Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En päästänyt sotkuisia lapseni tuttavia sisälle

Vierailija
20.07.2016 |

Lapsillani on pihapiirissä paljon tuttuja lapsia. Yhden perheen lapset ovat aina likaisissa vaatteissa, tukka sotkussa ja naama täynnä sotkua (jäätelöä, ruokaa jne.) AINA. Myös kädet on ihan tahmassa ja välillä jopa epäilen, että pissat housussa. Lapsilla on myös kroonisesti roikkuva räkä nenässä ja yhdellä paha yskä KOKO ajan.

Itse rakastan siisteyttä ja lapseni on yleensä siisti ja vaatteet ainakin melkein puhtaan (näin kesällä toki hiekkalaatikolla sotkeentuu). Suu pyyhitään ruoan jälkeen ja kädet pestään, kun tullaan sisälle. Räkä ei roiku ja yskää on vain kun ollaan kipeitä. Koska en kestä tuota epäsiisteyttä ja sotkemista, en voi päästää näitä naapurin lapsia meille leikkimään. En kestä, kun vuotava nenä pyyhitään meidän uuteen sohvaan tai kun hiekkalaatikolta kannetaan sukissa (lapset on pelkillä sukilla ulkona, ei kenkiä) hiekkaa meidän lattioille. Miten voisin kohteliaasti sanoa, että tuossa kunnossa meille ei ole mitään asiaa? Nyt olen vain pyytänyt leikkimään yhdessä meidän yhteisessä pihapiirissä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tuollaisia lapsia päästäisi kotia sotkemaan. Onko heillä kotona kaikki ok, jos asiat ovat noin kurjasti.

Vierailija
2/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä päätät ketä teille tulee leikkimään. Tuskin kukaan , edes sottapytyt, suurta traumaa saa jos leikkivät ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten? En minäkään olisi päästänyt. Yritätkö saada aloituksellasi kuohunnan palstalla?

Vierailija
4/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? En minäkään olisi päästänyt. Yritätkö saada aloituksellasi kuohunnan palstalla?

Yritän.

Vierailija
5/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin että te ootte nyt niin hiekkaisia että leikkikää ulkona (erittelemättä että kuka lapsista on hiekkainen). Tai lievemmässä sotkutapauksessa päästäisin sisälle mutta käskisin kaikki käsi- ja naamapesulle ensin.

Vierailija
6/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tuollaisia lapsia päästäisi kotia sotkemaan. Onko heillä kotona kaikki ok, jos asiat ovat noin kurjasti.

Ihana kuulla, olen potenut huonoa omaatuntoa, että estän lapsiani (oikeastaan vain toista, joka näiden kanssa haluaa leikkiä) leikkimästä tuttujensa kanssa, kun eivät saa meille tulla. Tämä perhe on siis ihan suomalainen ja lapset näyttävät muuten ihan hyvinvoivilta. Lapsia on tosin useampia ja vanhempia ei pihalla näy, joten ihan oman onnensa nojassa tuntuvat olevan. En silti epäile, että kotona olisi asiat huonosti. Naapurin lasten vanhemmat eivät vaan välitä minkä näköisiä ja kuinka "siistejä" lapset ovat.

Vierailija
7/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pidä päästää tuollaisia sottapyttyjä sisään, jos toisen sohvaan niistetään nenä. Ulkoleikit riittää, joiden jälkeen teidän muksu pesun kautta ruokapöytään. Vähän kyllä ihmetyttää, jos lapset liikkuvat omin päin ilman sukkia ja pissat housuissa. Ehkä asian voisi ottaa puheeksi lasten vanhempien kanssa. Tai soittaa nimettömänä konsultaatiopuhelun sossuun, etenkin jos jatkuvasti kuljetaan ilman kenkiä pissat housuissa, niin voisi olla ls-ilmon paikka. Minkä ikäiset lapset?

Vierailija
8/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näin kesällä kauheaa, kun lasten kavereita kulkee sisällä paljain varpain, ei ole siis edes sukiia mukna, pihalla kengät, mutta jaloista näkee etää paljain jaloin on kujettu ties missä. Yhdellä ainakin selviä ssyyliä jalkapohjissa.

Voiko vaatia sisälle pääsyyn sukat jalkaan?

Vierailija
9/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi huolissani lasten räkänokista vaan siitä että mitä siellä kotona tapahtuu. Ei ole missään kaavassa normaalia tuommoinen. Vakiolause varmaan tällä palstalla mutta sinuna tarkkailisin tilannetta ja harkitsisin lasun tekemistä

Vierailija
10/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu niistä vanhemmista. Onko ne jtn juoppoja tai mielenterveys pettänyt? Miten ne voi olla niin huonosti huollettu ylipäätään?

Lasua varmaan tarjotaan muttei siitä nyt hyötyä ole.

Jutteletko usein vanhempien kanssa?

Sit täytyy vaan nätisti mutta suoraan sanoa että meidän ja teidän siisteyskäsitykset eroaa liikaa.

Jotkut ei edes näe selvää likaa jos niille näyttää: "höh eihän tuo mitään ole"

Vierailija
11/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän.

Tämä ei ole ap:n vastaus. Mutta kiitos välittämisestä :)

Vierailija
12/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko asiallinen juttutuokio lasten vanhempien kanssa mitään? Tai jossei onnaa niin lasu? Ei tuo kovin asialliselta lastenpidolta kuulosta.

Vierailija
13/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten ällöttävän kuuloista tuo rään roikkuminen ja yskiskely. Liekö näitä rokotuskriittisten lapsia?

Vierailija
14/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän.

Eiköhän päätetä että tämä oli tässä.

Kaivele se soittamaan/kakalle -pääsy juttu, ei jaksa samaa uudelleen. Se taisi olla eilen.

Vierailija
15/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi minäkään. Seuraa naapuria ja soita herkästi lastensuojeluun. Kävisivät katsomassa perheen tilanteen.

Vierailija
16/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä on parempi lasten leikkiä ulkona. Mehut ja välipalat on parempi tarjoilla terassilla kuin sisällä. Mutta minua kyllä huolestuttaa tuo kuvaus lapsista, kuulostaa että heillä on kotona jotain ongelmaa kuten vanhempien alkoholismi. Parempi tehdä LS-ilmo kuin ottaa riskiä.

Vierailija
17/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu niistä vanhemmista. Onko ne jtn juoppoja tai mielenterveys pettänyt? Miten ne voi olla niin huonosti huollettu ylipäätään?

Lasua varmaan tarjotaan muttei siitä nyt hyötyä ole.

Jutteletko usein vanhempien kanssa?

Sit täytyy vaan nätisti mutta suoraan sanoa että meidän ja teidän siisteyskäsitykset eroaa liikaa.

Jotkut ei edes näe selvää likaa jos niille näyttää: "höh eihän tuo mitään ole"

Tuskin ovat juoppoja, ihan normaaleilta työssäkäyviltä vaikuttavat. Lapsilla ei pissat housussa siis usein ole, mutta naamasta näkee joka päivä mitä on syöty ja vaatteet likaisena joka päivä. Kerran olen äidin kanssa muuteman sanan vaihtanut, enkä kehtaisi mitenkään ottaa asiaa puheeksi hänen kanssaan. Minua ahdistaa se, että tämä yksi lapsista käy valehtelematta 7 kertaa päivän aikana meillä sisällä kutsumatta, kun näin kesällä on ovi auki usein. Tulee myös meidän pihaan ominpäin, avaa siis portit ja saattaa leikkiä meidän leluilla itsekseen. Usein soittelee ovikelloa silloin, kun toinen lapsistani on päiväunilla, vaikka olen useasti maininnut, että tähän aikaan ei saa tulla metelöimään, jotta kuopus ei heräisi.

Vierailija
18/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on näin kesällä kauheaa, kun lasten kavereita kulkee sisällä paljain varpain, ei ole siis edes sukiia mukna, pihalla kengät, mutta jaloista näkee etää paljain jaloin on kujettu ties missä. Yhdellä ainakin selviä ssyyliä jalkapohjissa.

Voiko vaatia sisälle pääsyyn sukat jalkaan?

En tiedä, mutta voit vaatia itsellesi tukiopetusta. Tai ainakin pyytää.

Vierailija
19/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on selvästi vastaketju sille "lapseni kaverin äiti ei päästänyt lastani vessaan" -ketjulle, jossa kaikki olivat lapsen puolella.

Vierailija
20/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoisin että te ootte nyt niin hiekkaisia että leikkikää ulkona (erittelemättä että kuka lapsista on hiekkainen). Tai lievemmässä sotkutapauksessa päästäisin sisälle mutta käskisin kaikki käsi- ja naamapesulle ensin.

Ja jalat myös. Tai sitten lapset voisivat käydä nopeasti suihkussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi