Missä menee teidän suhteen intiimiysraja?
En nyt keksinyt parempaakaa nimitystä, mutta siis mitä ette tee/haluaisi tehdä kumppanin nähden? Joustaako jompikumpi?
Itseäni hieman häiritsee, kun mies on ottanut tavakseen tulla katselemaan p*llukarvojen ajoa, mutta annan toisen olla, ei se nyt niiin paljon häiritse. Jalat saan kuitenkin ajaa rauhassa... Haluaisin tosin hoitaa kaikki kaunistautumiseen liittyvät toimenpiteet yksin...
Tiedän myös pariskunnan, jonka mielestä ei ole mitenkään ihmeellistä käydä yhdessä aamupaskalla. (mökillä kaksi paikkainen huussi). Itse kun en edes piereskele miehen kuulten nii tuollainen olisi minulle aivan liikaa rajan yli...
Lisäksi tiedän pariskunnan joka piereskelee kilpaa... O_o
Kommentit (72)
Haluan paskantaa ja kusta rauhassa, erotuksena toinen on suihkussa ja on itse menossa sinne, niin voi käydä kusella. Varsinaisia sheivailuja en välittäisi nähdä, vaikka joskus olen sheivannut sääri ja pimppikarvat naisen puolesta. Piereskelyyn on kanssa jokin outo kynnys :D Nuo ainakin.
No vessa-asioissa todellakin menee raja..ei kusemista, paskomista tai piereskelyä toisen läsnäollessa!
10 vuotta yhdessä, mutta vessa-asiat hoidamme yksin, emmekä tahallisesti piereskele toistemme seurassa. Myös lapset noudattavat näitä tapoja, vaikka pienempää pitääkin käydä vielä pyyhkimässä.
Kyllä me käydään koko perhe vessassa ovi auki eikä haittaa jos joku tulee sinne hoitamaan muita asioita. Teinityttö on 15-vuotias ja saunoo meidän kanssa. Ei ole mitään ongelmaa siinä, että pesen hampaita samaan aikaan kun mies tai tyttö on pöntöllä eikä myöskään siinä, että kuukautiskuppi tyhjennetään lavuaariin samalla kuin joku toinen on siinä hampaidenpesulla. Jos satun kylppäriin samaan aikaan kun mies on pöntöllä, hän saattaa pyytää jeesiä bidetsuihkunkanssa. Nämä nykyiset hanat kun on niin ympäristöystävällisiä ettei täysiä paineita saa muuten kuin hanasta kiinni pitämällä ja pöntöltä ei oikein ylety, niin autan joskus miestä saamaan suihkuun enemmän painetta.
Meillä on omat kylpyhuoneet niin ei tarvi jakaa yksityisiä toimenpiteitä. Eikä nyt kai ole kohteliasta piereskellä seurassa muutenkaan, oli kyseessä oma siippa tai kuka tahansa muu.
Vierailija kirjoitti:
No jos tällaisia kerran pitää pohtia, niin missä sitten olisi hyv pitää rajat omien lasten suhteen? Onko esim. sopivaa äitinä pitää ovea auki vessassa niin, että teinipoika voi käydä siellä myös? Äiti pyyhkimässä paskojaan, äiti alapääpesulla dekoltesuihkun kanssa? Äiti riisumassa alusvaatteita suihkuun mennessään? Äiti ajelemassa karvojaan? Entä missä rajat, kun on kyseessä teini-ikäiset tai venhemmat sisko ja veli? Isä ja tytär? Isä ja veli?
Olisi ajattelevaista ottaa huomioon, vaikka perhe muodostuukin aika tutuksi eikä em rajoja aina muisteta ajatella?
Nyt on tainneet vierassanat mennä sekaisin ;)
En tiennytkään, että karvojen ajelussa on jotain mystistä. Eksä kyllä sheivaili avoimesti kainaloitaan milloin missäkin tai ainakin kulki kainalot pystyssä pitkin taloa kun tökötit vaikuttivat kainalossa, pimppikarvoja ajeli yleensä oven takana muttei häiriintyny jos näin hänet puuhissaan.
Vierailija kirjoitti:
No vessa-asioissa todellakin menee raja..ei kusemista, paskomista tai piereskelyä toisen läsnäollessa!
Näin. Lisäksi poikaystävä auttaa minua säärten vahaamisessa, hän saa liuskat revittyä irti paremmin kuin minä eikä koe asiaa häiritsevänä. Muuten emme poista karvojamme toisten nähden.
Mutta ihmettelen tuota ovi auki vessassa käymistä: siis ovi auki lukosta vai ihan sepposen selällään? O_O Onko se oven sulkeminen niin raskasta tai vaikeaa, oikeasti? Motiivi tuolle toiminnalle? En ymmärrä.
25 vuotta yhdessä ja ihan yksin hoidan vessa- ja hygienia-asiat. En piereksi toisten vieressä. Teinipoika tuumasikin vähän aikaa sitten ettei äiti piere koskaan ja isä pieree joka päivä...just.
En hillu alasti kotona kun teinit ovat kotona. Aina on ainakin pyyhe tai kylpytakki päällä.
Onneksi on 2 vessaa/kylppäriä niin ei tarvitse samaan aikaa tunkea vessaan muiden kanssa.
Mä haluan pitää kaikki vessajutut ominani, plus piereskelyt. Oon jotenkin kamalan estoinen noissa asioissa :D Bikinirajoja en sheivaile miehen nähden, mutta muilla karvoilla nyt ei oo väliä.
Mies ei piilottele mitään eikä haittaa mua. Siitä olis kauheen kivaa jos piereskeltäisiin yhdessä mutta en vaan voi :D
Mies on kattonu suoraan mun haaroväliin koko synnytyksen ajan eikä se hävettänyt yhtään.
Yhdessä 6 vuotta.
25...hyi helvetti! Vaikka on perhe niin joku roti ja yksityisyys pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään tarvetta jakaa vessakäyntejä eli ovi pannaan niiden ajaksi kiinni. Olen myös sitä mieltä, että jos päivittäin on tarve piereskellä, niin ruokavaliossa (tai ruokailutavoissa) on ongelmaa. Jos on pakko pieraista ja ollaan "jalkeilla", niin sen voi mennä tekemään vessaan tai muuten vaan kauemmas, unissaan tai nukahtamaisillaan tapahtuvalle piereskelylle ei aina voi mitään.
Kaikki ihmiset pierevät päivittäin. Toiset meistä eivät aina pysty pidättämään niin kauan, että ehtisi luikkia jonnekin vessaan piiloon ja miksi pitäisikään omassa kotona. Ei nyt toisen vieressä tahallaan päästellä, mutta muuten kotona pitää saada olla ilman stressiä siitä, että kumartuessa saattaa paukahtaa.
Kyllä on selkeesti ruokavaliossa vikaa jos ei voi riskittä kumartua, tai sitten ikää 65+.
Tai sitten joku suoliston ongelma.
Siksi pitäisi, siis meidän kodissa, en sanele muille ehtoja, kukin tavallaan, mutta meidän kodissa pitäisi näin toimia osoittaakseen huomiota ja kunnioitusta toiselle. Peruskäytöstavat, ettei piereskellä toisten lähellä.
Minulla on joitakin miehen mielestä "ärsyttäviä" rajoituksia. Ensinnäkin, kun minä olen kakalla, niin sinne ei ole asiaa. Ei lähellekään, vaan teen sen yksin. Tästä en jousta vaikka mikä olisi. Ihan sama vaikka anaaliseksiäkin on harrastettu, minä kakkaan rauhassa. Piste. Toinen on, että kun teen töitä, niin minua ei häiritä ja työhuoneeseeni ei ole asiaa. Eli kun vaikka koodaan, niin en ole tavoitettavissa silloin ja en vastaa kysymyksiin, kuuntele tyhjänpäiväisyyksiä ja huoneessani ei rampata, vaan olen rauhassa. Ja ainakaan ei tulla katselemaan olan yli. En saa tehtyä mitään keskittymistä vaativaa jos moottoriturpa-mieheni on lähimaillakaan kun ei kertakaikkisesti osaa antaa olla rauhassa, joten ovi on kiinni ja siihen ei kosketa.
Mies taas kakkaa ovi auki kummassa tahansa vessassa (kylppäri ja toinen antaa olohuoneeseen/eteiseen), ei halua olla oikeastaan ollenkaan yksin ja häiritsee muutenkin kokoajan. Jos pesen hampaita, niin tulee estoitta kakalle siihen viereen ja juttelee muina miehinä samalla, yööök. Minä taas opin jo lapsuudenkodista, että siinä vessassa, mikä on oleskelutilojen lähellä ei kakata ja eihän se hajun puolesta kiva olekaan. Eikä nyt hitto sentään ainakaan ovi auki. Mutta ihan sama sekin kunhan antaisi tehdä vain työt rauhassa....
Piereskellään kyllä ehdoitta ja idioottimaisesti vielä naureskellaan asialle. Molemmilla herkkä vatsa, joten se on aika väistämätöntä ja automatkatkin olisivat aika tuskallisia muuten.
Paskalla haluan käydä omassa rauhassani. Laitan oven lukkoon, koska miehelle tulee aina juuri silloin jotain tärkeää asiaa minulle tai vessaan. Huudan VARATTU! Ja hän ihmettelee, miten olen niin häveliäs. Talossa on vieläpä kaksi vessaa, eikä mies ole muuten mitenkään takertuvainen. Ei vaan käsitä, mikä siinä on niin ihmeellistä ettei voi tulla asiointini keskelle.
Eipä meillä mitään rajoja oo. Vessan ovea ei yleensä laiteta kiinni asioille mentäessä, saati sitten lukkoon ellei ole vieraita käymässä. Mies auttoi p*llukarvojen sheivaamisessa kun olin paksuna enkä yltänyt itse sinne asti, itse ehdotti sitä. Sitten varmaan pitää vähän miettiä näitä asioita uudelleen kun lapsi kasvaa, että ottaa tavaksi laittaa vessan oven kiinni jne. Mutta mun ja miehen välillä mikään asia ei oo liian intiimi.
Ei mitään rajaa. Ei me nyt varta vasten kakalle yhdessä mennä, mutta kyllä se onnistuu ilman häpeilyä tai ongelmia. En keksi mitään, mitä en tekisi puolisoni edessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään rajaa. Ei me nyt varta vasten kakalle yhdessä mennä, mutta kyllä se onnistuu ilman häpeilyä tai ongelmia. En keksi mitään, mitä en tekisi puolisoni edessä.
Sama. Jos toisen tarvii vaikka vessasta hakea jotain kun olen paskalla niin tulkoon sisään. Ei siellä nyt tarkoituksella olla samaan aikaan mutta saa siellä käydä jos jotain tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan pitää kaikki vessajutut ominani, plus piereskelyt. Oon jotenkin kamalan estoinen noissa asioissa :D Bikinirajoja en sheivaile miehen nähden, mutta muilla karvoilla nyt ei oo väliä.
Mies ei piilottele mitään eikä haittaa mua. Siitä olis kauheen kivaa jos piereskeltäisiin yhdessä mutta en vaan voi :D
Mies on kattonu suoraan mun haaroväliin koko synnytyksen ajan eikä se hävettänyt yhtään.
Yhdessä 6 vuotta.
Toivottavasti se mies teki muutakin synnytyksessä kuin katsoi haaroväliisi ("koko synnytyksen ajan").
Kakalla haluan käydä yksin. Mustapäiden puristelu on toinen asia, minkä haluan tehdä yksin ollessani. Karvojen ajelu ei haittaa, välillä tehdään sitä toisillemme. Tahallaan ei piereskellä, mutta jos pamahtaa niin pyydetään anteeksi tai kuitataan sanomalla oho.
Minuakin ihmetytti tuo ap:n "mies on ottanut tavakseen ..." Eikö ap:llä ole suuvärkkiä sanoa, että haluaa hoitaa alapään ajelun - jos se nyt on niin välttämätöntä edes - ilman yleisöä. Jos ajelisin alapääni, tekisin sen suljetuin ovin. Kinttujen ajelu on ihan eri juttu. Onneksi kinttuni ovat aina olleet lähes karvattomat, joten siltä olen säästynyt. En myöskään halua yleisöä, kun olen tarpeillani vessassa. Tuntuisi yököttävältä, jos toinen istuisi pöntöllä suolen tyhjennyksellä ja toinen seisoisi vieressä harjaamassa hampaita siellä sulotuoksuissa. Onneksi meillä on vessa ja pesuhuone erikseen, joten peseytymisen ja vessa-asioinnin voi lomittaa.