Pääsisin naistenlehden muuttumisleikkiin, mutten uskalla mennä, pelkään että leikataan "räväkkä/napakka" tukka
Kuinka paljon sananvaltaa tuollaisissa on päättää? Toisaata saisin hampaani ja ihoni kuntoon, mutta hiusten leikkaus hirvittää. Kun noita on katsellut/lukenut niin pitkät hiukset lähes aina jostain syystä pilataan. Kenelläkään kokemuksia?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Miten kaikilla av:n pitkähiuksisilla naisilla hiukset ulottuvat alaselkään? Olen pannut merkille tämän useassakin hiuskeskustelussa. Livenä ihan oikeasti alaselkään ulottuvia hiuksia näkee tosi harvoin!
Mulla on hiukset alaselkään mutta ei niitä kukaan näe kun laitan kampauksen tai kiharran jolloin on lapaluihin saakka. Kasvatus uudestaan veisi vuosia, en antaisi leikata ellei sairaus vaatisi. Olkapäille vielä ehkä menisi, yhtään lyhyempi ei.
Mulla ainakin menee 10cm kasvattamiseen noin vuosi,kun pakko on latvoja kuitenkin välillä leikata. Aika helvetin pitkä aika jos esim 30cm tukkaa leikataan pois.
Keskustellaan, nuo hammasjutut kiinnostavat. Käyn yksityisellä ja aina olen saanut maksuaikaa, maksan useassa erässä. Älkää nyt uskoko,että ilmaiseksi tehdään hammaremontteja. Hiusten kasvattaminen on hidasta, kuka jaksaa odotella vuosia. Ei ne hiukset kasva nopeasti, sentti kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta äitini valittiin tuollaiseen muuttumisleikkiin 90-luvun alussa kun mä olin 11-12v. Eli mutsi oli silloin n. 32v ja vielä ikäistään nuoremman näköinen. Ja kappas, kävi just niin kuin noissa aina; puolipitkä luonnonkihara keskivaalea tukka leikattiin lyhyeksi, siis lähes poikatukka ja luonnollisesti värjättiin kirkuvan punaiseksi. Meikki oli niin tumma ja raskas, että äiti vanheni silmissä 10 vuotta, ja mun pikkuveli rupes itkemään kun äiti tuli muuttumisleikistä kotiin :D
Mutsi ei ole sen jälkeen suostunut hiuksiaan leikkauttamaan lyhyeksi. En ihmettele.
Tämä on vähän sama kun meikäläisen kokemus vuosia sitten. Kävin kokeilemassa häämeikkiä sellaisen vanhan, yli 60 vuotiaan meikkaajan luona. Peittävä meikkivoide, poskipuna, mustat nesterajaukset ja verisen punainen huulipuna minun luonnonvaaleassa naamassani oli ihan hirveä. Näytin satavuotiaalta "horolta" työmeikissään.. muistan miten kävelin hoitolasta autolle jossa (tuleva) mieheni ja pikkuveli odottivat. Kumpikaan ei sanonut mitään. Pikkuveli oli järkyttyneen näköinen. Ajettiin kotiin ja yritin piiloutua ettei joku tuttu näe. Pesin kasvot. Tein itse meikin häihin..
Vierailija kirjoitti:
Antaisin tehdä kaikki muut hoidot mutta siinäkohtaa jos uhkaisivat leikata hiuksiani yli 3cm, juoksisin karkuun :D
Sehän olisi sopimusrikkomus.
En ymmärrä että noihin haetaan jos haluaa vaan hampaat tai ihon kuntoon :D kyllä pitäis aika avoin olla muutoksille jos hakee muodonmuutosta, sillon ulkonäön on tarkotus muuttua. Toki jos on vaan noi hiukset nii sanot ettet haluisi kovin lyhyitä nii eiköhän ne kuuntele.
Ap, hampaat saat kuntoon ihan omalla rahalla, ja tuskin siellä tehdään mitään suurempia hoitoja, epäilen. Miksi sinun pitää edes mennä, kuvasi komeilee sitten lehdessä kaikkien katsottavana. Hammaslääkärit antavat maksuaikaa. Sinuna en menisi.