Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avovaimoni (alkoholisti) raitistui, mutta painostaa nyt minua ryyppäämään

KK
16.07.2016 |

Naisystävälläni on ollut hieman kaikenlaista mielenterveydellistä ongelmaa koko suhteemme ajan ja tähän liittyvää runsasta alkoholinkäyttöä arvaamattomine seurauksineen. On ollut tosi rankkaa, sen myönnän. Hänellä on mielestäni pientä taipumusta maanis-deprsessiiviseen käyttäytymiseen (ei ole diagnosoitu) ja on etenkin juodessaan ollut monesti suorastaan hengenvaarassa itsetuhoisen ja hurjan käytöksensä vuoksi. No hän sai nyt apua alkoholiongelmaansa ja on juomisen lopetettuaan ollut yhtä aurinkoa ja hilipatihei vaan, jopa äärimmäisyyksiin saakka. Eikä siinä mitään, olen tottunut hänen vaihtelevaan mielialaansa, mutta ongelmaksi on muodostunut nyt ihan tosissaan tämä: hän tyrkyttää minulle jatkuvasti alkoholia ja painostaa juomaan. Haluaisi minun lähtevän kavereideni kanssa pubiin istuskelemaan ja hän haluaisi tulla mukaan. Olla kuski.
En itse muutenkaan juo paljoa ja etenkään nyt en halua juoda lainkaan tukeakseni hänen raittiuttaan. Se olisi mielestäni tärkein pohja sille, että hänen muita mielenterveyden ongelmiaan voisi alkaa tosissaan hoitamaan. Avovaimoni suuttuu verisesti kun kieltäydyn hänen tarjoamistaan drinkeistä (kyllä, hän saattaa siis keskellä viikkoakin yhtäkkiä kuskata keittiöstä minulle jonkin alkoholipitoisen juoman pyytämättäni) ja saa aivan käsittämättömiä raivareita, vaikka muuten olisi ollut ihan pirtsakka koko päivän.
Olen suoraan sanottuna aika uuvuksissa tässä epävarmassa ja oudossa tilanteessa. Tuntuu etten oikein osaa enää tukea avovaimoani ja se ahdistaa sillä rakastan häntä suunnattomasti. Olisiko neuvoja tähän tilanteeseen?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla