Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipide nimestä, tytölle harvinainen, mutta tavallinen nimi hakusessa

Vierailija
22.07.2016 |

Etsinnässä nimi esikoiselle ja ristiäiset viikon päästä :-/

Olemme miettineet nimeä, joka olisi samalla tavallinen, kaikkien tietämä, mutta harvinainen.

Mies ehdotti Klaaraa/Klaraa. Tyrmäsin sen ensin täysin, mutta nyt muutaman viikon makusteltuani nimeä, se onkin alkanut tuntua kauniilta ja erilaiselta. Joku siinä ensin tökki, tyyliin, että eihän nyt sellaista "voi antaa" :). En edes tiedä miksi.

Mitä mieltä olette nimestä? Toisaalta taas tiedän, että mitä väliä sillä on jos itse pidämme. Mutta kun en ole vielä ihan varma onko kanttia antaa niin "erikoinen" nimi.

Toiseksi nimeksi mietinnässä isoäitien nimet, joko Matilda tai Vilhelmiina. Klaara Matilda tai Klaara Vilhelmiina, miltä teistä kuulostaa?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etupyllikki!

Vierailija
42/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas tulee mieleen jokin vene/yhteysalus. Eipä ainakaan vain yhteen asiaan tuo nimi viittaa siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten olisi Eedit, Lena tai Ilse? :)

Vierailija
44/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kaunis, unohdettu nimi! Kiitos, menee meidänkin nimilistalle kun tyttöä odotellaan syksyllä saapuvaksi. Eipä olisi tullut itselle mieleen kun ei juuri missään nimikeskusteluissa koskaan tule esille.

Vierailija
45/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas tulee mieleen jokin vene/yhteysalus. Eipä ainakaan vain yhteen asiaan tuo nimi viittaa siis.

Kaikki veneethän on tapana nimetä naisen nimellä. Minä tiedän jo ihan tuttavapiiristä veneet nimeltä Isabella, Tuulikki, Tuuli ja Saara.

Vierailija
46/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aimo

Vierailija
47/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selina

Rebekka

Iisa

Ruuth

Erika

Vierailija
48/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, nimiä suomennetaan muiden kielisistä, niin on aina tehty. Mutta Klaara on näistä ehkä väkisinväännetyin. Tai no, ehkä mannenimet tyyliin Mirikli Tesiree on vielä kauheampi, mutta kuitenkin.

Ruma kieliasu ja vääntynee heti Laaraksi (jotkut vanhemmat ihmiset ei edes osaa sanoa Klaara vaan siitä tulee Laara) ja jos on lapsella ärrävikaa, se on sitten Laala.

Hei tuo Laalahan olisi nätti nimi.

Vierailija
49/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä Klaara-nimestä ollenkaan. Mieluummin vaikka Lara. Mutta makuasioitahan nämä, ja monesti johonkin nimeen tottuu, vaikka ei ole ensin tykännyt.

Kiara

Vierailija
50/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klaudia tai claudia, miten olisi Verna? Se on oma suosikki tällä hetkellä 😊

Vierailija
51/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta esim. Aino Vilhelmiina olisi parempi.

Vierailija
52/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klaara äännetään Laara. Sananalkuinen kl-yhtymä ei kuulu suomen fonotaksiin.

Voi teitä ääliöfukseja. Klaara äännetään kyllä ihan klaara. Suomen kielen fonotaksi ei tätä asiaa muuta.

Vierailija
53/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes 100v sukulaiseni nimi on Klaara :)

Vierailija
54/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta esim. Aino Vilhelmiina olisi parempi.

Voi lässynlää. Joka ketju on täynnä näitä samoja muotinimiä, lyhyitä ja persoonattomia huokauksia. Emma, Aino, Oona, Ida, Neela, Lilia, Lumia, Aana, Noel, Luka, Eemi ...plaah miten tylsää. Kerrankin joku antaisi ihan normaalin, mutta harvinaisen nimen. Miksi pitää tulla ehdottamaan näitä 80% antamia mitäänsanomattomia?

Ap:lle ehdottomasti peukku, Klaara on hyvä, kaunis ja reipas nimi!

Vierailija
55/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klaara on kiva, vaikka joitain assosiaatioita Klaara Kotkosta tulee. Tunnen yhden todella suloisen pienen Klaaran (en ole varma kirjoitetaanko yhdellä vai kahdella a:lla). Harvinaisista tavallisista nimistä muuten tulee mieleen Ansa, Hulda, Saimi, Talvikki.

Vierailija
56/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kauheasti tykkää Klaara-nimestä, mutta tuo niin täyttää asettamasi kriteerit ja te tykkäätte, niin hyvältä kuulostaa. :)

Vierailija
57/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klaara on kiva, vaikka joitain assosiaatioita Klaara Kotkosta tulee. Tunnen yhden todella suloisen pienen Klaaran (en ole varma kirjoitetaanko yhdellä vai kahdella a:lla). Harvinaisista tavallisista nimistä muuten tulee mieleen Ansa, Hulda, Saimi, Talvikki.

Hei! Minäkin tunnen pienen Klaara-tytön (onkohan heitä paljonkin?), todella valloittava ja huomion kiinnittävän suloinen taaperoikäinen pikkuneiti. Klassinen ilmiö, että ennen en olisi voinut kuvitellakaan kenellekään vauvalle tuota nimeä, mutta nyt kun sen on kuullut monta kertaa ja kun kantaja on aina yhtä hymyä ja hyvää tuulta, on nimikin alkanut ihastuttaa! Ensireaktioni puistossa nimen kuullessa oli, että niin mikä ja oikein käännyin katsomaan kun en ole tottunut kuulemaan lasta puhuteltavan Klaarana. Sitten nimeen tottui ja kun on tutustunut tuohon lapseen, nimi saa aikaan ainoastaan hyvin positiivisen mielleyhtymän. Mites se sanonta menikään: ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä.

Vierailija
58/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nimi tuo on. Minusta tämä miehen ehdotus Klaarasta on parempi kuin nuo ap:n omat vaihtoehdot. Klaara Matildaa kannatan.

Vierailija
59/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun makuuni liian harvinainen ja outo, mutta jos tykkäätte niin antakaa mennä vaan. Itse laittaisin vaikka Saara, Veera tai Noora jos tykkäätte tuosta rytmityksestä.

Vierailija
60/67 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu

Inna

Aino

Helmi

Adelina

Vera

^

Mun lempparit,erikoisuudesta en tiä 😊