Missä menee teidän suhteen intiimiysraja?
En nyt keksinyt parempaakaa nimitystä, mutta siis mitä ette tee/haluaisi tehdä kumppanin nähden? Joustaako jompikumpi?
Itseäni hieman häiritsee, kun mies on ottanut tavakseen tulla katselemaan p*llukarvojen ajoa, mutta annan toisen olla, ei se nyt niiin paljon häiritse. Jalat saan kuitenkin ajaa rauhassa... Haluaisin tosin hoitaa kaikki kaunistautumiseen liittyvät toimenpiteet yksin...
Tiedän myös pariskunnan, jonka mielestä ei ole mitenkään ihmeellistä käydä yhdessä aamupaskalla. (mökillä kaksi paikkainen huussi). Itse kun en edes piereskele miehen kuulten nii tuollainen olisi minulle aivan liikaa rajan yli...
Lisäksi tiedän pariskunnan joka piereskelee kilpaa... O_o
Kommentit (72)
Mitäs sitten, kun te häveliäät olette ehkä siinä kunnossa, että tarvitsette puolisoltanne sitä täällä paljon halveksittua omaishoitoa? Mies pyyhkii teidän persiinne ja pesee pillunne, kun ette itse voi sairauden tms. takia?
Olen sinkku mutta eksän kanssa näin: Vessahommat hoidettiin yksin. Eksä tosin kävi joskus kusella kun meikkasin vessassa tms. Koin sen vähän inhottavaksi.
Sheivaukset ym myös omassa rauhassa. Tamponia ei tulis mieleenkään vaihtaa kenenkään nähden.
Raja menee kakalla käymisessä ja piereskelyssä. Myöskään kuukautissuojia en kyllä ala miehen nähden vaihtamaan.
Meillä vasta 1,5v yhdessäeloa ja omat taloudet. Reissussa on isommat hädät hoideltu ovet kiinni, mutta muuten aika vapaata. Piereskellään yhdessä, varsinkin peppuseksin jälkeen mulla ilmaa mahassa ja todellakin päästän sen pois, vaikka halittaisiin. Myös kun sokeroin alapäätäni, mies saattaa katsella. Olenpa sokeroinut hänenkin reiän, mutta sattui muka liikaa. Samoin peräpukamatilanteen oon tsekannut sieltä. Nenääkin kaivetaan, mutta ei sentään syödä toisen räkää. Mä nielen kyllä muita miehen eritteitä :) kyllä mä miehen päälle pissaisinkin jos pyytäisi (kakkaamista täytyisi terästää alkoholilla hmm).
Meillä wc-käynnit ovat yksityisasia, vessoja on 3 kpl, joten ei ongelmaa. Toisen läsnäollessa ei piereskellä, ei kaivella nenää ja syödä räkää, ei kaivella korvia ja syödä korvavaikkua, ei kaivella takamusta ja haistella sormia (ei niin, että tekisimme näitä muutenkaan, mutta aika monessa perheessä näyttävät olevan arkea). Mies ei seuraa meikkaamistani eikä karvanpoistoa eikä ole paikalla, kun teen nutturaa tai lakkaa kynsiä. Kamalan häveliästä varmaan jonkun mielestä, mutta en pidä siitä, että minua kytätään.
Minun rajani ovat vessa-asioissa, jotka ovat täysin yksityisiä. En käy "yleisönäytöksissä" pissalla, en kakalla, en vaihda tamponia, sheivaan nivuseni ja kainaloni mieluiten ilman yleisöä. (säärikarvoja ei ole koskaan ollutkaan). En halua lääkärikseni miesgyneä, 110 % mieluummin naisen. Enkä harrasta peräreikäseksiä, se on ainoastaan poistumista varten.
Siitä huolimatta olen ollut niin kipeänä tilanteessa, jossa miehen oli pyyhittävä peffani, ja kerran vahingossa paskantanut mieheni nähden (olin erittäin raskaana, hätä yllätti vessattomalla rannalla, menin pajupuskaan piiloon kyykkypissalle, mies kurkki ja jostain syystä suoleni päättikin, että just nyt on tultava pihalle ja synnytin käärmeen.....). Mies ulvoi naurusta matkalla autoon lisäpaperia hakemaan eikä meinannut omaltakaan hysteriakohtaukselta loppua tulla.
nim. 18 vuotta naimisissa
No ei meilläkään mitään varsinaisia rajoja ole. Molemmat piereskelee siellä missä sattuu olemaan (tosin jos ollaan kovin lähekkäin niin sitten menee kauemmaksi pieraisemaan tai edes "tähtää" toisesta pois päin).
Pissalla voidaan käydä toisen läsnäollessa tai ovi auki, mutta kakkaamisen molemmat hoitavat omassa rauhassa, sanattomasta sopimuksesta. Tietty jos jotain tarvii vessasta niin voi käydä hakemassa, mutta ei siihen jäädä seurustelemaan. Mainitsen vielä tähän väliin, että minulle oli tosi iso kynnys käydä kakkoshädällä miehen luona suhteemme alkuaikoina. Ylipäänsä kakkaaminen muualla kuin kotona on ahdistavaa. Onneksi enää ei haittaa vaikka mies kuulisikin plussapallojeni sulosoinnut.
Karvojen ajelun suhteen ei kyllä ole mitään väliä, minusta se on kuin hampaiden pesu: normaali toimenpide, eikä haittaa tippaakaan jos toinen napottaa vieressä. Mies joskus ajelee pillunkarvani, hän kun näkee sinne paremmin ;D
Masturboinnin hoidamme kumpikin itseksemme, mutta on joskus käynyt niin että toinen yllättää. Silloin yleensä jatkamme yhdessä touhuja.
Me siis sikaillaan kotona yhdessä ihan huoletta. Lapsia ei ole. Yhdessä oltu reilu kolme vuotta.
Mies katsoo joskus kun ajelen alakerrasta karvoja ja saatetaan mennä vessaan kesken toisen kakkaamisen, jos on jotain asiaa. Välillä mies jää jutustelemaan pidemmäksikin aikaa kun väännän paskaa, mutta itse en tykkää kovin pitkään käydä hänen istunnoillaan kokoustamassa hajun takia. Raja menee pyyhkimisessä: haluan pyyhkiä rauhassa. Pierrään myös estoitta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on omat kylpyhuoneet niin ei tarvi jakaa yksityisiä toimenpiteitä. Eikä nyt kai ole kohteliasta piereskellä seurassa muutenkaan, oli kyseessä oma siippa tai kuka tahansa muu.
Sama järjestely meillä, naimisissa 28 v.
Ylipäätään on osoittautunut meidän kohdalla toimivaksi se, että toinen säilyy hieman mystisenä, samalla tulee ylläpidettyä sopivaa jännitettä ja suhde säilyy raikkaana. Kohteliaisuus, yksityisyyden rajojen kunnioittaminen ja ns. hyvät salaisuudet (luottamusta pettämättä), niille on paikkansa.
Mutta nämähän ovat aika henkilökohtaisia juttuja, mikä toimii yhdellä, ei ehkä toimi toisella.
Vessassa käyn mieluiten yksin, mutta jos ollaan yhdessä saunomassa niin voin pissat lirauttaa. Kuukautissiteet vaihdan omassa rauhassa, koska en näe mitään syytä esitellä verta. Ja hiivalääkkeen/maitohappobakteerikapselin laitan "salaa" myös. Siis tietty mies tietää, jos alapäähän on tungettu jotain, mutta se tunkeminen on oma asiani.
Meikkaamista ei saa seurata, eikä piilolasien laittamista.
Ei oo toistaseks tullu mitään rajaa vastaan. Ollaan aika vapaamielisiä. No vaadin kyllä paskoa rauhassa ettei se sentään vessassa oo mukana :D
Vierailija kirjoitti:
Just. Me ollaan oltu 15 vuotta yhdessä, eikä todellakaan käydä tarpeilla toistemme aikana. Ei myöskään piereskellä tahallisesti, vaikka molemmat varmasti ovat kuulleet toisen öisiä vahinkopieruja jne. Ihan kohteliaisuudesta, ei kiinnosta haistella/haistatuttaa paskahitusia toisella. En myöskään ajele karvojani miehen aikana. Kyllä sitä jotain saa säilyttää salaperäisyyden verhon takana pitkässäkin suhteessa.
Sama juttu, yhdessä tosin vasta 4v. Kiva lukea välillä tälläsiäkin kommentteja, kun yleensä mielipide on se, että suhde on huono, jos kaikkea ei jaeta.
Paskalla käymiseen vedän itse rajan. Poikaystävälle olisi kaiketi ookoo paskoa minun edessäni (ja on sen hätätapauksessa ainakin kerran tehnyt). Piereskely meillä on kuitenkin normaalia, jotenkin koen vaan sen ähisemisen ja paskan vääntämisen nolona. En myöskään halua että poikaystävä seuraa alapään sheivausta tai kuukupin tyhjennystä.
Mies ei saa olla vessassa kun käyn tarpeilla. Muutoin piereskelen kyllä estoitta miehen kuullen kotona. Miehellä ei ole mitään rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tällaisia kerran pitää pohtia, niin missä sitten olisi hyv pitää rajat omien lasten suhteen? Onko esim. sopivaa äitinä pitää ovea auki vessassa niin, että teinipoika voi käydä siellä myös? Äiti pyyhkimässä paskojaan, äiti alapääpesulla dekoltesuihkun kanssa? Äiti riisumassa alusvaatteita suihkuun mennessään? Äiti ajelemassa karvojaan? Entä missä rajat, kun on kyseessä teini-ikäiset tai venhemmat sisko ja veli? Isä ja tytär? Isä ja veli?
Olisi ajattelevaista ottaa huomioon, vaikka perhe muodostuukin aika tutuksi eikä em rajoja aina muisteta ajatella?
Nyt on tainneet vierassanat mennä sekaisin ;)
Haluan dekoltesuihkun, sanoin juuri miehelleni, että nyt meni kaikki kolme kylppäriämme remonttiin, kaikista puuttuu tio ihana dekoltesuihku. Bidee niissä kaikissa on.
Mä tykkään käydä vessassa rauhassa, samoin kauneudenhoitoasiat (epiloinnit, ihonpuhdistukset sun muut) teen mieluiten yksin. Kyllä kiireaamuna saatetaan kuitenkin käydä hakemassa nopeasti kylppäristä jotain, vaikka toinen onkin vessassa. Tai lähinnä minä saatan, koska mies istuu usein vartinkin pöntöllä lukemassa lehteä ilman, että on varsinaisesti asioinnin enää kesken.
Piereskellään molemmat ihan vapaasti, jos on tarvetta. Miehelle tulee lieviä oireita laktoosista, mutta ei jaksa välttää sitä, minä taas syön paljon palkokasveja joista tulee ihan järkyttävä kaasuuntuminen. Ihan vaarattomia syitä siis kaasuttelun taustalla - ei varsinaista vikaa ruokavaliossa eikä terveydentilassa. Mikäs siinä kun ei meitä itseämme haittaa.
Makuuhuoneen puolella en tykkää kakkoseen koskemisesta, en myöskään halua olla suuseksiä saava osapuoli (antavana osapuolena olen mielelläni) enkä halua itsetyydyttää miehen nähden.
Ei oo rajoja , yhdessä 19v. Ei osata häpeillä teinejäkään, vaikka odotetaankin aikaa että saadaan nakuilla ihan kahdestaan.
Karvojen ajelu ja kakalla käyminen. Pyllynreikä muutenkin se paikka mikä en näytä
"Itse ehdotti sitä"...