Mitä mieltä olette uudesta ä-pakkauksesta?
Kommentit (59)
[color=dodgerblue]Aivan ihana! Värit ihanat, tykkään kyllä vaaleansinisestä ja keltasesta ja kirahvi - ym. kuviot aivan ihania - kaikki on niiiiin ihanaa =o)
Mutta vaikka mun tekis tuota pakkausta mieli niin varmaan silti jätetään ottamatta kun perheessä (siskoilla) on jo useampi joten niitä pikkusia vaatteita kyllä riittää.
Mistäs sitä jää paitsi jos ei ota tuota uutta? Käytettävissä kun on vm. 2000, 2001 ja 2004 pakkaukset. Pitääkin alkaa pian siskojen vaatteetn penkomaan, toivottavasti on tallessa kaikki =o) Ainakin nuo lehtiset sun muut tuskin enää on tallessa. 140 ¿ saa mukavasti ostettua muuta hyödyllistä, ja nuo pienet ovat niin vähän aikaa käytössäkin.
[color=hotpink]HANNELE + Valtteriina rv 9+5
Ja muumimaha, munsta tuo makuupussi oli varsinkin huippu söde, mutta jokaisella on tunnetusti oma mielipiteensä.
Itellä odottaa pakkauksen viime vuoden malli valmiina =)
Iglu rv33+6
melkein kaikesta. Erityisesti haalarin tuplavetoketjusta ja PALJON kauniimmasta väristä kuin edeltäjänsä.
Mianni:
" Mun mielestä kuitenki nuissa pakkauksissa on hirveesti tyhjää krääsää kuten opasvihkoset, kondomit, terveyssiteet yms yms, niitä nyt jokainen voi ostaa kaupasta tarpeensa mukaan ja toisaalta tietoa vauvasta, imetyksestä jne on nykyisin niin jokapaikasta saatavilla, että itse henk.koht. voisin nekin vaihtaa vaikka harsoihin tai yhteen lisäbodiin."Tämä on varmaan kanssa niitä, että kun esikoista odottaa, niin varmasti tulee luettua kaikki liput ja laput, mitä ikinä keksitään käteen työntää... Seuraavien lasten kohdalla tuntuvat sitten varmaan jo toistolta, ainakin jos on pienet ikäerot.
Olisihan se hyvä, jos olisi erikseen pakkaukset ekalle ja seuraaville lapsille, mutta se on kai kustannuskysymys, ettei monenlaisia pakkauksia ruveta kokoamaan. Toisaalta saisihan noita kaikkia kamppeita kaupastakin, myös bodeja ja harsoja on myynnissä, ja avustuksen saa rahanakin, jos haluaa itse valita.
Mä kävin äsken vilkaisemassa ja tykkäsin. Varsinkin siitä puvusta vaikka se nyt vähän enemmän poikaväri onkin. Olin jo päättänyt että en ota uutta pakkausta koska vaatteet ja varsinkin se toppapuku jäi tosi hyvään kuntoon pojalta. Mutta mutta nyt en tiedä, oli sen verran hyvän näköinen pakkaus, että voi olla että otan sittenkin pakkauksen.
tuosta makuupussista ja ulkoiluvaatteista yhtään. Jos sattus meille tyttö tulee ja sattuisin samaan tuon uuden pakkauksen niin käyttämättä jäisi meille nuo vaatteet. Vauvoista kun ei muutenkaan näe kumpia on ni ei kiva et kakki kattos et oi onpa söpö poika teillä, ku oiskin tyttö jolle vaa puettu vaaleensinistä.
Kirahvi ja muut keltavalko puvut ja ne kaksi mintun sävyistä vaatetta olivat kyllä kivoja. Aika poikavoittoinen kyllä on tuo pakkaus.
Miks ei voisi tehä jotain luonnonvaaleita vaatteita, joissa vaikka hieman beessiä, mihin voisi kukin sitten yhdistää värinsä.
Täytyy sanoa, että yllätyin kovasti erityisesti ulkoilupuvusta ja makuupussista, odotin jotain hillitympää.. Mun mielestä ehkä kivempi puku viime vuoden pakkauksessa. Ja makuupusseja on menneinä vuosina ollut TOSI kivoja (mm. 2003 limenvärinen, 2004 reipas sininen), mutta ehkä tähänkin tottuu. Ja kaiken kaikkiaan kun uutta pakkausta katselee, näyttää se kivan vauvamaiselta ja värit raikkailta. Varsinkin poikavauvaa ajatellen ei olis pahemmin valittamista, mutta kun ei tiedä kumpi tulee, voi olla, että tytölle pitäis sitten ulkovaatteita hankkia.. Sisävaatteet on tosi onnistuneita nyt, kivoja värejä ja koot on minun mieleen. Vaikka aika kivoja viime vuoden pakkauksessakin oli..
Täytyy vähän miettiä, milloin pakkausta hakee, jos haluaiskin vanhan pakkauksen.. Pitäis laittaa hakemus vetämään jo ensi viikolla, mutta jos uuden haluaa, sitten on odotettava vielä kauan.
Tuulis rv 21+3
Mun lempiväri on ehdottomasti sininen!! Meillä on vauvaa odottamassa vuoden 2003 violetti pakkaus. Olin jo vahvasti päättänyt, että otetaan rahana, mutta tuo uusi pakkaus on niiiin ihana :) Toisaalta sillä rahalla saisi hyvän turvakaukalon, mikä meidän on pakko nyt ostaa. Viime vuoden pakkauksen värit ei ole yhtään mun värejä, ehdottomasti uusi on ihanampa. Laskettu on 29.6. joten voisi olla, että vanha paketti tulisi... Vaikeaa
Mielestäni 05 pakkaus on paljon nätimpi.
Mutta 05 pakkusta en taida saada sillä laskettu aika on 30.8.
Öttis
...Paperit olleet nyt sairauskassassa sisällä 1 kk ja toivonkin vastauksen tulevan mahdollisimman pian, jotta saisin 2005 paketin. Makuasioista ei voi kiistellä...
Dolosa ja sintti 27+4
Oletteko tietoisia, että äitiyspakkauksen kotimaisuusaste on muutaman vuoden aikana pudonnut n. 90%:sta n. 40%:iin? Kotimaisen työn liitto paheksuu asiaa. Oli tällä viikolla tästä lehdessä.
Minulla on pakkaus vuodelta 2000 ja nyt mietiskelen ottaisinko avustuksen rahana. V. 2004 otin rahana ja en ole katunut sitä. Kyllähän uusi on aina uutta, mutta muutamassa kuukaudessa lapsi kasvaa ohi pakkauksen vaatteista. Ja rahalla voi ostaa sitä mitä eniten tarvitsen vauvalle.
Onko kukaan huomannut viime vuosien pakkausten tarjonnan laajentuneen tuotteiden kilpailuttamisen myötä? Jos vaatteista suurin osa ommellaan Kiinassa, niin halvemmaksihan tuo tulee kuin kotimaassa. Luulisi tästä nyt liikenevän osan myös lapsiperheille. Itse kuitenkin olen sitä mieltä, että mieluummin vähemmän kotimaisia vaatteita kuin kasa ulkolaisia.
tosi paljon just 60 ja 70 senttisiä vaatteita muutenkin pojalta jäljellä.
Niin mä en ehkä tota ota, kun niitä vaatteita tosiaan on jo paljon ja noi muutkin tavarat löytyy. Ostan sillä rahalla sit jotain muuta kivaa.
Mun makuun se viimevuotinen haalari oli ihan järkky,hui! Tuo uus on ihan kiva, tai ainakin parempi:) ..ja kestovaippa on kiva, kun niitä ajateltiin muutenkin ruveta käyttämään:)
Queen rv 16+5
Voi kumpa olisin saanut tuon pakkauksen!!!!!
Mutta minun oli pistää työpaikalla paperit jo viikko sitten vaikka olinkin jo hirmu kauan vitkutellut. Alkoivat jo hätistellä...
Päätin sitten ottaa rahana.
Enpä olisi tuota uutta pakkausta edes saanut. Voi kumpa olisin saanut.
- Minusta haalari on tosi kiva, kun se on niin erilainen kuin aiemmat!
Lisäksi siinä on tosi kätevä uudenmallinen vetoketju, kun saa leveälle auki vauvaa laittaessa haalarin sisään. IHANA!
- Värit näyttävät mukaville
- Vaatteet näyttävät tosi käyttökelpoisille
- Vaatteissa on kivoja kuvioita
- Makuupussikin on tosi suloinen
- Kestovaippaa olisi ollut kiva kokeilla, kun ei sitä tule muuten ostettua
unsku rv 29+3
Kivan näköinen oli uusi pakkaus, mutta mä tykkäsin kyllä tuosta -05 pakkauksestakin jonka sain. Jopa se paljon haukuttu haalari oli mun mielestä livenä ihan kiva.
Ja tuosta kotimaisuudesta... ei kai kukaan tosissaan ole edes kuvitellut että tänä päivänä täysin kotimaista enää saisikaan. Jokapaikkahan alkaa ulkoistaa tuotantonsa.
Hyviä aina nämä joka pinoon tulevat 1-2 kommenttia " Tiesitkö, että pakkauksen kotimaisuusaste on vain 40%.." -tyyliin. Luulenpa, että tähän mennessä kaikki alkavat jo hiljalleen tuon kotimaisuusasteen tietää :) Eipä siinä laatikon päällä mitään lippulogoja ole näkynyt kai moneen vuoteen, joten miksi pitäisi luullakaan sen olevan täynnä kotimaisia tuotteita. Ainoastaan ä-pakkauksen ideaa mainostetaan aidosti kotimaisena.
Olisihan se toki ylpeyden aihe, jos koko paketti voitaisiin tuottaa täydellisesti Suomessa. Niin varmasti olisikin, ellei tuon paketin kustantajana olisi valtio, jonka on tehtävä hankintansa varsin mutkikkaiden kilpailutusten kautta. Tässä olisikin siis hyvä paikka jollekin kilpailevalle yksityisyrittäjälle ruveta tekemään vaihtoehtoista täysin suomalaista äitiyspakkausta ja alkaa myydä sitä 140 eurolla. Siinähän voisi sitten olla tarjolla aina kaksi vaihtoehtoista sisältöä äitien toiveiden mukaan ;) Mutta kuinka tuottavaa tuollainen toiminta voisi olla...
Täytyy kyllä vilkaista seuraavan kerran lastenvaateosastolla kaupassa, kuinka monta kotimaista vaatetta sieltä löytyy. Kotimainen merkkihän ei ole koskaan tae siitä, että tuote olisi valmistettu Suomessa. Valmistetaankohan Marimekon tuotteista kaikki Suomessa?
niin ne vaatteet mitkä ostatte H&M:lta tai Lindexiltä ovat myös ommeltu halvalla Kiinassa joten nykyään se on niin tavallista ettei sitä edes aina tiedä mistä vaatteet tulee ellei ite ompelee ja hankkii 100% kotimaista kangasta.
se vaan on nykyään niin paljon halvempaa yrityksille, harmi..mut mnkäs sille voi. köyhänä on vaikeeta olla nirso.
m_s
kun on kolmas tyttö tulossa joten kotolta löytyy tarpeeks mekkoja ja muut vauvanvaatteet. olisin kyllä tavallaan halunnu sitä pakkausta mut olisi varmaan jääny suurimmaks osaks käyttämättömänä.
jos olisi ollu poika tulossa niin olisin luultavasti ottanu sitä.
m_s