Mielipide nimestä, tytölle harvinainen, mutta tavallinen nimi hakusessa
Etsinnässä nimi esikoiselle ja ristiäiset viikon päästä :-/
Olemme miettineet nimeä, joka olisi samalla tavallinen, kaikkien tietämä, mutta harvinainen.
Mies ehdotti Klaaraa/Klaraa. Tyrmäsin sen ensin täysin, mutta nyt muutaman viikon makusteltuani nimeä, se onkin alkanut tuntua kauniilta ja erilaiselta. Joku siinä ensin tökki, tyyliin, että eihän nyt sellaista "voi antaa" :). En edes tiedä miksi.
Mitä mieltä olette nimestä? Toisaalta taas tiedän, että mitä väliä sillä on jos itse pidämme. Mutta kun en ole vielä ihan varma onko kanttia antaa niin "erikoinen" nimi.
Toiseksi nimeksi mietinnässä isoäitien nimet, joko Matilda tai Vilhelmiina. Klaara Matilda tai Klaara Vilhelmiina, miltä teistä kuulostaa?
Kommentit (67)
Klara on kiva nimi, sopii kaiken ikäisille. Itse en kirjoittaisi kahella A:lla, mutta tämähän on vaan makukysymys. Mites Kreetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klaara on kiva, vaikka joitain assosiaatioita Klaara Kotkosta tulee. Tunnen yhden todella suloisen pienen Klaaran (en ole varma kirjoitetaanko yhdellä vai kahdella a:lla). Harvinaisista tavallisista nimistä muuten tulee mieleen Ansa, Hulda, Saimi, Talvikki.
Hei! Minäkin tunnen pienen Klaara-tytön (onkohan heitä paljonkin?), todella valloittava ja huomion kiinnittävän suloinen taaperoikäinen pikkuneiti. Klassinen ilmiö, että ennen en olisi voinut kuvitellakaan kenellekään vauvalle tuota nimeä, mutta nyt kun sen on kuullut monta kertaa ja kun kantaja on aina yhtä hymyä ja hyvää tuulta, on nimikin alkanut ihastuttaa! Ensireaktioni puistossa nimen kuullessa oli, että niin mikä ja oikein käännyin katsomaan kun en ole tottunut kuulemaan lasta puhuteltavan Klaarana. Sitten nimeen tottui ja kun on tutustunut tuohon lapseen, nimi saa aikaan ainoastaan hyvin positiivisen mielleyhtymän. Mites se sanonta menikään: ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä.
Juuri näin, tämä Klaara jonka minä tunnen on niin kertakaikkiaan viehättävä lapsi, että assosiaatio nimeen on muuttunut positiiviseksi. Tuntemani Klaara on jo 3v, eli näitä on vissiin enemmänkin :)
Pullava . Ei ole ainakaan harvinainen
Meillä on Klaara. Huippunimi! ❤️ Sekä tyylikäs/romanttinen/vanhanaikainen että vitsikäs/rento.
Vierailija kirjoitti:
Etupyllikki!
Idari
Klaara on ihan kiva, mutta Matilda vielä kivempi.
Matilda Vilhelmiina on siis ehdotukseni.