Miten pystytte olla vitsailematta töissä?
Minulta aina lipsahtaa ja nää ihmiset ottaa ne tosissaan. Sitten supistaan, että "se sanoi niin". Ihan selkeitä läppiä pitäisi olla mutta porukka ottaa ne haudanvakavasti.
Vai onko sekin jonkinlaista työpaikka kiusaamista?
Kommentit (19)
En pysty, enkä edes yritä. Eikä yritä kukaan muukaan. Meillä on kivaa töissä. Ja näin kesälomalla vitsaileminen toisillemme whatsupissa.
Sitä kutsutaan tilannetajuksi.
Asiakkaiden (allekirjoittaneella vastaavasti potilaiden) aikana lisäksi professioonaalisuudeksi.
No edes tauolla ei voisi puhua rennommin. Ollaan vaan huuli pyöreänä.
Ihmisillä on yleisesti ottaen erittäin paska sarkasmin- ja huumorintaju. Itse ainakin pelkään vitsailla oikeastaan koskaan, koska liian monta kertaa on minut käsitetty aivan päin peetä. Vedän sitten sellaista överiasiallista hapannaamalinjaa.
Hyvää työilmapiiriä kannattaa luoda ja pyrkiä puhumaan ja toimimaan niin, ettei loukkaa ja pahoita muiden mieltä. Se on taitolaji :)
Positiivista, jos töissä on mukavaa ja rentoa.
Vierailija kirjoitti:
En pysty, enkä edes yritä. Eikä yritä kukaan muukaan. Meillä on kivaa töissä. Ja näin kesälomalla vitsaileminen toisillemme whatsupissa.
No tuo on ihanteellista. Suurimmalla osalla työpaikoista ollaan yrmyturpia.
Kyllä töissäkin voi vitsailla, ainakin niissä työpaikoissa missä minä ole ollut, on vitsailtu paljonkin ja naurettu välillä vedet silmissä. Kyse on ehkä kuitenkin siitä, mistä ja miten vitsaillaan. Ketään ei pidä mollata eikä kenenkään mieltä pidä pahoittaa vitsailemalla jostain sellaisesta, joka voi loukata jotakuta.
Olen työpaikalla yleensä yrmy, asiallinen ja melko hiljainen. Muutaman työkaverin kanssa sitten heitetään mustaa läppää ja lähes joka päivä nauraa rätkätetään vedet silmissä milloin millekin asialle. Ei koskaan muille työkavereille - se on sellainen sanaton sopimus. Eli kun löytää hengenheimolaisiaan ja paikka on sopiva, niin huumoria viljelen ilman muuta. Mut sitten pyrin olemaan asiallinen muiden kanssa, varsinkin jos en typpiä juurikaan tunne. Säästyy väärinkäsityksiltä ja mielipahalta. Eikä haittaa yhtään jos joku tykkää, et onpa siinä tylsä tyyppi. Pääasia et hommat hoituu, eikä turhaa känää ole. Ei riittäisi kerta kaikkiaan energiaa vielä joitain nuhruisia ihmissuhdekiemuroita selvittämään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on yleisesti ottaen erittäin paska sarkasmin- ja huumorintaju. Itse ainakin pelkään vitsailla oikeastaan koskaan, koska liian monta kertaa on minut käsitetty aivan päin peetä. Vedän sitten sellaista överiasiallista hapannaamalinjaa.
Kaikilla muilla on paska huumorintaju, mutta sinä olet älyttömän hauska tyyppi? Niinpä niin. Ihan hyvä että näytät hapanta naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla muilla on paska huumorintaju, mutta sinä olet älyttömän hauska tyyppi? Niinpä niin. Ihan hyvä että näytät hapanta naamaa.
Voi olla sekin että huumorini on englantilaistyyppistä ja harvinaisen älykästä. Mene ja tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan tilannetajuksi.
Asiakkaiden (allekirjoittaneella vastaavasti potilaiden) aikana lisäksi professioonaalisuudeksi.
Juuri kaltaisiesi kuivien tiukkapipojen takia jättäydyin työttömäksi terveydenhuoltoalalta.
Me nauretaan takahuoneessa asiakkaille vedet silmissä t: myyjä
Yleensä nuo lörpöt tyypit on myös niitä jotka puhuu selän takana toisista.
Jos olet sarkasmiin taipuvainen niin harvemmin kannattaa vitsailla. Aina on yksi tai useampi joka ei ymmärrä sarkasmia.
Miksi olisin vitsailematta? Kyllä mä heitän vitsiä vaikka asiakkaan seurassa. Jos joku pahoittaa mielensä niin voi voi.
Eli et vitsaile omalla kustannuksella vaan toisten. Vitsisi on huono jos kuulijat ei huvitu
Mulla on henkisesti hyvin vaativa työ, työporukka kesken lentää läppää aivan tauotta. Yleensä hyvin huonoa, kaksimielistä ja mustaa. Ei kai tätä muuten jaksaisikaan.
minä olen e r i t t ä i n huumorintajuinen, ja huuli lentää kuin spitaalisella---- ja, ex-miesystäväni on samalla työpaikalla, jolla ei ole huumorintajua, voinette kuvitella, kuinka kinkkisiä tilanteita tulee siitä.... ja muu työyhteisö, pomoa lukuunottamatta, on aivan sairaan kivoja ja läppä lentää. voi luoja:D
oikeasti, huumori on kantava voima. löysätkää sitä nutturaa, ja nauttikaa työstänne! kaikilla ei ole edes sitä...
Hyvä käytös on ammattitaitoa, johon sisältyy asiallinen kielenkäyttö. Sisäistä tämä.