Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen pakoon perheh*lvetistä?

Vierailija
18.07.2016 |

Olen yrittänyt jo 1,5 vuotta pois. Kohta en jaksa enää. En jaksa olla haukuttavana, retuutettavana ja uhkailtavana. En saa tehdä mitään, mies huutaa ja raivoaa ja kaikki menee hänen ehdoillaan. Mitään hyvää ei ole ollut enää pitkään aikaan. Pelottaa, etten löydä enää uutta asuntoa (hommasin edellisen salaa, mutta annoin pois, sillä ei ollut varaa maksaa kahta asuntoa samaan aikaan). Mies ei päästänyt muuttamaan ilman huoltajuussopimusta. Pelkään, että en jaksa enää kohta lainkaan.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko varastaa lapsen?

Vierailija
2/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojalle on aika vasta ensi kuun lopussa. Sitä ennen en pääse muuttamaan mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimus kuntoon ja silverit jakoon

Vierailija
4/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiotko varastaa lapsen?

En aio varastaa todellakaan. Mistä tuollainen tuli mieleesi? Mun pitää mennä miehen ehdoilla - se on osa ongelmaa - sillä mies on aggressiivinen ja väkivaltainen.

Vierailija
5/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaat todisteet uhkailusta ja väkivallasta (uhkailevat viestit tms.), menet poliisille/lastensuojeluun todisteiden kanssa ja sitä kautta sinä ja lapset pääsette turvakotiin.

Ainakin isommissa kaupungeissa pitäisi onnistua.

Voimia. Tulee olemaan melkoinen taistelu edessä, mutta kyllä sä pärjäät.

Vierailija
6/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taaaaaas tää sama jankkaaja.

Vierailija
7/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakoti? Siellä varmasti osaavat auttaa sinua (ja lapsia?) ja asiat alkavat rullamaan nopeampaan kuin mitä lastenvalvojan tapaamista joudut odottamaan. Pääsettekö pakenemaan silleen kun "mies" on pois kotoa?

Vierailija
8/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko jo ettet tarvitse mieheltä lupaa eroamiseen.

Vierailija
9/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on uhannut mm. henkeäni, jos en tee kaikkea hänen ehdoillaan. Odotan niin, että pääsen nukkumaan sängyssä lattiapatjan sijaan ja saan vaatteeni kaappiin ja tavaroilleni on paikka (nyt mulla saa olla vain neljä laatikkoa -loput tavarani ovat irtaimistovarastoissa, sillä mies ei siedä tavaroitani). Mies ei silti haluaisi erota taloudellisista syistäkään (en halua hänen rahojaan, mutta mies ei usko minua). Silti haukkuu ulkonäköäni ja ikääni jatkuvasti.

Vierailija
10/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin erota miehestä asiallisesti, mutta mies tekee sen lähes mahdottomaksi. Mies ilmeisesti yrittää pelata tilanteen siten, että kuolisin ennen avioeroa tai pian sen jälkeen "luonnollisista syistä", jolloin minusta ei olisi taloudellista uhkaa hänelle (joka siis on neuroottista pelkoa hänen puoleltaan, sillä voisin vaikka itse maksaa hänelle siitä, että pääsisin häenstä vain eroon turvallisesti).

Vierailija
11/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Olen itse kamppailut pois tuollaisesta tilanteesta ja olisin mielelläni tukenasi.

Vierailija
12/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt heti yhteyttä turvakotiin.

Vierailija
13/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt kysellä puolileikilläni, mitä hän aikoo tehdä mulle, mutta mies ei tunnusta. Ärsyttää, kun nyt olisi lomaakin, niin mitään en saa tehdä. Pitää vain olla kotona ja odottaa, että hänen mielensä muuttuisi ja hän suostuisi lähtemään jonnekin kanssani. Kun siis en halua silti pilata lomaani olemalla vain kotona, vaikka olemmekin naimisissa. Haluaisin päästä ulkoilemaan tai käymään jonnekin, mutta mies vain makaa sängyssään ja tiuskii ja kiroilee muille sekä saa raivareita. Hän aikoo kuulemma "rentoutua" (=maata sängyssä ja pelata tai katsoa tv:tä tuntikausia päivässä) ja se tarkoittaa ikäviä aikoja muille, kun ei pääse minnekään.

Vierailija
14/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis oikeasti halua pois. Olet sairaalla tavalla läheisriippuvainen.

Miksi valitat jos et tee asialle mitään. Ei ole muuta ratkaisua kuin lähteä. Kerää sisusi nainen ja lopeta uikutus.

T. Se joka lähti tilanteesta hengissä

Vierailija
15/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jotain heikkolahjaisia?

Vierailija
16/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikäisenä ylitin Mensan rajan ja kävin ns. eliittilukion & sieltä heti yliopistoon suositulle alalle. Mutta: tähän ikääni mennessä mua on pahoinpidelty ja kuristettu jne. niin monta kertaa ja myös päähän, että äo:ni on laskenut varmaan huimasti ja nyt oon varmaan juuri ja juuri normaalin/keskiverron rajoissa.

Vierailija
17/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lyöty myös päähän

Vierailija
18/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikäisenä ylitin Mensan rajan ja kävin ns. eliittilukion & sieltä heti yliopistoon suositulle alalle. Mutta: tähän ikääni mennessä mua on pahoinpidelty ja kuristettu jne. niin monta kertaa ja myös päähän, että äo:ni on laskenut varmaan huimasti ja nyt oon varmaan juuri ja juuri normaalin/keskiverron rajoissa.

Miksi et suojele itseäsi ja lähde turvakotiin?

Vierailija
19/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis etkö saa poistua kotisi ulkopuolelle ilman miehesi lupaa?

Vierailija
20/24 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista otetaanko turvakodissa vastaan ennen kuin lähdet. Jos joudut palaamaan takaisin ja mies tajuaa ei ole hyvä tilanne. Jos turvakodista ohjataa toiseen kaupunkiin, mene.

Onko mies tyhmä? Onko jättänyt todisteita väkivallasta tai käyttääkö sitä niin että todisteita on mahdollista saada? Yritä hankkia niitä.

Näillä ohjeilla pääset alkuun kun otat yhteyttä turvakotiin ja poliisiin, kerrot että tilanne on vakava. Heidän pitäisi auttaa eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi