Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kolme poikaa jakaa yhteisen huoneen? (14, 13 ja 10v)

Vierailija
16.07.2016 |

Huoneeseen mahtuu yksi kerrossänky ja yksi parvisänky (parvisängyn alle siis kirjoituspöytä ja tuoli, jotka eivät muuten mahtuisi hyvin minnekään). Tilaa jää vielä vaatekaappiin, jotta voisi liikkuakin kyseisessä huoneessa. Huone ei siis ole kovin iso, muttei ihan mikään kopperokaan.

Onko huono ajatus? Voivatko 10-14-vuotiaat pojat jakaa huoneen keskenään? Meillä ei nyt ole kauheasti varaa muuhun, vaikka töissäkäyviä olemme kummatkin miehen kanssa. Toinen vaihtoehto on se, että yksi nukkuu olohuoneessa.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka iso olkkari on? Voisiko siitä jakaa osan nuorison olohuoneeksi jossa saisivat ainakin visuaalista omaa tilaa jolloin nukkumistila jäisi ihan vaan nukkumiselle? Tai voisiko olkkarista jakaa osan vanhemmille, loput perhehuoneeksi, pikkumakkari junnujen omaksi luolaksi ja isompi poikien nukkumiseen ja vaatekaapeille?

Omaa tilaa tarvitaan, mutta sen suunnittelemisessa voi käyttää mielikuvitusta. Oma tila ei välttämättä tarkoita omaa makkaria. 

Kiitoksia näistä ideoista, voin ehdottaa pojille josko joku näistä kelpaisi heille.

Ap

Vierailija
62/72 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te vanhemmat olkkariin. Olette tämän sopan järjestäneet.

Kyllä, olkkariin menemme jos muu ei kelpaa pojille. Mutta voisitte lopettaa tuon hokemisen, että me tämän sopan järjestimme, sillä ette tiedä taustoja (tuomitsisitte provoksi jos tietäisitte joten jätän suosiolla kertomatta), ja lisäksi elämäntilanteet muuttuvat.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs se huoneen ilmanvaihto? Onko tuloilmaa niin paljon, että kolme kollia on hyvässä hapessa, vaikka nukkuisivat 10 tunnin unet ovi kiinni?

Ajattelin, että ikkunaa voisi pitää auki tms.

Ap

Te ette sitten asu Suomessa? Täällä Suomessa tuppaa olemaan talvisin aika kylmä, jopa niin että ikkunat on oltava öisin kiinni. Mutta teillä siellä ulkomailla on toki asiat paremmin.

Asun Lapissa ja minulla on ikkuna makkarissa öisin talvellakin auki.

Toivottavasti ei ole sähkölämmitys 

On, mitä sitten? Itse minä laskuni maksan.

Jaa lastesi hengellä??? Kun ilmastonmuutos pilaa mahdollisuudet elämään......

Vierailija
64/72 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs se huoneen ilmanvaihto? Onko tuloilmaa niin paljon, että kolme kollia on hyvässä hapessa, vaikka nukkuisivat 10 tunnin unet ovi kiinni?

Ap

Te ette sitten asu Suomessa? Täällä Suomessa tuppaa olemaan talvisin aika kylmä, jopa niin että ikkunat on oltava öisin kiinni. Mutta teillä siellä ulkomailla on toki asiat paremmin.

Häh?

Vierailija
65/72 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Häh?

Häh!

Vierailija
66/72 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä ne sitten kimpparunkkailisivat keskenään.

Tästäkään ei vanhempien tarvitse huolehtia, kyllä murkut paikan keksii. Todennäköisesti vessa tai suihku. Ja ihan hyvä harjoitella armeijaa varten.

Sängyissä sielläkin väpätys kävi..

Vierailija
67/72 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin voivat olla samassa huoneessa. Nykyään monilla ihmisillä on suoranainen pakkomielle, että kaikilla lapsilla pitää olla omat huoneet. 1990-luvulta muistan kuinka lähes jokaisessa perheessä oli lapsia samassa huoneessa, oli 16-vuotias poika ja 11-vuotias tyttö samassa huoneeessa eikä sitä kukaan paheksunut tai pitänyt outona. Hyvin monet 4-henkiset perheet asuivat kolmiossa ja lapset jakoivat makuuhuoneen. Nykyään oletetaan että tuon kokoinen perhe tarvitsee vähintään 4H+K-asunnon.

Vierailija
68/72 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvin voivat olla samassa huoneessa. Nykyään monilla ihmisillä on suoranainen pakkomielle, että kaikilla lapsilla pitää olla omat huoneet. 1990-luvulta muistan kuinka lähes jokaisessa perheessä oli lapsia samassa huoneessa, oli 16-vuotias poika ja 11-vuotias tyttö samassa huoneeessa eikä sitä kukaan paheksunut tai pitänyt outona. Hyvin monet 4-henkiset perheet asuivat kolmiossa ja lapset jakoivat makuuhuoneen. Nykyään oletetaan että tuon kokoinen perhe tarvitsee vähintään 4H+K-asunnon.

Komppi tälle.

Älä ap välitä näistä ilkeistä ja vittuilevista ihmisistä.

Vierailija
69/72 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä kun lapsia tehdään useita ja varaa ei oo. Lapset kärsii

Vierailija
70/72 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisiin asumisratkaisuihin porukka on täällä tottunut? Meilläkin on kummallekin lapselle oma huone mutta kun vauva joskus tarvitsee siirtää vanhempien makkarista pois niin jomman kumman lapsen huoneeseen hänet siirretään. Meillä ei mene kukaan olohuoneeseen nukkumaan.

Ja jotta saisitte lisää päiviteltävää niin isommat lapset ovat nyt jo yli kymmenvuotiaita.

Lapsuudessani saattoi nukkua neljäkin lasta samassa huoneessa, tosin silloin oltiin ulkona ja harrastettiin, makuuhuone oli vain nukkumista varten.

Mielestäni aloittajan lapset voivat ihan hyvin nukkua samassa huoneessa kaikki.

Vierailija
71/72 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhutaan 14-vuotiaasta ja pienemmistä. Ööh... Eiköhän se 13-vuotias ole kaikin tavoin enemmän samalla viivalla 14-vuotiaan kuin 10-vuotiaan kanssa, yläasteikäisiä sentään molemmat. Minä laittaisin isot pojat isompaan makuuhuoneeseen ja tekisin 10-vuotiaalle makuusopen olohuoneeseen. Sermillä rajattu tai kirjahyllyn taakse piilotettu makuunurkkaus on ihan kiva ratkaisu, ja vie paljon vähemmän tilaa kuin vanhempien sänky olohuoneessa.

Vierailija
72/72 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ison kerrossängynkin hommasitte. Huone kun ei kovin isolta kuulosta muutenkaan, niin viehän tuokin ihan järjettömän määrän tilaa.

Sanoisin että jos kyseessä on väliaikainen asunto, eli vaikka yhdestä kuukaudesta vuoteen, voi pojat pakon edessä laittaa yhteiseen huoneeseen. Jos menee yli vuoden (itse sanoisin että poikia pitäisin samassa huoneessa korkeintaan 6kk) niin ehdottomasti omat huoneet! En mielelläni laittaisi kumpaakaan pojista 10-vuotiaan kanssa samaan huoneeseen, mutta en laittaisi myöskään keskenään. Väliaikais vaihtoehdossa voisi myös miettiä 10-vuotiaan majoittamista vanhempien huoneeseen(ihan maksimiraja on se 6kk), mutta nyt se ei onnistu, vanhempien huoneen ollessa pieni.

14-vuotias on jo miehenalku, joka tarvitsee omaa yksityistä tilaa! Ja 13-vuotias tulee perässä.

Viesti ei nyt ehtinyt ap:n ongelman aikaan, mutta jos joku samaa ongelmaa pohtii, niin tässäpä on minun vastaukseni.

Olisi muuten kiva tietää, että miten ap tämän ongelman loppujen lopuksi ratkaisi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä