ampiainen pisti klo 17,vieläkin polttelee, normaalia?
Pistokohta turposi ja muuttui punaiseksi, nyt punoittaa ja tuntuu kuumalta, turvotus kuitenkin laskenut, mutta koko ajan sattuu. Onko normaalia?
Kommentit (15)
Laita Munkkitippoja, niin rupeaa helpottaan.
Vierailija kirjoitti:
Jäikö piikki ihoon?
En osaa sanoa, ei näytä että siellä mitään olisi?
Minulla pisti viime viikolla aamupäivällä käteen, piti vielä illalla nukkumaan mennessä ottaa särkylääke, jotta pystyi nukkumaan. Siinä välissä hoidin ottamalla antihistamiinia, laitoin kortisonivoidetta pistokohtaan, ja viilentelin turvotusta ja pakotusta pakastimen kylmäpakkauksella. Seuraavana päivänä olo oli ihan normaali, mutta yllätyin kyllä, miten ärhäkkä se piston teho oli.
Minulla kesti kolme viikkoa piston jälkeen ennen kuin kuumotus ja kutina loppui pistokohdasta. Värikin pysyi kirkkaan punaisena koko tuon ajan.
Juu, voi olla viikkojakin. Ja joskus reaktio tuleekin vasta päivien päästä.
Yhden oon saanut vasta tapettua. Tulevat nälkäisenä pörräämään kun on hikinen. Sit kun istahtaa johonkin niin läpsäisen hengiltä. Ei ehi pistää.
Jos olette huomaneet niin se myrkkyrauhanen pumppaa todella pitkään ainetta siitä irroneesta osasesta. Jos heti ei saa piikkiä pois niin ainemäärä saataa olla melkonen.
Kylmää/hydrokortisonia osumakohtaan jos ei ole allerginen kortisoneille. Kai kaikilla on hernepussi pakkasessa?
Vierailija kirjoitti:
Missä ne ovat teitä pistäneet?
Metsässä ja omalla pihalla.
Kyypakkauksesta ohjeen mukaan, helpottaa tosi pian.
Vierailija kirjoitti:
Missä ne ovat teitä pistäneet?
Sisällä, kun olin nukkumassa.
kurkkuun pisti jokunen vuosi parisen viikko meni .
En ottanut mitää lääkettä tai muuta
On normaalia