Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka MONI on pakottanut miehen naimisiin??!

Vierailija
28.02.2006 |

kihloissa yli kaksi vuotta ja eilen annoin miehell takarajan: hääpäivä on löytävä lukkoon huhtikuun loppuun mennessä. minä en miehessä ala roikkumaan.... se on naimisiin tai kihlauksen purku!

*ap vihaisena*

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äärimmäisen ahdistavana ja selkä seinää vastaan-tilanteena. Jos avoimieheni laittaisi minut aut-aut-tilanteeseen, tyyliin: " jos et mene kanssani naimisiin, pakkaan laukkuni ja häivyn" , antaisin hänen varmasti lähteä. Kiristäminen / pakottaminen on halpamaista ja epäkunnioittavaa.

Vierailija
22/65 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja talon osto...me ostimme asunnon emmekä ole naimisissa mutta kun laina opn molempien nimissä niin tasavertasia ollaan....eli kysynkin miten naimisiinmeno " helpottaa" tai selkeyttää asioita jos kyseessä on talo(asunnon osto....ei meillä ainakaan mitään paperisotia ollut liittyen avoliittoon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat sitoutuneet ja blaa, blaa, blaa.

Kuitenkin kerran tunnistin hänet eräältä päiväkirjapalstalta, missä kertoi elämästään. Suurin ongelma oli kun mies ei kosi. Sitä kosintaa odotettiin joka merkkipäivä itku kurkussa. Mutta silti IRL selitti kaikille muka, että ei avioliitto mitään meinaa.

Hiukan alkoi sen jälkeen säälittämään nämä ikuiset avoliittolaiset kun tajusi, että he tosiaan salaa odottavat kosintaa, mutta asuvat sellaisten miesten kanssa, jotka ei uskalla ottaa sitä askelta vaan odottavat sitä oikeaa naista, jota voi kosia heti.

Vierailija
24/65 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni avioliitto ei koskaan, lapsenakaan (jolloin vielä on perinteisten mielipiteiden armoilla) ole ollut mikään elämänarvo. Miksei se mene perille, etteivät kaikki pyri määrätietoisesti avioliittoon? Tekeekö naimisiinmeno naisesta kunniallisemman/sosiaalisesti hyväksytymmän/naisellisemman? Ei todellakaan, enää nykyaikana!

Itse en ole koskaan edes harkinnut naimisiinmenoa, niin kaukana se on ajatusmaailmastani. Onneksi nykyinen mieheni on samaa mieltä (ja hän on kerran ollut naimisissa, joten osaa arvostaa sydämestään avoliittoa!).

Kaikki naimisiin hinkuavat, kipittäkää hopi-hopi papin puheille/maistraattin ja raahatkaa se vastaanharova mies mukananne! Mutta älkää ihmetelkö, mikseivät kaikki halua samaan jamaan, ihan kun jokin " olisi vialla, kun mies ei kosi..."

Vierailija
25/65 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko vakavissaan teidän kaikkien mielestä 2v sisään suhteen alkamisesta pitäisi jo olla vähintään kihloissa? Minne unohtui leppoisat suhteen alkuajat? Näinkö te kaikki olette tehneet, ja vieläpä menneet ' hätänaimisiin' kun lapsi on tulossa?

Sorry, mutta minun mielestäni olemme mieheni kanssa seurustelleet vasta suhteellisen lyhyen aikaa, ja yllättyisin suuresti, jos kosinta tulisi lähiaikoina.

Lol, pakko laittaa vielä miehen kommentti tähän.

Sanoi, jotta hän voi kyllä ilmoittaa tilinumeronsa, niin laittakaa joku sinne sen verran rahaa, jotta saadaan isot häät pidettyä. Eli tässä nyt taisikin jo miehen suusta tulla yksi syy? Keksikää muita jos haluatte, minen jaksa ku on lukemista..

t.31

Vierailija
26/65 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme ettei miehesi tule sinua kosimaan. Ja enpä kyllä tiedä ketään, joka pakosta menisi lapsen takia naimisiin. Enneminkin tiedän pareja, jotka ovat menneet naimisiin ennen lapsen syntymää, koska asiat ovat vaivattomampia niin.

Taidat olla vielä hyvin lapsellinen käsityksissäsi ja rajoittunut ajatusmaailmaltasi. Luulet vielä reppana tietäväsi kaiken elämästä kun olet saanut poikaystävän, joka on seurustellut kanssasi toista vuotta. Mutta elämä opettaa ja sinäkin opit vielä ymmärtämään asioita hieman laajemmin kun muutaman kerran täydellisistä kuvitelmistasi tipahdat alas. Muista sitten nämä sinun ehdottomat ajatuksesi elämästä. Oletettavasti häpeät vielä mielipiteitäsi monta kertaa.

Vierailija
27/65 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota mennäkö vai eikö mennä naimisiin pohditaan siltä sukulaistenkin kannalta. Hävettäisi suvun edessä jos mies ei kosisi tai jos naine kosisi...Mitä V###a se nyt sukulaisille kuuluu, kumpi kosii tai kosiiko kumpikaan.

Mileestäni tuo jyrkkä ehto " ero tai naimisiin" on aika uskomatonta. No eihän se varsinaista pakottamista ole, mutta todella, todella itsekästä. Yhdessä ollaan, mutta MINUN säännöilläni. Paskat väliä miehen näkemyksistä.

Minä olen vakaasti sitoutunut mieheeni avoliitossa ja naimisiinkin olemme menossa. Minulle avioliitto ei mitenkään tärkeä. Tärkeää on hyvä suhde. Ymmärrän hyvin, että moni mies ajattelee ihan samoin. He ovat naiseensa sitoutuneita, vaikkei avioliitto heille olekaan ehdoton.

Vierailija
28/65 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitoutumisen muoto. Välillä vain tuntuu, että joidenkin on hyvin vaikea hyväksyä, että kaikille se ei ole tärkeeä eikä todellakaan mikään sitoutumisen mitta. Itse elämme avoliitossa ja ensi syksynä menemme vihille. Avioliittoa puoltaa mieheni tahto ja tietyt juridiset seikat. Minulle avioliitolla ei sinänsä ole merkitystä. Olen mieheeni sitoutunut ihan täysin eikä sitä avioliitot muuksi muuta. Eli haluan vain sanoa, että avioliitto merkitsee ihmiselle niin eri asioita. Kenenkään sitoutumisen tasoa siitä ei voi päätellä.

Vierailija
29/65 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidät sitten vihittiin kastetilaisuudessa

Vierailija
30/65 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta viikko sitten kun keskusteltiin miehen kanssa, hän sanoi että tuntui siltä että oli pakko mennä naimisiin. Joka puolelta oli kuulemma painostettu.. Eli siis yksin minä en oo syyllinen.:)

Vierailija
31/65 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas pelkään sitä päivää, jolloin mies tosissaan kosii.... en ole ikinä halunnut naimisiin enkä halua nytkään. Yhdessä ollaan oltu iät ja ajat, joten kyse ei ole sitoutumiskauhusta.

Miten ihmeessä naiset vielä pakonomaisesti haluavat naimisiin, herran vuonna 2006???

Vierailija
32/65 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä taas pelkään sitä päivää, jolloin mies tosissaan kosii.... en ole ikinä halunnut naimisiin enkä halua nytkään. Yhdessä ollaan oltu iät ja ajat, joten kyse ei ole sitoutumiskauhusta.

Miten ihmeessä naiset vielä pakonomaisesti haluavat naimisiin, herran vuonna 2006???

Katsopas kun haluan miehen kanssa perheen ja lapsia ja kai olisi järkevin ikä hankkia lapset kolmenkympin tienoilla, ettei ihan eläkkeelle asti odota:) Ja haluan naimisiin ennen sitä. Mitä helvettiä sitä kihloihin ollaan menty jos ei voi avioitua? Tätä kysyin mieheltä....

t.ap

Vierailija
33/65 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

joku syyhän sullakin on?

Vierailija
34/65 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakottamalla menee naimisiin niin mikä hyvä siitä tulisi.

Haluatko viettää loppuelämäsi sellaisen miehen kanssa joka on sun kanssa PAKOSTA.

Etsi mies joka haluaa mennä sun kanssa naimisiin ja haluaa lapsia sinun kanssa.

Vierailija
35/65 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä vuonna, vaan että yleensä vielä 2000-luvulla joku nainen vielä hinkuaa naimisiin!

En todellakaan yhdistä naimisiinmenoa ja halukkuutta sitoutumiseen - Hesassa jo yli 50% aviopareista eroaa, joten se siitä sitoutumisesta.

Avioliitto ei ole minulle mikään arvo - se että virallisesti papin edessä tai maistraatissa ryhdymme avioliittoon, ei tee meistä yhtään enempää paria kuin jo olemme.

Vierailija
36/65 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin asuttiin yhdessä muutama vuosi ja sitten sanoin, että joko kihloihin tai erotaan: minä haluan naimisiin, jos aiotaan perhe perustaa, enkä odota tuomiopäivään asti!

Kihloihin mennessä ei vielä sovittu hääpäivästä mitään, mutta jos olisin odottanut miehen aloitetta siinä asiassa niin olisin varmasti saanut odottaa hamaan hautaan asti. Heti kun mies vähänkin erehtyi mainitsemaan jotain naimisiinmenosta, niin tartuin siihen kiinni ja sovittiin saman tien häiden ajankohdasta.

Miehelle ei olisi ollut väliä ollaanko naimisissa vai ei, mutta mulle se oli itsestäänselvyys (jos on yhteisiä lapsia ja yhteistä omaisuutta niin se on juridisestikin aika tärkeä juttu olla naimisissa), joten mies ei todellakaan olisi koskaan kosinut, jos olisin sitä jäänyt odottamaan...

Ja onnellisesti ollaan naimisissa, " pakotettu" mieskään ei ole koskaan katunut naimisiinmenoa!

Vierailija
37/65 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei sitten voi virallistaa liittoaan jos kerran muutenkin elää jo yhdessä saman katon alla. Avioituminen lisää turvallisuuden tunnetta molemmin puolin.

Jos ei ihminen halua kihlattunsa kanssa naimisiin,vaikka kihlaushan on avioliittolupaus niin se on lupauksen pettämistä.

Kun ihmiset menee kihloihin eikä naimisiin menosta puhettakaan, herää kysymys että ihankuin pidettäis joku takaportti auki, että on sitten helpompi erota, kun ei olla naimisissa.

eihän se ole naimisiin PAKOTTAMISTA jos sanoo miehelle että kihlauksen purku tai häät. siinä on tasan kaksi vaihtoehtoa joista valita. ja sen valinnan tekee mies itse eikä kukaan muu.

En ole joutunut pakottamaan miestäni naimisiin, koska molemmilla oli seurustelun alusta asti selvänä että, jos yhteen sovitaan ja rakastutaan niin naimisiin mennään. Vaikka nykyään ei enää noin yleisesti pidetä avioliittoa oikein minään eikä arvossaan niin jokainen voi kuitenkin itse arvostaa omaa liittoaan ja pitää sen kunniallisena, eikä antaa yleisen mielipiteen vaikuttaa.

Vierailija
38/65 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tätä kyseli...Mulle on oikeastaa tunnetasolla ihan yksi lysti ollakko naimisissa vai ei. Juridisesti katson elämän kuitenkin olevan turvatumpaa avioliitossa. En vain millään jaksaisi mitään häätouhuja... Maistraatti ilman mitään show-meininkiä kelpaisi hyvin, mutta miehen suvussa on perinteisesti vedetty " pidemmän kaavan" mukaan ja mieskin haluaa nyt isommat kekkerit sitten joskus...

Vierailija
39/65 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tänä vuonna, vaan että yleensä vielä 2000-luvulla joku nainen vielä hinkuaa naimisiin!

En todellakaan yhdistä naimisiinmenoa ja halukkuutta sitoutumiseen - Hesassa jo yli 50% aviopareista eroaa, joten se siitä sitoutumisesta.

Avioliitto ei ole minulle mikään arvo - se että virallisesti papin edessä tai maistraatissa ryhdymme avioliittoon, ei tee meistä yhtään enempää paria kuin jo olemme.

Enempää pariksi papin aamen/maistraatissa suhteenne virallistaminen ei teitä tee, mutta LAIN EDESSÄ tekee. Aviopareilla on turvatumpi asema

Vierailija
40/65 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nytpä sitten olen nähnyt, että kyllä se niin on, että siinä miehen " hanakkuudessa" mennä naimisiin se rakkaus mitataan, tai ainakin niin, että kyllä miehen täytyy olla aloitteen tekevä osapuoli tässä asiassa. Oma liittoni oli täysi fiasko. Toivon kaikkea hyvää sinulle, mutta itselläni seuraava mies sarjanumerolla ääretön saa kyllä itse vaivata päätään ja tehdä aloitteen.