Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini-ikäinen poika haukkuu ulkonäköäni

Vierailija
20.07.2016 |

Monesti kun kritisoin hänen käytöstään esim. Kotiintuloaikojen rikkomisen osalta hän saattaa sivaltaa, että ei ota lihavalta lehmältä käskyjä vastaan. Olen joskus purskahtanut itkuun ja mennyt hämilleni kun hän on tehnyt näin. Hän vain nauraa ja saattaa hakea isänsä paikalle katsomaan kun "lehmä itkee". Pahinta on, että isänsä vain sanoo, että minun pitäisi tosiaan laihduttaa kun olen lihavana vähän lehmän näköinen.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksei sieltä psykiatrilta ohjeistettu neurologille? Ei esim. kelan korvausta lääkkeisiin saa ilman neurologin lausuntoa. Ja voivat olla hyvin hinnakkaita, esim. Strattera yli 300€/kk. Concerta halvempi muttei todellakaan sovi kaikille.

Poika ei suostunut mihinkään "kallonkutistajahoitoihin". Pitkän väännön jälkeen kävimme pari kertaa neurolla ja siellä kirjoitettiin Medikinet CR. En ymmärrä miksei se lääkäri voinut kirjoittaa Concertaa. Poika sai myös masennukseen Seronilia 20 mg/päivä, mutta on nyt vieroittautumisvaiheessa kun se vain lisäsi häiriökäyttäytymistä ja jäi epäselväksi miksi sitä edes alunperin kirjoitettiin...

Tiedoksi vielä ettei pojalla ole äitiä, sillä tämä menehtyi rintasyöpään pojan ollessa kaksivuotias. Välillä poika katsoo tämän kuvia ja sanoo, että äiti sitten oli kaunis. Tulee entistä kurjempi olo...

Vierailija
22/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tällaisia ihmisiä on olemassa, voisin mainita esimerkkinä entisen naapurini pariskunnan. Aina kun kutsuimme heidät grillaamaan niin mies nälvi vaimoaan "No ota nyt vielä yksi makkara, eihän tota läskiä olekaan vielä tarpeeksi" ja ilta päättyi siihen kun vaimo itki nakertaen maissia ja mies kittasi kaljaa.

Ap, älä pilaa elämääsi, on olemassa miehiä jotka kunnioittavat sinua. Saat varmasti paremman.

Niin, tiedän. Nuorempana yksi mies lähetteli kukkia kun olin seurustellut lapseni isän kanssa jo pari vuotta. Mies sitten häipyi jotenkin kuvioista, en tiedä mihin...ja alkuaikoina mies osasi hurmata. Olin tosin silloin nuori, hoikka ja kaunis. En vain jaksaisi enää sitä yksinäisyyttä. Tekisi tosin mieli häipyä pojankin elämästä hetkeksi. Ehkä hän sentään oppisi arvostamaan minua.

Ap

Arvostat siis nykytilanteen "yksinäisyyttä" paremmaksi. Valinta tehty. Elä sen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, ei sitten kannata väkisin tyrkyttää pojalle mitään "kallonkutistajaa" jos se tuntuu hänestä vastenmieliseltä. Menee hukkaan molemmista suunnista. Oma poika adhd-tapaus ja tiedän valitettavasti mistä puhut. Hänkään ei ottanut apua vastaan ja concertaa alkoi käyttää yliannostuksia että sai pään sekaisin. Nyt saimme pitkän tappelun jälkeen kelalta osakorvauksen Stratteraan ja poika on kuin eri ihminen. Häntä hävettää entiset mokailunsa ja on menettänyt kavereitaankin törpön käytöksen takia.

T.17

Vierailija
24/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika on oppinut isältään mallin miten sinua kohdellaan. Hän on katsonut kuinka isä on haukkunut sinua vuosikaudet ja nyt tekee samaa. Säälittävää ja ikävää. Eikä miehesi varmaan edes tajua mitä on käytöksellään aiheuttanut.

Ties miten kohtelee tyttöystäviään...eikö häntä sitten pysty enää kasvattamaan? :'(

Ap

Anteeksi mitä tyttöystäviä?

Tuskinpa vapaaehtoisia löytyy jos käytös on kuvaamasikaltaista.

Vierailija
25/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan nyt tarkemmin mitä se psykiatri sanoi? Jos ei tosiaan ohjeistettu neurologille, voi tuossa kohtaa puhua jo hoitovirheestä.

t.17

Siis hän sanoi, että testit viittavat sekä adhd-dignoosiin että epävakaaseen persoonallisuushäiriöön narsistisilla piirteillä. Hän selitti pojalla olevan ylivilkkautta kun tämä on aina ollut menevä. En oikein muista niitä kaikkia perusteluita. Seronil tasasi vähän noita tunnehuippuja, mutta Medikinet taas lisää. Plus miinus nolla.

Se olen vielä minä kun käytän poikaa noissa jutuissa kun isäänsä ei kiinnosta ja kaikki on muka hyvin. On muka ja koululta tulee välillä wilma-viestiä, että on kiusannut myös joitain tovereita...

Vierailija
26/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ketään jonka luona voisit asua muutaman päivän tai olisiko varaa hotelliin? Siinä tapauksessa voisit näkyvästi alkaa pakkaamaan laukkuja ja kertoa häipyväsi heidän elämästään. Et missään nimessä kerro minne olet menossa vaan annat heidän elää epätietoisuudessa. Sanot myös suoraan ennen heidän lähtöään, miten sikamaisesti he käyttäytyvät ja nyt sinulle riitti. Sitten toivot parasta. Jos he ovat täysiä sikoja, voi olla etteivät väitä tai huomaakaan poislähtöäsi, jolloin voit tosissasi miettiä eroa (jos hieno talo on sinulle tärkeämpää kuin itsekunnioitus niin se on oma häpeäsi). Parhaassa tapauksessa he huolestuvat ja alkavat miettiä käytöstään ja lupaavat sinulle asenteen vaihdosta, jotta palaisit. Tässä tapauksessa voit palata, mutta vannoa lähteväsi lopullisesti jos käytös jälleen huononee.

Vierailija
27/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ketään jonka luona voisit asua muutaman päivän tai olisiko varaa hotelliin? Siinä tapauksessa voisit näkyvästi alkaa pakkaamaan laukkuja ja kertoa häipyväsi heidän elämästään. Et missään nimessä kerro minne olet menossa vaan annat heidän elää epätietoisuudessa. Sanot myös suoraan ennen heidän lähtöään, miten sikamaisesti he käyttäytyvät ja nyt sinulle riitti. Sitten toivot parasta. Jos he ovat täysiä sikoja, voi olla etteivät väitä tai huomaakaan poislähtöäsi, jolloin voit tosissasi miettiä eroa (jos hieno talo on sinulle tärkeämpää kuin itsekunnioitus niin se on oma häpeäsi). Parhaassa tapauksessa he huolestuvat ja alkavat miettiä käytöstään ja lupaavat sinulle asenteen vaihdosta, jotta palaisit. Tässä tapauksessa voit palata, mutta vannoa lähteväsi lopullisesti jos käytös jälleen huononee.

Tuollainen käytös vie vähäisenkin luottamuksen ja kunnioituksen mitä tätä naista kohtaan on.

Jos lähtee, lähtee sen suuremmitta näytöksittä mieluummin kun muita ei ole kotona eikä uhkaile tai lupaile mitään. Lähtee ja ottaa elämänsä omiin käsiinsä.

Koetko sinä ap, että olet jotenkin velkaa puolisollesi koska jäät tilanteeseen jossa sinua arvostetaan kuin lattiarättiä?

Vierailija
28/39 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21, ei sitten kannata väkisin tyrkyttää pojalle mitään "kallonkutistajaa" jos se tuntuu hänestä vastenmieliseltä. Menee hukkaan molemmista suunnista. Oma poika adhd-tapaus ja tiedän valitettavasti mistä puhut. Hänkään ei ottanut apua vastaan ja concertaa alkoi käyttää yliannostuksia että sai pään sekaisin. Nyt saimme pitkän tappelun jälkeen kelalta osakorvauksen Stratteraan ja poika on kuin eri ihminen. Häntä hävettää entiset mokailunsa ja on menettänyt kavereitaankin törpön käytöksen takia.

T.17

Meillä minä kontrolloin tuota lääkitystä hoitohlökunnan ohjastamana kun poika muuten söisi nappeja miten sattuisi. Mietin johtuvatko nämä ongelmat siitä, että olen kasvattanut poikaa kuin omaani ja nyt teini-iässä hän on alkanut kaipaamaan biologista äitiään. Siis se kuulostaa kaukaa haetulta, mutta ehkä tuon kaipuun ohella hän on alkanut vihaamaan minua. Hänen isänsäkin vertaa minua tähän uuteen naiseen ihan jatkuvasti.

Ap

Vierailija
29/39 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo olisi totta niin pitäisi sanoa pojulle ettei hän ole itsekään yhtään minkään näköinen, pelkkä kehittymätön, ruma nyppelö. Loppuu se naisten ulkonäön arvostelu.

Vierailija
30/39 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta viikkoa saattaa mennä, että hän vain katsoo pahasti eikä sano mitään. Isänsä suostuu pitämään hänelle aresteja näistä haukkumisista ja kotiintuloaikojen rikkomisista, mutta samalla puolustelee poikaa sanomalla, että hänkin juoksi tyttöjen perässä 14-vuotiaana. Kerran hän jopa ilkkui, että se juoksu oli hauskaa, mutta vain minun perässä pysyi kun olen kömpelö ja hidas.

Välillä tuo mieskin vääntää noita vitsejä minusta, mutta sellainen se on ollut aina. Ihmettelen vain miten pojasta on kasvanut tuollainen. En haluaisi erotakaan kun olen kotiäiti ja meillä on kaunis talo hyvällä alueella.

Ap

Provoksi tämän ymmärtää, kun löytyy tämä lause: "En haluaisi erotakaan kun olen kotiäiti ja meillä on kaunis talo hyvällä alueella".

Vierailija
31/39 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä tuo mieskin vääntää noita vitsejä minusta, mutta sellainen se on ollut aina. Ihmettelen vain miten pojasta on kasvanut tuollainen. En haluaisi erotakaan kun olen kotiäiti ja meillä on kaunis talo hyvällä alueella.

Ap

Mistähän poika mahtaisi esimerkkiä saada..

Vierailija
32/39 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5

Mutta siis tällaisia varmasti on oikeassakin elämässä ja jos joku tällaisessa perheessä elävä lukee tämän, niin tuo miesten käytös on mielenterveysongelmaisen käytöstä. Tavallinen huonosti kasvatettu nuori saattaa sanoa vaikka mitä, mutta tulee jossain vaiheessa katumapäälle, eikä naura itkevälle.

Tässähän nyt molemmat a) erittäin narsistisia b) psykopaatteja ja heitetään sekaan vaativaa persoonallisuutta ym ym.

Oikeassa elämässä tuosta lapsesta tulisi tehdä lasu ja hankkia terapiaa ym, ja itse muuttaa heti pois.

Vierailija
33/39 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sama provoaja, joka pari päivää sitten nukkui pelkällä patjalla huoneen nurkassa ja mies rikkoi kaikki tavarat.

Vierailija
34/39 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sama provoaja, joka pari päivää sitten nukkui pelkällä patjalla huoneen nurkassa ja mies rikkoi kaikki tavarat.

On todella ilkeää huudella provoa kun ihmisillä on oikeita ongelmia! Olet vissiin elänyt elämäsi lintukodossa Pumpulivuorella.

Ap

Vierailija
35/39 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs aiot ap tehdä?

Vierailija
36/39 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikä on niin lyhyt aika, eikös se ole noin 16-17 vuotiailla.  Hyvissä ajoin alatte yhdessä pakkaamaan hänen (henkilökohtaisia) omia tavaroitaan jotta voi sitten astua vapauteen täytettyään 18 v.  Sitten hänellä alkaa se ihana vapaus olla ja mennä läpeensä 24/7 yötä päivää kuten itse tahtoo. Kukaan ei määrää aikatauluja tai muutenkaan komentele.  Toivottakaa hänelle mitä parhainta loppuelämää. Siitä se vapaa elämä alkaa. 

Nauttikaa täysillä hankalien teinien (senkin pirulaiset :) tultua täysi-ikäisiksi ja siirtyessä omilleen. Elämää on lasten aikuistumisen jälkeenkin ja siitä kannattaa nauttia.  

Vierailija
37/39 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskin provo ikinä! 0/5 ei jatkoon! NEXT!

Vierailija
38/39 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka empatiakyvytön pitää olla että nauraa kun oma äiti itkee?? No ei tarvitse ihmetellä mistä tuollaisen suhtautumisen sinuun on oppinut.

Vierailija
39/39 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Välillä tuo mieskin vääntää noita vitsejä minusta, mutta sellainen se on ollut aina. Ihmettelen vain miten pojasta on kasvanut tuollainen."

Vastasit omaan kysymykseesi, lapsi oppinut teiltä vanhemmilta että sinua voi kohdella noin.