Tietyt hammastahnat eivät vain sovi minun limakalvoille tai kielelleni. Tulee outoa pientä näppylää ja epämiellyttävää oloa
Nyt en millään saa päähäni, minkä merkkinen oli se hammastahna, josta joka kerta käytettäessä tuli just outoa oloa limakalvoille, sellaista kokonaisvaltaista arkuutta ja näppylää. Olikohan se Sensodyne. Sain sitä hammaslääkäriltä ja ostin omin päin kaupasta. Tai sitten se oli joku muu merkki, piti lopettaa kesken sen käyttö ja oireet paranivat tosi pian.
Vaihtelen siis hammastahnoja fiiliksen mukaan, en aina käytä samaa. Suurimmasta osasta ei tule mitään oireita limakalvoille.
Nyt sitten ostin pitkästä aikaa Elmex hammastahnan. Noin viikon käytön jälkeen koko kieli on tuntunut näppyläiseltä ja suun limakalvot aroilta. Olen ihmetellyt tässä, että mistä johtuu, kunnes keksin, että tietenkin se on tuo hammastahna.
Noh, pitkän sepustuksen tarkoitus onkin ihmetellä sitä, että mikä ainesosa saa tuon aikaan? Keksiikö joku?
Hammastahnoista Pepsodent xylitol on ainakin sellainen, ettei aiheuta mitään oireita. Eli jotain tossa Elmexissa ja Sensodynessa on, joka ärsyttää.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan, mikä ainesosa voi aiheuttaa pientä näppylää ja arkuutta limakalvoille ja kieleen?
Natriumlauryylisulfaaffi
Mikä mahtaa olla miellyttävin hammastahna? Kertokaa suosikkejanne vinkkeinä, kiitos.
Kokeile Ecodenta Whitening -hammastahnaa. Siinä ei ole m3rmostomy4rkky fluoria. Olen käyttänyt sitä monta vuotta ja hyvin toimii!
Apteq hammastahnassa ei ole tota sulfaattia, se ei vaahtoa. Saa apteekista.
Homeopaattinen ”hammatahna” toimii. Tarvitset pienen määrän hammasplakkia, jota potentoit tislatussa vesiliuoksessa pieneen pitoisuuteen. Huom, potentointi on tärkeää. Harjaat hampaasi tällä vedellä, niin reijättömyys on taattu.
Jaa ompa vaikeaa no vaihda merkkiä vai menetkö joka kerta niinsanotusti vanhaan ja jatkat itkuasi.
Minä en kestä pepsodent tahnaa,suu on kuin tulessa.
Tilaa trumpilta jenkkilän tekarit niin itku loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile Ecodenta Whitening -hammastahnaa. Siinä ei ole m3rmostomy4rkky fluoria. Olen käyttänyt sitä monta vuotta ja hyvin toimii!
Älä ainakaan näitä fluorittomia tahnoja käytä. Samaa kastia homeopatian kanssa.
Me käytetään teinin kanssa vain geelihammastahnaa, Colgate on hyvä. Valkoisista tahnoista tulee kieli nukkaiseksi ja kipeäksi.
Pirtua, sillä kurlaat ja sitten nielet tulee kiva olo.
Miksi sä ap koko ajan vaihtelet merkkiä? Jos löydät sopivan niin käytä sitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fluori on h3rmomyrkky! Hammastahnassa on ihan muita aineita jotka putsaavat hampaat! Fluori on haitallista ihmisille. Olen käyttänyt fluoritonta vuosikausia ja hampaani ovat loistokunnossa. En voi mitään sille, että sinut on aiv0pesty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fluori on h3rmomyrkky! Hammastahnassa on ihan muita aineita jotka putsaavat hampaat! Fluori on haitallista ihmisille. Olen käyttänyt fluoritonta vuosikausia ja hampaani ovat loistokunnossa. En voi mitään sille, että sinut on aiv0pesty.
Tätä hevonkukkua ei todellakaan kannata ottaa tosissaan. Hammastahnojen fluoripitoisuudet ovat olemattomia haittojen kannalta. Olen myös hoitanut potilaita, jotka aidosti uskovat suunterveyden olevan hyvä kun fluoria ei käytä. Päinvastoin, paljon löytyy alkavaa ja paikattavaakin, mutta eivät usko ennen kun hammas on siinä kunnossa, että se pitää poistaa.
T. Hammaslääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä hevonkukkua ei todellakaan kannata ottaa tosissaan. Hammastahnojen fluoripitoisuudet ovat olemattomia haittojen kannalta. Olen myös hoitanut potilaita, jotka aidosti uskovat suunterveyden olevan hyvä kun fluoria ei käytä. Päinvastoin, paljon löytyy alkavaa ja paikattavaakin, mutta eivät usko ennen kun hammas on siinä kunnossa, että se pitää poistaa.
T. Hammaslääkäri
Miksi sepustat tuollaisia valh3ita?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä ap koko ajan vaihtelet merkkiä? Jos löydät sopivan niin käytä sitä!
En tiedä, se on vain tyylini. Ostelen koko ajan erilaisia shampoita ja hoitoaineitakin. Ja ihonhoitotuotteita. En ikinä ns. jämähdä samaan. Sama on ruuassakin. Kokeilen siis ihan vaihtelunhalusta kaikkea erilaista, oli se sitten juusto, jogurtti, hammastahna, aurinkorasva jne.
On vain tyylini siis ostella aina seuraavalla kerralla jotain ihan uutta. Sitten aina kätevästi unohdan näiden hammastahnojen kohdalla, että mitkä aiheuttikaan niitä oireita.
ap
Pepsodent paskoilla tuli aftoja. Vaihdoin Sensodyneen ja ei ole vuosiin tullut aftoja.
Vierailija kirjoitti:
ja sen kyllä huomaa!
Tietääkö kukaan, mikä ainesosa voi aiheuttaa pientä näppylää ja arkuutta limakalvoille ja kieleen?