Miksi mies ottaa vanhemman naisen?
Kertokaa. Kiinnostaa ihan vakavissaan :D tarkoitan yli 5 v ikäeroa. Juuri yksi komea päälle parikymppinen mies alkoi seurustelee kolmekymppisen kanssa. Muutama vuosi, ja nainen on jo vanha akka.
Kommentit (43)
Ikinä kuullut rakastumisesta? Onko sun tunne-elämä kunnossa, kun kyselet tällaisia?
Ihmiset nyt harvoin valitsevat toisiaan erilaisien ominaisuuksien perusteella, vaan ihastuvat ja kemiat kohtaavat iästä yms tekijöistä huolimatta.
En ymmärrä. Olen aina ajatellut, että jotenkin ressukoita tai muuten psyykkisesti vammautuneita miehiä (mikäli miehen ulkonäössä ei ole vikaa), jotka tarvitsevat vanhemman naisen pomottamaan tai jopa jallittamaan itseään. Katsotte vaikka Katri Helenaa ja Tommiaan. Katri ilmeisestikin täysin narsistinen tapaus ja Tommi... noh... jotain on oltava pielessä. Luultavasti kohtaloonsa alistuva hissukka. Mikään Selänteen luonteella varustettu kaveri nyt ei vaan viihtyisi vanhan ja narsistisen naisen kanssa.
Itseni on vaikea kuvitella että yli paria vuotta vanhempaa naista tapailisin vakavasti. Alaspäin voisin kyllä mennä melkein 10 vuotta.
Mulla oli joskus 11v vanhempi nainen. Ei se nyt varsinaisesti ollut mitenkään tarkoituksella valittu, mutta tulipahan vastaan ja ei ollut nuorempiakaan tarjolla.
Olen ennemmin seksisuhteessa hyvävartaloisen yli nelikymppisen naisen kanssa kuin alle kolmekymppisen :)
Eipä miehet hirveen usein itselleen kelpuuta vanhempaa naista. Mut jos kelpuuttavat, niin uskoisin, että rakkaudesta. :) Oi hitsi, mäkin niin haluisin vähän nuoremman aviomiehen.
En tiedä, mutta itseäni yrittää aina miehet, jotka ovat minua nuorempia.
Ensinnäkin, useimmat arvioi iäkseni n.8vuotta nuoremmaksi kun mitä on totuus ja suu loksahtaa auki ja kuulen kommentteja miten on mahdollista kun kerron oikean ikäni ja lapsien lukumäärän eli 5 lasta. Ja tätä tapahtuu paljon! Kuljen säännöllisesti taksilla ja kuskit pääosin miehiä ja aina jostain ottavat tuon puheeksi (mm.kun mainitsen poikani iän niin siitä se lähtee).
En kuulemma näytä siltä. Onhan noi kommentit ok, vaikka joskus asia nyppii.
Tahtoisin miehen kenellä on perhejutut jo ohi ja omaa aikaa,kuten minullakin, mutta aina kun tutustun mieheen niin saan kuulla hänen olevan jopa 10v nuorempi (on lapsellisia ja lapsettomia).. Itse kun tahtoisin jo isojen lasten äitinä matkustella ja nauttia toisenlaistakin elämää.
Lasten isäkin on minua nuorempi, mutta vain 3 vuotta. Se ei silloin haitannut yhtään kun itsekin tahdoin lapsia ja perheen.
Miehet jotenkin ajattelevat, koska mulla on lapsia monta niin olen tasan sitä mitä olen enkä rupsahda enempää (kuten nainen rupsahtaa enempi tai vähempi lapsen saatuaan). Ainoa mitä tapahtuu niin vanhenenhan minäkin kuitenkin, mutta ei näytä haittaavan.
Itse kyllä koen, että elän jo eri elämänvaihetta kun ne nuoremmat miehet ja tämä liittyy juuri siihen, että lapseni on jo isoja. Se häiritsee enkä ole ollut innokas aloittamaan seurustelua ja jotenkin se kieltäytminen näyttää innostavan noita miehiä vielä enemmän.
Ne minua vahemmat miehet eivät minua lähesty kun umpihumalassa kun ei kai rohkeus muuten riitä ja en pidä kännisistä örveltäjistä.
Ehkä se oikea on tuolla jossain vielä...
Käyn harvoin viihteellä ja miehet ketkä tuttavuutta alkaa tekemään tapaan jossain ihan muualla(kaupassa, lenkillä, naapuristosta ...). Kyllä minä voin kahvit keittää ja katsoa olisiko siitä enempään kun näkemiseen ja mielelläni tutustun uusiin ihmisiin, nuo miehet ovat jääneet jonkinlaisiksi kavereiksi, jopa ystäväksi pari. Sänkyyn en hyppää tosiaan helpolla. Enkä kahvillekaan päästä kun murto-osan.
Ehkä se piirittäminen on se juttu kun vanhempi nainen ei ihan heti uskalla heittäytyä jos yhtään epäröi tai on itsetunto huono. Myös keskustelu voi olla vaivattomampaa kun suhtaudun ensin kaverillisesti ja ehkä se tuntuu miehestä siltä, että naisen kanssa on helppo olla?
Vanhempi nainen pomottamaan, kuulosti kyllä oudolta. Nimenomaan vanhempi nainen antaa jo enemmän siimaa ja omaa aikaa, eikä ole esim. Mustasukkainen, meillä on jo omakin elämä ja ystävät tulee aina vain tärkeämmäksi, kun tulee sairauksia ja menetyksiä, ylipäätänsä arvostus toista ihmistä kohtaan kasvaa iän myötä...
Vierailija kirjoitti:
Kuljen säännöllisesti taksilla ja kuskit pääosin miehiä ja aina jostain ottavat tuon puheeksi (mm.kun mainitsen poikani iän niin siitä se lähtee).
Ja miksi sä alat mainita poikasi ikää taksikuskeille? Eipä tulisi mieleenkään alkaa avautua taksissa kuljettajalle mun lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa olla reilusti vanhempi mutta nainen ei saa olla?
No saa, en ole niin väittänytkään. Miehille naisen ulkonäkö nyt tuntuu vain olevan tärkeää ja se yleensä ei enää ole parhaassa terässä vanhemmiten. Ja me naiset nyt tahdotaan rupsahtaa miehiä nopeemmin :(
ap
Itsevarmuus on seksikästä. Ei sitä kaikilla vanhemmillakaan ole, mutta nuorilla ei varsinkaan!
Mä olen 45, mutta tulin juuri reissusta ja jotkut englantilaiset miehet (tutustuin porukkaan) kuvittelivat minun olevan heidän ikäisensä eli melkein 10 vuotta nuorempi. Enpä korjannut väärinkäsitystä, kun ei nyt seurustelemaan oltu rupeamassa. Eli ei sitä ikää välttämättä heti tiedä, ja jos rakastuu, sillä ei enää ole niin merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa. Kiinnostaa ihan vakavissaan :D tarkoitan yli 5 v ikäeroa. Juuri yksi komea päälle parikymppinen mies alkoi seurustelee kolmekymppisen kanssa. Muutama vuosi, ja nainen on jo vanha akka.
Parikymppiset naiset on lapsellisia teinejä, miksi keskenkasvuisten kanssa seurustella kun tarjolla on aikuiseksi kasvaneita naisiakin?
Monet ovat huonoja arvioimaan ikää, joten he pelaavat varman päälle arvioimalla sen alaspäin. Tai sitten nuoremman näköiseksi kehuminen saattaa olla jotain, jonka he ajattelevat lämmittävän vanhemman naisen mieltä.
Niin, se vanhempi nainen siis kelpaa kunhan näyttää nuorelta? :D nelikymppisen näköinen nelikymppinen tuskin saa nuorta miestä
Ei nykypäivänä ikäerolla ole mitään väliä kumpaankaan suuntaan. Tämän päivän Suomessakin kun jo vähän hoidetaan itseä ja osa naisista muistaa panostaa ulkonäköön vielä kolmekymppisten jälkeenkin, ei ihmiset enää tätiydy ja setäydy sitä vauhtia kuin edellinen sukupolvi. Samoin henkisellä puolella, ihmiset pysyvät nuorekkaampina pitempään. Siitä oli ihan tutkimuskin, että tämän hetken keski-ikäisten ja sitä nuorempien sukupolven välinen kuilu on paljon kapeampi kuin keski-ikäisten ja heitä vanhempien sukupolven välinen kuilu - iästä alkaa olla tulla merkityksetöntä.
Itseäni kiinnostavat vain 5-10 vuotta nuoremmat miehet. En voi sille mitään, mutta vaikka lähestyn neljääkymmentä (nyt olen 36), oman ikäiset miehet eivät vain nappaa... Olen aktiivinen ja maailmasta kiinnostunut, joten stereotyyppinen keski-ikäisyys ei vain ole se oma juttuni. Onneksi näytän edelleen nuorelta ja ihan nätiltäkin, olen pitänyt kroppani tiukkana kriittisiä kohtia myöten ja pukeudun kauniisti, joten tapaan paljon nuoria mukavia miehiä ihan jatkuvasti. Kun rakastun, sitten voin asettua aloilleni ja ehdin ehkä perustaa ihan perheenkin vielä, mutta silloinkaan kaappiini ei kyllä eksy yhtäkään tuulipukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljen säännöllisesti taksilla ja kuskit pääosin miehiä ja aina jostain ottavat tuon puheeksi (mm.kun mainitsen poikani iän niin siitä se lähtee).Ja miksi sä alat mainita poikasi ikää taksikuskeille? Eipä tulisi mieleenkään alkaa avautua taksissa kuljettajalle mun lapsista.
Kuljen eri taksilla kun tavalliset taksit ja kuskit käyvät tutuiksi. :)
Tuo oli kuitenkin vain esimerkki ja tuli pariin kertaan mainittua kun ollut sellainen keskustelu tai tilanne. Enpä minäkään asiaa mitenkään ilmoitusluontoisesti kerro kellekään. ;) Hassua kuvitella niin.
Vai olisiko nyt jokin muu syy takertua tähän asiaan? :)
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat huonoja arvioimaan ikää, joten he pelaavat varman päälle arvioimalla sen alaspäin. Tai sitten nuoremman näköiseksi kehuminen saattaa olla jotain, jonka he ajattelevat lämmittävän vanhemman naisen mieltä.
Tuo voi päteä tuttavuutta tehdessä, mutta ei seurustelua aloittaessa. Kyllä siinä vaiheessa ihminen miellyttää toista tavalla tai toisella ihan oikeasti eikä kehuja tarvitse sanoa ns.kohteliaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa olla reilusti vanhempi mutta nainen ei saa olla?
No saa, en ole niin väittänytkään. Miehille naisen ulkonäkö nyt tuntuu vain olevan tärkeää ja se yleensä ei enää ole parhaassa terässä vanhemmiten. Ja me naiset nyt tahdotaan rupsahtaa miehiä nopeemmin :(
ap
Itsevarmuus on seksikästä. Ei sitä kaikilla vanhemmillakaan ole, mutta nuorilla ei varsinkaan!
On myös niin, että miehet erehtyvät luulemaan itsevarmuudeksi sitä jos nainen ihan vain kaverina/ystävänä tutustuu mieheen eikä nimenomaan oman epävarmuutensa vuoksi uskalla edes kuvitella mitään isompaa. Suhtautuu siis sen vuoksi huolettomasti ja mies olettaa tämän olevan huikeaa itsevarmuutta.
Voi olla, että vanhemmilla naisilla on parempi seksuaalinen itsetunto, eli arvostavat nuoremman miehen seksuaalisuutta enemmän kuin nuoremmat naiset. Ihan keskiarvona siis, toki varmasti moni nuorempikin nainen arvostaa seksiä nuoren miehen kanssa, mutta iän myötä tuo arvostus vaan kasvaa.