Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaahas, kahden viikon päästä taas pakataan kamat ja lähdetään jenkkeihin :)

Vierailija
20.07.2016 |

Oma koti Vermontissa odottaa puolentoista vuoden jälkeen. Ihanaa palata taas normaaliin elämään ja tuttuihin kuvioihin.

Ollaan ensin viikko tai pari anoppilassa ja laitetaan paikat kotona kuntoon.

Av:ta tulee ikävä, ehkä ehdon palstailla joskus viikonloppuisin Amerikasta käsinkin.

Lapset odottaa malttamattomasti että päästään kotiin "to smiley people".

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että lähdette :)

Vierailija
2/19 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit kirjautua yhdelle provo-tileistäsi, HEL-NYC.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Ja kohta teillä on siellä uusi fiksu pressakin.

Vierailija
4/19 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minustakin :)

Ihanaa!

Ap

Vierailija
5/19 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat tulee vasta kuukauden kuluttua perässä. Miten selvitään parilla matkalaukullisella vaatteita siihen asti? Huoh!

No aina on selvitty! Ollaan kierretty Singaporet, Hong Kongit, Cape Townit vaikka USA on aina ollut meidän koti :D

Vierailija
6/19 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se EI ole mikään Jenkit.

S&%//%&n juntti.

T. Oikea amerikklainen

Vierailija
7/19 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ihanaa paluuta sinne oikeaan kotiin! Muista kirjoittaa meille!

Vierailija
8/19 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kysyi mitä jään kaipaamaan Suomessa. Vastasin että purjevenettä. Ap

9/19 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavarat tulee vasta kuukauden kuluttua perässä. Miten selvitään parilla matkalaukullisella vaatteita siihen asti? Huoh!

No aina on selvitty! Ollaan kierretty Singaporet, Hong Kongit, Cape Townit vaikka USA on aina ollut meidän koti :D

Meillä kesti kontin tulo 6 viikkoa ja hyvin pärjättiin. Ostettiin uusia jos jotain sellaista tarvitsi mitä ei matkalaukuissa ollut.

Vierailija
10/19 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh heh heh.. upea käyttäjätilini/nimeni näköjään.. Itse asun USA:ssa myös, mutta ihan pari kysymystä. En ole käynyt täällä  palstalla paljon, eli sorry jos kyselen samoja asioita (jos on ketjuja, ja joillakin linkki, olisi kiva!)

Mitä eniten kaipasitte USA:sta, kun olitte Suomessa?  Kävin Suomessa 2008, ja ostoskärryt olivat pikkuruisia, kukaan ei pakannut ostoksia, jotain  pikaruokaa oli ikävä (Taco Bell, ja hemmetin pepperonipizzat).

Paljonko maksaa kontti Suomesta USAan, ja mitä kautta hommasitte? Äitini haluaa lähettää tavaroitani Suomesta tänne, ja niitä on niin paljon että paketteina ei kannata!

Onko siellä Jerseyssä tai New Yorkissa suomalaista ruisleipää? Muistan lukeneeni verkosta jostain suomalaisesta leipomosta, ja olisi ihana ostaa ruisleipää! Jaksan maksaa USAn sisäiset postikulut!

Tuo konttiasia on se ainoa, joka on todella tärkeä!

Welcome home, btw! :)

11/19 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minttunekaksikunnonjokaytossa kirjoitti:

Eh heh heh.. upea käyttäjätilini/nimeni näköjään.. Itse asun USA:ssa myös, mutta ihan pari kysymystä. En ole käynyt täällä  palstalla paljon, eli sorry jos kyselen samoja asioita (jos on ketjuja, ja joillakin linkki, olisi kiva!)

Mitä eniten kaipasitte USA:sta, kun olitte Suomessa?  Kävin Suomessa 2008, ja ostoskärryt olivat pikkuruisia, kukaan ei pakannut ostoksia, jotain  pikaruokaa oli ikävä (Taco Bell, ja hemmetin pepperonipizzat).

Paljonko maksaa kontti Suomesta USAan, ja mitä kautta hommasitte? Äitini haluaa lähettää tavaroitani Suomesta tänne, ja niitä on niin paljon että paketteina ei kannata!

Onko siellä Jerseyssä tai New Yorkissa suomalaista ruisleipää? Muistan lukeneeni verkosta jostain suomalaisesta leipomosta, ja olisi ihana ostaa ruisleipää! Jaksan maksaa USAn sisäiset postikulut!

Tuo konttiasia on se ainoa, joka on todella tärkeä!

Welcome home, btw! :)

http://www.nordicbreads.com/

Vierailija
12/19 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon Nordic Breadsin Facebook-sivua on päivitetty viimeksi huhtikuussa 2015, jolloin ilmoittivat että toiminta on 'standby mode'  ja toimittavat vain nettitilauksia, koska ruisjauhoja ei ole kunnolla saatavilla. Leipää ei siis löydy kaupoista tai toreilta, joista sitä nettisivujen mukaan pitäisi löytyä. En tiedä toimiiko nettikauppakaan enää, kun tosiaan firma ei ole päivittänyt fb-sivujaan yli vuoteen.

Huhu kertoo että jostain Morton Williams -ketjun liikkeestä saisi virolaista ruisleipää, joka muistuttaa suomalaisia ruispaloja tai reissumiestä. En ole itse vielä tehnyt tutkimusretkiä, joten huhun todenperäisyyttä en voi vahvistaa.

Vierailija
14/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf.. on se nyt kumma, että ruisleipä on  jotain kamalaa..  Kuulemma kaupasta saatava ruisjauho on joko liian karkeaksi jauhettua, tai ei tarpeeksi karheaa.. En enää edes muista. Olen joskus yrittänyt tehdä taikinajuurta, mutta ei onnistunut. Ehkä väärä vuodenaika?

15/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

xyz kirjoitti:

Tuon Nordic Breadsin Facebook-sivua on päivitetty viimeksi huhtikuussa 2015, jolloin ilmoittivat että toiminta on 'standby mode'  ja toimittavat vain nettitilauksia, koska ruisjauhoja ei ole kunnolla saatavilla. Leipää ei siis löydy kaupoista tai toreilta, joista sitä nettisivujen mukaan pitäisi löytyä. En tiedä toimiiko nettikauppakaan enää, kun tosiaan firma ei ole päivittänyt fb-sivujaan yli vuoteen.

Huhu kertoo että jostain Morton Williams -ketjun liikkeestä saisi virolaista ruisleipää, joka muistuttaa suomalaisia ruispaloja tai reissumiestä. En ole itse vielä tehnyt tutkimusretkiä, joten huhun todenperäisyyttä en voi vahvistaa.

Ups enpä tuollaista tarkistanut....

No lisäks:

Hapankorppua löytyy Publixista.

Näkkäriä lähes joka ruokakaupasta.

Realin tapaista (jyväisää) Saksalaista ruisleipää löytyy ainakin Whole Foodsista ja Krogerista (international osastolta)

USA:n suomalaiset faceryhmässä on mainostettu että eräs rouva leipoo ja myy tilauksesta ruisleipää

Vierailija
16/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapankorppuja olen löytänyt kaupista, samoin näkkäriä. Ikävä on vain lähinnä tuoretta ruisleipää, tai jälkiuunileipää! Jotain, jonka kanssa joko mäti plus kuohukerma plus sipuli  (mätiä purkista.. ei parasta, mutta menköön), tai itse suolattu lohi maistuisi!

Vierailija
17/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEILLÄ MIES (huom! Ei MINUN MIEHENI) on ruåtsalainen komea businessmies, jonka työt lennättävät meitä ympäri maailmaa vähän väliä. Joo ei yhtään vituta kun huonosti nukutun yön jälkeen lähdetään spontaanisti Espanjaan bisnesbrunssille (aamukolmelta) ja sieltä mutkien kautta kohti kakkosasuntoa huilimaan. MEILLÄ MIES ei niinkään välitä Jenkeistä, mutta MEILLÄ LAPSET välittävät, joten heidän kanssaan käydään sitten noin neljästi vuodessa jenkkilässä vähän kääntymässä ja morjenstamassa ystäviä! :D:DD:DD Vähän tylsäähän se on, kun ei jenkkilässäkään ole mitään uutta meille. Mutta lähinnä velvollisuudentunnosta käydään välillä pyörähtämässä! :DDD En kyllä tajua useimpien Jenkkihehkutusta, minulle se on aivan kuin arkinen kakkoskoti.

Vierailija
18/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo virolainen firma jonka mainitsin on EstoFoods www.estofoods.com

Leipiä myydään New Yorkin lisäksi vain Bostonissa ja San Franciscossa. Ja New Yorkissa mainittujen kauppojen lisäksi myös tosiaan 49th ja 2nd:n Morton Williamsissa. Tuo taitaa olla parasta mitä ruisleipärintamalla on tarjolla USA:ssa, valitettavasti.

Vierailija
19/19 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

jenkkilässäkään ole mitään uutta meille

Aika kiire on ollut jos olet käynyt joka paikassa. Itse olen kuluttanut jo monta vuotta yhdessä ja oon vasta raaputtanut vähän pintaa. Tosin taidat matkustaa lähinnä niillä LedHdAirin lennoilla.