Kasvaako muilla naisilla karvaa pottuvarpaan päällä?
Itse juuri pyörittelen karvatupsua pottuvarpaassa ja ajattelin kohta hakea pinsetit ja repiä ne pois.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Ällö sano toi pottuvarvas.
Sanoiko se muuta?
Jopas on taas ketju. Yhdellä kasvaa varpaat nauraa ja toisella ne puhuvat.
Mulla kasvaa pimpissä mut ajan ne pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse juuri pyörittelen karvatupsua pottuvarpaassa ja ajattelin kohta hakea pinsetit ja repiä ne pois.
Karvoituksen tarkoituksena on vähentää kitkaa. Siis varpaiden päällinen ei hierry kengissä kun karvat toimivat ihon suojana. Sama myös kainaloissa ja haaroissa olevien karvojen kanssa.
Ai että kengät jalassa onkin biologinen eikä kulttuuriin liittyvä juttu, okei.
Kyllä! Olen karvainen, mutta karvoitus on vaaleaa. Poskissakin on "pulisongit". Huvittaa kuvaus siitä languo-karvasta mitä anorektikoille kasvaa poskiin kun mulla on aina ollut sellaista.
Jos karvankasvu on yhteydessä verenkiertoon niin voisin sanoa, että totta varmaan. Olen aina kuumissani ja hikoilen helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karvoituksen tarkoituksena on vähentää kitkaa. Siis varpaiden päällinen ei hierry kengissä kun karvat toimivat ihon suojana. Sama myös kainaloissa ja haaroissa olevien karvojen kanssa.
Joo ja hiusten tarkoituksena on vähentää kitkaa, kun vetää pipon päähän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Olen karvainen, mutta karvoitus on vaaleaa. Poskissakin on "pulisongit". Huvittaa kuvaus siitä languo-karvasta mitä anorektikoille kasvaa poskiin kun mulla on aina ollut sellaista.
Jos karvankasvu on yhteydessä verenkiertoon niin voisin sanoa, että totta varmaan. Olen aina kuumissani ja hikoilen helposti.
Se on lanugokarvoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan huomaamattomia, mutta jos suurennuslasilla katsoo, niin on kyllä pari karvaa.
Ja ei tod. ole merkki mistään verenkierron laadusta, kuten kakkonen väittää. Jotkut ovat karvaisempia kuin toiset testosteronitasojen vuoksi. Miehillä on aina varvaskarvat.
Ei ole testosteronitasosta johtuvaa. Vain ns poikkeuksellisessa karvankasvussa naisilla voi olla taustalla tavanomaista korkeampia testosteronitasoja.
Ihmisillä on väärä käsitys normaalista karvankasvusta naisilla; karvaa voi olla paljonkin ja nainen silti täysin terve nainen normaaleilla hormonitasoilla.
(Kiitos fiksusta kommentista.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinainen asiantuntija. :D
Ja mäkun luulin et mun kainalot välillä ärtyy antiperspirantista, mut se johtuukin siitä ettei oo kirkaa kainalossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan huomaamattomia, mutta jos suurennuslasilla katsoo, niin on kyllä pari karvaa.
Ja ei tod. ole merkki mistään verenkierron laadusta, kuten kakkonen väittää. Jotkut ovat karvaisempia kuin toiset testosteronitasojen vuoksi. Miehillä on aina varvaskarvat.
Kakkonen puhuu kyllä ihan asiaa. Tästä on olemassa virallista tutkimustietoakin. On syytä huolestua jalkojen verenkierrosta jos karvoja ei enää tule. Itselläni on juuri näin, että tuo "pottuvarpaan" karvankasvu loppunut. Mulla on diabetes ja jalat vähän väliä "jääkylmät".
Mitäs sitten jos ei niitä karvoja siellä varpaissa kertakaikkiaan ole? Eikä tisseissä, mahassa eikö nenän alla viiksiä. Olen tosi vaalea nainen, vain hiukset kasvavat suht paksuina ja hyväkuntoisina, alapäässäkin hento vaalea karvoitus. Ollut aina näin. Tuntuu, että olen poikkeus kun kaikki muut karvoja ties mistä:)429
Kyllä, muutama tummahko karva kasvaa molemmissa pottuvarpaissa, säärien sheivauksen yhteydessä aina poistan nekin. Hormonitasot on mulla ihan normaalit, mutta sukuvika, äidilläni kasvaa varmaan joka varpaassa karvoja kun on jo liki kuusikymppinen. Samoin säärikarvat ja kulmakarvat kasvaa mulla varsin tummina, täytyy siistiä usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinainen asiantuntija. :D
No itseasiassa olen.
Täällä pohjoisessa on käytetty kenkiä jo niin kauan, että on todennäköistä että osalle populaatiossa on jo ehtinyt kehittyä siihen liittyviä sopeutumia. Osittain kyseessä on tietenkin myös kylmältä suojautuminen, mikä näkyy meillä mm.korvien karvoittumisena ja niiden tavallista parempana verenkiertona. Etelämmässä nähtävä yleinen karvaisuus taas selittyy sillä, että siellä on lämpimämmässä pärjätty vähemmällä vaatetuksella, jolloin karvoittumisesta on ollut hyötyä. Pohjoisessa taas paksu vaatetus on ollut välttämätöntä, jolloin karvoitus ei auta erityksenä juuri mitään ja kun siihen liittyy syöpäläisriski, niin se on kannattanut vähentää minimiin. Karvoituksessa on nähtäsissä myös sosiaalisia signaaleja ja esim. harmaantuminen ei kerro varsinaisesti vanhenemisesta, vaan sillä osoitetaan vastaantulijoille ko. yksilön arvovaltaa. Mielenkiintoinen sosiaalinen signaali on myös amerikan intiaanien parrattomuus. Siellähän siis ei alkuperäisväestölle juuri koskaan kasva parta, mikäli he ovat geneettiseltä taustaltaan säilyneet sekoittumattomina.
Kasvaa. Mielenkiintoista kuulla että muillakin. Muuten olen poikkeuksellisen karvaton ja olen ihmetellyt, miksi juuri tuossa kohtaa niitä sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Ja mäkun luulin et mun kainalot välillä ärtyy antiperspirantista, mut se johtuukin siitä ettei oo kirkaa kainalossa!
Kirka on kuollut, ei pysty olemaan enää kenenkään kainalossa...
Ei kasva minulla, sääri- ja käsikavoja ei myöskään ole paljoa.
Kasvaa. Pitkähköjä, mutta vaaleita. Saavat kasvaa rauhassa 😀
Kasvaa, mustia pitkiä ja paksuja.
Ei kasva varvaskarvat minulla, pikkusiskolla kasvaa isovarpaassa pitkiä tummia karvoja, hyh! D:
:'D