Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Proviisori vastaa kysymyksiin klo 21 asti - Mikä mietityttää?

Vierailija
20.07.2016 |

ks. yllä

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasinkin vastaamiseen näemmä aivan liian vähän aikaa... Kyllä lääketeollisuudessa varmasti vaikuttavat samat lait kuin muuallakin eli että mitä kysytään ja mistä ollaan halukkaita ja kyvykkäitä maksamaan siihen satsataan. Monta vuotta lääketehdasmaailmassa työskennelleenä farmasian alan ammattilaisena sanon vain, että silläkin saralla työskentelee laaja kirjo ihmisiä ja itse olen aikoinaan lähtenyt alalle (sinisilmäisenä??) ajatellen, että haluaisin tehdä maailmassa hyvää. Siksi henkilökohtaisesti mieluummin uhraisin resurssit vakavien sairauksien hoitoon ja ehkäisyyn.

-ap

Vierailija kirjoitti:

Miksi miesten potenssilääkkeiden kehittelyyn uhrataan huomattavasti enemmän rahaa ja resursseja kuin malarialääkkeen? Kumpiko lääketehtaiden näkökulmasta on isompi ongelma?

Vierailija
22/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu seksielämän aktiivisuudesta ja näin ollen tarvittavien pillereiden määrästä.

- ap

Vierailija kirjoitti:

kuinkaa paljon maksaa, kolmen kuukauden aannos sinisiä pillereitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Mamma vitamiinit turhia?

Onko vaaraa sikiölle jos on syönyt rv 7 viikolle asti losartan 100mg

Vierailija
24/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tiheästi on turvallista ottaa jälkiehkäisytabletti?

Vierailija
25/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi

- ap

Vierailija kirjoitti:

Voiko buranan laittaa peppuun?

Vierailija
26/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkästynyt ja  mietin, että usein muiden alojen ammattilaiset laittavat vastaavia kyssäreitä

- ap

Vierailija kirjoitti:

Mietityttää, että miks haluat sulta kyseltävän jotain?

Vierailija
27/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei voi

- ap

Vierailija kirjoitti:

Voiko buranan laittaa peppuun?

Varmaan voi, muttei välttämättä kannata. Sama kuin voiko sulanutta ruokaa pakastaa. Kyllä se jäätyy, muttei sitä kannata pakastaa tai ainakaan syödä enää uuden sulatuksen jälkeen.

Vierailija
28/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti ymmärrä kysymystä. Pärisee?

ap

Vierailija kirjoitti:

Mikä reseptivapaa lääke pärisee parhaiten? Onko kodeiiniyskänlääkettä parempaa?

Vierailija
29/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työpaikassani meillä on hyvin vähän hierarkiaa (toki tiedämme, kuka päättää, jos on jokin sellainen asia). Suhtaudun kaikkiin kollegoihini ihan samalla tavalla palkasta riippumatta.

ap

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet apteekkien sisäisestä hierarkiasta? Jos olet apteekissa töissä, kuinka suhtaudut teknikkoon, jonka tiedät tienaavan alle 2000 € kuussa?

Vierailija
30/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako Suomen apteekeista puuduttavaa ja desinfioivaa kurkkusuihketta? Näitä ostan aina ulkomailta, en tarkoita mitään lääkkeenomaista/ rohdostuotetta.

Vierailija
31/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaikki totta.

ap

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on farmaseutilla ja proviisorilla?

En ole ap, mutta mielestäni ero on siinä, että proviisoriksi pitää lukea enemmän ja palkka on paljon parempi. Proviisorit voivat myös pyörittää apteekkia, farmaseutit eivät.

Vierailija
32/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt 10 päivää Desogedstrel Sandoz minipillereitä. Onko ehkäisyteho jo normaali?

Vierailija
33/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis edellinen resepti saman lääkärin kirjoittama? Kyllä tämän mielestäni pystyy näkemään. Lääkäreillä on eri järjestelmät käytössä kuin apteekeissa, joten en osaa sanoa, näkeekö lääkäri tämän heti avautuvasta näkymästä, vai pitääkö kaivautua hieman syvemmälle nähdäkseen asian.

ap

Vierailija kirjoitti:

Näkeekö lääkärini e-reseptiä tehdessään olenko ostanut edelliseltä reseptiltä lääkkeen? Käytän lääkettä, jota en mielestäni tarvitse enää. Kun menen seuraavan kerran lääkäriin, näkyykö tiedoissani, etten ole ostanut lääkettä ja niin ollen myöskään käyttänyt sitä?

Vierailija
34/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaan vaivaan oikeaa lääkettä oikea-aikaisesti

ap

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä vedät?

Vierailija
35/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pois proviisori! Kello on jo yli 21.

Vierailija
36/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En valitettavasti ymmärrä kysymystä. Pärisee?

ap

Että millä saa nupin parhaiten sekaisin.

Vierailija
37/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu todella paljon siitä, missä on töissä. Itse olen työskennellyt sekä teollisuudessa, jossa olin suurituloinen, että apteekissa, jossa palkka putosi selvästi entisestä, mutta on silti ihan kohtuullinen. Apteekkifarmasistien palkoista on olemassa valmiita taulukoita, mutta itse saan enemmän, koska olen ollut alalla tosi pitkään.

Vierailija kirjoitti:

Paljonko palkka?

Niin paljonko se palkkasi siis on?

Vierailija
38/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtioneuvoston lääketaksa ja se mitä lääkkeen myyntiluvan haltija ja hintaviranomaiset ovat saaneet sovittua korvauksista määrittelevät hinnan asiakkaalle. Apteekit eivät pysty vaikuttamaan lääkkeiden hintoihin millään tavalla. 

ap

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö proviisorin jo alkaa vastailemaan? Vai menikö pois ennen aikojaan?

Miksi apteekin tuotteet on niin hemmetin kalliita? Aivan kaamea kate kaikessa.

Vierailija
39/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on farmaseutilla ja proviisorilla?

En ole ap, mutta mielestäni ero on siinä, että proviisoriksi pitää lukea enemmän ja palkka on paljon parempi. Proviisorit voivat myös pyörittää apteekkia, farmaseutit eivät.

Joo, ilmeisesti kun opiskelee farmasiaa yliopistossa, valmistuu farmaseutiksi. Sit jos haluaa vielä lukea enemmän, valmistuu proviisoriksi. Olen kuullut huhun, että proviisoreiden työllistyminen on kuitenkin hankalampaa korkeamman palkan vuoksi.

Vierailija
40/41 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyjä tarkoitti varmaankin käsikaupan tuotteita, siis rasvoja etc. Niiden hinnoissahan on ilmaa reilusti, näihin apteekki voi vaikuttaa ja näillä sitä ns.kauppaa käydään. Apteekeilla tiettävästä on tänä päivänä kova kilpailu keskenään. Lääkkeeksi luokiteltavien tuotteiden hintoihin kun ei voi vaikuttaa, apteekit pyrkivät varmistamaan, että asiakkaalle on aina heidän puolestaan saatavilla haluamansa lääke/lääkkellinen tuote. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi