Arvatkaapa mikä paljastaa kypsyytenne keskusteluissa?
Koettakaapa arvata, tästä on tuloksia.... Katson kuka osuu lähimmäksi .
Kommentit (47)
Ei jää inttämään.
Yrittää ymmärtää vastapuolen argumentit.
Pikkuinen ja hyväntahtoinen hymy suupielessä jokaisessa kirjoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Jättää kokonaan osallistumatta typerään vänkäämiseen ja pätemiseen. Mutta sehän ei siis näy.
Sellainen jättää osallistumatta jolla ei ole mitään sanottavaa. Tämmöinen jolla ei ole sanottavaa voi sitten tulla pilaamaan hyvän keskustelun asiaan kuulumattomalla kommentilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos muuten järkevässä kommentissa on yksi pikku asia mistä ei tykätä, sitä alapeukutetaan sata kertaa. Ihan sama, vaikka se olisi 95% järkevää tekstiä, se 5% saa ihmiset raivon valtaan ja kaikki hyvät pointit sivutetaan täysin.
Kuka kirjoittaa sen takia että saisi yläpeukkuja?
Vierailija kirjoitti:
Pystyy nöyrästi myöntämään, että on sittenkin väärässä itse. Tapahtuu täällä tuskin koskaan, mutta in real life kyllä.
En näe mitään syytä väärässäolon myöntämiseen. Jos olen loukannut jotain niin pyydän silloin anteeksi kun koen syyllisyyttä mutta missään asiajutussa en myönnä väärässä oloa, se voi toki näkyä epäsuorasti.
En myönnä väärässäoloani sen takia koska väärässä olon myöntäminen on typerää. Se on typerää sen takia koska väärässä olon myöntämistä haluaa vain jonkun sortin luonnehäiriöiset ja vinksallaan olijat. En halua ruokkia heidän luonnehäiriötään enempää.
Väärässäolon myöntämistä haluaa kuulla virheiden tonkijat ja toisen tekemisten kyylääjät. Tämmöiselle on sulosointuja kun joku ilmoittaa olevansa väärässä mutta minä en niin tee.
Ärsyttää todella ihmiset jotka näkee toisen tekemiset suurimmaksi osaksi virheinä ja itse tekisi kaiken toisin ja paremmin ja sitten tämmöisille paskoille muka pitäisi antaa käsipäivää ja lakki kourassa myöntää olleensa väärässä.
:D :D !!!!!!!!!!
Onko muita arvauksia kun kukaan ei ole vieläkään tiennyt mikä osoittaa kypsyytesi keskusteluissa tutkimusten mukaan? Haluaisin kuilla edes yhden oikean vastauksen mielelläni. Se ei ole vaikea . Kuten sanoin 7 on aika lähellä jo.
Vierailija kirjoitti:
Typerä arvuuttelu?
Oikeastaan tämä olisi hyvä aikusten hahmottaa töhänottohaastatteluakin varten. Siksi ajattelin tstä olevan hyötyä kaikille.
Sen osoittaminen, että pystyy näkemään asian myös toisen näkökulmasta.
Kiinnostus toisen näkökulmasta, aktiivinen kuunteleminen
Perusteleminen sekä syy-seuraussuhteiden ja kontekstin hahmottaminen.
LuigiVinetto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyy nöyrästi myöntämään, että on sittenkin väärässä itse. Tapahtuu täällä tuskin koskaan, mutta in real life kyllä.
En näe mitään syytä väärässäolon myöntämiseen. Jos olen loukannut jotain niin pyydän silloin anteeksi kun koen syyllisyyttä mutta missään asiajutussa en myönnä väärässä oloa, se voi toki näkyä epäsuorasti.
En myönnä väärässäoloani sen takia koska väärässä olon myöntäminen on typerää. Se on typerää sen takia koska väärässä olon myöntämistä haluaa vain jonkun sortin luonnehäiriöiset ja vinksallaan olijat. En halua ruokkia heidän luonnehäiriötään enempää.
Väärässäolon myöntämistä haluaa kuulla virheiden tonkijat ja toisen tekemisten kyylääjät. Tämmöiselle on sulosointuja kun joku ilmoittaa olevansa väärässä mutta minä en niin tee.
Mutta sittenhän mennään koko ajan etäämmäksi totuudesta. Keskustelussa asia pitäisi olla tärkeämpi kuin keskustelijoiden pätemisentarve.
Mikäli ylipäätään osallistut keskusteluun, keskityt argumentoimaan itse keskustelun aiheesta, etkä ryhdy mollaamaan aihetta, keskustelua tai keskustelijoita.
Mikä on oikea vastaus aloittajan kysymykseen? Haluaisin tietää! Arvelen itse olevani hyvä keskustelija ;)
Se että ei osallistu keskusteluun. Työnantajakin tykkää kun haastateltava kertoo tekevänsä töitä eikä kirjoittelevansa av:lla.
Kannattaisko jo vastata? Tää nyt ei niin mehevä juttu ole, että kannattaa päivästä toiseen pantata.
No nyt vastaan:
Se kuinka pitkään pystyy osaltaan ylläpitämään keskustelua ja kommentoimaan kulloinkin esille tulleesta asiasta.
Se kertoo ihmisen integriteettiasteen parhaiten. ( miten persoonallisuuden eri alueet kykenee hallitsemaan itsessään ja saamaan ne osa - alueet palvelemaan ko. asiaa aina parhaiten ). Tämä ei ole aivan sama kuin keskittymiskyky vaan laajemmin sinua kuvaava piirre.
Välimerkkien oikeaoppinen käyttö?