Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Runsaat kuukautiset, vieläkö joku muu hoitomuoto kun kohdunpoisto kokeilematta?

Vierailija
16.07.2016 |

Mulla on todella runsaat kuukautiset ja vuodan 2-3viikkoa, jonka jälkeen noin parin viikon tauko ja taas 2-3viikkoa vuotoa. Hemoglobiini on alhainen ja runsas vuoto rajoittaa elämää todella paljon.

Olen kokeillut hormonaalista ehkäisyä se ei sovi eikä ole myöskään auttanut vuotoon, myös minipillerit ja hormonikierukka kokeiltu, ei apua. Caprilon ja Visanne kokeiltu, mutta eivät vähentäneet vuotoa.

On myös tutkimuksilla todettu, ettei ole kasvaimia tmv, joista runsas vuoto voisi johtua.

Lääkäri ehdotti seuraavana hoitona runsaisiin kuukautisiin kohdunpoistoa. Mä en tuota kohdunpoistoa haluaisi sen riskien takia, jos olisi jokin muu keino, jota voisi ainakin vielä kokeilla.

Lapset on tehtynä ja ikää 36v.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOIMAKKAILLA KIPULÄÄKKEILLÄ....

Vierailija
22/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko olet kokeillut gluteenin poistamisen ruokavaliosta? Suosittelen. Ehkä ei ihan seuraaviin kuukautisiin ehdi. Vaatii aikaa, mutta ajan kanssa. Entä maito? Voisi myös olla kokeilemisen arvoinen.

Syö monipuolisesti ja runsaasti kasviksia, marjoja, hedelmiä, ravintorikasta ja vihreää ruokaa...

Terveellisiä rasvoja teollisesti prosessoitujen rasvojen ja margariinien sijaan.

Toivottavasti saat luonnollisista keinoista apua ja vältyt kirurgiselta toimenpiteeltä :)

Ruokavalioni on viljaton ja maidoton allergiani takia. Lisäksi pyrin syömään mahdollisimman luonnollista ruokaa, jossa ei ole lisäaineita ym.

ap

Entä kiinnostaisiko elävä raakaravinto. Edes jonkin verran, jos ei kokonaan. Olen lukenut, että raakaravinto niukentaa kuukautisia ja omakohtaista kokemusta on myös.

Esim. vihermehut ovat tosi hyvä lisä kenelle tahansa :)

Tsemppiä :)

Varmasti niukentaa, voi jopa loppua kuukautiset kokonaan (ja muutenkin mennä hormonitoiminta sekaisin), jos syntyy puutostiloja ja keho on aliravittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä menisin ilomielin kohdunpoistoon, mutta mun kohdalla lääkäri miettii vielä, kun olen vasta 25v eikä lapsia. En kyllä edes halua lapsia

25-vuotiaan mieli muuttuu moneen kertaan. Mikä siinä kohdunpoistossa on, koska se on viimeinen hoitokeino. Ei ole pieni leikkaus eikä riskitön. Ai, että ei kestä kuukautisia, kestää ne. Ei ole sellaisia kipuja, etteivät helpotu VOIMAKKAILLA KIPULÄÄKKEITTÄ, turha valittaa.

Voi tsiisus näitä "turha valittaa" tyyppejä!!! Sinäkö päätät, kuka valittaa turhasta? Jos sinulla on kuukautisvaivat hallinnassa niin eikö toisella voi olla eri tilanne?

Eikö aloittajalla ollut lähinnä vuoto-ongelmaa ja hemoglobiinin laskua; ei niihin kipulääkkeet auta.

Kaikkien kuukautiskipuihinkaan ei auta voimakkaatkaan kipulääkkeet. Tai kipu voi lievittyä, mutta esim. oksentelu ja ripulointi jää. 

Vierailija
24/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivut saadaan kuriin ja vuodon määrään voi vaikuttaa,mutta kun ei haluta. Aivan turhaa väittää,ettei lääkkeillä olisi vaikutusta.

Vierailija
25/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kohdun lämpöpallohoito. Mulle tehtiin se muutama kk sitten ja ilokseni voin todeta ettei pisaraakaan verta ole sen jälkeen tullut. Lähtöasetelma oli sama kuin sulla, ap. Samalla laittoivat Essuret.

Vierailija
26/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä menisin ilomielin kohdunpoistoon, mutta mun kohdalla lääkäri miettii vielä, kun olen vasta 25v eikä lapsia. En kyllä edes halua lapsia

25-vuotiaan mieli muuttuu moneen kertaan. Mikä siinä kohdunpoistossa on, koska se on viimeinen hoitokeino. Ei ole pieni leikkaus eikä riskitön. Ai, että ei kestä kuukautisia, kestää ne. Ei ole sellaisia kipuja, etteivät helpotu VOIMAKKAILLA KIPULÄÄKKEITTÄ, turha valittaa.

No mä oon ollut kyllä aina sitä mieltä, etten lapsia halua eikä se mieli ole mihinkään muuttunut, mies on kanssani samaa mieltä.

Mä olen kokeillut samat kun aloittaja, paitsi en tuota esmyania eikä mikään ole auttanut. Vuodan sen 3viikkoa ja tamponista ja 2-3 siteestä huolimatta vuoto tulee läpi, jos ei vaihda parin tunnin välein. Menkkojen alkaessa 11-vuotiaana vuoto kesti "vaan" viikon verran, mutta 15-16vuoden ikäisenä vuotoa alkoi olla muutaman kuukauden sisällä tän 3viikkoa. Myös kipuja on todella paljon, pahimmat kivut lähtee kun ottaa kaks 800mg buranaa, muttei siltikään ole kivuton. Lisäks mulla on myös ripulia vuodon aikana.

Tiedän kohdunpoiston riskit, mutta silti menisin siihen, jos lääkäri näyttäisi sille vihreää valoa

19

Vierailija
27/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio, jonka yhteydessä poltetaan kohdun limakalvo. Ystävälleni tehtiin tämä ja sen jälkeen hällä ei ole ollut kuukautisia.

Vierailija
28/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli joku kolmas verenvuodonestolääke käytössä, en muista enää nimeä mutta alkoi C:llä ja käytettiin mm. Verenvuototauteihin. Sitä maksimiannoksella ja lisäksi ibuprofeniinia 3krt päivässä. Toinen, mitä voi vielä kokeilla on hormonikierukka. Siinä on eri tavalla hormoneja, kuin e-pillereissä.

Vierailija
29/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä kohdun lämpöpallohoito. Mulle tehtiin se muutama kk sitten ja ilokseni voin todeta ettei pisaraakaan verta ole sen jälkeen tullut. Lähtöasetelma oli sama kuin sulla, ap. Samalla laittoivat Essuret.

Lääkäri sanoi, että hän suosittelee mulle ennemmin kohdunpoistoa kun tuota kohdun lämpöpallohoitoa.

ap

Vierailija
30/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli joku kolmas verenvuodonestolääke käytössä, en muista enää nimeä mutta alkoi C:llä ja käytettiin mm. Verenvuototauteihin. Sitä maksimiannoksella ja lisäksi ibuprofeniinia 3krt päivässä. Toinen, mitä voi vielä kokeilla on hormonikierukka. Siinä on eri tavalla hormoneja, kuin e-pillereissä.

Olen jo kokeillut hormonikierukan eikä se auttanut vaan vuosin lähes koko ajan ja lisäks ihan järkyttävät vatsakivut. Tarkoitatkohan cyklocapron lääkettä? Siinä on sama vaikuttava aine kun caprilonissakin.

ap

Vierailija
31/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitäkään kun ei kaikille voida tehdä! Tsiisus näitä wannabe lekureita mutu ohjeineen!

Terveisin hoitaja

Vierailija
32/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Cerazette lopetti runsaat vuodot kokonaan, onko se yksi kokeilemistasi minipillereistä?

Vierailija
33/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Cerazette lopetti runsaat vuodot kokonaan, onko se yksi kokeilemistasi minipillereistä?

On kyllä

ap

Vierailija
34/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ns. Pistoksena asennettava kapseli, jonka vaikutusaika on muistaakseni kk. Se blokkaa kaikki sukupuolihormoonit eli tekee käytännössä kemiallisen menopaussin. Itselleni tämä tehtiin nimenomaan järjettömien vuotohäiriöiden takia. 3kk jälkeen homma normalisoitui hyvin. Valmisteen nimeä en valitettavasti muista. Lääkärille varmasti tuttu.

Vierailija
35/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla paljoa muita vaihtoehtoja kuin kohdunpoisto. Kokeile buranakuuria caprilonin kera

Saa takuuvarman ripulin, mahalle ihan murhaa.

Vierailija
36/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunpoistoa suosittelen! Kannattais olla onnellinen, että sitä on ehdotettu, koska kohdunpoiston saannin kriteerit on tiukentuneet eikä sitä läheskään aina saa vaikka haluaisi ja olisi perusteitakin.

Vierailija
37/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivut saadaan kuriin ja vuodon määrään voi vaikuttaa,mutta kun ei haluta. Aivan turhaa väittää,ettei lääkkeillä olisi vaikutusta.

Håll käften!!!

Vierailija
38/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa ns. Pistoksena asennettava kapseli, jonka vaikutusaika on muistaakseni kk. Se blokkaa kaikki sukupuolihormoonit eli tekee käytännössä kemiallisen menopaussin. Itselleni tämä tehtiin nimenomaan järjettömien vuotohäiriöiden takia. 3kk jälkeen homma normalisoitui hyvin. Valmisteen nimeä en valitettavasti muista. Lääkärille varmasti tuttu.

Pistoksen nimi on Procren. Mä olen käyttänyt 6kk yhteen putkeen. Eli maksimiaika jota sitä saa käyttää. Tulee rajut vaihdevuosioireet, mutta siihen saa hormonikorvaushoidon (esim. Cliovelle), joka sisältää estrogeenia ja keltarauhashormonia pienen määrän. Auttoi vaihdevuosioireisiin. Endometrioosiin tämä korvaushormoni ei vaikuta haitallisesti. Mulla kutistui 6kk aikana endo ja kohdun myoomakin lähes olemattomiin.

Pistoshoidon jälkeen jatkettiin Visanne-valmisteella, kuukautiset ja kivut pysyneet poissa. Tällä keinolla onnistuttiin välttämään kohdunpoisto ja isot leikkaukset. Ikää mulla nyt 45 ja endometrioosista olen kärsinyt nuoresta asti.

Vierailija
39/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdunpoistoa suosittelen! Kannattais olla onnellinen, että sitä on ehdotettu, koska kohdunpoiston saannin kriteerit on tiukentuneet eikä sitä läheskään aina saa vaikka haluaisi ja olisi perusteitakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi