Hulluimpia neurooseja, joita sinulla tai jollain tuntemallasi ihmisellä on?
Aloitan itsestäni:
Ennenkuin lähden kotoa, vietän tovin aikaa hellan levyjen äärellä. Missään nimessä ei riitä se, että vain vilkaisisin niitä todetakseni, että kiinni ovat, ehei. Mun pitää koskea jokaiseen namikkaan ja sanoa ääneen: nolla, nolla, nolla, nolla..plus vielä koskettaa itse levyjä ja varmistaa, että ovat varmasti kylmiä. Oon huomannut, että mitä väsyneempi olen, sitä kauemmin vietän aikaa niiden ääressä ja monesti jo tuskastun kunnolla itseeni! Mulla on näitä muitakin, ja silti koen olevani suhteellisen normaali, työssäkäyvä, aikuinen suurperheen äiti!
Kommentit (36)
Erikoinen on ehkä itsekannibalismi, mihin viimeksi törmäsin
Vierailija kirjoitti:
Hyi, miten se ilmenee? Mulla on tuttava, joka "nylkee" itseään rapsimalla ihoa irti esim. jalkapohjista ja sitten ei meinaa pystyä kävellä!
Luin Netistä, en ol ite tavannut ko. ihmistä.
Mutta, tosielämässä arvostan esim. erästä ihmistä, joka erittäin pahasti viillellyt ja itsetuhoinen MENNEISYYDESSÄ
Mullakin oli tuo ovien tarkistelu joskus, tosi ärsyttävää, siinä ihan ovenkahvatkin löystyi, kun piti käydä iltaisin niin moneen kertaan kiskomassa.. Ja kännykän näppäimet piti tarkistaa onko lukossa ja onko herätys soimassa, moneen kertaan, ja vielä miehelläkin tarkastuttaa. Onneksi olen päässyt noista eroon, hirveästi vei energiaa jo tuossa mittakaavassa pakkotoiminnot, en halua edes tietää, mitä se vois olla pahimmillaan. Nykyään kärsin jonkinlaisesta autoilupelosta, että varsinkin pitempiä automatkoja stressaan ja isoja/vilkkaasti liikennöityjä tiereittejä, ihan siksi kuk ihmiset käyttäytyy tosi holtittomasti liikenteessä ja pelottaa onnettomuuteen joutuminen. Kyllä silti pakotan itseni autoon ja liikenteeseen, sekä kuljettajana että kyytiin, ja ajan ihan nopeusrajoitusten mukaisesti, mutta onhan se kova pelko ikävä tunne toisinaan.
Ap noi olis voinu olla mun kirjotuksia! Ihan samoja juttuja. Ainoo et meillä ei irroteta kahvinkeitintä. Mutta sen nappulan varmistan samoin että varmasti pois päältä. Sama hellan ja ovien kanssa. Usein lähtiessäni myös tönin useasti ulko-ovea, että varmasti on kiinni. Tarkastan myös että pesukone ja apk pois päältä ja hanat kiinni. Tietokoneet pois päältä ja ikkunat kiinni. Jääkaapin ovet täytyy varmistaa. Ja valot! Etteivät jää päälle. Jos ollaan miehen kanssa johonkin lähdössä niin mies yleensä kerkee ulos ja jään yksin varmistamaan, että kaikki on kunnossa :D jos toinen häärii siinä niin varmana unohdan jonkun. Onneks tohon ei mene kauaa aikaa.
Surullinen oli tyttö, joka poltti itseään.Esim. hiuksiaan.
Parempi, kun ei liikaa muistele.
Eräs sukulaiseni on sairaan neuroottinen siivoamisen suhteen. Imuroi joka päivä, pesee suihkutilan aina suihkun jälkeen jne. Kun kerran kävin hänen vessassaan isommalla asialla, hän heti kiiruhti kuuraamaan vessan lattiasta kattoon. Mutta vessanpöntön kantta hän ei jostain syystä osaa laskea, kun vetää vessan. :D
Äitini tarkistaa joka aamu ennen töihin lähtöä koko keittiön läpi. Koskettaa jokaista nappulaa ja laskee hiljaa "yksi, kaksi, kolme, yksi, kaksi..." jne.
Ottakaa kuva kännykkään niistä hellan namiskoista/kahvinkeittimistä tms. Se toimii ainakin mulla hyvin varmistimena ennen reissuun lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, miten se ilmenee? Mulla on tuttava, joka "nylkee" itseään rapsimalla ihoa irti esim. jalkapohjista ja sitten ei meinaa pystyä kävellä!
mä oon just tommonen ja syön sitä nahkaa, suihkun jälkeen parhaimmillaan kun lähtee irti helposti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mä oon just tommonen ja syön sitä nahkaa, suihkun jälkeen parhaimmillaan kun lähtee irti helposti
Yök! Mua ällöttää jo kun miehen mukulat kaivaa sormistaan ja jaloistaan kuivia pois. Sitten kylvävät niitä tänne. Hyi. En jaksais joka kerta sanoa kun teinejä ovat jo.
Onko ikkunat kiinni, ovet lukossa, suihkut pois päältä, pesukoneet pois päältä, liesi, hella, leivänpaahdin, kahvinkeitin, tietokone, jääkaappi, pakastin. Tämä parhaina päivinä kerran. Mitä enemmän kiire ja stressiä, sitä useammin kierros tehdään. On ihan tietty järjestys noissa miten käyn läpi. Ja ulko- oven kahvaa kiristellään tasaisin väliajoin. Joskus aikoinaan lähti kahva irti. Ainakin oli ovi kiinni...
Vierailija kirjoitti:
Onko ikkunat kiinni, ovet lukossa, suihkut pois päältä, pesukoneet pois päältä, liesi, hella, leivänpaahdin, kahvinkeitin, tietokone, jääkaappi, pakastin. Tämä parhaina päivinä kerran. Mitä enemmän kiire ja stressiä, sitä useammin kierros tehdään. On ihan tietty järjestys noissa miten käyn läpi. Ja ulko- oven kahvaa kiristellään tasaisin väliajoin. Joskus aikoinaan lähti kahva irti. Ainakin oli ovi kiinni...
Monesti itsekseni naureskellut,että joskus jää vielä kahva käteen :D
Ainiin. Sitten kun liikun autolla jossain. Siihenkin omat juttunsa. Valot pois,vaihde vapaalla, käsijarru päällä,ikkunat kiinni ja ovet lukossa.
hulluhkoko nainen? kirjoitti:
Aloitan itsestäni:
Ennenkuin lähden kotoa, vietän tovin aikaa hellan levyjen äärellä. Missään nimessä ei riitä se, että vain vilkaisisin niitä todetakseni, että kiinni ovat, ehei. Mun pitää koskea jokaiseen namikkaan ja sanoa ääneen: nolla, nolla, nolla, nolla..plus vielä koskettaa itse levyjä ja varmistaa, että ovat varmasti kylmiä. Oon huomannut, että mitä väsyneempi olen, sitä kauemmin vietän aikaa niiden ääressä ja monesti jo tuskastun kunnolla itseeni! Mulla on näitä muitakin, ja silti koen olevani suhteellisen normaali, työssäkäyvä, aikuinen suurperheen äiti!
Olipa tuttua tekstiä!
Siis "mahtavaa" kun en ole yksin! Meilläkin huoltoyhtiö on käynyt jo pari kertaa uusimassa jääkaapin kahvat, kun olen painellut niitä niin lujaa, että ovat menneet rikki..nykyään painan ovesta, en kahvasta. Samaten ruuveja saa olla kiristelemässä ovista. Pelkään, että kohta vesihanojen kahvat menevät pian rikki, koska "joudun" painamaan niitä aina vessassa/suihkussa käydessäni varmistaessani, etteivät ne vaan valuta vettä.
Ennen nukkumaan menoa tarkistan että ovet on kiinni,avaimet paikoillaan,hellat ja Kahvinkeitin kiinni ja tarkistan joka paikan ettei asunnossa ole ketään ylimääräisiä, hullua tiedän :D
Kylläpä nopeasti tipahti alas tämä aloitus! :( Aloittaja jatkaa: ulko-ovien tarkistus kuuluu joka iltaisiin nukkumaanmenorituaaleihin. Ne täytyy käydä nykimässä moneen kertaan. Samoin täytyy tarkastaa, ovatko kahvin- ja vedenkeittimen töpselit irti seinästä, ja pitäähän sitä käydä kurkkaamassa, hengittävätkö nukahtaneet lapset varmasti.