Proviisori vastaa kysymyksiin klo 21 asti - Mikä mietityttää?
Kommentit (41)
Mitä eroa on farmaseutilla ja proviisorilla?
Miksi miesten potenssilääkkeiden kehittelyyn uhrataan huomattavasti enemmän rahaa ja resursseja kuin malarialääkkeen? Kumpiko lääketehtaiden näkökulmasta on isompi ongelma?
kuinkaa paljon maksaa, kolmen kuukauden aannos sinisiä pillereitä?
Mietityttää, että miks haluat sulta kyseltävän jotain?
Mikä reseptivapaa lääke pärisee parhaiten? Onko kodeiiniyskänlääkettä parempaa?
Mitä ajattelet apteekkien sisäisestä hierarkiasta? Jos olet apteekissa töissä, kuinka suhtaudut teknikkoon, jonka tiedät tienaavan alle 2000 € kuussa?
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta mielestäni ero on siinä, että proviisoriksi pitää lukea enemmän ja palkka on paljon parempi. Proviisorit voivat myös pyörittää apteekkia, farmaseutit eivät.
Näkeekö lääkärini e-reseptiä tehdessään olenko ostanut edelliseltä reseptiltä lääkkeen? Käytän lääkettä, jota en mielestäni tarvitse enää. Kun menen seuraavan kerran lääkäriin, näkyykö tiedoissani, etten ole ostanut lääkettä ja niin ollen myöskään käyttänyt sitä?
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö lääkärini e-reseptiä tehdessään olenko ostanut edelliseltä reseptiltä lääkkeen? Käytän lääkettä, jota en mielestäni tarvitse enää. Kun menen seuraavan kerran lääkäriin, näkyykö tiedoissani, etten ole ostanut lääkettä ja niin ollen myöskään käyttänyt sitä?
En ole ap. Tänä päivänä kun on e reseptit niin lääkäri näkee onko rec tyhjä vai kui paljon on vielä jäljellä . Eli oletko hakenut lääkettä vai et ....
Pitäiskö proviisorin jo alkaa vastailemaan? Vai menikö pois ennen aikojaan?
Miksi apteekin tuotteet on niin hemmetin kalliita? Aivan kaamea kate kaikessa.
€ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap. Tänä päivänä kun on e reseptit niin lääkäri näkee onko rec tyhjä vai kui paljon on vielä jäljellä . Eli oletko hakenut lääkettä vai et ....
Okei kiitos. Kyse on kolesterolinalennuslääkkeestä. Ensi kerralla taas kun arvo mitataan, toivoisin sen olevan pienempi, koska olen vuoden aikana laihtunut ja kaikinpuolin on terveydentilani ja kuntoni parantunut. Nyt en oikein tiedä söisinkö tuota lääkettä vai en. Syönkö nyt turhaan lääkettä? Vai en.
Tyhmä ap jätti vastaamatta.
t. burana perseessä
Riippuu todella paljon siitä, missä on töissä. Itse olen työskennellyt sekä teollisuudessa, jossa olin suurituloinen, että apteekissa, jossa palkka putosi selvästi entisestä, mutta on silti ihan kohtuullinen. Apteekkifarmasistien palkoista on olemassa valmiita taulukoita, mutta itse saan enemmän, koska olen ollut alalla tosi pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko palkka?
Proviisori on ylempi korkeakoulututkinto, farmaseutti alempi. Ainakin ylempi ja alempi korkeakoulututkinto olivat nimikkeet oman valmistumiseni aikoihin kauan sitten, en tiedä ovatko muuttuneet.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä Panadolissa olikaan haitallista?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä ap jätti vastaamatta.
t. burana perseessä
Sulla on siis tiukka burberi :D
Paljonko palkka?