Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotuskriittiset vaarantavat myös muiden lapset

Vierailija
17.07.2016 |

http://www.hs.fi/sunnuntai/a1468559196637

Lukekaa juttu. Minusta tämä Pietarsaaren rokotuskriittinen nainen, joka lietsonut tämän rokotusvastaisuuden, pitäisi laittaa vastuuseen, jos paikkakunnalla leviää joku yleisvaarallinen infektiosairaus.
Osalle lapsista (vaikka rokotettu) esim yleissairauden vuoksi (sydänvika) nämä infektiosairaudet voivat olla tappavia.

Kommentit (459)

Vierailija
101/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä rokotusmyönteisten itkua tässä asiassa. Heidän lapsensa on rokotettu, joten mitään vaaraa ei ole. Rokotuskriittisen lasta ei ole rokotettu, joten jos tauti iskee, se osuu rokottamattomaan lapseen, ei rokotettuun. Silti suurinta huutoa rokottamattomuudesta pitävät ne vanhemmat, joiden lapset ovat taudeilta suojassa - miksi ihmeessä? Koska rokotteet ovat vaarattomia, voi niitä antaa jokaiselle. Jos ei voi antaa, niin sehän tarkoittaa, että rokotteista muka olisi haittaa, ja sehän ei ole totta.

Kyse on epidemologiasta. On rokotteita joiden suoja on vain esim. 99%. Väestötasolla tarkastellen rokottaminen on ihan välttämätöntä.

On itsekästä olla rokottamatta.

Noh, sitten mä olen itsekäs. Mutta itsekäs jokainen muukin on omissa asioissaan.  Minä hommasin lapsia itseäni varten ja itse myös päätän mikä on parasta minun lapsilleni. Jos päätän jättää jonkun rokotuksen väliin, teen sen omien lasteni parasta ajatellen. 

Vierailija
102/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette. Niin sinisilmäisiä lampaita, ei osata kyseenalaistaa mitään, uskotaan THL:ää joka käänteessä. Lääkeyhtiöt saavat rahoituksen juurikin heiltä, lääkeyhtiöt myös antavat lääkäreille bonuksia, jos " myyvät" lääkkeitä potilailleen.

Haista nyt vittu vaihtoehtolääketieteinesi! Ja salaliittoteoriasi voit tunkea perseeseesi.

Rokotukset pelastavat joka vuosi miljoonien ihmisten hengen.

Emme ole sinisilmäisiä emmekä lampaita. Sinä olet se sinisilmäinen ja ääliö joka vaarannat ihmisten hengen ja terveyden

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän tapauksen jossa vastasyntynyt sai hinkuyskän kun ei ollut vielä rokotettu, äiti oli vauvan kanssa viikkoja sairaalassa, joka yö valvoi lapsen vierellä ja kuunteli rohinaa, että koska hengitys lakkaa. Parivuotias kävi isänsä kanssa ikkunan takana katsomassa vauvaa.

Sitten tiedän sen lapsen joka sairastui hengenvaarallisesti vesirokosta.

Mutta yhtään tapausta en tiedä joka olisi saanut jotain pientä kuumetta kummempaa oiretta rokotuksesta.

Itse olen syntynyt 1974, eikä mun lapsuudessa kukaan sairastanut mitään muuta kuin vesirokon, kellään ei ollut mitään tuhkarokkoa tms. niistä vaan koulukirjoissa oli kauheita kuvia.

No kun sä et tiedä, niin sä teet ratkaisusi sen pohjalta. Mä tiedän niitä, joille on käynyt huonosti ja teen ratkaisuni sen tiedon valossa. Sikapiikistä sairastuneitakin on vaan aika paljon. Jos se ei jo herättänyt varovaisuuteen niin ei ole mun ongelmani.

Vierailija
104/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette. Niin sinisilmäisiä lampaita, ei osata kyseenalaistaa mitään, uskotaan THL:ää joka käänteessä. Lääkeyhtiöt saavat rahoituksen juurikin heiltä, lääkeyhtiöt myös antavat lääkäreille bonuksia, jos " myyvät" lääkkeitä potilailleen.

Haista nyt vittu vaihtoehtolääketieteinesi! Ja salaliittoteoriasi voit tunkea perseeseesi.

Rokotukset pelastavat joka vuosi miljoonien ihmisten hengen.

Emme ole sinisilmäisiä emmekä lampaita. Sinä olet se sinisilmäinen ja ääliö joka vaarannat ihmisten hengen ja terveyden

Jos mä saan komplikaation rokotuksesta niin luuletko mua niin tyhmäksi, että ota sen riskin uudelleen? Tai ketään muutakaan. 

Vierailija
105/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäykkäkouristuksen voi saada Pietarsaaressakin. Riittää haava johon menee vähän multaa. Rokotan jopa hevoseni tätä bakteeria vastaan, jotkut eivät ole huolissaan edes lapsistaan...

Mites muuten on, rokotusvastainen vanhempi, otatko itse jäykkäkouristusrokotukse, jos olet saanut tällaisen haavan? Vai otatko tyynesti sen riskin, että sairastut jäykkäkouristukseen? Äitini (nyt jo 85-v) on sairaanhoitaja ja on hoitanut jäykkäkouristuspotilasta muinoin. Ei ole kuulemma kovinkaan miellyttävä tauti.

Vierailija
106/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä rokotusmyönteisten itkua tässä asiassa. Heidän lapsensa on rokotettu, joten mitään vaaraa ei ole. Rokotuskriittisen lasta ei ole rokotettu, joten jos tauti iskee, se osuu rokottamattomaan lapseen, ei rokotettuun. Silti suurinta huutoa rokottamattomuudesta pitävät ne vanhemmat, joiden lapset ovat taudeilta suojassa - miksi ihmeessä? Koska rokotteet ovat vaarattomia, voi niitä antaa jokaiselle. Jos ei voi antaa, niin sehän tarkoittaa, että rokotteista muka olisi haittaa, ja sehän ei ole totta.

Kyse on epidemologiasta. On rokotteita joiden suoja on vain esim. 99%. Väestötasolla tarkastellen rokottaminen on ihan välttämätöntä.

Noh, sitten mä olen itsekäs. Mutta itsekäs jokainen muukin on omissa asioissaan.  Minä hommasin lapsia itseäni varten ja itse myös päätän mikä on parasta minun lapsilleni. Jos päätän jättää jonkun rokotuksen väliin, teen sen omien lasteni parasta ajatellen. 

Mites kun menet lentokoneeseen, luetko etukäteen netistä miten lentokonetta ohjataan ja sitten pyydät saada lentää itse kun tiedät itse paremmin? Koska kyllähän alaa vuosikausia opiskelleet ja tuhansia tunteja lentäneet lentäjät ovat kuitenkin lentoyhtiöiden palkkalistoilla ja lahjomia ja heidän ainoa tavoite on saada mahdollisimman moni kyytiinsä ja sitten hengiltä. Toki sinä itse omaa tutkimusta tehneenä ja naapurin itseoppinutta lentomekaanikkoa kuunnelleena ja lapsena monta paperilennokkia taitelleena osaat homman paremmin.

Vierailija
107/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoskarilaki tarvittaisiin ja pian. Viimeeksi kun sitä yritettiin tehdä, vaihtoehtohoitoihin erkoistuneet lobbasi täysillä niin, ettei sitä saatu kirjoitettua valmiiksi. Ja sitten vaihtui taas hallitus.

Vierailija
108/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteet on paljon vaarallisempia kuin mitä on luultu. Esim. sikapiikki. Meilläkin on tuttavapiirissä siitä sairastuneita. Itselläkin kokemus siitä, ettei ihan kaikkia rokotuksia kannatakaan ottaa. Onneksi mitään pahempaa ei tullut mutta läheltä piti. Enää en rokottaisi lapsiani yhtä auliisti. Silloin olin vielä niin luottavainen.

Jokaisella on oikeus omiin ratkaisiuihin oman elämänkokemuksensa pohjalta. Kaikille ei nyt vaan kaikki aineet ole turvallisia. 

Omiin kyllä. Mutta me emme omista lapsiamme, heillä on omat oikeutensa.

Kaikki rokotukset lapseltaan kieltävä olisi minusta määriteltävä lapsen kaltoinkohtelijaksi. Kyllähän vanhempia voidaan rangaista esim. jos eivät anna insuliinia lapselle, jolla diabetes.

Minkä ihmeen takia harvinaiset tartuntataudit nähdään edelleen jonain suurimpana uhkana lasten terveydelle, 2010-luvulla, jolloin on hyvä hygieniataso ja hoitoa tarjolla? Miksei niitä vanhempia rangaista, jotka lapsia fyysisesti- tai henkisesti pahoinpitelemällä aiheuttavat terveyshaittoja, joihin eivät edes hae hoitoa? Päihtyneet tai mt-ongelmista kärsivät vanhemmat, syöpä tai ylipainokin on huomattavasti suurempi riski kuin polio tai tubi, mutta silti vanhemmat syöttävät vaikka mitä paskaa lapsilleen eivätkä huolehdi näiden terveydestä. Eikä näitä vanhempia olla mitenkään aina kivittämässä. Miksi ihmiset suhtautuvat juuri rokotuksiin niin tunteikkaasti, ettei järkikään enää pelaa? Antibiooteille resistenssit bakteeritkin ovat suurempi uhka kuin entisajan pelätyt sairaudet, silti niitä antibiootteja vaaditaan lapselle joka nuhakuumeeseen ja korvatulehdukseen varmuuden vuoksi. Mikä logiikka?

Vierailija
109/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites kun menet lentokoneeseen, luetko etukäteen netistä miten lentokonetta ohjataan ja sitten pyydät saada lentää itse kun tiedät itse paremmin? Koska kyllähän alaa vuosikausia opiskelleet ja tuhansia tunteja lentäneet lentäjät ovat kuitenkin lentoyhtiöiden palkkalistoilla ja lahjomia ja heidän ainoa tavoite on saada mahdollisimman moni kyytiinsä ja sitten hengiltä. Toki sinä itse omaa tutkimusta tehneenä ja naapurin itseoppinutta lentomekaanikkoa kuunnelleena ja lapsena monta paperilennokkia taitelleena osaat homman paremmin.

Niinpä! Ja olet sitä mieltä että jos esim. kiitorafalla törmäät toiseen lentokoneeseen ja se syttyy palamaan, se ei ole sinun ongelmasi, koska kaikilla on oikeus olla itsekäs?

Vierailija
110/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuksilla niin kuin kaikilla lääkkeillä on mahdollisia sivuvaikutuksia. Jos tietäisit, minkälaisia sivuvaikutuksia buranalla on, uskaltaisitko ottaa:

mustelmataipumuksen tai nenäverenvuotojen lisääntymistä (verihiutaleiden toiminnan heikkenemiseen liittyen)

mielialan laskua tai uneliaisuutta

pyörrytystä tai päänsärkyä

korvien soimista

sydämen vajaatoiminnan pahenemista (turvotusten tai hengenahdistuksen lisääntymistä)

kehon ääreisosien, kuten jalkojen ja käsien, turvotusta

närästystä, ylävatsakipua, pahoinvointia tai ripulia

nokkosrokkoa, ihon kutinaa tai voimakkaampaa ihon tai limakalvojen turvotusta.

hermostuneisuutta, sekavuutta, painajaisia, havaintohäiriöitä, harha-aistimuksia, vainoharhaisuushäiriöitä, unettomuutta

ihon kihelmöintiä tai ”tikkuilua” ilman näkyvää syytä (harhatuntemuksia eli parestesioita)

suutulehdusta, ruoansulatuskanavan haavaumia ja verenvuotoja tai veriulosteita.

verihiutaleiden vähenemistä (joka voi ilmetä lisääntyneenä mustelma- tai nenäverenvuototaipumuksena)

veren valkosolujen vähenemistä tai katoa (johon voi liittyä epäselvää kuumeilua, flunssan kaltaisia oireita tai kurkkukipua)

veren kaliumpitoisuuden nousua

näön hämärrytystä tai sarveiskalvomuutoksia

sekavuustila (potilailla, jotka käyttävät takriinia)

aivokalvontulehdus (potilailla, joilla on tietyntyyppinen sidekudossairaus)

kuulonalenemaa

sepelvaltimotaudin oireiden pahenemista (lisääntynyttä rintakipuilua) tai rytmihäiriöitä

hengenahdistusta tai astman pahenemista

ruoansulatuskanavan puhkeamisia, haavaisen paksusuolentulehduksen pahenemista, sylkirauhastulehdusta tai haimatulehdusta

maksaentsyymien kohoamista, keltaisuutta tai maksatulehdusta (voi ilmetä ylävatsakipuna)

voimakkaita hilsehtiviä tai rakkuloita muodostavia iho- tai limakalvoreaktioita, valoyliherkkyyttä, aknen pahenemista tai psoriaasin pahenemista, hiustenlähtöä

munuaistoiminnan heikkenemistä

voimakkaita allergiaoireita (anafylaksiaa).

Tulehduskipulääkkeiden, kuten Buranan, käyttöön voi liittyä hieman suurentunut sydäninfarktin tai aivohalvauksen riski.

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1817&d=3096760&i=ORION+PHARMA_B…

Vierailija
111/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei rokotusvastainen, minun immuniteettivajaalle lapselleni sinun lapsesi on kävelevä pommi.

Vierailija
112/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokotusmyönteinen, mutta haluan tietää, mitä lapseeni pistetään.

Neuvolassa rokote on valmiina ruiskussa, kun saavumme sinne. Olen sanonut terveydenhoitajalle, että haluan nähdä, miten hän vetää aineen ruiskuun ja haluan nähdä, mitä ampullissa lukee ja haluan ennen rokotusta lukea, mitä rokote sisältää, mitä haittavaikutuksia voi olla jne. ihan samalla tavalla kuin mitä särkylääkepaketin mukana olevassa listauksessa kerrotaan,

Terveydenhoitaja ei yleensä tähän suostu. Hän on sanonut, että se ruiskun rokote menee hukkaan, jos sitä ei pistetä. Toiseksi äidin ei pidä kuvitella olevansa fiksumpi kuin THL. Jos rokote on hyväksytty, ei ole syytä hätäillä tai haluta mitään listaa vaikuttavista aineista. Eikä pidä ihmetellä sitäkään, että neuvolakorttiin ei tule muuta tietoa kuin että rokote on saatu, tietojärjestelmään kirjataan mystisiä kirjainyhdistelmiä, joill voidaan selvittää jälkikäteen, millä lapsi rokotettiin vai oliko kyseessä lumerokote.

Lastani (nyt 7 kk) ei ole rokotettu, koska neuvolassa ei suostuta vastaamaan kysymyksiini. Jos ja kun rokote on vaaraton, miksi vanhempana en saa nähdä, mistä ampullista se otetaan tai mitä se sisältää?

Koulutukseltani olen kemisti.

Vierailija
113/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän tapauksen jossa vastasyntynyt sai hinkuyskän kun ei ollut vielä rokotettu, äiti oli vauvan kanssa viikkoja sairaalassa, joka yö valvoi lapsen vierellä ja kuunteli rohinaa, että koska hengitys lakkaa. Parivuotias kävi isänsä kanssa ikkunan takana katsomassa vauvaa.

Sitten tiedän sen lapsen joka sairastui hengenvaarallisesti vesirokosta.

Mutta yhtään tapausta en tiedä joka olisi saanut jotain pientä kuumetta kummempaa oiretta rokotuksesta.

Itse olen syntynyt 1974, eikä mun lapsuudessa kukaan sairastanut mitään muuta kuin vesirokon, kellään ei ollut mitään tuhkarokkoa tms. niistä vaan koulukirjoissa oli kauheita kuvia.

Olen syntynyt myös 1974 ja sairastanut sikotaudin, tuhkarokon ja vesirokon. Vihuritokkoon rokote 5-luokalla, että silleen,

Vierailija
114/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotushullu taas vauhdissa... Muista syödä lääkkeesi rokotusten lisäksi.

Jos satunnaisten lasten rokottamattomuus olisi nykyaikana järkyttävä uhka, olisi jo säädetty pakkorokotuslaki. Miksi sun elämää järkyttää joku muutama prosentti, joka ei rokotuksia saa? Elämässä on paljon parempiakin riskejä ja vaaroja, jotka voivat johtaa kuolemaan. Hae apua kontrollintarpeeseesi, silloin mennään jo vähän yli jos koitetaan määräillä muita. Vauhkoaisit mielummin vaikka alkoholin vaaroista, sen myrkyn johdosta sairastuu ja kuolee lukemattomia ihmisiä vuosittain. Ja moni lapsi saa turpaansa.

Vierailija
115/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteet on paljon vaarallisempia kuin mitä on luultu. Esim. sikapiikki. Meilläkin on tuttavapiirissä siitä sairastuneita. Itselläkin kokemus siitä, ettei ihan kaikkia rokotuksia kannatakaan ottaa. Onneksi mitään pahempaa ei tullut mutta läheltä piti. Enää en rokottaisi lapsiani yhtä auliisti. Silloin olin vielä niin luottavainen.

Jokaisella on oikeus omiin ratkaisiuihin oman elämänkokemuksensa pohjalta. Kaikille ei nyt vaan kaikki aineet ole turvallisia. 

Omiin kyllä. Mutta me emme omista lapsiamme, heillä on omat oikeutensa.

Kaikki rokotukset lapseltaan kieltävä olisi minusta määriteltävä lapsen kaltoinkohtelijaksi. Kyllähän vanhempia voidaan rangaista esim. jos eivät anna insuliinia lapselle, jolla diabetes.

Minkä ihmeen takia harvinaiset tartuntataudit nähdään edelleen jonain suurimpana uhkana lasten terveydelle, 2010-luvulla, jolloin on hyvä hygieniataso ja hoitoa tarjolla? Miksei niitä vanhempia rangaista, jotka lapsia fyysisesti- tai henkisesti pahoinpitelemällä aiheuttavat terveyshaittoja, joihin eivät edes hae hoitoa? Päihtyneet tai mt-ongelmista kärsivät vanhemmat, syöpä tai ylipainokin on huomattavasti suurempi riski kuin polio tai tubi, mutta silti vanhemmat syöttävät vaikka mitä paskaa lapsilleen eivätkä huolehdi näiden terveydestä. Eikä näitä vanhempia olla mitenkään aina kivittämässä. Miksi ihmiset suhtautuvat juuri rokotuksiin niin tunteikkaasti, ettei järkikään enää pelaa? Antibiooteille resistenssit bakteeritkin ovat suurempi uhka kuin entisajan pelätyt sairaudet, silti niitä antibiootteja vaaditaan lapselle joka nuhakuumeeseen ja korvatulehdukseen varmuuden vuoksi. Mikä logiikka?

Epidemologinen logiikka.

Vierailija
116/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei rokotusvastainen, minun immuniteettivajaalle lapselleni sinun lapsesi on kävelevä pommi.

Ja jotta sinun lapsellasi asiat olisivat hyvin, voitte tehdä mitä haluatte, niin minun lapseni täytyy ottaa rokotteen mukana riski neurologisesta sairaudesta? Miksi muiden täytyy uhrautua sinun lapsesi vuoksi?

Vierailija
117/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pommit sinun immuniteettivajaata lasta kohti tulevat maamme rajojemme ulkopuolelta, maista joissa rokotuksista ei tiedetä mitään.

Vierailija
118/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rokotusmyönteinen, mutta haluan tietää, mitä lapseeni pistetään.

Neuvolassa rokote on valmiina ruiskussa, kun saavumme sinne. Olen sanonut terveydenhoitajalle, että haluan nähdä, miten hän vetää aineen ruiskuun ja haluan nähdä, mitä ampullissa lukee ja haluan ennen rokotusta lukea, mitä rokote sisältää, mitä haittavaikutuksia voi olla jne. ihan samalla tavalla kuin mitä särkylääkepaketin mukana olevassa listauksessa kerrotaan,

Terveydenhoitaja ei yleensä tähän suostu. Hän on sanonut, että se ruiskun rokote menee hukkaan, jos sitä ei pistetä. Toiseksi äidin ei pidä kuvitella olevansa fiksumpi kuin THL. Jos rokote on hyväksytty, ei ole syytä hätäillä tai haluta mitään listaa vaikuttavista aineista. Eikä pidä ihmetellä sitäkään, että neuvolakorttiin ei tule muuta tietoa kuin että rokote on saatu, tietojärjestelmään kirjataan mystisiä kirjainyhdistelmiä, joill voidaan selvittää jälkikäteen, millä lapsi rokotettiin vai oliko kyseessä lumerokote.

Lastani (nyt 7 kk) ei ole rokotettu, koska neuvolassa ei suostuta vastaamaan kysymyksiini. Jos ja kun rokote on vaaraton, miksi vanhempana en saa nähdä, mistä ampullista se otetaan tai mitä se sisältää?

Koulutukseltani olen kemisti.

Vaikea uskoa, että on valmiina ruiskussa lämpeämässä. Lapsi voi olla vaikka kuumeessa niin sitä ei voida pistää ja rokote menee taas hukkaan.

Vierailija
119/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on näitä, jokaisen oma valinta, juttuja ja niin pitää ollakin. 

Ei kenenkään tarvitse avokadoakaan syödä vaan sen takia, että jotkut ovat siihen hurahtaneet.

Vierailija
120/459 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene terapiaan. Et voi hallita jokaista asiaa. Kun menette ulos, nurkalla voi vaania vaikka tappajapedofiili, joka vie lapsesi. Tai tietä ylittäessä rattijuoppo voi ajaa päälle. Paljon todennäköisempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän