Onko täällä muilla varhaiskypsiä lapsia?
Oma 8v tyttäreni on todella varhaiskypsä, ollut koko pienen ikänsä aina ikäisiään henkisesti edellä. Siinä kohtaa kun ikätoverinsa lappoivat hiekkalaatikolla hiekkaa suuhunsa, tyttöni halusi pelata korttia minun eli äitinsä ja isomumminsa kanssa. Valittaa kun monesti luokkakaverinsa vaan juoksevat pihalla edes takaisin, leikkisivät edes hippaa niin hänkin näkisi syyn juosta. On todella iloinen ja onnellinen lapsi, mutta monesti ihmettelee muiden lasten käytöstä ja mä yritän selittää, että sellaisia lapset monesti ovat!
Hän rakastaa kahvia ja joskus viikonloppuisin annamme kupillisen juoda. Hän juo tummaa paahtoa mustana! Meille vanhemmille hän on ollut aina helppo lapsi, eikä ole ainakaan vielä tarvinnut pelätä että hän joutuisi vaikeuksiin. Isona miinuksena on se, että hän tosiaan on vähän ylimielinen ikäisiään kohtaan eikä koe saavansa muista lapsista oikein mitään irti. Kasvavatko muut lapset hänet jossain kohtaa kiinni vai minkälainen ihminen tuon kaltaisista tuleekaan? Itse olin lapsena ihan älytön rämäpää ja en nyt aina osaa suhtautua tyttööni. Onko tämä hyvä vai huono asia?
Kommentit (17)
Kokee varmasti ulkopuolisuutta ikätovereihinsa. Onko hänellä kavereita , onko yksinäinen. varmasti ero tasoittuu jossain vaiheessa , ei kannattaisi kuitenkaan yksin odotelle siihen asti.
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsi ollut päivähoidossa?
On ollut 1,5-vuotiaasta alkaen.ap
On todella varhaiskypsä jos vauvaikäisenä on halunut pelata korttia hiekansyönnin sijaan 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hoitajat ovat kommentoineet?
Vierailija kirjoitti:
Kokee varmasti ulkopuolisuutta ikätovereihinsa. Onko hänellä kavereita , onko yksinäinen. varmasti ero tasoittuu jossain vaiheessa , ei kannattaisi kuitenkaan yksin odotelle siihen asti.
On aika yksinäinen, ei ole oikein löytänyt oman kaltaistaan. Luokallaan suurin osa villejä poikia. Muutaman tytön kanssa enemmän tai vähemmän tekemisissä. Kaksi eri harrastusta joiden kauttaa saa viettää aika vähän isompien tyttöjen (10+) kanssa. Ap
Vierailija kirjoitti:
On todella varhaiskypsä jos vauvaikäisenä on halunut pelata korttia hiekansyönnin sijaan 😊
No hänellä oli vielä eskari-ikäisenä ryhmässään tyttöjä, jotka pureskelivat pihalla huvikseen pikkukiviä.. ap
Voi kuule kyllä se siitä muuttuu.. Eikä muuten todellakaan välttämättä hyvään suuntaan
Pikkuvanhat kakarat on ärsyttäviä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hoitajat ovat kommentoineet?
Vaan sitä miten on ihana tyttö ja niin innostunut kaikesta ja sosiaalisesti taitava. Tyttö onkin sellainen kiltti ja sopeutuva eikä koskaan esim päiväkodissa tai koulussa näyttäisi turhautumistaan, mutta sitten kotona selittää kun ei oikein ymmärrä miksi toiset tekee niin tai näin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule kyllä se siitä muuttuu.. Eikä muuten todellakaan välttämättä hyvään suuntaan
No jos kerran on kokemusta niin kerros mullekin? Ap
Kai täällä nyt muillakin on samanlaisia lapsia? Tai itse ollut samanlainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hänellä oli vielä eskari-ikäisenä ryhmässään tyttöjä, jotka pureskelivat pihalla huvikseen pikkukiviä.. ap
Ja on kyse Tietenkin siitä, että sun tyttösi on varhaiskypsä?! Mun mielestä nimittäin eskarilainen joka syö pikkukiviä, on vähän muita ikäisiään jäljessä...
On vissiin ainokainen (ehkä vähän paapottu ja palvottu) lapsenne?
Tuttavapiirissäni on ollut kaksi ns. varhaiskypää lasta . Kätyös on ollut hyvää ja helppoa ja koulussa kiitettävästi menestyneitä. Tosin molemmat olivat lapsena hieman ylimielisiä ja pikkuvanhoja. Kun nyt aikuisena katsoo heidän menestymistään, normaalia keskitasoa se on, ei mitään huikaisevaa. Sen sijaan toisen kaverin pikkusisko, jota ei millään lailla hehkuteltu tai pidetty erinomaisena, on menestynyt loistavasti.
Kohdelkaa häntä silti kuten ketä tahansa. Itse tiedän yhden "varhaiskypsän" joka nyt aikuisena on melkoisen hankala tapaus. On kunnollinen ammatti yms. mutta ihmisenä hankala. Kuvittelee olevansa muiden yläpuolella, sysää kaiken muiden harteille kun ei osaa itse ottaa virheistään vastuuta. Ei jotenkin osaa epäonnistua, ei siis voi myöntää koskaan että nyt meni pieleen. Hänet on jotenkin kohotettu lapsuudestaan asti niil ylös, kun "oli niin varhaiskypsä", kuten äitinsä vieläkin toitottaa. Ystäviä ei vaan paljoa olekaan...
Kaikilla. Et ole tainnut palstailla pitkään, jos kysyt.