Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIEHET? Onko yksinhuoltajalla mitään toivoa sinkkumarkkinoilla?

Vierailija
23.07.2016 |

Vai onko minut tuomittu elämään yksinäisyydessä? Olen työssäkäyvä, nuori, nätti, itsestään toimeentuleva yhden pienen lapsen äiti ja olen palstan perusteella saanut käsityksen, ettei minulla ole enää sijaa sinkkumarkkinoilla. Onko yksi lapsi niin suuri rasite todella sinkkumiesten näkökulmasta?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä sopisi miettiä, kenelle niitä lapsia alkujaankin vääntää. Kiva että mielestäsi sekin on miesten vikaa, että et kelpaakaan lapsinesi ja riippakivinesi.

Kyllä minä ymmärrän tavallaan senkin näkökulman, ettei ehkä haluta muiden miesten lapsia kasvattaa, jos siis sitä mieltä on,sillä enhän itsekään ollut kovin lapsirakas ennen kun oman sain.. mutta toki kun sinä saat omia, ja huomaat että parisuhde muuttui ja etsit tinderistä uutta naista ja kun nainen ottaa ja lähtee niin älä loukkaannu kun häntä moralisoidaan siitä, että on tehnyt sinun kanssasi lapsia. Senkin pieni possu.

Tuskin loukkantuu siitä ettei enää exä kenellekään kelpaa. Monestihan tällaset naiset tilanteen tajuttuaan alkaa vinkumaan takaisin. No, siinähän vinkuvat.

Vierailija
22/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori yh minäkin, eikä mieskandidaateista ole kyllä ollut pulaa ollenkaan.

Sinkkuna kuitenkin olen mennyt ja menen, koska ei ole tielleni vielä sielunkumppania osunut (en halua vaan jotain seurustelusuhteita ja sarjamonogamiaa, vaan odottelen kunnes tielleni tulee aidosti sopiva ihminen, josta on minulle elämänkumppaniksi ja minusta hänelle - jos sellaista ei tule, olen ihan fine sen kanssa, että elän loppuelämäni yksin).

Jotain romansseja on välillä ollut, ja niissäkin minä olen ollut se, joka maksaa miehenkin huvitukset ym.

Eli elättäjää en tarvi, paitsi ehkä hoitovapaiden aikana jos mies haluaa tehdä kanssani lapsen/lapsia (itselle asia ihan sama).

Tosin tuloja on silloinkin, mutta sellaisessa tilanteessa mies joutuisi mahdollisesti maksamaan suuremman osan asuinkustannuksista tmv.

Kyllä yksinhuoltajilla miehiä riittää siinä missä muillakin, jopa sellaset vaatimattoman näköiset siideriplösökkä-yyhoot pariutuu ja vieläpä näyttäis, että helpolla.:D

Heillä tosin rimakin varmaan matalampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tässä asiassa vaikuttaa paljon naisen oma asenne ja suhtautuminen itseensä ja elämäänsä. Jos olet sinut itsesi ja elämäsi kanssa, sekä arvostat itseäsi ja lastasi, ei "miesten mielipidettä" tarvitse edes miettiä. Sinulle oikea kaveri ihastuu ja rakastuu sinuun itseesi ja hyväksyy sinut ja menneisyytesi, sekä tottakai lapsesikin.

Jos joku mies on niin kypsymätön, että näkee lapset "riippakivinä", niin hän ei tasan ansaitse huomiotasi, jos ylipäätään kenenkään... Ihmisiä ne lapsetkin on ja sellaisina heidät tulee myös nähdä.

Vierailija
24/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteelle se ei ole este, mutta yhdessä asumiselle kyllä. Isäpuolen rooliin en ryhdy missään tapauksessa. Eli molemilla omat asunnot, niin voisi toimia.

Vierailija
25/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku mies on niin kypsymätön, että näkee lapset "riippakivinä", niin hän ei tasan ansaitse huomiotasi, jos ylipäätään kenenkään... Ihmisiä ne lapsetkin on ja sellaisina heidät tulee myös nähdä.

Vanha sanonta on voimissaan tässäkin. Omat lapset on lapsia, muiden lapset on kakaroita. Monia miehiä ei kiinnosta ruveta muiden lapsille "isäksi".

Vierailija
26/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja taas mitä vastauksia osalla. Kertonee kuitenkin kirjoittajasta, varsin epämiellyttävä ihminen joka on kyllä suhteen perustamisen kannalta suurempi rasite kuin lapsi. Tietysti yh kelpaa siinä missä lapsetonkin jos hyvin synkkaa ja rakastuu ei siinä lapsi ole este. Okei jos niitä lapsia olis vaikka 4 niin se kyllä hidastaisi.

Vierailija
27/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tässä asiassa vaikuttaa paljon naisen oma asenne ja suhtautuminen itseensä ja elämäänsä. Jos olet sinut itsesi ja elämäsi kanssa, sekä arvostat itseäsi ja lastasi, ei "miesten mielipidettä" tarvitse edes miettiä. Sinulle oikea kaveri ihastuu ja rakastuu sinuun itseesi ja hyväksyy sinut ja menneisyytesi, sekä tottakai lapsesikin.

Minusta on varsin ymmärrettävää, jos mies etenkin alkuvaiheessa kokee lapsen vähän sellaiseksi ylimääräiseksi rasitteeksi jonka kanssa on vaan pakko diilata jos aikoo rakastettunsa kanssa elää.

Normaali ihminen sitten ajan myötä kiintyy lapseenkin, mutta onhan se vain totta, ettei uuden kumppanin lapsi ole lähtökohtaisesti mikään bonus tai edes täysin neutraali asia (ellei sitten itsekin ole lapsellinen, silloinhan on hyvä jos kumppanillakin on lapsia).

Mulle esim. miehen koira olisi "rasite", mutta enköhän mä sen kanssa diilaisi ja oppisi elämään, kiintyisikin jne.

En haluaisi asua koirataloudessa, mutta en sen vuoksi kuitenkaan muuten hyvää kumppania jättäisi.

T: yh

Vierailija
28/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni se olisi este, sillä mietityttää, minkälainen ihminen on yksinhuoltajana, ja minkä takia lapsen lapsuus on pitänyt mennä pilaamaan erolla. Olen elänyt oman lapsuuteni uusioperheessä, enkä halua sellaista kohtaloa yhdellekään lapselle. En siis halua mennä mukaan mihinkään yksinhuoltajan kuvioihin. Olen aina ajatellut, että lapsia hankitaan silloin, kun on vakaa parisuhde ja talous kunnossa. En siis todellakaan mene kevyesti lapsia hankkimaan vaan vasta sitten kun olen varma, että tässä on nyt se oikea nainen jonka kanssa haluan olla.

Vierailija
29/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on toivoa, mutta se joka väittää että yksinhuoltajuus ei sulje erittäin paljon miehiä pois, valehtelee. Ja yleensä ne miehet ovat vielä sieltä paremmasta päästä. 

Vierailija
30/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja taas mitä vastauksia osalla. Kertonee kuitenkin kirjoittajasta, varsin epämiellyttävä ihminen joka on kyllä suhteen perustamisen kannalta suurempi rasite kuin lapsi. Tietysti yh kelpaa siinä missä lapsetonkin jos hyvin synkkaa ja rakastuu ei siinä lapsi ole este. Okei jos niitä lapsia olis vaikka 4 niin se kyllä hidastaisi.

Mutta jos lapsi on miehelle este, niin mistä hän tietää synkkaako hyvin vai ei, kun ei hän yh:n kanssa koskaan sinne treffeille asti pääse? Sama ongelma kuin monella lyhyellä miehellä, ei auta vaikka olisi kuinka mukava, kun ei läpäise "esikarsintaa".

Vierailija
31/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M27 kirjoitti:

Itselleni se olisi este, sillä mietityttää, minkälainen ihminen on yksinhuoltajana, ja minkä takia lapsen lapsuus on pitänyt mennä pilaamaan erolla. Olen elänyt oman lapsuuteni uusioperheessä, enkä halua sellaista kohtaloa yhdellekään lapselle. En siis halua mennä mukaan mihinkään yksinhuoltajan kuvioihin. Olen aina ajatellut, että lapsia hankitaan silloin, kun on vakaa parisuhde ja talous kunnossa. En siis todellakaan mene kevyesti lapsia hankkimaan vaan vasta sitten kun olen varma, että tässä on nyt se oikea nainen jonka kanssa haluan olla.

Tosissasi kuvittelet, että kaikki tai edes suurinosa yksinhuoltajista ovat saaneet lapset jonkun puolirandomin duden kanssa, nopeasti ja epävakaaseen tilanteeseen?

Really?

Vierailija
32/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä alkaa olla mittarissa 40v niin eiköhän ole iso todennäköisyys että niitä lapsia on. Eri asia on nämä teinit ja kaksikymppiset. Olen kuullut monia iloisia tarinoita joissa yh:t löytävät toisensa. Yksinäinen yh:n lapsi saattaa saada kiva sisaruksen siinä samalla.

Mutta miettikääpä kun on yh ja lapsi ulkomaalaisen kanssa. Sitä on tosiaan alempaa kastia miesten silmissä. Olen osani hyväksynyt ja onneksi on hyvä koulutus sekä mahdollisuus hyväpalkkaiseen työhön. Urheilukin kiinnostaa ja omasta ulkonäöstä huolehtiminen vaan ei kelpaa niin ei kelpaa.

Ihan kivaa meillä on lapsen kanssa kahdestaankin, parempi yksin kuin huonossa suhteessa.

Vierailija
33/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan eronneilla miehilläkin lapsia joten sopivin on yh äiti . Kyllä kelpaavat ja tiedän jopa viiden lapsen yh äiti on kelvannut. Ei lapsettomat ymmärrä lapsiperheiden elämää.

Vierailija
34/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolisitko itse perheellisen miehen, jos olisit menevä kaksikymppinen? Niinpä. Menepä nyt takaisin hoitamaan lapsiasi äläkä tuhlaa aikaasi internetissä.

Vierailija
35/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yht pariutuu siinä missä muutkin

Kyllä vain. Kun nimittäin laskee riman tarpeeksi alas.

Vierailija
36/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M27 kirjoitti:

No minkäs mahdat sille jos se nainen sitten 10 vuoden yhdessäolon jälkeen haluaakin erota,vaikka teillä olisikin 2 yhteistä lasta?

Et mahtaisi asialle mitään.ja sitten könötät loppuelämäsi ilman parisuhdetta koska olet isä?

Ihan vapaasti, en estä, mutta älä tuomitse ihmisiä sen vuoksi että ovat jääneet yksinhuoltajiksi.

Vierailija
37/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yht pariutuu siinä missä muutkin

Kyllä vain. Kun nimittäin laskee riman tarpeeksi alas.

Ihan laadukkaita tai vähintään perustasoisia näyttää tuttava-yksinhuoltajilla olevan.

Ei ihmisen taso laske mitenkään mainittavasti, jos sillä on lapsi.

Mua ei ole ikinä niin paljon kosiskeltu kuin silloin, kun jäin yksin lapsen kanssa (mm. Facebookissa tuli treffipyyntöjä vanhoilta tutuilta, tutuilta ja kavereiden kavereilta kun huhu yksin jäämisestäni alkoi levitä).

Luultavasti miehet ajattelivat silloin, että olisin jotenkin helpompi ja herkillä, etsimässä äkkiä miestä taloon ym. kun olin juuri jäänyt yksin vauvan kanssa.

Ne miehet olivat vieläpä nuoria, 20-30v eikä tod. mitään reppanoita.

Vierailija
38/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko olevani poikkeus, vaikka täällä muuta väitettäisiin: lapsi seuloi kultahiput miestarjonnasta. Eli itselläni miessuhteiden laatu parani huomattavasti yksinhuoltajana. Rankat pettymykset koulivat minusta vahvan, mikä taas oli omiaan kohentamaan itsetuntoani. Rakastin lasta, itseäni ja sitä arkea, joka meillä oli -sellaisenaan. Tapasin myös lapsettomia miehiä, jotka olisivat halunneet paikan perheessämme. Miesten kokemattomuus sai minut lopettamaan kuitenkin seurustelun ja pitämään riman korkealla.

Nyt olen onnellisesti naimisissa lapsettoman miehen kanssa, joka kertoi alunperinkin toivoneensa naista, jolla on lapsi. Isäpuolena hän on luotettava ja läsnä. Eli äitiys voi olla myös meriitti, ja on myös miehiä, joiden toiveena on saada "valmis paketti". Esimerkkinä vaikka Paul McCartney, joka halusi yh-Lindan, koska piti tämän äidillisyydestä.

Olkaa siskot siis omanarvontuntoisia ja muistakaa, että olette korvaamattoman arvokkaita niin äiteinä kuin myös naisina ♥

Nyt ilen

Vierailija
39/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus mitä kommentteja osalla... esim. Nää "pitääkö niitä lapsia tehdä mihin sattuu suhteeseen" ja "miksi piti pilata lapsen elämä erolla". No mun lapsen isä kuoli tapaturmaisesti, oisko sekin pitänyt jotenkin osata ennakoida ennen lapsentekoa? Ja toisekseen itse kyllä koen, että lapsen elämä menee ennemmin pilalle jos vanhempien suhde on surkea mutta liitossa vaan kitkutellaan väkisin "lasten takia", kuin eroperheessä.

Itse aiheeseen sen verran, ettei ollut vaikeuksia löytää uutta suhdetta yh:nakaan, silloin kun itse olin siihen valmis.

Vierailija
40/85 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuma on, että yksinhuoltajuus on lähtökohtaisesti ongelma lähinnä sellaisille yleisesti elämään negatiivisesti suhtautuville miehille (lassukoille), joilla ei naisia ihan hirveästi ympärillä pyöri.

Niille miehille jotka ovat vielä aikuisenakin katkeria siitä, kun eivät saaneet teininä pillua siinä missä muut saivat ja heitä vituttaa, kun heillä ei ole ikinä mahdollisuutta nätteihin ja suosittuihin naisiin, joten ovat kehineet sitten tuollaisen defenssin itselleen, ettei edes kelpaisi mikään yyhoo ja uskottelevat, että sen nätin ja halutun naisen "taso" on nyt heitäkin alempana kun nainen perheen perustettuaan erosi lastensa isästä.

Vähän sama kuin raivofemakot naiset: ovat yleensä niitä, joilla ei ole koskaan miehiä ympärillä pyörinyt ja aikuisena näistä naisista tuli "itsenäisiä ja vahvoja" naisia, jotka eivät edes halua lapsia ja jopa vihaavat niitä.

Nämä myös pitävät yksinhuoltajia usein jotenkin surkeina tapauksina ja ovat vahingoniloisia, vaikka mukamas feministejä ovatkin.

Katkeria ja onnettomia ihmisiä molemmat ryhmät, niin tuollaiset miehet kuin naisetkin.

Heikompaa ainesta, sanoisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi