Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIEHET? Onko yksinhuoltajalla mitään toivoa sinkkumarkkinoilla?

Vierailija
23.07.2016 |

Vai onko minut tuomittu elämään yksinäisyydessä? Olen työssäkäyvä, nuori, nätti, itsestään toimeentuleva yhden pienen lapsen äiti ja olen palstan perusteella saanut käsityksen, ettei minulla ole enää sijaa sinkkumarkkinoilla. Onko yksi lapsi niin suuri rasite todella sinkkumiesten näkökulmasta?

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni varattu mies haluaa kanssasi FWB -suhteeseen. 

.

Vierailija
102/117 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksiin ok, tuskin kukaan haluaa rueta käenpojalle isukiksi ja maksajaksi.

Siihen päälle ex mies syyttelemässä jatkuvasti, kun on lapsi viety ja uusi isä jne jne. 

Kokemusta on noin 3kk ajalta. Nostin kädet pystyyn. Ainoa ihminen, joka minusta piti oli se nainen. Lapselle urpo jne ja exä meuhkas ympäri sosmediaa. 

Nyt tiedän mihin en enää ikinä ryhdy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelma. Tunnen useita yh-äitejä lähipiiristä, jotka elävät parisuhteessa uuden miehen kanssa ja mies osallistuu perheen hoitamiseen paremmin kuin oikea isä. Sen sijaan yh-iskä ei ole kovin suosittu sinkkumarkkinoilla. Jos siis lapsi asuu isän kanssa koko ajan eikä äiti ole kuvioissa kuin ehkä max joka toinen vkl.

Vierailija
104/117 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten on mahdotonta myöntää jopa se, että yksinhuoltajan taso on matalampi kuin lapsettoman :DDDD

Miten täällä voi keskustella mistään pariintumissosiologiasta kun mitään ei uskota. Sama kuin joku opettaisi algebran alkeita ja lapsi ei suostu uskomaan, että 1+1=2. 

Lähtökohtaisesti voi olla, mutta te jotkut ette tunnu tajuavan sitä, että rakkaus on rakkautta ja jos joku on sielunkumppani, niin ei siinä enää takerruta tasoihin ja yksinhuoltajuuteen.

Ja sitten täytyy muistaa sekin, että tasoja jos ajatellaan, niin kaunis, mukava ja fiksu yh on aina tavis-lapsetonta "ylempänä".

Ehkä teille joillekin parisuhde on jotenkin todella järkeistetty asia, eli teidän maailmassa on vain pinnallisia ominaisuuksia eikä esim. sielunkumppanuus ole arvossa?

Riippuu siitä, ajatteleeko tasot vain pelkkänä ulkonäkönä - itse ajattelen ihmisessä muutakin, varsinkin kumppania valitessa, joten yksinhuoltaja on lapsetonta alempana. En edes katso lapsen kanssa kulkevia naisia silmällä, näen heidät vain äiteinä - ihmisinä, jotka ovat jo sen valintansa tehneet, että kenen kanssa lisääntyvät. Eli varattuina. Ikään kuin "toisten omaisuutena"

Hyvin sanottu. Yh on nimeonmaan valintansa jo tehnyt. Aika väsynyt mies pitää olla että tyytyy rooliinsa ikuisena kakkosmiehenä. Evoluutio on tehnyt miehistä olioita, joiden tärkein ominaisuus on jatkaa sukua, ei elättää sitä.

Väite on aika karkea yksinkertaistus siitä, mitä evoluutio tarkoittaa. Evoluutio ei suunnittele eliöitä eikä anna niille yhtä tärkeintä ominaisuutta, vaan se suosii piirteitä, jotka parantavat yksilön lisääntymismenestystä kokonaisuutena.

Ihmisillä lisääntymismenestys ei tarkoita pelkästään lasten saamista, vaan myös sitä, että lapset selviää hengissä ja itse lisääntyvät aikuisina. Koska ihmislapsi on poikkeuksellisen pitkään riippuvainen aikuisista, pelkkä lisääntyminen ilman hoivaa ei ole ollut toimiva strategia. 
Eli tarkemmin sanottuna evoluutio ei ole tehnyt miehistä pelkkiä suvun jatkajia, vaan olentoja, joiden käyttäytyminen lisääntymisestä hoivaan ja resurssien hankintaan on muotoutunut tukemaan jälkeläisten selviytymistä.

Vierailija
105/117 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta sua ei varmaan kiinnosta ne miehet jota saisit.

Vierailija
106/117 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Mulla kaksi lasta, ero kesken, opiskelen, käyn töissä, eli elämä mahdollisimman hektistä, ja silti löysin oikein täydellisen kumppanin. Tai siis hän löysi minut, itse olin täysin tyytyväinen olemaan yksin.

No sitten sä et ainakaan ole ruma.

Kaunis nainen saa miehen vaikka sillä olisi viisi lasta.

Vierailija
107/117 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten on mahdotonta myöntää jopa se, että yksinhuoltajan taso on matalampi kuin lapsettoman :DDDD

Miten täällä voi keskustella mistään pariintumissosiologiasta kun mitään ei uskota. Sama kuin joku opettaisi algebran alkeita ja lapsi ei suostu uskomaan, että 1+1=2. 

Lähtökohtaisesti voi olla, mutta te jotkut ette tunnu tajuavan sitä, että rakkaus on rakkautta ja jos joku on sielunkumppani, niin ei siinä enää takerruta tasoihin ja yksinhuoltajuuteen.

Ja sitten täytyy muistaa sekin, että tasoja jos ajatellaan, niin kaunis, mukava ja fiksu yh on aina tavis-lapsetonta "ylempänä".

Ehkä teille joillekin parisuhde on jotenkin todella järkeistetty asia, eli teidän maailmassa on vain pinnallisia ominaisuuksia eikä esim. sielunkumppanuus ole arvossa?

Riippuu siitä, ajatteleeko tasot vain pelkkänä ulkonäkönä - itse ajattelen ihmisessä muutakin, varsinkin kumppania valitessa, joten yksinhuoltaja on lapsetonta alempana. En edes katso lapsen kanssa kulkevia naisia silmällä, näen heidät vain äiteinä - ihmisinä, jotka ovat jo sen valintansa tehneet, että kenen kanssa lisääntyvät. Eli varattuina. Ikään kuin "toisten omaisuutena"

Hyvin sanottu. Yh on nimeonmaan valintansa jo tehnyt. Aika väsynyt mies pitää olla että tyytyy rooliinsa ikuisena kakkosmiehenä. Evoluutio on tehnyt miehistä olioita, joiden tärkein ominaisuus on jatkaa sukua, ei elättää sitä.

Väite on aika karkea yksinkertaistus siitä, mitä evoluutio tarkoittaa. Evoluutio ei suunnittele eliöitä eikä anna niille yhtä tärkeintä ominaisuutta, vaan se suosii piirteitä, jotka parantavat yksilön lisääntymismenestystä kokonaisuutena.

Ihmisillä lisääntymismenestys ei tarkoita pelkästään lasten saamista, vaan myös sitä, että lapset selviää hengissä ja itse lisääntyvät aikuisina. Koska ihmislapsi on poikkeuksellisen pitkään riippuvainen aikuisista, pelkkä lisääntyminen ilman hoivaa ei ole ollut toimiva strategia. 
Eli tarkemmin sanottuna evoluutio ei ole tehnyt miehistä pelkkiä suvun jatkajia, vaan olentoja, joiden käyttäytyminen lisääntymisestä hoivaan ja resurssien hankintaan on muotoutunut tukemaan jälkeläisten selviytymistä.

Miehillä on kyllä perinteisesti ollut ihan toimiva strategia geeniensä jatkamiseen sekin että ruikkii siementään riittävän laajalti niin kyllä aina joku selviää. Ja parhaimmillaan joku toinen mies vielä hoitelee ne omiensa lisäksi tai ominaan.

Naisilla tietysti on vähän vähemmän vaihtoehtoja.

Vierailija
108/117 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yh haluaisi miehen, onhan lapset jo tehty? Arvaan, ettei ainakaan seksin takia koska naiset eivät halua seksiä lastensaannin jälkeen. Etsitäänkö elättäjää ja elintason nostajaa?

Vierailija
109/117 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa yh äiteistä näyttää sellaista mallia että voivat hoitaa lapsia. Moni sinkku nainen ei siihen kykene tai halua edes ja moni yh nainen on yh kun isä ei hoitanut lapsiaan. Joten valitsi sinkkuuden ennemmin. Riippuu niin yh äitistä. Myös miehestä joka sen yh kanssa alkaa jollekkin. Moni mies ei kykene edes olemaan isä tänä päivänä vaikka ns lapsettomia naisia haluaisikin ja monesti haluavat niitä sen takia kun ei kykene isäksi itse. Eivät monesti edes tiedä minkälaista lapsen kanssa eläminen on.

janette
110/117 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tapauksen missä mies kosi yh-äitiä jolla 5 lasta 3 eri miehen kanssa, ja elävät tyytyväisenä. Ei kaikki miehet ole umpimielisiä. 

Kaverin miehen mielestä yh:t ovat pohjasakkaa, eikä pysty käsittämään tuota mainitsemaani ollenkaan. Tuottaa mielihyvää nähdä toinen kamppailevan kognitiivisen dissonanssin kanssa. 

Vierailija
111/117 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Mulla kaksi lasta, ero kesken, opiskelen, käyn töissä, eli elämä mahdollisimman hektistä, ja silti löysin oikein täydellisen kumppanin. Tai siis hän löysi minut, itse olin täysin tyytyväinen olemaan yksin.

Kaveri meni naimisiin lihavan yh äitin kanssa. Töissä käyvä mies. Muut pitää kyseisyä naista rumana. Lapset  ne ajattelee vielä toisia rumana ulkonäön perusteella.

Vierailija
112/117 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yh haluaisi miehen, onhan lapset jo tehty? Arvaan, ettei ainakaan seksin takia koska naiset eivät halua seksiä lastensaannin jälkeen. Etsitäänkö elättäjää ja elintason nostajaa?

Taas yksi teinikyökkipsykologi.

Anna kun mä kerron. Naisetkin pitää seksistä ja haluaa seksiä. Etenkin jos ovat löytäneet itselleen kivan miehen joka on hyvä sängyssä.

Vierailija
113/117 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri meni naimisiin lihavan yh äitin kanssa. Töissä käyvä mies. Muut pitää kyseisyä naista rumana. Lapset  ne ajattelee vielä toisia rumana ulkonäön perusteella.

Mitä sitten? Lihava ei tarkoita automaattisesti rumaa vaikka sinä niin ajatteletkin. Lihavalla voi muutenkin olla mahtavat rinnat ja upea peppu.

Vierailija
114/117 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuma on, että yksinhuoltajuus on lähtökohtaisesti ongelma lähinnä sellaisille yleisesti elämään negatiivisesti suhtautuville miehille (lassukoille), joilla ei naisia ihan hirveästi ympärillä pyöri.

Niille miehille jotka ovat vielä aikuisenakin katkeria siitä, kun eivät saaneet teininä pillua siinä missä muut saivat ja heitä vituttaa, kun heillä ei ole ikinä mahdollisuutta nätteihin ja suosittuihin naisiin, joten ovat kehineet sitten tuollaisen defenssin itselleen, ettei edes kelpaisi mikään yyhoo ja uskottelevat, että sen nätin ja halutun naisen "taso" on nyt heitäkin alempana kun nainen perheen perustettuaan erosi lastensa isästä.

Vähän sama kuin raivofemakot naiset: ovat yleensä niitä, joilla ei ole koskaan miehiä ympärillä pyörinyt ja aikuisena näistä naisista tuli "itsenäisiä ja vahvoja" naisia, jotka eivät edes halua lapsia ja jopa vihaavat niitä.

Nämä myös pitävät yksinhuoltajia usein jotenkin surkeina tapauksina ja ovat vahingoniloisia, vaikka mukamas feministejä ovatkin.

Katkeria ja onnettomia ihmisiä molemmat ryhmät, niin tuollaiset miehet kuin naisetkin.

Heikompaa ainesta, sanoisin.

Lässynlässyn. Mies jolla on varaa valita, valitsee AINA ei-yksinhuoltaja jos ei itsellään ole lapsia. Sääli että olet yh mutta koita nyt elää sen faktan kanssa ettei suurin osa miehistä enää huoli sinua, parhaista ei kukaan.

Paskaa.  Jopa jotkut presidentit ovat valinneet puolisoikseen naisia, joilla on ollut lapsia.

Jopa inseleiden alfajumala Momoa meni naimisiin naisen kanssa, jolla oli lapsi.

Vierailija
115/117 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuma on, että yksinhuoltajuus on lähtökohtaisesti ongelma lähinnä sellaisille yleisesti elämään negatiivisesti suhtautuville miehille (lassukoille), joilla ei naisia ihan hirveästi ympärillä pyöri.

Niille miehille jotka ovat vielä aikuisenakin katkeria siitä, kun eivät saaneet teininä pillua siinä missä muut saivat ja heitä vituttaa, kun heillä ei ole ikinä mahdollisuutta nätteihin ja suosittuihin naisiin, joten ovat kehineet sitten tuollaisen defenssin itselleen, ettei edes kelpaisi mikään yyhoo ja uskottelevat, että sen nätin ja halutun naisen "taso" on nyt heitäkin alempana kun nainen perheen perustettuaan erosi lastensa isästä.

Vähän sama kuin raivofemakot naiset: ovat yleensä niitä, joilla ei ole koskaan miehiä ympärillä pyörinyt ja aikuisena näistä naisista tuli "itsenäisiä ja vahvoja" naisia, jotka eivät edes halua lapsia ja jopa vihaavat niitä.

Nämä myös pitävät yksinhuoltajia usein jotenkin surkeina tapauksina ja ovat vahingoniloisia, vaikka mukamas feministejä ovatkin.

Katkeria ja onnettomia ihmisiä molemmat ryhmät, niin tuollaiset miehet kuin naisetkin.

Heikompaa ainesta, sanoisin.

Lässynlässyn. Mies jolla on varaa valita, valitsee AINA ei-yksinhuoltaja jos ei itsellään ole lapsia. Sääli että olet yh mutta koita nyt elää sen faktan kanssa ettei suurin osa miehistä enää huoli sinua, parhaista ei kukaan.

Paskaa.  Jopa jotkut presidentit ovat valinneet puolisoikseen naisia, joilla on ollut lapsia.

Jopa inseleiden alfajumala Momoa meni naimisiin naisen kanssa, jolla oli lapsi.

Niin.

Haluaisin kuulla mielipiteitä tähän näiltä, jotka sanovat ettei kukaan huoli yh:ita.

Vierailija
116/117 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne kuin yhden yh äidin, ja sen ajan mitä hänet olen tuntenut, n. 10 vuotta, hänellä on ollut käytännössä jatkuvasti joku tapailumies kuvioissa tai vakavampi seurustelusuhde käynnissä. 

Toki hän on aika kaunis, mikä varmasti vaikuttaa.

Vierailija
117/117 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ongelma. Tunnen useita yh-äitejä lähipiiristä, jotka elävät parisuhteessa uuden miehen kanssa ja mies osallistuu perheen hoitamiseen paremmin kuin oikea isä. Sen sijaan yh-iskä ei ole kovin suosittu sinkkumarkkinoilla. Jos siis lapsi asuu isän kanssa koko ajan eikä äiti ole kuvioissa kuin ehkä max joka toinen vkl.

Mitäköhän se johtuu, että yh-mutsin on helppoa löytää itselleen uusi kumppani, mutta yh-isälle se on vaikeaa ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi