Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipide nimestä, tytölle harvinainen, mutta tavallinen nimi hakusessa

Vierailija
22.07.2016 |

Etsinnässä nimi esikoiselle ja ristiäiset viikon päästä :-/

Olemme miettineet nimeä, joka olisi samalla tavallinen, kaikkien tietämä, mutta harvinainen.

Mies ehdotti Klaaraa/Klaraa. Tyrmäsin sen ensin täysin, mutta nyt muutaman viikon makusteltuani nimeä, se onkin alkanut tuntua kauniilta ja erilaiselta. Joku siinä ensin tökki, tyyliin, että eihän nyt sellaista "voi antaa" :). En edes tiedä miksi.

Mitä mieltä olette nimestä? Toisaalta taas tiedän, että mitä väliä sillä on jos itse pidämme. Mutta kun en ole vielä ihan varma onko kanttia antaa niin "erikoinen" nimi.

Toiseksi nimeksi mietinnässä isoäitien nimet, joko Matilda tai Vilhelmiina. Klaara Matilda tai Klaara Vilhelmiina, miltä teistä kuulostaa?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen Aku Ankan Klaara Kotko, se seurapiiri-Klaara  (Kivinen tms.)  ja osamaksuyhtiö Klarna. 

Vierailija
2/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta nimeltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klaara on kiva nimi :) Ainakin parempi kun joku Jezzica Yasminna :D

Vierailija
4/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen Aku Ankan Klaara Kotko, se seurapiiri-Klaara  (Kivinen tms.)  ja osamaksuyhtiö Klarna. 

Niin, kaikista nimistä tulee väkisinkin jotain mieleen. Joku ikävä henkilö, joku entinen ihastus,  joku elokuva/sarja, wt, prinsessanimi, mummonimi jne. Ei kai kenellekään voisi sitten antaa nimeksi enää esim. Amanda (Harkimo), Antti (Tuisku), Jenni (ikävä Jenni-täti Muumeista), Elsa/Anna (prinsessanimi) jne. jos alkaa kaikkia maailman ihmisiä ja sarjoja/kirjoja/leffoja/pelejä/blogeja miettiä.

Mutta onko tuo Klaara sinusta ruma nimi? Vai kiva/kaunis nimi, josta sinulle vain alkuun tulee nuo asiat mieleen?

Vierailija
5/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan nimeksi Erika Vilhelmiina 

Vierailija
6/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä nimiä:

Kira-Kaija

Suru-Ilta

Naema-Elin

Anna-Mimmi

Mimosa Yessica Isabella

Vierailija
7/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinainen, mutta tavallinen? Oxymoron.

Vierailija
8/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Mitä nimiä itse mietit? Miesten nimiehdotukset ovat usein aika kivoja ja persoonallisia, kun eivät ole niin mukana vauvamaailman muotivirtauksissa.

Vierailija
9/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei.. olen pahoillani, mutta en henk.koht. pidä Klaara-nimestä yhtään. Tulee kalkkuna mieleen :(  Matilda tai Vilhelmiina on paljon kauniimpia ja ei niin kovin yleisiä nimiä nekään. 

Vierailija
10/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nimi Verna? Verna Matilda voisi olla aika hieno. Tai Malla Vilhelmiina?

Vierailija
11/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nimiä suomennetaan muiden kielisistä, niin on aina tehty. Mutta Klaara on näistä ehkä väkisinväännetyin. Tai no, ehkä mannenimet tyyliin Mirikli Tesiree on vielä kauheampi, mutta kuitenkin.

Ruma kieliasu ja vääntynee heti Laaraksi (jotkut vanhemmat ihmiset ei edes osaa sanoa Klaara vaan siitä tulee Laara) ja jos on lapsella ärrävikaa, se on sitten Laala.

Vierailija
12/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klaara on kiva ja perinteinen nimi, sopii mielestäni paremmin Matildan kanssa. :)

Vierailija
13/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin antanut tyttölapselle nimeksi Hilja-Maria, mutta poika tuli. :) Mites olisi Hilja Matilda? Klaara on tosiaan aika hölmö nimi.

Vierailija
14/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klaara on kaunis nimi! 

Minusta taas Klaara Vilhelmiina sopii paremmin. 

Vierailija
15/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Klaara oli kammottava nimi, mutta ranskalainen mieheni tahtoi antaa tyttäremme nimeksi ehdottomasti Clara. Muutaman kuukauden makustelun jälkeen nimi alkoi kuulostaa ihan hyvältä omissakin korvissa, plus että se on helposti äännettävissä sekä suomalaisille että ranskalaisille. 

En siis ehdota, että nimeäisitten oman tyttären c:llä Claraksi, mutta itse pidän enemmän tuosta lyhytvokaalisesta muodosta.

Vierailija
16/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyttäisin Klaaran, jos yksinäni lapsen tekisin. Nyt lasten nimet kompromisseja miehen ja mun mausta : )

Klaara täyttää hyvin sun kriteerit. On ihan tavallinen kalenterinimi, mutta ei kovinkaan käytetty tällä hetkellä

Ja sopii Klaara Matilda, Klaara Vilhelmiina tai Klaara Matilda Vilhelmiina.

Vierailija
17/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Klaara olisi hyvä nimi! :) Nykyään annetaan muotinimien lisäksi paljon myös perinteisiä, esim. meidän kaveripiiristä löytyy seuraavia 0-5 -vuotiaita: Kerttu, Selma, Martta, Vieno, Hilma..

Toki Klaara on paljon harvinaisempi näitä, mutta taisi kuitenkin elää kulta-aikaansa silloin  kuin nuo luettelemanikin :) Siihen varautuisin, että ihmiset (varsinkin vanhempi polvi) saattaisivat aluksi kauhistella nimeä. Mutta kyllä siihen käytön myötä kaikki tottunevat!

Olitteko ajatellut pitää nimen salassa ristiäisiin asti?

Vierailija
18/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Edith?

Vierailija
19/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen klara vappen!

Vierailija
20/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan nimeksi Erika Vilhelmiina 

Tarkoitatko että haluaisit Erikan lausuttavan "erika" eikä kahdella e:llä? Erika yhdistettynä suomalaisittain kirjoitettuun Vilhelmiinaan alleviivaa sitä, että myös etunimi lausutaan kuten kirjoitetaan eli "erika".

Minua ärsyttää ihmisten tapa sekoittaa eri maalaisia nimiä siten, että lausumislogiikkaa on mahdotonta arvata. Eli tyyliin suomi, ruotsi, ranska ja/tai englanti on edustettuna sikin sokin samassa nimessä.

Esim.

Jerry Eevertti Michael

Nora Eveliina Jeannette

Klaara on ihan kiva nimi. Toki vähän hankalasti istuu joihinkin suomalaisiin suihin. Tässäkin tapauksessa sopivuuden omaan perheeseen saa parhaiten selville puhumalla nimeä ääneen ja käyttämällä sitä ääneen eri lauseissa. Ja minun logiikalla kirjoitetaan kahdella a:lla Klaara, jos on suomea puhuva perhe ja muut nimet kirjoitetaan kuten sanotaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän