Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko jaksaa jatkuvasti haukkua vauvamme "pappa-nimeä" ärsyttää

Vierailija
22.07.2016 |

Vauvamme on Konsta. Aina kun sisko tulee käymään, hän nälvii jotain nimestä. "Mitä Konsta-vaari, joko on tekohampaat suussa" ja kun serkku kysyi häneltä vauvamme nimeä niin ei ollut suostunut kertomaan. Hoki vain "No en mä kehtaa sanoa, se on niin hirveä siis"

Saanko heittää siskoa kananmunalla otsaan?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Konsta edes ole mikään pappanimi.

Vierailija
22/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pane se siskosi järjestykseen, sano jämäkästi, että nyt loppui nälviminen. Jos vain väniset "Et viittis hei", niin siskosi sen kun jatkaa kettuiluaan. Nimi on ihan hyvä. Siskosi on moukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa nimipalvelusta. Konsta-nimi on alkanut yleistyä vasta 1980-luvulta alkaen, ja esim. 1940-59 sitä annettiin vain 24 kpl.

Vierailija
24/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä mädällä kananmunalla. Ei edes ole pappanimi. Lapsellinen käytös.

Vierailija
25/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot tiukasti, ettet halua olla hänen kanssaan tekemisissä niin kauan kuin hän pilkkaa lastasi. Ja sitten pidät lupauksesi.

Vierailija
26/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma, täällä ei näemmä saa käyttää sanaa m********n. "Kommenttisi hyväksyttäväksi plaaplaa".

No kolmannen kerran. Minulle tulee mieleen vähemmistön edustaja, mutten sitä äidille sanoisi. :)

Vierailija
27/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juma, täällä ei näemmä saa käyttää sanaa m********n. "Kommenttisi hyväksyttäväksi plaaplaa".

No kolmannen kerran. Minulle tulee mieleen vähemmistön edustaja, mutten sitä äidille sanoisi. :)

Siis livenä sanoisi. Enkä nytkään pahalla. Sisko on tyhmä. Minutkin voi nyt haukkua, tulee mieleen niin tulee :)

Vierailija
28/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee ekana mieleen Konsta Jylhä ja Havukka-ahon ajattelija Konsta Pylkkänen sekä nuoremmista Konsa Hietanen, hyviä tyyppejä kaikki, joten nimi on aivan mainio.

Vierailija
29/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullervo ylermi on pappanimi. Konstaa on eniten tälläkin hetkellä 20-40-vuotiailla.

Vierailija
30/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. En olisi ikipäivänä osannut kuvitella että joku voisi pitää Konstaa pappanimenä! Ainoat Konstat jotka itse tiedän ovat yksi serkkuni ja se jonkun mainitsema tenavatähti.

Katsoin sitten varmuudeksi Väestörekisterikeskuksesta ja oikeassahan minä olin. Tuollahan näkyy nimitilastot viime vuosisadan alusta asti ja ylivoimainen enemmistö eli 90% Konsta-nimisistä on kastettu 1980 vuoden jälkeen.

http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1

Vierailija
31/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas typerää siskoltasi. Heitä vaan koko kennollinen munia.

Nimet on makuasioita ja ihan tyhmää niistä on kiistellä.

En minäkään pidä siskonpoikien nimistä (Einari ja Uolevi), mutta en kyllä ikinä koskaan menisi sitä siskolleni mainitsemaan.

Vierailija
32/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konstahan on ollut muotinimiä jo useamman vuoden. 

http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1 kertoo, milloin mitäkin nimeä on eniten annettu, ja siitä näkee, että Konsta on nuorten miesten nimi, eikä suinkaan mikään pappanimi. Siskosi on väärässä!

Vierailija
33/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa nää ihmiset joidenka mielestä vauva ei voi olla Konsta, Olavi tms kun kuulostaa niin vanhalta :DD Luuleeko ne, että se on ikuisesti vauva... Enemmän mua huvittaa aikuiset miehet joiden nimi on joku Veeti... 

Vierailija
34/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno nimi! Siskosi on omituinen ja huonotapainen.

Vierailija
35/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on pieni Konsta-poika, ja ei ole kukaan vinoillut nimestä, itse olemme tosi tyytyväisiä nimivalintaan ja nimi sopii kantajalleen erinomaisen hyvin, joten vaikka joku nälvisikin, en välittäisi. Mutta heitä sitä siskoa kananmunalla vaan, tuollanen jatkuva tyhmä vitsailu toisen nimestä on ihan ääliömäistä! :P

Vierailija
36/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se Konsta Pylkkänen oli,joku huuhelo se oli,en ihmettele jos nimivalinta jotain ihmetyttää.

Vähän sama kun Adolf  Hilleri.

Vierailija
37/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nimibuumin esikuva olla ollut Kaustislainen edesmennyt mestaripelimanni Konsta Jylhä ?

Vierailija
38/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se Konsta Pylkkänen oli,joku huuhelo se oli,en ihmettele jos nimivalinta jotain ihmetyttää.

Vähän sama kun Adolf  Hilleri.

No ei kyllä yhtään samaa kuin tuo sinun 'oivalluksesi'.

Vierailija
39/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa lapsellinen sisko. Onko hän joku teini vasta? Ei kai aikuinen käyttäydy noin. Konsta on hyvä nimi. 

Nyt keskustelet siskon kanssa asiasta. Suorastaan kiellät hänen huonon käyttäytymisensä, koska se vaikuttaa lapseen, hänen käsitykseensä itsestään. 

Jos hän kuitenkin jatkaa tuota, niin keskeytä aina välittömästi hänen juttunsa. Kyllä pitäisi tehota.

Vierailija
40/47 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä! Tunnen monta oman ikäistäni ja nuorempaa Konstaa, enkä ole koskaan tavannut vanhempaa tuota nimeä omaavaa enkä siis todella ajattele pappanimenä vaan päinvastoin.

t. 22v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme