Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko hiilarien määrän raju nousu lihottaa hetkellisesti?

Vierailija
22.07.2016 |

Eli siis mä oon melkeen puol vuotta ollut vähähiilarisella ruokavaliolla, hiilareita syön päivässä 50-70g ja paino on laskenut puol kiloa tai kilon viikossa.

Nyt oon mammallani kylässä ja koska tiedän, ettei mammani ymmärtäis tätä ruokavaliotani niin päätin, että syön tämän viikon sitten ihan normaalia ruokaa ja mammallani se tarkoittaa todella hiilaripitoista. Perunaa on lähes aina tai sitten makaroni, lisäks kahvin kanssa pullaa jne.

Painoni on noussut kolmessa päivässä melkeen kaks kiloa. Onkohan tämä vaan hetkellinen lihominen ja paino laskee samaan, kun palaan vähähiilariseen ruokavalioon? Annoskoot ei ole ollut mitään hirveän suuria, mutta en ole aina kehdannut kieltäytyä esim. pullasta kahvin kanssa, koska mammani ottaa sen itseensä, kun on varta vasten meille leiponut.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasten ja maksan glykogeenivarastot ovat täyttyneet, ja sen mukana kehoon on sitoutunut nestettä. Paino putoaa takaisin entiseen, kun palaat vhh-sapuskaan.

Vierailija
2/5 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se turvottaa aluksi joo, se menee ohi kun palaat vanhaan tai vaihtoehtoisesti jos jatkat pidempään enemmän hiilaria sisältävällä ja elimistö sopeutuu siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon nousu on nestetasapainon muuttumista eikä lihomista. Samoin kuin vhh ruokavaliolla alussa tuleva suuri painonpudotus on nesteiden poistumista eikä laihtumista.

Vierailija
4/5 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painon nousu on nestetasapainon muuttumista eikä lihomista. Samoin kuin vhh ruokavaliolla alussa tuleva suuri painonpudotus on nesteiden poistumista eikä laihtumista.

Mulla on tän lähes 6kk aikana alusta asti paino laskenut sen 0,5-1kg enkä ihan usko, että vielä tässäkin vaiheessa vaan nestettä lähtisi.

ap

Vierailija
5/5 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tän lähes 6kk aikana alusta asti paino laskenut sen 0,5-1kg enkä ihan usko, että vielä tässäkin vaiheessa vaan nestettä lähtisi.

ap

Eipä kukaan niin ole väittänytkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme