Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustikkaa, villivadelmaa ja sieniä metsät pullollaan: köyhän taivas!

Vierailija
20.07.2016 |

Ainakin Etelä-Suomessa metsä on tosi runsas tänä kesänä. Oletteko käyneet jo keräämässä? Itse olen osan pakastanut ja osan myynyt ja urakkaa vielä paljon edessä. Ei noita herkkuja vaan malta jättää metsään! Kaksi villivadelmapaikkaakin on niin täynnä marjaa, etten taida ehtiä poimia puoliakaan. Menkää metsään! Niin ja olen työtön ja köyhä, eli metsä tarjoaa meille ison säästön vuoden ruokiin.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin.

Vierailija
2/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden huomenna kykkimään mustikoiden perässä, ilmaista ruokaa :) kohta saa sieniäkin! t.köyhä opiskelija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes työtön ja pakkanen täytetään.Eilen mahtava kantarellisaalis.Upeeta kun lapsetkin oppii--kuten minäkin aikoinaan!!

Ja mikä leikkipaikka,menkää perheet metsään!

Vierailija
4/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähden huomenna kykkimään mustikoiden perässä, ilmaista ruokaa :) kohta saa sieniäkin! t.köyhä opiskelija

Kantarelleja ja tatteja ainakin on jo, kannattaa kuikuilla samalla mustikkametsällä :) -ap-

Vierailija
5/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhut ja ketut on käyneet kuseksimassa niihin tatteihin ja marjoihin. En söisi.

Vierailija
6/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ehkä pakastepussillisen mustikoita vuodessa, kyllä ne voi ostaa kaupastakin. :)

Vierailija
7/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydetty sieniä (kantarelleja) tänään kun koitettiin käydä etsimässä :( Ei kukaan haluaisi vinkata Lahden seudulta hyviä sienipaikkoja? ;D Ollaan ekoja kertoja etsimässä, ei ole oikein harjaantunut tuo silmä vielä siihen että mistä/millaisista metsistä olisi hyvä etsiä.

Vierailija
8/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen mies saa syödä 10 l sangollisen sokeroituja mustikoita saadakseen päivittäisen ravinnon tarpeen tyydytettyä. Tuskin sienten ravintoarvo on sen korkeampi. Jos olet köyhä etkä myy marjoja käytät aikasi paremmin pulloja keräämällä tai leipäjonossa.

Vierailija
9/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen poimin 5 litraa mustikoita. Kiva pakastaa talven ja kevään varalle. :)

Vierailija
10/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä vadelmat kypsiä täällä Pohjois-Pohjanmaan rannikolla. Ei ainakaan tänään ollut vakiopusikossa valmiita, tarkastan sen aina kun ohi pyöräilen. Ehdottomasti marjoja ja muuta kannattaa kerätä, sehän on ilmaista ruokaa.

Vierailija
11/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saatana, sienet on oksettavia

Vierailija
12/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön ehkä pakastepussillisen mustikoita vuodessa, kyllä ne voi ostaa kaupastakin. :)

Niin no tietysti jos ei käytä, niin ehkä se sitten on turhaa :) Mä käytän paljon marjoja puuroon, smoothieen ja jälkiruokiin ja niillä saa helposti hieman "luksusta köyhän arkeen" leivonnaisten ja juuri jälkiruokien muodossa. Ja meidän 3v varmaan eläis pelkästään marjoilla, viihtyy itsekin metsässä joskin enemmän laittaa omaa suuhun kuin kerää talteen ;) Meillä kun ei karkkia syödä, niin makeat marjat on kovasti mieleen.

Vierailija
13/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina on viimeinen työpäivä, lauantaina alkaa työttömyys, lähden keräämään eväät talvea varten metsästä.

Vierailija
14/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön tuon määrän päivässä :) joka päivä.

Vierailija
15/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei löydetty sieniä (kantarelleja) tänään kun koitettiin käydä etsimässä :( Ei kukaan haluaisi vinkata Lahden seudulta hyviä sienipaikkoja? ;D Ollaan ekoja kertoja etsimässä, ei ole oikein harjaantunut tuo silmä vielä siihen että mistä/millaisista metsistä olisi hyvä etsiä.

Järvenrannat ja koivumetsät on parhaita paikkoja. Kuusimetsissäkin on paljon, kannattaa vaan kävellä polkuja ja kurkkia sammaleeseen polun vieressä. Olen löytänyt niitä kallioltakin, eli ei ole niin nirsoja paikan suhteen. Ne kasvaa joskus niin polulla että meinaa astua päälle. Ja jos löydät yhden, katsele ympärille koska ne viihtyy kavereiden kanssa :) -ap-

Vierailija
16/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 l mustikoita kerätty ja pakastettu, vadelmia muutama litra, vielä tarvii lisää. Laitan niitä koko talven aamupuuron päälle tai smoothieen. 

Vierailija
17/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syödään paljon marjoja vuodessa.

Päivittäin menee 300-500g.

Silti minua ei saa metsään kirveenkään kanssa niitä poimimaan.

Ihan vihonviimeistä hommaa, eniten inhoan siellä niitä hyttysiä!

Onneksi marjoja saa ostettua ihan kaupasta.

Nyt ostetaan päivittäin tuoreita mansikoita ja vattuja. Pakkasesta sitten,kun tuoreita ei saa.

Vierailija
18/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no tietysti jos ei käytä, niin ehkä se sitten on turhaa :) Mä käytän paljon marjoja puuroon, smoothieen ja jälkiruokiin ja niillä saa helposti hieman "luksusta köyhän arkeen" leivonnaisten ja juuri jälkiruokien muodossa. Ja meidän 3v varmaan eläis pelkästään marjoilla, viihtyy itsekin metsässä joskin enemmän laittaa omaa suuhun kuin kerää talteen ;) Meillä kun ei karkkia syödä, niin makeat marjat on kovasti mieleen.

Kyllä marjoja kannattaisi syödä. Vitamiineja ja antioksidantteja, erittäin terveellistä superfoodia ilmaiseksi metsistä. Täällä pohjoisempana mustikat vasta alkaa kypsyä, kantarelleista voi vain unelmoida. Mutta mustikoita metsästän kyllä, ja herkkutatteja vähän myöhemmin. Ja PS sille Lhaaden seudun kantarellimetsästäjälle. Etsi koivuinen metsä, katsele polun viertä. Kun yhden löydät lähellä muita.

Vierailija
19/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikoita en jaksa itse kerätä, mutta sieniä keräilen sitten senkin edestä. Kanttarelleja en tosin ole juurikaan vielä löytänyt mutta syksyisiä suppisretkiä odottelen jo innolla. Vadelmiakaan en ole löytänyt vaikka kuinka olen etsinyt! Tai no, löytyy meidän koiranpissityslenkin varrelta jonka vieressä menee iso autotie, sieltä en ole viitsinyt niitä keräillä. 

Vierailija
20/75 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää yritin poimia vattuja, mutta pelkään ampiaisten maapesiä. :(

Seisoin ojan reunalla, mutta en saanu psyykattua itteeni pusikkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi