Miksi mies ottaa vanhemman naisen?
Kertokaa. Kiinnostaa ihan vakavissaan :D tarkoitan yli 5 v ikäeroa. Juuri yksi komea päälle parikymppinen mies alkoi seurustelee kolmekymppisen kanssa. Muutama vuosi, ja nainen on jo vanha akka.
Kommentit (43)
Mies saa olla reilusti vanhempi mutta nainen ei saa olla?
Joillekin ihmisille toisen ihmisen luonne on paljon tärkeämpi seikka parisuhteessa kuin niiden ikä.
No vaikka olisi omanikäinen nainen niin siltikin menee vain muutama vuosi kun nainen rupsahtaa. Näin jälkeenpäin katsottuna on hämmästyttävää miten nopeasti se kukkein nuoruus meneekin ohi. Voisi kuvitella, että mies ymmärtää tämän ja kyseisessä naisessa on ominaisuuksia joita haluaa ja jaksaa katsella senkin jälkeen kun nainen ei ole enää se kaunein kissa kulmilla.
Vierailija kirjoitti:
No saa, en ole niin väittänytkään. Miehille naisen ulkonäkö nyt tuntuu vain olevan tärkeää ja se yleensä ei enää ole parhaassa terässä vanhemmiten. Ja me naiset nyt tahdotaan rupsahtaa miehiä nopeemmin :(
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko ikäero miehille turn off?
Onko kaikki miehet samanlaisia?
Mun mies on mua 12 vuotta nuorempi, eikä se ainakaan ole ollut mikään turn off koskaan.
Miksi pitäisi olla erityinen syy, nimenomaan liittyen ikään? Ehkäoä on ihastunut ja/tai mahdollisesti rakastunut naiseen, eli esim. pitää häntä viehättävänä ja persoonaa puoleensa vetävänä. Eli aivan samat triggerit kuin muussakin pariutumisessa, mitä todennäköisimmin.
Olen itse 35-vuotias ja avomies on 7 v. nuorempi. Aluksi luultiin molemmat olevamme suunnilleen saman ikäisiä (eli minä arvioin miehen vanhemmaksi kuin oli ja hän minut nuoremmaksi). Eipä se ihastumiseen vaikuttanut, kun asian laita selvisi tai vaikuta arkeen mitenkään. Kumma kyllä ollaan nyt viiden vuoden jälkeen yhä rakastuneita & onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa. Kiinnostaa ihan vakavissaan :D tarkoitan yli 5 v ikäeroa. Juuri yksi komea päälle parikymppinen mies alkoi seurustelee kolmekymppisen kanssa. Muutama vuosi, ja nainen on jo vanha akka.
Aivan siksi että ei halua aivotonta tytön heitukkaa vaan aikuisen naisen jolla on jo järkeä päässä. Jokainen rupsahtaa jossain vaiheessa joten ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä. Luonteella on sitäkin enemmän.
Yleensä taustalla on taloudelliset syyt. Siinä sivussa voi sitten pitää nuoria rakastajattaria, ja kun oma talous on kondiksessa, niin sitten siirtyy "täyspäisesti" nuoremman neidin povelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No saa, en ole niin väittänytkään. Miehille naisen ulkonäkö nyt tuntuu vain olevan tärkeää ja se yleensä ei enää ole parhaassa terässä vanhemmiten. Ja me naiset nyt tahdotaan rupsahtaa miehiä nopeemmin :(
ap
Kuka rupsahtaa kuka ei.:)
Mulle tuli yllärina, että Zlatanilla (menestynyt ruotsalaisfutaaja) on 11 vuotta vanhempi rouva. Usein noilla rikkailla futaajilla on jotkut parikymppiset misut kainalossa. Ihan misu kyllä on Zlataninkin rouva!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Perustelepa nyt vähän... Minusta kun suurella osalla keski-ikäisisitä ukoista sattuu olemaan aivan järkyttävä vatsakumpu, hoitamaton ryppyinen iho ja kaljuuntuminen hyvässä vauhdissa. Että kyllä mies on vielä nuoruutensa kukoistuksessa kypsemmälläkin iällä!
Se vanhempi nainen on usein fiksumpi, henkisesti kokeneempi ja kypsempi, paremmin elämää ymmärtävä - ja parempi sängyssä. Tuo ensimmäinen litania on se varsinainen syy, miksi suhde vanhempaan naiseen antaa usein enemmän. Jälkimmäinen toteamus on sitten bonusta kaiken muun päälle :)
Parhaat ja antoisimmat (myös sisällöllisesti!) suhteeni ovat olleet +10 v vanhempien naisten kanssa. Vaimoksi sitten osui "pikkupimu", 8 vuotta itseäni vanhempi.
Yksi konkreettinen ongelma asiassa on, se on lasten teko. Siinä ikäero aiheuttaa ajoitusongelmia, biologialle kun emme voi mitään. Mutta kun itse olen "toisella kierroksella", niin ne lapsetkin tuli hankituksi jo silloin aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vanhempaa naista ei tarvitse elättää ja onhan plastiikkakirurgia keksitty.
Olen uutta miestäni 10 vuotta vanhempi, olen nähnyt kuvan eksästä ja kyllä järkytyin, on minua melkein 20 vuotta nuorempi, muttei ole kyllä pitänyt itsestään kovin hyvää huolta, minä taasen urheilen päivittäin... Luulen kuitenkin, että minussa parasta on iloisuus ja joustavuus, kaikki miehet pitävät itsensä löytäneestä ilopilleristä, niinpä jopa minun nuorempi ja komea mieheni on mustasukkainen välillä!!!!
Yksi syy voi olla sekin, että vähän vanhempi nainen ei ole niin tarkka ja tuomitseva, eli hän ei välttämättä pidä enää tärkeänä esim. miehen statusta tai muita ulkoisia avuja jos kokonaisuus toimii. Iän myötä tulee suurpiirteisyyttä ja itsetuntemusta, ja halu seurata vaistojaan. Osa nuorista miehistä ei vaan miellytä ikäisiään naisia kovin paljon, ja voi olla, että annettuaan tilaisuuden vähän vanhemmalle naiselle, hoksaavat iskeneensä kultasuoneen, monessakin mielessä.
Aika karusti AP puhuu sukupuolestaan (eli käytännössä itsestään), jos nyt edes on todellisuudessa nainen. Jos on sitä mieltä, että "35-vuotias on vanha akka" ja "naiset rupsahtaa, miehet ei", niin ikääntymisestä tulee kyllä tosi rattoisaa tälle tyypille.
Toi jälkimmäinen tuntuu olevan sitkeä myytti. Siinä missä jotkut naiset tanttautuvat tms., niin miehet kasvattaa kaljamahan ja kaljuuntuvat. Aivan yhtäläisesti näkyy ikä molemmissa ja mikä tärkeintä, yksilölliset erot ovat valtavia. Suurinosa 5-kymppiä kolkuttelevista ei näytä Jennifer Lopezilta (eipä kyllä useimmat 2-kymppisetkään), mutta eipä katukuvassa vilise keski-ikäisiä Hugh Jackmaneitakaan (jolla on aiheeseen liittyen yli 10 v. vanhempi vaimo).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Fiksuille miehille ulkonäkö ei ole ykkönen. Yleensä nainen ns. rupsahtaa mutta niin miehetkin.
Mutta sitten on niitä jotka eivät rupsahda niin nopeati kuin muut. Geenit ja elämäntavat vaikuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Kuka kieltää? Ap:han esitti kysymyksen, ei kieltoa.
Ei paineita. Omanikäisten kanssa kuulee koko ajan vertaamista kavereiden poikkiksiin. 5-10 v. vanhemmilla miehillä on ihan luontevaa olla korkeampi elintaso kuin jollain 25-v.:lla.