Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten kerrotte lapsille?

Vierailija
15.07.2016 |

Kun tulee näitä kamalia surullisia terroriteko uutisia, miten kerrotte lapsille niistä? Minkä ikäiselle voi kertoa?
Estättekö lapsianne lukemasta näitä uutisia ettei ne ahdistu tai ala pelkäämään?

Mun kolmevuotias ihmetteli aamusti uutisissa olleita hälytysajoneuvoja ja vaihdoin äkkiä kanavan piirretyille. Kuusi vuotias ei tiedä mitään uutisesta.
En aijo kertoa heille mitään jollei ne kysele. Teenkö oikein?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei uutisua katsottu noin pienten kanssa.

Vierailija
2/7 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vasta kolme, niin en ole kertonut. Tosin meillä ei katsota telkkarista uutisia, kun meillä ei telkkaria ole. Olen ollut 13-vuotias, kun wtc-iskut olivat. Muistan, että vanhempani kertoivat asiasta melkolailla niin kuin ne olivat ja yhdessä katsottiin uutisia. Parempi kai puhua asioista niin kuin ne ovat, mutta yrittää olla lietsomatta pelkoa. Nämä terroriteot Euroopassa taitavat nyt olla arkipäivää, niin parempi yrittää käsitellä niitä lasten kanssa edes jotenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis selvemmäksi että kolme vuotias laittoi ite telkkarin päälle kun aikoi katsoa piirrettyjä mutta oli väärällä kanavalla. Ei meilläkään lapset uutisia katso.

Ap

Vierailija
4/7 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ettei ihan pienille kannata kertoa,vaikka itse muistan Kennedyn kuolaman,ja olin neljän vanha.

Aamulehdestä näin kuvat ja vanhempien piti kertoa kaikki,puhuivat kyllä siitä jo aamulla,niin että tiesin jotain.Haettiin päivällä kartta esiin ja vanhemmat näytti missä se sellainen paikka on.

Ajat muuttuu,lapset kasvatetaan pumpulissa.Mutta kyllä kouluikäisille voi kyllä jo kertoa,ja pitäskin.

Vierailija
5/7 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotiaalle en ole puhunut. 14-vuotiaalle kerroin, koska hän törmää siihen kuitenkin somessa. Hän on jo niin kypsä, että hänelle puhutaan kuten aikuiselle.

Vierailija
6/7 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotiaalle en puhu, jos hän ei itse kuule jossain. Nyt kesällä tuskin saa kuulla, mutta ei ole aiemmistakaan terroriteoista kuullut.

Vierailija
7/7 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te pidätte lapsia pumpulissa?

Kyllä minä kerroi 4v:lle, joka ihmetteli jotain uutispätkää, että on olemassa pahoja ihmisiä, jotka haluavat tehdä muille pahaa ja silloin tarvitaan poliiseja ja ambulansseja apuun.

Naapurin tyttö oli 12v ennen kuin sille selvisi, että ihmisiä oikeasti kuolee. Oli aika kamala havainto, kun menetti isänsä. Siihen asti tyttö oli pidetty niin umpiossa kuin mahdollista ja väitetty, että prinssi herätti prinsessa Ruususen, niin käy ihmisillekin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan