Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Auttakaa mua laatimaan ruokavalio, jolla voin hyvin
14.07.2016 |
Ja siinä sivussa näyttäisinkin hyvältä :) ylipainoa ei ole (162/55), mutta olen kunnon pullataikina ja iho on samea. Tottakai liikkuakin pitää, mutta jospa nyt eka sais syömiset kuntoon :)
Olin ajatellut jotain seuraavanlaista:
Aamupala: Kaurapuuro, marjoja, raejuustoa(joku öljy? Kookosöljy, mikä?)
Lounas: Yliopistolla keittolounas ym. kevyt ruokalaruoka
Välipala: Rahka? Pähkinöitä?
Päivällinen: Korvaisin nykyisestä ainakin osan perunasta/pastasta kasviksilla, liha vähärasvaista. Muita ideoita?
Iltapala: Jotain vaihtoehtoja leivän pupeltamisen sijaan? :D
Tyrmätkää, ehdottakaa, auttakaa! :) nykyään menee ihan liikaa valkoista viljaa ja sokeria.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Kohtuullisen hyvältä vaikuttaa tuo suunnitelma! Kookosöljyä voi käyttää mutta huolehdi myös pehmeän rasvan lähteistä. Pähkinöitä tuossa jo on, mutta oliivi- ja rypsiöljy kannattaa myös ottaa käyttöön jos ei vielä ole. Ja kookosöljy ei ole mikään varsinainen terveystuote, vaikka sitä siksi väitetään. Jos kuitenkin haluat sitä käyttää, niin sekin mahtuu pieninä määrinä terveelliseen ruokavalioon. Lounaalla kannattaa syödä itsensä kylläiseksi, ettei nälkä kasva liikaa iltaa kohden, jolloin voi olla vaikeaa pysytellä kohtuullisessa annoskoossa. Välipala ja päivällinen vaikuttavat hyviltä, lihan tilalle joskus vaikka kalaa tai kasviproteiinia tai ruokaisa salaatti. Iltapalalla voi olla leivän tilalla esim. luonnonjogurttia (tai vaikka soija-/kaurajogurttia) marjoilla, munakasta tms. Yksittäisistä ruoka-aineista esim. avocado on itsessään hyvin täyttävä ja sisältää sitä pehmeää rasvaa, joten kannattaa käyttää sitäkin jos maistuu :)