Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella saa sektion? Mitä tehdä tässä tilanteessa?

Vierailija
17.07.2016 |

Meidän esikoinen syntyi alateitse ja jäi jumiin, jonka seurauksena hän sai olkanivelen hermopunosvaurion eikä hänen kätensä ole tänä päivänäkään normaali. Esikoinen oli täysiaikaisuudesta huolimatta syntyessään todella pieni, painoi vain 1,8kg.

Toista lasta odottaessa sanottiin, että tehdään tarvittaessa sektio, jos näyttää siltä, ettei alatiesynnytys onnistu. En tyytynyt tähän vaan vaadin, että lantio mitataan ja arvioidaan mahtuuko vauva syntymään. Näin tehtiin ja todettiin, ettei vauva mahdu mitenkään syntymään, painoarvio oli tuollon 2kg ja syntyessään painoi 2,5kg. Toinen siis syntyi loppujen lopuksi suunnitellulla sektiolla ja kaikki meni hyvin. Lisäksi tuolloin tietoihin kirjattiin, että mahdolliset seuraavat lapset syntyvät suunnitellulla sektiolla ahtaan lantion takia.

Nyt on kolmas lapsi tulossa ja lääkäri on sitä mieltä, että voin synnyttää alateitse. Olen sanonut, etten aio synnyttää alateitse aiempien kokemusten sekä ahtaan lantioni takia, lääkäri on pysynyt kannassaan, että alatiesynnytys on ok ja tarvittaessa tehdään sektio.

Eikö lääkärit lue vanhoja tietoja vai mistä ihmeestä voi johtua, että lääkärin mielestä alatiesynnytys olis mulle ok, vaikka tiedoissa lukee ihan muuta?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Vaadit päästä toisen lääkärin kanssa keskustelemaan asiasta.

2) Pyydät neuvolasta synnytystapa-arvioon JA pelkopolille tarvittaessa lähetteen

3) Hae yksityiseltä synnytyksiin ja raskausaikaan erikoistunellta gyneltä lausunto asiaan

4) Soita valviraan, potilasasiamieheelle tms. Mikä näitä nyt valvoo, hoitovirheitä jne.

5) Voitko vaihtaa toiseen synnytyssairaalaan?

6) Kysyt lääkäriltä ottaako vastuulleen ja omalletunnolleen mahdollisesti vammautuvan lapsen. Sano ettet jätä lopulämänsä aikana rauhaan jos niin hänen hoitovirheensä ja välinpitämättömyytensä vuoksi käy kun faktat puhuvat sektion tarpeellisuuden puolesta.

Vierailija
22/32 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdat lääkäriä. Älä uhraa itseäsi ja vauvan terveyttä ja henkeä alistumalla kynnysmatoksi, kun sulla on jo kaksi näyttöä siitä ettei alatiesynnytys onnistu. Tiesitkö että sulla on oikeus valita myös hoitopaikkasi, eli voit vaihtaa sairaalasi naapurikuntaan ihan vain vuoden mittaisella ilmoituksella. En ikipäivänä noilla spekseillä suostuisi yrittämäänkään alakautta.

Tämä! Mä vaihdoin sairaalani, kun käskettiin vaan synnyttää alateitse, vaikka oli todettu ahdas lantio

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lähete pelkopolille. Kyllä sektion saa, mutta valitettavasti sitä joutuu osassa kunnista todellakin vaatimaan.

Nimim. yksi lapsi melkeen kuoli alatiesynnytykseen, jäi eloon, mutta on vaikeasti vammainen ja tästä huolimatta olen joutunut vaatimaan sektion.

Vierailija
24/32 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Vaadit päästä toisen lääkärin kanssa keskustelemaan asiasta.

2) Pyydät neuvolasta synnytystapa-arvioon JA pelkopolille tarvittaessa lähetteen

3) Hae yksityiseltä synnytyksiin ja raskausaikaan erikoistunellta gyneltä lausunto asiaan

4) Soita valviraan, potilasasiamieheelle tms. Mikä näitä nyt valvoo, hoitovirheitä jne.

5) Voitko vaihtaa toiseen synnytyssairaalaan?

6) Kysyt lääkäriltä ottaako vastuulleen ja omalletunnolleen mahdollisesti vammautuvan lapsen. Sano ettet jätä lopulämänsä aikana rauhaan jos niin hänen hoitovirheensä ja välinpitämättömyytensä vuoksi käy kun faktat puhuvat sektion tarpeellisuuden puolesta.

Kiitos tästä ja muistakin neuvoista. Ei tässä varmaan muu auta kun olla kovana, koska en halua ottaa riskiä, että vielä toinenkin lapsi vammautuu tai jopa kuolee tai mulle itselleni käy jotain, jos tottelen lääkäriä, joka ei ilmeisesti osaa lukea tai halua ymmärtää lukemaansa.

ap

Vierailija
25/32 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaadi lähete vaikka sitten sype lääkäriin ja sitä kautta Vaadit sektiota. Jos pysyt vahvasti kannassasi etkä Yhtään epäröi, saat sen. Alatiefanatismi on suomessa kuin joku lahko. Sairasta touhua.

Pikemminkin sektiofanatismi on kuin lahko kuten rokotusvastaiset. Alatiesynnytyksen puolesta argumentoidaan syy-seurausyhteyksillä ja tilastollisella datalla sekä kansanterveydellisillä hyödyillä, kun sektiosta ei puhuta ikinä ilman mutua tai "naapurin kaimalle kävi näin" eli yksittäistapausten kautta. On vissi fakta, että Suomessa 80% naisista synnyttää alakautta, joten siitä ja sen haitoista puhutaan myös enemmän. Ei poista kuitenkaan sitä, että sektiolla on kaksi kertaa enemmän vakavia komplikaatioita kuin alatiesynnytyksellä. Myös suunnitellulla, koska mikään suunnittelu ei poista suuren leikkaksen riskejä.

Ja ap, varmaan ymmärrät itsekin puhua asiasta lääkärisi kanssa. Av ei asiassa auta.

Olet täysin tietämätön. Olen tutkinut tätä asiaa, siis lääketieteellisiä julkaisuja, tilastoja, ym, ym, kuukausitolkulla. Itse et selvästikään tiedä mistä puhut, enkä aio kaltaisesi fanaatikon kanssa yhtään enempää vääntää tästä asiasta. Luitko siis tuon ap:n avauksen edes?

Vierailija
26/32 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaadi lähete vaikka sitten sype lääkäriin ja sitä kautta Vaadit sektiota. Jos pysyt vahvasti kannassasi etkä Yhtään epäröi, saat sen. Alatiefanatismi on suomessa kuin joku lahko. Sairasta touhua.

Pikemminkin sektiofanatismi on kuin lahko kuten rokotusvastaiset. Alatiesynnytyksen puolesta argumentoidaan syy-seurausyhteyksillä ja tilastollisella datalla sekä kansanterveydellisillä hyödyillä, kun sektiosta ei puhuta ikinä ilman mutua tai "naapurin kaimalle kävi näin" eli yksittäistapausten kautta. On vissi fakta, että Suomessa 80% naisista synnyttää alakautta, joten siitä ja sen haitoista puhutaan myös enemmän. Ei poista kuitenkaan sitä, että sektiolla on kaksi kertaa enemmän vakavia komplikaatioita kuin alatiesynnytyksellä. Myös suunnitellulla, koska mikään suunnittelu ei poista suuren leikkaksen riskejä.

Ja ap, varmaan ymmärrät itsekin puhua asiasta lääkärisi kanssa. Av ei asiassa auta.

Olet täysin tietämätön. Olen tutkinut tätä asiaa, siis lääketieteellisiä julkaisuja, tilastoja, ym, ym, kuukausitolkulla. Itse et selvästikään tiedä mistä puhut, enkä aio kaltaisesi fanaatikon kanssa yhtään enempää vääntää tästä asiasta. Luitko siis tuon ap:n avauksen edes?

Ihan samaa meinasin kirjoittaa. Eihän kaikki automaattisesti tiedä, että miten paljon valitettavasti joutuu välillä taistelemaan, että saa esim. sektion, vaikka sille olisi ihan selkeät syyt, kuten aloittajan tapauksessa. Valitettavasti täällä ei läheskään kaikki ymmärrä lukemaansa ja aukovat päätään ihan epäolennaisista asioista.

Vierailija
27/32 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lääkärit oikeasti lue niitä papereita. Minä en voi synnyttää alateitse, koska lantiossa oleva tukirauta repeäisi irti (tietoihin kirjattu) ja silti väänsin kuopuksen kohdalla tämän ratakiskosta, kun olin osastolla kohdunkaulan lyhenemisen vuoksi lepäämässä.

Onneksi ei enää tarvi tapella, kun sain sterin kuopuksen sektion yhteydessä..

Mutta. Kaikillahan on täysi oikeus valita hoitopaikkansa, joten otat ja vaihdat sairaalaa/lääkäriä. Tulosta omakannasta (jos löytyy) lausunnot ahtaasta lantiosta. Tai kaiva ne edellisen synnytyssairaalan tiedoista (löytyy varmasti kun soittaa ja nostaa elämän). Elä ala leikkimään lapsen hengellä vain koska "kaikkien täytyy synnyttää alakautta".

Tämä maa on ihan hullu tuon alatiefanatismin takia, minun kohdallani jouduin suuttumaan jopa omalle äidilleni kun tämä kauhisteli kun esikoisesta sain sektiopäätöksen. Oli sitä mieltä että lapsesta tulee suurinpiirtein ameeba kun ei tule p*llusta ulos....

Vierailija
28/32 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut varmaan pelkopolille sektiosi vaatimaan, mutta eikai se mitään. Kyllä sulla on jo erittäin hyvät perusteet saada. Vähän haiskahtaa kyllä noi lääkärisi puheet... Nykyään ei kenenkään pelkäävän tarvitse synnyttää alateitse. Sektio TÄYTYY saada, jos sen ihan tosissaan haluaa. Tämänkaltaista lukee esim. HUS:n sivuilla. Olen kuullut, että joskus joutuu "taistelemaan", mutta koskaan ei ole keneltäkään kuollaakseen synnytystä pelkäävältä ole sektion mahdollisuutta evätty.

Vierailija
29/32 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kirjallinen sopimus jossa luettelet nuo faktat esikoisen syntymästä toisen lapsen odotusaikana todettuihin mittoihin ym. Ja sitten loppulauseeksi että lääkäri ______ suosittaa näistä huolimatta alatiesynnytystä ja ottaa täyden vastuun synnytyksen tapahtumista, sitoutuu korvaamaan haitat ja ottamaan mahdollisesti kuolleen lapsen hengen vastuulleen loppuelämänsä ajan. Ja sitten pyydät allekirjoituksen.

No ei vaan, en lähtisi edes yrittämään sitä synnytystä. Pyydä tulosteet kaikista faktoista mitä sulla on ja neuvolasta pelkopolin kautta sektioon.

Vierailija
30/32 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista miten toisella jää jumiin alle 2kg vauva ja toiset synnyttää tuplasti isompiakin.

Vierailija
31/32 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista miten toisella jää jumiin alle 2kg vauva ja toiset synnyttää tuplasti isompiakin.

Niin katsos kun ihmiset ovat rakenteeltaan erilaisia, tuliko jotenkin yllätyksenä?

Vierailija
32/32 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudut varmaan pelkopolille sektiosi vaatimaan, mutta eikai se mitään. Kyllä sulla on jo erittäin hyvät perusteet saada. Vähän haiskahtaa kyllä noi lääkärisi puheet... Nykyään ei kenenkään pelkäävän tarvitse synnyttää alateitse. Sektio TÄYTYY saada, jos sen ihan tosissaan haluaa. Tämänkaltaista lukee esim. HUS:n sivuilla. Olen kuullut, että joskus joutuu "taistelemaan", mutta koskaan ei ole keneltäkään kuollaakseen synnytystä pelkäävältä ole sektion mahdollisuutta evätty.

Kyllä se kuule vaan on niin, että sitä sektiota täytyy todellakin tietyillä paikkakunnilla vaatia, vaatia ja vaatia, että saat sen.

Minun esikoinen kuoli synnytyksessä, tämä olisi voitu estää sektiolla. Tästä huolimatta mulle ihan vakavasti ehdotettiin alatiesynnytystä myös toisen lapsen kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä