Valitsitteko miehenne, koska ihailitte hänen geenejään vai järkisyistä?
Kommentit (33)
En ajatellut mitään. Minä vain ihastuin.
En. Se tekee mulle ruokaa, kun oon niin laiska ja puhuu ranskalaisilla viivoilla, kuten minäkin.
En kestäisi rupattelevaa miestä.
Geenit - no - sillä on tuuhea rintakarvoitus ja se on matemaattisesti lahjakas. Ja se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Sehän tällä palstalle nopeasti selväksi, että naiset valitsevat miehensä pitkälti taloudellisen syiden perusteella. Kaikista paskapuheista ja tekosyistä huolimatta.
Kuitenkin naiset ihailevat ja kuolaavat köyhiä mallipoikia eikä Kim Dotcomia tai Mark Zuckerbergiä. Miksi näin?
Vierailija kirjoitti:
Öö, siis mitä geenejä? Onko geenien ihailu jotenkin vastakohta järkisyille? Eikö ole monia geenejä joiden ihailu on ihan järkevää?
AP:n kysymys oli hassusti muotoiltu,mutta mä ainakin ymmärsin,että järkisyistä valitseminen tarkoittaa että opettelee tykkäämään kumppanista,vaikka ei ole hullaantunut,koska kumppanilla on paljon hyviä ominaisuuksia,on siis järkevä valinta.
Jos näin ei ole,ihminen on luultavasti alitajuisesti valinnut geneettisesti sopivan kumppanin,johon on ihastunut/rakastunut.Ihmiset,joiden MHC-geenit ovat hyvin erilaiset,tuntevat toisiinsa vetoa,ja saavat terveitä jälkeläisiä.Jos on hyvin samanlaiset geenit,alitajuisesti pitää kumppania ei-haluttavana,samoin kuin ihminen yleensä ei himoitse sukulaisiaan.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän tällä palstalle nopeasti selväksi, että naiset valitsevat miehensä pitkälti taloudellisen syiden perusteella. Kaikista paskapuheista ja tekosyistä huolimatta.
Kuitenkin naiset ihailevat ja kuolaavat köyhiä mallipoikia eikä Kim Dotcomia tai Mark Zuckerbergiä. Miksi näin?
Jos naisen saa valita köyhän mallipojan tai kaljamahaisen, mutta upporikkaan ukon välillä, melkein poikkeuksetta nainen valitsee sen upporikkaan ukon. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että naiset katselevat miesmallien alusvaatekuvia nettisivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Helkkarin hyvä ulkomuoto, kroppa täydellinen, fiksu, älykäs ja kovapalkkainen.
Melkein näin itsellänikin, paitsi mieheni on ihan normaalipalkkainen. Kokonaisuudessaan 5/5 mies, täydellisin tapaamani ihminen ja kaikenlisäksi omaa samanlaiset kiinnostuksenkohteet ja arvot.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naisen saa valita köyhän mallipojan tai kaljamahaisen, mutta upporikkaan ukon välillä, melkein poikkeuksetta nainen valitsee sen upporikkaan ukon. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että naiset katselevat miesmallien alusvaatekuvia nettisivuilla.
Lisätään vielä, että argumenttisi on kyllä todellista loogisen päättelyn juhlaa. Samalla periaatteella miehetkin valitsevat stripparin, koska menevät porukalla katsomaan heitä tissibaareihin.
Vierailija kirjoitti:
Minä valitsin sekä että. Tunnesyistä siten, että tunsin etten voisi saada parempaa (minulla on huono itsetunto). Tunnesyistä myös siten, että miehellä ei ole omaa kämppää ja ajattelin että minun pakko olla hänen kanssaan koska ei pärjää taloudellisesti ilman minua.
Järkisyitä oli se, että tämä mies sentään oli ihan kiltti, ei siis pettänyt tai lyönyt. Ja hänellä on loistava huumorintaju.
Nyt ollaan kolme vuotta oltu. Mies on hurmannut vanhempani täysin, mutta itseäni oksettaa enemmän ja enemmän koko ajan. Mies on tosi paha suustaan, on ilkeä, haukkuu minua ja lapsenkasvatustaitojani jatkuvasti. Hän on myös ulkoisesti ruma, ei tippaakaan minun makuuni. Olen joutunut maanittelemaan häntä käymään esim. parturissa. En pidä siitä että hän koskettaa minua. En ole koskaan pystynyt harrastamaan hänen kanssaan seksiä selvin päin. (Vaikka ennen rakastin seksiä). Mies haukkuukin minua alkoholistiksi. Käskee minua ottamaan suihin, mutta hänen vehkeensä haisee tosi pahalta (hän ei usko että pelkkä vesihanan alla huuhtelu ei riitä pesuksi).
Häpeän miestäni. Häpeän hänen ulkonäköään ja kunnianhimottomuuttaan. Häpeän hänen herkkyyttään (saattaa pillahtaa itkuun, jos joku sanoo vähän pahasti). Tämän kaiken ehkä kestäisin, jos rakastaisin, mutta en rakasta. Pidin kyllä hänestä jossain vaiheessa, mutta hänen kiukkukohtauksensa tappoivat kaikki positiiviset tunteeni.
Miksi ihmeessä et eroa, jos tunteesi kumppaniasi kohtaan ovat tuollaiset? Elämä on aina parempaa yksin kuin huonossa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä valitsin sekä että. Tunnesyistä siten, että tunsin etten voisi saada parempaa (minulla on huono itsetunto). Tunnesyistä myös siten, että miehellä ei ole omaa kämppää ja ajattelin että minun pakko olla hänen kanssaan koska ei pärjää taloudellisesti ilman minua.
Järkisyitä oli se, että tämä mies sentään oli ihan kiltti, ei siis pettänyt tai lyönyt. Ja hänellä on loistava huumorintaju.
Nyt ollaan kolme vuotta oltu. Mies on hurmannut vanhempani täysin, mutta itseäni oksettaa enemmän ja enemmän koko ajan. Mies on tosi paha suustaan, on ilkeä, haukkuu minua ja lapsenkasvatustaitojani jatkuvasti. Hän on myös ulkoisesti ruma, ei tippaakaan minun makuuni. Olen joutunut maanittelemaan häntä käymään esim. parturissa. En pidä siitä että hän koskettaa minua. En ole koskaan pystynyt harrastamaan hänen kanssaan seksiä selvin päin. (Vaikka ennen rakastin seksiä). Mies haukkuukin minua alkoholistiksi. Käskee minua ottamaan suihin, mutta hänen vehkeensä haisee tosi pahalta (hän ei usko että pelkkä vesihanan alla huuhtelu ei riitä pesuksi).
Häpeän miestäni. Häpeän hänen ulkonäköään ja kunnianhimottomuuttaan. Häpeän hänen herkkyyttään (saattaa pillahtaa itkuun, jos joku sanoo vähän pahasti). Tämän kaiken ehkä kestäisin, jos rakastaisin, mutta en rakasta. Pidin kyllä hänestä jossain vaiheessa, mutta hänen kiukkukohtauksensa tappoivat kaikki positiiviset tunteeni.
Miksi ihmeessä et eroa, jos tunteesi kumppaniasi kohtaan ovat tuollaiset? Elämä on aina parempaa yksin kuin huonossa parisuhteessa.
Ihan samaa mietin. Tämä on niin selvä homma kuin olla ja voi. Miksi kirjoittaja olisi kenenkään kanssa pelkän vanhempien hurmaamisen takia? Nyt elämä omiin käsiin siellä!
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todista.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todista.
Mitä todistamissa tuossa muka on? Kyllähän tälläkin palstalla huomaa nopeasti, että naiset preferoivat miehessä selvästi eniten työtä, tulojen tasaisuutta, omaisuutta ja vasta sen jälkeen ruvetaan miettämään luonnetta ja muita vähemmän relevantteja asioita.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todista.
Mitä todistamissa tuossa muka on? Kyllähän tälläkin palstalla huomaa nopeasti, että naiset preferoivat miehessä selvästi eniten työtä, tulojen tasaisuutta, omaisuutta ja vasta sen jälkeen ruvetaan miettämään luonnetta ja muita vähemmän relevantteja asioita.
No vaikka se, että minä olen nainen, enkä valinnut miestäni rahan perusteella. Minulla on monta sisarusta, joista naisista kukaan ei ole erityisen varakkaan miehen kanssa, ja veljeni ovat todella kauniiden naisten kanssa, vaikka eivät ole millään mittapuulla rikkaita tai edes työelämässä. Perintöäkään ei ole tulossa.
Yksikään ystäväni ei ole valinnut miestä rahan perusteella. Minusta ajatusmaailmasi tuntuu käsittämättömältä ja hyvin vieraalta.
Kun te nyt edes tajuaisitte, kuinka mutkikas asia ihmisen geeniperimä on...