Kysy mitä tahansa syrjäytyneeltä nuorelta
Kommentit (23)
Mitä sun syrjäytyminen pitää sisällään?
Mikset vastaa? Ikäsi? Sukupuolesi? Miten asut ja saat ajan kulumaan?
Mitäs tulevaisuudessa? 60 vuottta syrjäytymistä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhempasi ajattelevat tilanteestasi? Miten ovat auttaneet sinua? Mikä meni pieleen, että syrjäydyit?
Isä on koullut ja äiti on erittäin raskas persoona joten tukea ei ole siltä suunnalta herunut. Syrjäytymiseeni on varmaan vaikuttanut isän alkoholismi, raiskaus, lapsuudenaikainen hyväksikäyttö ja vanhempien vähättely yms.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sun syrjäytyminen pitää sisällään?
Hmm.. Viime kuukauden sisällä olen poistunut kotoa 2 kertaa, molemmat kerrat kestivät max 30min ja tapahtuivat ilta 10 jälkeen. Vieraita kotonani ei käy ja ruuat tilaan netistä tai näen nälkää. Hoidoissa olen viimeksi käynyt alkuvuodesta. Ja mitäs vielä tähän vastaisi..
Vierailija kirjoitti:
Oletko bi ?
Ei ole kokemusta kuin miehistä mutta naisen vartalo on mielestäni kiihottavamman näköinen joten en osaa sanoa :D
onko sulla jotain tulevaisuuden suunnitelmia tai tavoitteita, joiden kautta parantaa elämäsi laatua?
Vierailija kirjoitti:
Mikset vastaa? Ikäsi? Sukupuolesi? Miten asut ja saat ajan kulumaan?
Anteeksi kun kesti, ikä on jotain 20 ja 25 väliltä, olen nainen ja asun eteläsuomessa. Ajan saan kulumaan lähinnä tietokoneella ja puhelimella selaillen nettiä, mutta masennuksen takia aikaa kuluu paljon myös nukkumiseen, itkemiseen ja ihan vain seinän tuijottamiseen kun ei jaksa tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tulevaisuudessa? 60 vuottta syrjäytymistä?
Toivon joskus parantuvani jotta jaksan opiskella ammatin tai sitten teen itsemurhan kun voimat loppuvat.
Nainen ei syrjäydy ellei ole lesbo tai kehitysvammainen. Normaali heteronainen ei syrjäydy koska aina joku tulee ja pelastaa vaikka merenpohjasta.
Vierailija kirjoitti:
onko sulla jotain tulevaisuuden suunnitelmia tai tavoitteita, joiden kautta parantaa elämäsi laatua?
Haluaisin opiskella sisustussuunnittelijaksi ja jos/kun voin joskus paremmin haluaisin koiran jonka kanssa voisin harrastaa jotain pelastustoimintaa. Muita suunnitelmia tai haaveita ei oikein ole :)
Oletko hakenut ammattiapua? Miten sen saaminen on sujunut? Onko siitä ollut apua?
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei syrjäydy ellei ole lesbo tai kehitysvammainen. Normaali heteronainen ei syrjäydy koska aina joku tulee ja pelastaa vaikka merenpohjasta.
En ole kehitysvammainen enkä lesbo joten taidankin heittäytyä merenpohjaan pelastettavaksi :)
Vierailija kirjoitti:
Toki nainenkin voi syrjäytyä, kun ei ota apua vastaan ja sulkee itse kaikki ihmiset pois elämästään. Ja sitten tietenkin syyttää syrjäytymisestään muita ihmisiä, kuten ap tekee.
Vierailija kirjoitti:
Oletko hakenut ammattiapua? Miten sen saaminen on sujunut? Onko siitä ollut apua?
Olen hakenut ja valitettavasti sen saaminen on ollut erittäin vaikeaa. Kohdalle on sattunut monta ihmistä jotka ovat aivan väärällä alalla ja tämäkin on vaikuttanut syrjäytymiseeni. Tällähetkellä käyn ihanalla lääkärillä mutta aiempien huonojen kokemusten vuoksi luottamuksen muodostaminen on ollut erittäin hankalaa. Parhaiten olen saanut apua lääkkeistä ja kirjoista joka kertonee jotain aiemmasta hoidon tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki nainenkin voi syrjäytyä, kun ei ota apua vastaan ja sulkee itse kaikki ihmiset pois elämästään. Ja sitten tietenkin syyttää syrjäytymisestään muita ihmisiä, kuten ap tekee.
Kyllä syytän syrjäytymisestäni aika paljon paskaa lapsuuttani mutta apua olen kyllä ottanut vastaan ja omaalotteisesti etsinyt sitä netistä ja kirjoista. Mistä moinen negatiivisuus syrjäytyneitä kohtaan? Vai äitinikö se siellä kirjoittaa ja jakelee elämänohjeitaan :)
Ihan oikeasti, ala meditoimaan. Sun tulee nyt saada energiat liikkeelle. Opettele tunnistamaan energiakehosi, silmät kiinni aivan hiljaa rennosti istuen kunnes tunnet värähtelyä. Ajattele kirkasta valoa, sillä olet pohjimmiltasi valo-olento, joka luo itse todellisuutensa. Voit myös liimata paperille kuvia, jotka edustavat haaveilemaasi elämää ja keskity tuijottamaan kuvaa useasti päivässä ja päätä, että siinä on tulevaisuutesi ja ala pyrkiä askel askeleelta sitä kohti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti, ala meditoimaan. Sun tulee nyt saada energiat liikkeelle. Opettele tunnistamaan energiakehosi, silmät kiinni aivan hiljaa rennosti istuen kunnes tunnet värähtelyä. Ajattele kirkasta valoa, sillä olet pohjimmiltasi valo-olento, joka luo itse todellisuutensa. Voit myös liimata paperille kuvia, jotka edustavat haaveilemaasi elämää ja keskity tuijottamaan kuvaa useasti päivässä ja päätä, että siinä on tulevaisuutesi ja ala pyrkiä askel askeleelta sitä kohti.
Tuo meditaatio yms ei oikein kuulosta omalta jutultani mutta jonkinlaisen haave/tavoitekartan kohti normaalimpaa elämää voisin tehdä. :)
Mitä vanhempasi ajattelevat tilanteestasi? Miten ovat auttaneet sinua? Mikä meni pieleen, että syrjäydyit?