Hulluimpia neurooseja, joita sinulla tai jollain tuntemallasi ihmisellä on?
Aloitan itsestäni:
Ennenkuin lähden kotoa, vietän tovin aikaa hellan levyjen äärellä. Missään nimessä ei riitä se, että vain vilkaisisin niitä todetakseni, että kiinni ovat, ehei. Mun pitää koskea jokaiseen namikkaan ja sanoa ääneen: nolla, nolla, nolla, nolla..plus vielä koskettaa itse levyjä ja varmistaa, että ovat varmasti kylmiä. Oon huomannut, että mitä väsyneempi olen, sitä kauemmin vietän aikaa niiden ääressä ja monesti jo tuskastun kunnolla itseeni! Mulla on näitä muitakin, ja silti koen olevani suhteellisen normaali, työssäkäyvä, aikuinen suurperheen äiti!
Kommentit (36)
Katson sängyn alle ennen nukkumaanmenoa
Jos mua kutittaa esim. vasemmasta kädestä, mun on pakko raapia myös oikeasta kädestä samasta kohtaa..
Sairastan pakko-oireista häiriötä. Kun lähden kotoa pois niin minun pitää kännykkäkameralla kuvata onko liesi pois päältä onko jääkaappi päällä ja siinä ovi kiinni ym. Sitten pääsen ulos alkaa se oven tarkastelu onko se kiinni? ONKO SE KIINNI!!? No lopulta lähden liikenteeseen ja sitten! " olikohan se ovi kiinni? " ajatus tulee päähän. Sillä samalla hetkellä se järki siellä pään sisässä vakuuttelee " kyllä se ovi on kiinni koitit monta kertaa ja se lukko loksahti! " Ei ei pakko mennä tarkistamaan.
JA sitten olet siinä oven edessä ja huomaat sen olevan kiinni tulee se valtaisa suuttumus/viha itseään kohtaan.
Viime aikoina kun herään yöllä minun on pakko tarkistaa onko jääkaappi päällä!
Parillinen määrä, pariton on ahdistavaa
Itselläni on aikaisemmin ollut vastaavia ovien, hellojen ym. Tarkisteluun liittyviä. Nykyään on lähinnä vain iltaisin tai öisin, mutta vähän eri tyyppisiä. Esim. Jos juon mukista, se on laitettava johonkin juuri tiettyyn kohtaan takaisin. Tai jos teen jotain se pitää välillä tehdä tietty määrä kertoja.
Minäkin "nyljen" toista jalkapohjaani ja sitten se on niin kipeä että veri vuotaa jos yrittää kävellä. :/
Aina kun otan kaapista mukin, huuhtelen sen kolmeen kertaan kunnolla ennenkuin voin ottaa mitään juotavaa siihen. Muuten ajattelen, että esim. vedessä on jotain pölyä ja pöpöjä, ja että vesi maistuisi "lämpimältä"
Kun lähden aamulla hotellista, on pakko katsoa vähintään 5 kertaa aina uudelleen, kun olen laittanut matkalaukun kiinni, että lääkkeet ovat lääkepussissa mukana. Mihin hemmettiin ne sieltä olisivat hävinneet 30 sekunnissa, kun sinne viimeksi katsoin. Ärsyttävää. M50
Suosin numeroita 4 ja 5, luvuissa olen perso eri yhdistelmille numeroista 1,4 ja 7. Tämän numeromieltymykseni takia tykkään mm. osoitteista ja päivämääristä ja kaupoissa lasken minkä tuotteen "voin ottaa". Ylipäätään lasken vähän kaiken ja olen tyytyväinen jos saan lopulta tulokseksi suosikkinumeroitani.
Vierailija kirjoitti:
Kun lähden aamulla hotellista, on pakko katsoa vähintään 5 kertaa aina uudelleen, kun olen laittanut matkalaukun kiinni, että lääkkeet ovat lääkepussissa mukana. Mihin hemmettiin ne sieltä olisivat hävinneet 30 sekunnissa, kun sinne viimeksi katsoin. Ärsyttävää. M50
Itsellä jos minun täytyy lähteä jonnekin pakkaan tavarat ja lääkkeet. Sitten useita kertoja pitää avata laukku ja katsoa onko ne lääkkeet siellä ja ONKO niitä tarpeeksi. Sitten laukku kiinni ja olen valmis lähtemään... MUTTA vielä kerran pitää katsoa onko ne lääkkeet siellä. Tätä toistuu n. 5 - 10 kertaa...
Ei nyt ole mitään psykooseja, mutta mua huvittaa enemmänkin erään sukulaisen ruokaennakkoluulot. Hänellä on uskomuksia, että eräät juomat ovat "rasvaisia" -- siis sellaiset, joissa oikeasti on 0% rasvaa kuten viinit.
Muitakin ihmeellisyyksiä hänellä on, esim. sanoo ettei voi juoda maitoa eikä syödä mitään maitotuotteita. Syytä ei osaa selittää, siis ei ole allergiaa eikä laktoosi-intoleranssia. Jos siis tarjoaisin vaikkapa maustamatonta jugurttia kipossa ja lisäisin siihen tuoreita marjoja, se ei missään nimessä käy, se on aivan kauhistus!
Kuitenkin tämä sukulainen syö päivittäin mansikkajäätelöä (maidosta tehtyä siis). Myös kaikki maidosta tehdyt smetanat ja kermaviilikastikkeet ovat hänen herkkuaan. Voita ja juustoja hän syö päivittäin. Silti väittää aina, että maito ja maitotuotteet eivät käy.
Hän ei itse koskaan juo kahvia tai teetä ruoan jälkeen, eikä koskaan tarjoa kahvia tai teetä vieraille kotonaan. Ihmettelee suuresti jos joku sellaisia pyytää. Hän kuitenkin käy usein ulkona syömässä ja on matkustellut Euroopassa paljon. En siis ymmärrä miten ei ole huomannut että joka paikassa ihmiset yleensä juovat esim. kahvia ruoan jälkeen ja Suomessakin se kuluu jopa buffet-lounaan osaksi.
Kolmas kummallisuus on se, että tämä sukulainen jaksaa edelleen päivitellä etten minä syö lihaa, vaikka en ole lihaa syönyt kohta 30 vuoteen. Itse hän pitää itseään lihansyöjänä ja mainostaa sitä suureen ääneen. Kuitenkaan hän ei koskaan syö ravintolassa mitään liha- tai kanaruokaa, eikä osta lähes koskaan lihaa kotiin, paitsi makkaraa. Silti päivittelee mun outoa ruokavaliota.
Liberaalien "suvaitsevaisten" vasemmistolaisnaisten hulluin vallitseva neuroosi on monikultturismi. Hurmoksellinen, uskonnollinen itsetuhon tahtotila maahantuoda omasta ideologiastaan mahdollisimman kaukana olevaa kulttuuria joka valtaan päästyään ensimmäiseksi kivittäisi liberaalit "suvaitsevaiset" vasemmistolaisnaiset.
Yksi tuttavani on hassu, sillä minne me menemmekin, kohta on mentävä jonnekin yleiseen vessaan, koska hänen pitää pestä kasvot. Aina ja kaikkialla pitää päästä naamanpesulle, kesät talvet.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ole mitään psykooseja, mutta mua huvittaa enemmänkin erään sukulaisen ruokaennakkoluulot. Hänellä on uskomuksia, että eräät juomat ovat "rasvaisia" -- siis sellaiset, joissa oikeasti on 0% rasvaa kuten viinit.
Muitakin ihmeellisyyksiä hänellä on, esim. sanoo ettei voi juoda maitoa eikä syödä mitään maitotuotteita. Syytä ei osaa selittää, siis ei ole allergiaa eikä laktoosi-intoleranssia. Jos siis tarjoaisin vaikkapa maustamatonta jugurttia kipossa ja lisäisin siihen tuoreita marjoja, se ei missään nimessä käy, se on aivan kauhistus!
Kuitenkin tämä sukulainen syö päivittäin mansikkajäätelöä (maidosta tehtyä siis). Myös kaikki maidosta tehdyt smetanat ja kermaviilikastikkeet ovat hänen herkkuaan. Voita ja juustoja hän syö päivittäin. Silti väittää aina, että maito ja maitotuotteet eivät käy.
Hän ei itse koskaan juo kahvia tai teetä ruoan jälkeen, eikä koskaan tarjoa kahvia tai teetä vieraille kotonaan. Ihmettelee suuresti jos joku sellaisia pyytää. Hän kuitenkin käy usein ulkona syömässä ja on matkustellut Euroopassa paljon. En siis ymmärrä miten ei ole huomannut että joka paikassa ihmiset yleensä juovat esim. kahvia ruoan jälkeen ja Suomessakin se kuluu jopa buffet-lounaan osaksi.
Kolmas kummallisuus on se, että tämä sukulainen jaksaa edelleen päivitellä etten minä syö lihaa, vaikka en ole lihaa syönyt kohta 30 vuoteen. Itse hän pitää itseään lihansyöjänä ja mainostaa sitä suureen ääneen. Kuitenkaan hän ei koskaan syö ravintolassa mitään liha- tai kanaruokaa, eikä osta lähes koskaan lihaa kotiin, paitsi makkaraa. Silti päivittelee mun outoa ruokavaliota.
En minäkään voi juoda maitoa, enkä piimää, enkä syödä viiliä, maustamatonta jogurttia jne., mutta jäätelö ja kermaiset kastikkeet kyllä menee. Johtuu siitä, että en pidä maidon mausta, en ole koskaan pitänyt.
Kannattaa noudattaa tarkkaavaisuutta liikenteessä. Itse olen jo kokenut tapaturmia, jotka ovat liittyneet puhdistautumishäröilyihini. Jos en kuole tämän ongelman aiheuttamaan massiiviseen stressiin, niin sitten juoksen vahingossa bussin alle väistellessäni erilaisia "kontaminoituneita" asioita. Minulle on nykyisin niin vähän "puhdasta" aluetta maailmassa, että en oikeastaan enää koske kuin muutamaan asiaan ilman jotain apuvälinettä. Jos teen jonkun virheen, niin sen seurauksena joudun tekemään jopa vuosia jatkuvia korjaavia operaatiota, heittämään arvokkaita tavaroita roskiin, jne. Tällainen on sen verran raskasta, että virheitä ei mielellään tee.
12