Lapseni kaverin äiti ei päästänyt käymään vessassa
Eikä antanut pojan soittaa kun omasta oli akku loppu eikä suostunut myöskään lataamaan puhelinta sen verran että olisi saanut soitettua kotiin.
Pojat olivat siis jalkapallokentällä pelaamassa kunnes alkoi satamaan kaatamalla vettä, poika oli lähtenyt kaverinsa kanssa heille ja olivat ihan litimärkiä kun pojan äiti oli sanonut että heille ei tulla ja käskenyt poikaani lähtemään kotiin.
Poika oli pyytänyt että saisiko käydä vessassa ja lainata puhelinta mutta sekään ei sopinut koska vauva nukkuu.
Sen jälkeen poikani oli vielä kysynyt että voisiko tätä ladata sen verran että voisi soittaa kotiin. Ei onnistunut.
Poika polki sitten 6 kilsaa vesisateessa kotiin ja on nyt kipeä. Itse ilmoitin tuolle äidille että hänen lapsensa kuskaaminen meidän osalta harkkoihin loppui siihen.
(Olemme siis sopineet että minä kuskaan pojat harkkoihin ja peleihin koska heillä pieni vauva)
Hän vastasi että otan turhan vakavasti että hänellä oli vain huono päivä.
Mitä vastaisin takaisin?
Minusta tuollainen käytös ei vain kuittaannu huonolla päivällä:(
Kommentit (197)
Hätä keinot keksii. Mikä metsämaisemissa fillaroi niin mettään vaan. Partio henkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akku täynnä kun lähtee ovesta ulos ja aina voi puskaan pissiä ja viis kilsaa sen ajaa n 15-20 min ja kesäsade ei oo pahasta. Lämmintä ollut.
Miten näin monelle on vaikea käsitätää, että akku oli täynnä lähtiessä ja että pojalla ei ollut PISSAhätä vaan se isompi. Ap kertoi nämä kyllä, mutta on vaan niin kova kiire kommentoimaan ettei tajuta lukemaansa.
Voi puskaan paskoakin.
Aivan sama tuliko kipeeksi vai ei. Nyt on kyllä kyse ihan siitä miten toista ihmistä kohtelee. Lapsi pyytää apua ja hänet tyrmätään täysin.
Meillä mies olisi vienyt autolla kotiin tai sitten olisi tullut sisälle siihen asti kunnes sade loppuu.
Akku täyteen kun lähtee reissuun. Kuinka vanha tää poika oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akku täynnä kun lähtee ovesta ulos ja aina voi puskaan pissiä ja viis kilsaa sen ajaa n 15-20 min ja kesäsade ei oo pahasta. Lämmintä ollut.
Miten näin monelle on vaikea käsitätää, että akku oli täynnä lähtiessä ja että pojalla ei ollut PISSAhätä vaan se isompi. Ap kertoi nämä kyllä, mutta on vaan niin kova kiire kommentoimaan ettei tajuta lukemaansa.
Voi puskaan paskoakin.
Näin on tehty kun hätä tullut kesken kiireiden.
Kuskaat pojat kentälle, mutta pojat olivat kuitenkin pyörillä liikkeellä?
Mulla on tosi kehno puhelin, eikä varaa ostaa uutta. Vaikka lataan täyteen akun niin yksi pitempi puhelu reissussa niin akku saattaa tyhjentyä. Olen aikuinen ja pärjään kyllä mutta että lasta pitää kouluttaa ja nöyryttää.
Vaikka lapsi olisikin pelaillut akkunsa tyhjäksi, vaikka matka ei ole tuon pidempi, vaikka olisi lämminkin, niin mikään ei muuta sitä tosiasiaa että kaverin äiti käyttäytyi todella kusipäisesti, eikä sitä selitetä olemattomaksi millään huonolla päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tosi kehno puhelin, eikä varaa ostaa uutta. Vaikka lataan täyteen akun niin yksi pitempi puhelu reissussa niin akku saattaa tyhjentyä. Olen aikuinen ja pärjään kyllä mutta että lasta pitää kouluttaa ja nöyryttää.
Nöyryytys on asia erikseen mutta ei ne kouluttamatta opi pärjäämään. Jotain vastuuta voi oppia jos on jo sen ikänen että voi itse pyöräillä 6km matkan
Mitä kaverin äiti tossa nyt lapselle koulutti? Opetti että maailmassa on kus*päitä ja heikompaa ei tarvi auttaa? Ei ole kaverin äidin velvollisuus kouluttaa pärjäämään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kaverin äiti tossa nyt lapselle koulutti? Opetti että maailmassa on kus*päitä ja heikompaa ei tarvi auttaa? Ei ole kaverin äidin velvollisuus kouluttaa pärjäämään.
Eipä tuo omakaan äiti tunnu kouluttavan
Aika kylmää kyytiä saa lähimmäinen nyky-Suomessa, jos näitä kommetoijia on uskominen. Edes lapsi ei saa armoa.
Toivottavasti ette "kouluttajat" itse kohtaa kaltaistanne hädän hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kyllä jotkut todella epäempaattisia ihmisiä. Aivan sama, jos vaikka itselleni tulisi kadulla tuntematon lapsi kaatosateessa kysymään, että voiko soittaa äitinsä hakemaan niin kyllä antaisin soittaa tai voisin vaikka itse soittaa. Ilmeisesti muutamat sitä vastoin olisivat pitäneet lapselle puhuttelun, että akku pitää olla aina ladattuna ja lopulta olisivat jättäneet lapsen yksin saateeseen ilman lupaa soittaa kotiin.
Ihan sama tuli mieleen! En pystyisi itsekään vierasta lasta jättää kaatosateeseen, jos on pyytänyt lainaamaan puhelin. Lähtisin lapsen kanssa etsimään vessan, jos sanoisi että on hätä eikä löydä vessaa.
Te jotka kieltäisitte, koittakaapa seuraavan kerran kun tulee kakkahätä, lähteä vetäisemään 6 kilsan pyörälenkki. Lapsen pidätyskyky ei vielä edes ole niin hyvä kuin aikuisen, vaikka olisi isompikin lapsi kyseessä. Tosi kurja kotimatka varmasti on pojalla ollut, kaatosateessa kylmissään, ja jos vielä joutunut miettimään ehtiikö ajoissa vessaan.
Muutama juttu tulee itselle mieleen!
- kai siellä omakin porukka käy vessassa, vaikka vauva nukkuu?
- jos lapsi olisi tehnyt kakat pusikkoon, niin sitten siitä vasta hirveä haloo nousisi, kun on niiiiiiiin huonosti kasvatettuja lapsia
- miettikää omalle kohdalle, jos mahaa vääntää ja paskattaa, niin montako kilometriä haluaisit pyöräillä, oli sitten tuleva tavara löysää tai tiukkaa
- tuskin lapsi sairastui sateessa pyöräilemisestä, kun siihen todellakin tarvitaan virustartunta, mutta ehkäpä lapsi jo oli vähän huonovointinen, koska oli sairatumassa, eikä olisi jaksanut pyöräillä - niinkuin lasten vanhemmat tietävät, että lapsi voi sairastua todella nopeasti
- kyllä minusta semmoinen kaikkien lapsista huolehtiminen kuuluu asiaan ja hädänalaisen auttaminen on perusinhimillisyyttä
kakarakestit kirjoitti:
ei siinä mitään ihmeellistä oo.mukuloita ravaa edestakasin,joskus tympii kun on niinku yleinen vessa.jos vauva on huutanut ja lopulta saatu nukkumaan,yö menny valvomiseks niin ei halua luopua pikkunokosista tai sitten saa vaikka tiskit koneeseen siinä välissä.vessan vetämiset herättää kumminki taas.jokainen saa itse päättää kodistaan ja kyllä märät vaatteet sottaa ,eikä kuivia koko kulmakunnalle riitä.onhan se epäempaattista mutta niin on toisinkin päin.
Elämäm koululainen täällä taas...
Vierailija kirjoitti:
Muuten toki ap on oikeassa, mutta ei lapsi vartin pyöräilystä kesäsateessa sairastu.
Ei nyt ole todellakaan niin lämmintä, että vaatteet märkänä polkeminen ei olisi kylmää. Jos poljet 24km/h, niin siinä käy jo aikamoinen viima. Itse pyöräilin juuri noin puoli tuntia kaatosateessa ja nännini paleltuivat lievästi. Olen siis mies ja päällä oli t-paita ja pyöräilyhousut sateen yllättäessä pyörälenkillä. Kyllä muuten oli kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuossa on nyt jotain muutakin mätää. Mitä sisällä piilotellaan? Lasu?
Lasu siitä, ettei päästänyt jotakuta sisään?
Toivottavasti tuo oli vitsi.
Ei ihme, että todelliset lasu-tapaukset jää hoitamatta, jos ilmoituksia tehdään tyhjästä, siis todellakin tyhjästä.
Ehkä äidin vauvalla on koliikki, eikä vauva ollut nukkunut aikoihin, mutta nyt nukkui. Ehkä äiti oli niin väsynyt, ettei enää pystynyt kontrolloimaan käytöstään. Ehkä syy on täysin inhimillinen, vaikka käytös olikin typerää.
Asiat eivät ole mustavalkoisia ja tästä asiasta tiedämme vain yhden puolen.
En lähtisi tuomitsemaan vajailla tiedoilla vaikka kuulostaakin ikävältä. Ei tässä kuitenkaan mitään hirveyksiä tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Muutama juttu tulee itselle mieleen!
- kai siellä omakin porukka käy vessassa, vaikka vauva nukkuu?
- jos lapsi olisi tehnyt kakat pusikkoon, niin sitten siitä vasta hirveä haloo nousisi, kun on niiiiiiiin huonosti kasvatettuja lapsia
- miettikää omalle kohdalle, jos mahaa vääntää ja paskattaa, niin montako kilometriä haluaisit pyöräillä, oli sitten tuleva tavara löysää tai tiukkaa
- tuskin lapsi sairastui sateessa pyöräilemisestä, kun siihen todellakin tarvitaan virustartunta, mutta ehkäpä lapsi jo oli vähän huonovointinen, koska oli sairatumassa, eikä olisi jaksanut pyöräillä - niinkuin lasten vanhemmat tietävät, että lapsi voi sairastua todella nopeasti
- kyllä minusta semmoinen kaikkien lapsista huolehtiminen kuuluu asiaan ja hädänalaisen auttaminen on perusinhimillisyyttä
- oma porukka on eri asia
- kai se poika oisi tajunnut paskoa katseilta piilossa
- aloitusviestissä väitetään lapsen sairastuneen koska joutui tulemaan pyörällä kotiin
- jos ei sovi että tullaan sisälle ei sovi. Jospa poika ei kertonut hädän laatua tai että tuntee olonsa sairaaksi
Sitä paremmalla syyllä kannattas opettaa ettei kuluta akkua loppuun. Ois voinut loukata jalkansa missä tahansa vaikka ois vessaan päässytkin