Hankin uuden asunnon; mies suostuu maksamaan kuluista max 50 euroa
Hankin siis uuden asunnon 4-henkiselle perheellemme ja sen lainan aion maksaa yksin, mutta asunnossa on suurehko vastike. Miehellä itsellään on pieni kaksio, jossa nyt asumme ja runsaasti omaisuutta, kun taas itselläni ei ole lainkaan omaisuutta. Mies ei silti suostu hankkimaan perheelle isompaa asuntoa, sillä se olisi huono sijoitus, joten mun on sitten pakko hankkia tilavampi asunto, jossa lapsille olisi omat makuuhuoneet (nyt koko perheellä on vain yksi pienehkö makuuhuone käytössään).
Mies ensin ilahtui muutosta, mutta alkoikin sitten vastustella asiaa taloudellisista syistä (miehellä on siis noin 200k omaisuutta ja tulot noin 10k/kk; itselläni vain vähän päälle 3k/kk). Kamalan väännön jälkeen mies sanoi, että suostuu muuttamaan vain sillä ehdolla, että maksaisi 50 euroa kuukaudessa ja itse maksaisin loput eli noin 1400 euroa kuukaudessa, koska mies vielä lyhentää oman omistusasuntonsa lainaa. Tuosta 1400 eurosta vastiketta olisi noin puolet. Mun mielestäni kuvio on hieman epäreilu. Miltä kuulostaa?
Pitääkö sun tosissaan kysyä neuvoa täältä, kun et ihan itse tiedä mitä suhteellasi tekisit.