....
Vierailija kirjoitti:
Ohoh! Olen 10-vuotiaan amerikkalaislapsen tasolla? Luen kaikki uutiset, artikkelit yms päivittäin lähes pelkästään englanninkielisiltä sivuilta, olen opiskellut Lontoossa osan tutkinnostani ja kirjoitin graduni enkuksi... ja hirveän moni täällä pärjää paljon paremmin? Ei mulla ole vaikeuksia missään tilanteissa englantini kanssa. Uskomatonta. Toisaalta tossa oli paljon adjektiiveja ja ne ovat heikkouteni, en keksi muuta selitystä. Miten te ootte noin hyviä??
Tein testin uudestaan tarkistamatta YHTÄKÄÄN sanaa mistään, mietin vaan vähän pidempään niitä mitä en tiennyt ja suljin pois vaihtoehtoja jne ja hupsista sanavarastoni parani 3000 sanalla eli kolmanneksen isommaksi - onpa sairaan luotettava testi :(
Varmaan joku uskookin noita Shakespiere-vastauksia. Hah-hah.
Mulle tuli että olen 10-vuotiaan tasolla. En ymmärrä miten on mahdollista, olen käynyt pelkän peruskoulun, olen masentunut ja syrjäytynyt, en ole matkustellut enkä ole ollut työelämässä koskaan. Eli jos sait huonomman kuin minä niin häpeä :D
14v amerikkalaisteini ilmeisesti täällä. Pitäisikö olla ylpeä vai ei kun ainakin luen sujuvasti englanninkielisiä normaaleja romaaneja, scifiä ja fantasiaa. Kieltämättä lukiessa voi arvata tuntemattoman sanan merkityksen muusta lauseesta.
Top 0,16% eli vissiin ihan hyvin.